https://www.is.fi/politiikka/art-2000009970159.htmlNyt on kiire: Vakava varoitus uudesta finanssikriisistä
KORKEA velkaantuminen tässä maailmantilanteessa lisää todennäköisyyttä, että lähiaikoina puhkeaa laaja ja nopeasti syvenevä finanssikriisi.
Kiinnostaisi tietää, mitä täsmällisesti tarkoitetaan tällä maailmantilanteella. Onko kyse siitä fasismi-tai-vapaus -tilanteesta jota kohti ollaan ajautumassa kokoajan lähemmäs keskuspankkien ja fiat-rahan toimesta, vai jostain muusta "tilanteesta".
NYBERG ehdottaa, että kriisin lieventämiseksi olisi nyt laajasti hidastettava velkaantumista kehittyneissä maissa.
Miksi velka ei ole ongelma kehitysmaissa?
Velkaantumisen hidastuminen ei myöskään ole synonyymi velattomuudelle, ja korothan ne viime kädessä kaataa omasta mielestä parhaimmankin pikavippipelurin...ellei niitä maagisesti "anneta anteeksi".
NYBERG ehdottaa, että kriisin lieventämiseksi olisi nyt laajasti hidastettava velkaantumista kehittyneissä maissa. Hän uskoo, että mikäli tähän olisi mahdollisuus, on toiveita siitä, että yleisön kasvava pelko velkaantumisen kestämättömyydestä vähitellen laantuisi.
Keskuspankit fiat-rahoineen on tarkoittanut de facto elintason laskua jo pidemmän ajan.
Pidän varsin härskinä yrityksenä naamioida puhallus johonkin määrittelemättömään nykytilanteesen tai kylmään lokakuuhun, sillä ponzi-järjestelmän mekanismi on selvitetty ja selitetty ajat sitten. Minä en pelkää että minua kusetetaan, minä tiedän että minua kusetetaan, ja nykyisessä fiskaalisessa rahajärjestelmässä sitä "elintason laskua" voidaan aivan hyvin kutsua inflaatioksi. Nybergin teesi tuntuukin olevan, että ihmisten tulee köyhtyä jotta huijaus voi jatkua...ja miksi ei olisi.
Summailin tuossa jokin aika sitten omaa elämääni ja totesin, että huolimatta siitä että olen tehnyt töitä lähestulkoon koko aikuisikäni, ostovoimani on silti laskenut siitä mitä se oli 90-luvulla. Iso kiitos kuuluu tietty demareille, Suomen virkäläskille ja byrokraateille yleisesti, mutta jos "hyvinä aikoinakin" tulee jatkuvasti takkiin, onko sillä varsinaisesti mitään merkitystä millä nopeudella rahat nyt viedään. Edellinen tietenkin retorinen, koska sammakko ja pata, eli ilmeisesti on vaarana että ihmiset alkavat kyselemään kysymyksiä, joten tarvitaan puhuva pää. Ja näitä tulee takuuvarmasti lisää.
Ruukinmatruunakin blogasi n. 20v sitten, että X-sukupolvi tulee olemaan ensimmäinen vanhempiaan köyhempi sukupolvi(mihin ikinä sitten väitteensä tuolloin perustikaan), mutta väitteen paikkaansapitävyys on nykyään helposti todennettavissa.Mainittakoon, että ikävöin Matruunaa ajoittain vieläkin.
Lisäksi oletan, että kyse on
heikkojen vellalisten selvitystilasta.
Nybergin mukaan myös kehittyneiden maiden vaihtoehdottomiksi määritellyt turvallisuus-, ilmasto- ja ympäristöpolitiikat lisäävät resurssien kysyntää, mutta eivät niiden tarjontaa, ”mikä alentaa kansalaisten elintasoa, tukee hintojen nousua ja aiheuttaa tyytymättömyyttä”.
[syntax error]
Sisäpoliittiset ja eri väestöryhmien väliset vastakkainasettelut näyttävät yleistyvän ja pahenevan useissa maissa. Inflaatio ja rahapolitiikan tiukennukset ovat jo aiheuttaneet keskuspankin erikoistoimia vaativia häiriöitä Yhdysvaltojen ja Britannian rahoitusmarkkinoilla.
Mahtavaa! Koska keskupankit ovat tehneet erikoistoimia jotka ovat aiheuttaneet inflaatiota ja häiriöitä, tarvitaan keskuspankkeja aiheuttamaan lisää inflaatiota ja häiriöitä... plus something something vastakkainasettelu ja keppihevonen.