Helsinkiläisestä ”päiväkodista” paljastui saudirahalla pyörivä moskeija – johtajalta hämmentäviä kommentteja muslimiväestöstä, homoista ja Erdoganista
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009852847.html
Ilta-Sanomille ja toimittaja Mikko Marttiselle pisteet tästä, pystytte löytämään maahanmuuton ongelmia jos haluatte ja yritätte. Huomioita:
EGYPTILÄISSYNTYINEN Maher, 73, korostaa olleensa Suomessa vuodesta 1971 ja olevansa Suomen kansalainen.
Hän pitää moskeijan toiminnasta valittavia ennakkoluuloisina.
– Mä en ymmärrä, kuinka jotkut katsovat meitä kuin tulisimme jostain auringosta. Tämä on meidän maa, me toimimme lain mukaan, Maher sanoo.
– Mä en ymmärrä näitä ihmisiä, ennakkoluuloisia ihmisiä, maalaisjuntteja ihmisiä, kusipäisiä ihmisiä. Tämä ei ole oikein, tämä on väärin.
"Tämä on meidän maa" särähtää korvaan vähän ikävästi, kun joku yrittää
vastustaa asemakaavoitusta.
Maheria Helsingin kaupungin rakennuslakimiehen kanta suututtaa.
– Mä teen kantelun häntä vastaan. Sitten teen jutun käräjäoikeuteen. Sitten mennään hoviin. Sitten korkeimpaan oikeuteen. Sitten Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen, Maher huutaa.
– Se on skandaali Suomen valtiolle! Sitten mä menen Turkkiin. Recep Tayyip Erdogan on mun henkilökohtainen tuttu.
Sehän meni hienosti, halutaan käyttää laillisia keinoja, ja vain laillisia keinoja. Mutta sitten, Erdogan? Mitä hän muka mahtaisi asialle, jos EU-tuomioistuinkin on päättänyt asiasta?

MAHERIN mukaan Pohjoismaiden säätiö osti moskeijan tilat 2012 saudiarabialaisen lahjoittajan rahalla.
– Minä pyysin häneltä 300 000 euroa, hän lähetti minulle 400 000 euroa, Maher sanoo.
Ei se ole niin tarkkaa, rahojen kanssa.

Miten muuten, saako ulkomailta ihan vain lähetellä satojatuhansia moskeijahankkeelle tuosta vaan? Ja onko verot maksettu?
Pohjoismaiden säätiön hallituksen jäsenistä kolme on Suomen kansalaisia: Maher, Oulun imaami Abdul Mannan sekä helsinkiläinen Abdel-Azez Taher.
Säätiö omistaa Oulun moskeijan, jossa Mannan toimii. Moskeija oli otsikoissa 2019, kun sen tiloissa oli raiskattu 10-vuotias tyttö. Tuolloin myös paljastui, että Mannanin oma tytär oli matkustanut Syyriaan Isisin kalifaattiin. Hänen kohtalostaan ei ole tietoa.
Raiskausmoskeijakin siis kuvioissa mukana.
Maherin mukaan saudiarabialaiset lahjoittavat säätiölle varoja sekä tilisiirtoina että käteisenä.
– Jos mä tulen, mulla on 30 000 tai 50 000 aina. Tullin kautta minä tuon ne rahat, Maher sanoo.
– Esimerkiksi toissapäivänä sain puhelun, nyt me lahjoitamme teille 140 000 rialia (35 000 euroa).
Onkohan käteisvarailmoitukset aina muistettu tehdä tullille?
Maherilla itsellään ei ole ollut lainkaan verotettavia tuloja viimeisen kymmenen vuoden aikana.
Toisaalta, mieshän on 73-vuotias, eli kai ollut koko tämän ajan eläkkeellä. Eli eläke voi olla pienenpuoleinen, tämä ei siis ole välttämättä outoa.
Maherin mukaan säätiöt kuuluvat kansainväliseen verkostoon.
– Meillä on monta paikkaa ympäri Eurooppaa. Meidän omaisuus on yli miljardin. Meillä on toinen säätiö Hollannissa, meillä on säätiö Ranskassa, meillä on säätiö Italiassa.

MAHERIN mukaan Saudi-Arabiasta käy myös vierailijoita hänen luonaan Suomessa – tosin ei uskonoppineita.
– Uskonoppineille ei anneta viisumia. Suojelupoliisi kiusaa meitä.
Hyvä!
– Yksi meidän hallituksen jäsen on testamentissaan luvannut 60 prosenttia omaisuudestaan säätiölle. Hän on miljardööri.

Saa nähdä, kuinka käy. Jos saudeista on piikki auki kuitenkin, niin eiköhän ne miljardit eksy matkalla jonnekin.
Maherin mukaan Suomessa viranomaiset haluavat estää islamin kasvun, mutta hän pitää sitä väistämättömänä.
Ainakin osa viranomaisista kylläkin haluaa lisää islamia, ei vähemmän.
– Jos te teette tämmöiset lait, että mies makaa toisen miehen kanssa ja nainen lesbon kanssa, mistä te saatte lapsia? Maher kysyy.
Hän tehostaa sanojaan imitoimalla fyysisesti seksiakteja.

Tämmöinen ihminen on siis riittävän terve, että sille voi antaa säännöllisesti kymmenien tuhansien rahakuljetuksia, ja antaa valtaa olla mukana päättämässä miljoonien/miljardien omaisuuksista.

Rukouksia johti mies, jonka moskeija Facebook-sivullaan ilmoittaa imaamikseen. Sivuston mukaan imaami luennoi säännöllisesti naisille moskeijassa. Hän on eri henkilö kuin tässä artikkelissa haastateltu moskeijan johtaja.
Imaami sai tällä viikolla Helsingin käräjäoikeudessa pahoinpitelystä ja laittomasta uhkauksesta neljän kuukauden ja 15 päivän vankeusrangaistuksen.
Oikeus katsoi uskottavaksi imaamin entisen vaimon kertomuksen, jonka mukaan mies pahoinpiteli hänet muun muassa lyömällä ruuvimeisselin terällä, asettamalla muovipussin hänen päähänsä ja lyömällä hänen päätänsä seinään.
--
Imaami kiisti syytteet. Tuomio ei ole vielä lainvoimainen. Imaami kertoi Ilta-Sanomille aikovansa valittaa tuomiosta.
Hän myös sanoi jatkavansa moskeijan imaamina.
Semmoinenkin imaami siellä, jos hovioikeus kumoaa tuomion niin pyydän tietysti anteeksi tätä sanomistani, mutta en usko niin käyvän.
Teonkuvauksen/kuvausten perusteella olisin itse tuominnut 1-3 tapon yrityksestä, riippuen siitä tapahtuivatko kaikki samalla kertaa vai eri kerroilla. Jos samalla kertaa, myös murhan yritys voisi täyttyä. Pussi päähän ja ruuvaripuukotus, alle 5 kuukautta? Nainen ei ansaitse suojelua?