Kirjoittaja Aihe: Junes Lokka, ASYL, elämä ja teot (yhdistetty Junes Lokka -ketju)  (Luettu 1115984 kertaa)

Fiftari

• Jäsen^^^
  • Liked: 4841
  • "Hallitus koostuu ihmisistä joita ei hallita"
Tähän ketjuun voi heittää ideoita videoon liittyen

- käsikirjoitus?
- tausta?
- vaatetus?
- tyyli?
- muuta?

Myös yksityisviestit ja sähköposti kelpaa. Nimettömät ja nimelliset, aivan sama.

Asiallinen tyyli. Mallia uutistenlukija. Vakava asia kuitenkin ;) Ja tietenkin kannattaa tuoda esille montako tässä asiassa on saanut syytteen ja moniko ei.
Koska elämme epävakauden aikoja jokainen ostaa itselleen vatupassin.

-Repomies

nuiv-or

• Vieras
Asiallinen tyyli. Mallia uutistenlukija

Like a Pat Condell?

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • Liked: 36590
  • Toivo parasta, varaudu pahimpaan.
Myös yksityisviestit ja sähköposti kelpaa.

Sähköposti ei näy profiilissa. Se tarvitaan liitteiden lähettämiseen.
Arvoituksellisin kehityssuunta on länsimaiden johtajien määrätietoisuus luoda NL uudelleen Eurooppaan.
- Gorbachev

Kun fasismi saapuu uudelleen, se ei sano „minä olen fasismi“, vaan „minä olen antifasismi.“
- Ignazio Silone

"Me aiomme teurastaa teidät."
- 10v. poika, mahdollinen paluumuuttaja ISIS-leirillä

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^

Like a Pat Condell?

Tai sitten mielenosoitustaululle uutisten pääotsikon kirjoittava partamuslimi. Valkoiseen lakanaan pukeutunut, tietty.
Arvoituksellisin kehityssuunta on länsimaiden johtajien määrätietoisuus luoda NL uudelleen Eurooppaan.
- Gorbachev

Kun fasismi saapuu uudelleen, se ei sano „minä olen fasismi“, vaan „minä olen antifasismi.“
- Ignazio Silone

Emo

• Jäsen^^^
  • Liked: 21327

Like a Pat Condell?

Juuri näin, like a Pat Condell.

Nousuhumala

• Jäsen^^^
  • Liked: 5407
  • #JeSuisKeijo
Omia mutu-mielipiteitä:

Käsikirjoitus - videon alussa ainakin olisi hyvä olla mielestäni suomenkielinen nopea ja kattava selostus/video tuosta ikävästä kaksittaiskymmensattumuksesta, jotta katsoja ymmärtää heti syytteen järjettömyyden.

Mielestäni tekstin sanasta sanaan lukemista parempi vaihtoehto saattaisi olla kertoa tapahtuneesta omin sanoin ja omalle tyylilleen uskollisesti, ja liittää vaikka kyseinen teksti sitten videon kuvaukseen.

Tausta - taustalla nyt ei niin väliä, kunhan ei mitään liian huomiota herättävää. P.S. Jos teet videon esim. vihreää taustaa vasten, niin käsittääkseni taustalle saisi editoitua kuvaa taakse helposti. Esimerkiksi näin tai näin. En tosin tiedä toimiiko lakana tai vastaava tuohon tarkoitukseen.

Vaatetus - asialliset vaatteet eli ei lökäpöksyjä tai che-paitoja tai mitään hippikamaa

Tyyli - oman tyylisi mukainen

Muuta - Illmanille terveiset videolla  ;)
"Islam on suuri rauhan ja ystävyyden uskonto. Se on ihmiskunnan suurimpia rikkauksia." - Usko Ahonen 18.05.2012

"Jos haluatte menettää uskonne ihmisen perimmäiseen hyvyyteen ja jalouteen, käykää kurkistamassa Hommafoorumille." - Seppo Kononen, Savon Sanomat 30.05.2012

nuiv-or

• Vieras
Sähköposti ei näy profiilissa. Se tarvitaan liitteiden lähettämiseen.

junes.lokka@muutos2011.fi

Vaatetus - asialliset vaatteet eli ei lökäpöksyjä tai che-paitoja tai mitään hippikamaa

Fasismia. Ei mulla kyllä ole che-paitaa tai lökäpöksyjä. Olisiko Muutos-paita kaikkein asiallisin? Jalometalli-paitani on pesussa.

Muuta - Ill manille terveiset videolla  ;)

Ill man muuta.

Nousuhumala

• Jäsen^^^
  • #JeSuisKeijo
Kyllä noista paidoista jokainen kelpaa! P.S. Tosin joku nainen saattaa vaatia ehkä silittämistä  :)
"Islam on suuri rauhan ja ystävyyden uskonto. Se on ihmiskunnan suurimpia rikkauksia." - Usko Ahonen 18.05.2012

"Jos haluatte menettää uskonne ihmisen perimmäiseen hyvyyteen ja jalouteen, käykää kurkistamassa Hommafoorumille." - Seppo Kononen, Savon Sanomat 30.05.2012

Fiftari

• Jäsen^^^

Like a Pat Condell?

Tai sitten Like Penn & Teller - Bullshit

-Repomies

Nuivake

• Jäsen^^^
  • Liked: 9302
  • Arvo Pohjalla
Ei missään nimessä kiroilua, eikä mitään alatyylisiä ilmauksia. Suurin tehokeino on jäätävä asiallisuus ja faktat. Tällöin "raivotautisen rasistin" viittaukset eivät onnistu.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Emo

• Jäsen^^^
Ei missään nimessä kiroilua, eikä mitään alatyylisiä ilmauksia. Suurin tehokeino on jäätävä asiallisuus ja faktat. Tällöin "raivotautisen rasistin" viittaukset eivät onnistu.

Tulinen suomalaisuus on pidettävä aisoissa  :D

Nousuhumala

• Jäsen^^^
  • #JeSuisKeijo
Jos video ei sisällä kiroilua, niin silloin ei voi tuota blogikiroitusta lukea ääneen. Kannatan itse myös tätä linjaa, kunhan teksti on jossain videon yhteydessä helposti luettavissa.

Videon nimeksi tietenkin tuo ketjussa mainittu Junes Lokka - syyttämättä jätetty.

nuiv-or

• Vieras

Fiftari

• Jäsen^^^

-Repomies

Fiftari

• Jäsen^^^
Parempi. Mitä muuten haet videolla? Jaatko tietoa vai haluatko saada lievää provosointia aikaan? Siis sen syytteen? No joka tapauksessa näin itse tekisin, kun äänenlaatu on kunnossa niin artikulointi selkeäksi(ei ollut huono nytkään), ryhdikäs olotila, ja uutistenlukijafiilis. Eli pyritään siihen että ihmiset jotka eivät tunne tai tiedä sinua eivät saa mielikuvaa että peräkammarin natsihommaforumilainen purkaa pahaa oloaan krapulassa. Parhaimman äänenlaadun saa jos olisi erillinen mikrofoni leuan alla paidassa kiinni.

Lisäksi teet muutaman harjoitusvedon, niin kuin nyt olet tehnytkin. Kirjaat ylös jos huomaat jotain omia mokia ja korjailet niitä. Jos luet paperista niin ne kannattaa laittaa suoraan eteen leuan alle, ettet vilkuile sivulle(se uutistenlukijafiilis.)

Tällaisia juttuja esitelmöinti ja kokoustekniikka-kurssilta jolla joskus aikoinani kävin :D

-Repomies

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
Traileri.

Äänenlaatua jos pystyt parantaan.

Toinen yritys.

Vieläkin vähän vaihtelee äänenvoimakkuus. Pätki audio kolmeen osaan (lujalla, hiljaisella, lujalla), ja kokeile "normalisoida" äänenvoimakkuus kustakin pätkästä erikseen.

Houkutteleeko trailer katsomaan videon? Enemmänkin voisi houkutella. Tuo punchline jäi vähän vaisuksi.
- Gorbachev

- Ignazio Silone

nuiv-or

• Vieras
Traileri.

Äänenlaatua jos pystyt parantaan.

Toinen yritys.

Vieläkin vähän vaihtelee äänenvoimakkuus. Pätki audio kolmeen osaan (lujalla, hiljaisella, lujalla), ja kokeile "normalisoida" äänenvoimakkuus kustakin pätkästä erikseen.

Houkutteleeko trailer katsomaan videon? Enemmänkin voisi houkutella. Tuo punchline jäi vähän vaisuksi.

Kokeilin erillisellä mikillä (joku Tokmannin 5 euron mikki), mutta rätisee. Tulossa on kolmas versio noin 10 minuutin päästä.

Improa tämä on, ei käsikirjoitusta.

Parempi. Mitä muuten haet videolla? Jaatko tietoa vai haluatko saada lievää provosointia aikaan? Siis sen syytteen?

En hae mitään. Hur långt den som kritiserar makthavare har rätt att provocera och överdriva?
« Viimeksi muokattu: 27.08.2013, 18:28:13 kirjoittanut Junes Lokka »

Emo

• Jäsen^^^
Parempi. Mitä muuten haet videolla? Jaatko tietoa vai haluatko saada lievää provosointia aikaan? Siis sen syytteen? No joka tapauksessa näin itse tekisin, kun äänenlaatu on kunnossa niin artikulointi selkeäksi(ei ollut huono nytkään), ryhdikäs olotila, ja uutistenlukijafiilis. Eli pyritään siihen että ihmiset jotka eivät tunne tai tiedä sinua eivät saa mielikuvaa että peräkammarin natsihommaforumilainen purkaa pahaa oloaan krapulassa. Parhaimman äänenlaadun saa jos olisi erillinen mikrofoni leuan alla paidassa kiinni.

Lisäksi teet muutaman harjoitusvedon, niin kuin nyt olet tehnytkin. Kirjaat ylös jos huomaat jotain omia mokia ja korjailet niitä. Jos luet paperista niin ne kannattaa laittaa suoraan eteen leuan alle, ettet vilkuile sivulle(se uutistenlukijafiilis.)

Tällaisia juttuja esitelmöinti ja kokoustekniikka-kurssilta jolla joskus aikoinani kävin :D

Haitanneeko tuo vaikka paperista lukisikin?
Mielestäni ei haittaa. Kunhan sitten tekee sen reilusti eikä edes yritä piilotella paperia.
Itse varmaankin lukisin paperista, silloin tulisi asia esitettyä tiivistetysti koska puhuen meinaa aina lähteä juttu vaeltelemaan syrjäpoluille (siis minulla).

Valaistuskin saisi olla like a Pat Condell. Puhujan kasvot saisivat näkyä selvemmin, nyt valo tulee ikkunasta hämärähköön huoneeseen. Ja jos video on tarkoitettu porukalle joka ei tiedä mikä on Husbyn sattumus, niin sitä pitäisi selittää sekä myös tuota Markus Janssonin osuutta. Eli paljon pitempi videosta tulee väkisin.

Eli kannattaisiko ensin pistää paperille, lukea sitten vaikka siitä suoraan ja tehdä useampia koevideoita joista sitten valitsee/valitsemme parhaan? Tietenkin kun ensin on harjoitellut paperista lukien niin lopulta voi sujuvasti asiassa pysyen soljua jo ilman papruakin. Mielestäni tukisanalistoja/ runkoa paperilla pelätään ihan turhaan. Jos itse menisin tuubiin/ telkkariin niin ilman A4-muistilakanaa en edes harkitsisi.

nuiv-or

• Vieras
Tulossa on kolmas versio noin 10 minuutin päästä.

Tuo versio nyt oli täyttä roskaa.

Fiftari

• Jäsen^^^

Haitanneeko tuo vaikka paperista lukisikin?
Mielestäni ei haittaa. Kunhan sitten tekee sen reilusti eikä edes yritä piilotella paperia.
Itse varmaankin lukisin paperista, silloin tulisi asia esitettyä tiivistetysti koska puhuen meinaa aina lähteä juttu vaeltelemaan syrjäpoluille (siis minulla).

Valaistuskin saisi olla like a Pat Condell. Puhujan kasvot saisivat näkyä selvemmin, nyt valo tulee ikkunasta hämärähköön huoneeseen. Ja jos video on tarkoitettu porukalle joka ei tiedä mikä on Husbyn sattumus, niin sitä pitäisi selittää sekä myös tuota Markus Janssonin osuutta. Eli paljon pitempi videosta tulee väkisin.

Eli kannattaisiko ensin pistää paperille, lukea sitten vaikka siitä suoraan ja tehdä useampia koevideoita joista sitten valitsee/valitsemme parhaan? Tietenkin kun ensin on harjoitellut paperista lukien niin lopulta voi sujuvasti asiassa pysyen soljua jo ilman papruakin. Mielestäni tukisanalistoja/ runkoa paperilla pelätään ihan turhaan. Jos itse menisin tuubiin/ telkkariin niin ilman A4-muistilakanaa en edes harkitsisi.

Pitkä projekti tulee että jonkinlainen käsis tai huomiolista on aikalailla pakko olla joka on jäsennelty. Itse katselen tuota juttua lähinnä vain sen kurssin pohjalta. Mutta uskon että tuosta hyvä tulee. Ja meinaatko käyttää haastattelijaa kuten alussa? Sekin auttaa jäsentelemään asiaa kysymys -> vastaus linjalle.

-Repomies

Emo

• Jäsen^^^
Tulossa on kolmas versio noin 10 minuutin päästä.

Tuo versio nyt oli täyttä roskaa.

Musta paita hyvä, samperin aurinko mollottaa selän takana ja häikäisee. Sälekaihtimet kiinni. Reilusti vain kerro, että Husbybadet on kylpylä, jossa 20 maahanmuuttajamiestä raiskasi yhden 11-vuotiaan ruotsalaistytön ja käpälöivät muita kiskoen uikkareita pois (näin se muistaakseni meni?). Ruotsalaispojat yrittivät auttaa, mutta eivät voineet ylivoimalle mitään.

Tuijota koko ajan kameraan like a Pat Condell, älä anna katseen yhtään harhailla. Ota niin monta otosta kuin vaatii että saat hyvän (ei tarvitse valmistua tänään?) ja käytä enemmän aikaa... mikä hoppu tuossa on saada tuo minuuttiin pariin puristettua?

Minunkin on pakko kysyä että mitä tuolla videolla ensisijaisesti haet? Haluatko syytteen? Miksi? Haluatko välittää tietoa? Sitten on oltava seikkaperäinen ja puhuttava kuten sellaiselle joka ei ole koskaan näistä asioista kuullut.

Nousuhumala

• Jäsen^^^
  • #JeSuisKeijo
Tee jokainen osio videosta erikseen (mietit hieman käsikirjoitusta valmiiksi), kirjoitat itsellesi muistilistan mitkä näkökohdat tulisi ottaa huomioon eri osioissa ja kuvaat niin monta kertaa kuin on tarve. Eipähän pääse kukaan koomikko sitten kommentoimaan kuinka viestisi ei ollut tarpeeksi vahva. Videopätkien valmistuttua senhän saa vaikka Youtuben editorilla sitten kasattua kokoon, tarvittaessa muillakin keinoin. Käytä vaan rauhassa aikaa projektiin ja jos pystyt niin yritä saada äänenvoimakkuutta hieman lisää, koska ainakin itse jouduin laittamaan äänet täysille että kuului.

Toisessa yrittämässä valo taisi tulla edestä, kun käsittääkseni asian pitäisi olla toisin päin. Ensimmäisessä videossa oli mukavat nuo puutarhakasvit, vaikken tiedä mitä sisälsivät  :)

Jäsen Fiftarin kanssa samoilla linjoilla, että video vaatii pituutta, koska selitettävää asiaa on aika paljon. Muistilista hyvä, mutta ei välttämätön. Pääasia kunhan kaikki vaan päätyy nauhalle. Ei sen tarvitse olla leikkaamatton yksi pätkä, esim. kuvakulmatkin voi vaihdella.
« Viimeksi muokattu: 27.08.2013, 19:02:48 kirjoittanut Nousuhumala »

Fiftari

• Jäsen^^^
^Toisaalta videot voi myös pätkiä osiin ja otsikoida ne käsiteltävän asian mukaisesti. Ensin vaikka alustaa juttua, kertoa mistä on kyse ja mitä haet videolla. Toisessa osassa ideoita vähän lisää ja napsit faktoja. Näin saadaan pituutta poistettua yhdeltä videolta ja myös sulateltava asia tulee pala kerrallaan katsojan eteen.

-Repomies

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
Kannattaa jättää katsojat mielummin nälkäisiksi kuin ähkyiksi.

Tiivis kerronta vaatii käsikirjoituksen (jota ei kuitenkaan ole pakko seurata orjallisesti).
- Gorbachev

- Ignazio Silone

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
Ai niin. Perinteisesti yksi minuutti videota vaatii yhden tunnin työtä. Se siihen menee, jos haluaa katsojien saavan optimaalisen kokemuksen.
- Gorbachev

- Ignazio Silone

Nousuhumala

• Jäsen^^^
  • #JeSuisKeijo
Ai niin. Perinteisesti yksi minuutti videota vaatii yhden tunnin työtä. Se siihen menee, jos haluaa katsojien saavan optimaalisen kokemuksen.
Kyllä, ainakin tunnin. Näin siis amatöörin syvällä rintaäänellä. Itselleni voisin triplata tuon luvun, eikä edes silti riittäisi. Mutta onneksi oikeudenkäynti on vasta lokakuussa, aikaa on hyvin tuoda asiansa julki.

P.S. Junes, jos puhut Mika Illmanista videolla, niin olisiko hyvä käyttää hänestä termiä sananvapauskriitikko/-kriittinen?

nuiv-or

• Vieras
P.S. Junes, jos puhut Mika Ill manista videolla, niin olisiko hyvä käyttää hänestä termiä sananvapauskriitikko/-kriittinen?

Hänen Pyhyytensä ja Armonsa, Suomen Ajatuspoliisin Pääinkvisiittori, Mika Ill man (ks. Illmanismi) on mitä kohteliaimmin lähestynyt Markus Janssonia syytteellä kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Näytösoikeudenkäynti on tarkoitus pitää 15.10.2013 klo 11 Satakunnan käräjäoikeudessa Raumalla.

Mietin käsikirjoitusta illan aikana ja videointi jatkunee huomenna.

T: köyhän miehen patcondell

Nousuhumala

• Jäsen^^^
  • #JeSuisKeijo
Mietin käsikirjoitusta illan aikana ja videointi jatkunee huomenna.

T: köyhän miehen patcondell
Toivottavasti sinulla on kiljua, tuota viisasten juomaa. Se yleensä auttaa kaikenmaailman ideoiden keksimiseen.

Tommi Korhonen

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 1240
  • Artist formerly known as 'Joonatan'
Muutama kommentti tähän kejtuun:
Luulen että Hohtava Mamma on oikeassa. Junesta ei vielä yritetäkään saada syytteeseen koska hän on poliittisen kentän kannalta vielä aika pieni tekijä. Toki oikea piikki lihassa, ärsyttämisessä olet kyllä hyvä! B) Mutta sinulla ei vielä ole Halla-ahon vaikutusvaltaa eikä yhtä suurta seuraajakuntaa. Näin ollen ei ole syytä käyttää vielä paukkuja, varsinkin kun siitä voisi tulla myös negatiivista tulosta aika runsain mitoin.
Pelkään myös pahaa siinä että jossain vaiheessa tuo saattaa kostautua. Varaavat oikein urakalla tervaa ja höyheniä. Tosin olen sitä mieltä että Junes on osannut pelata hyvin korttinsa ja rehellisesti ja oikeudenmukaisesti se ei tule onnistumaan. Silloin uhkapelisi voi olla toimivaa ihan loppuun asti. Hyvä hyvä. Minäkin uskon että mokutus on jo iltapäivässään, ja mahdollisesti jopa Euroopan Unionin vyörytys, joskaan siitä en vielä ole varma.

Eikä voi vähätellä myös etnisyyden tuomaa immuniteettia. Se olisi mokuttajille niin huono lähtökohta ja itseään vastaan toimimista. Eli Demlakin valitsee taistelunsa, niin vahva tuskin on kukaan.

Mistä pääsemme vähemmän nerokkaalla aasinsillalla EFFI:in. Ei kannata EFFIä hiillostaa tai dissata, kyllä ne ovat tällä meidän puolellamme tässä. Selkeästi. Ei se mikään Zorro-järjestö ole, vaan pääasiassa vapaaehtoisesti toimiva harrastajajärjestö. (Kuulun kyllä EFFIin, mutta en ole aktiivitoiminnassa. Kytkökset ovat vähäisiä.) Ja hekin pyrkivät valitsemaan taistelunsa. Ei kannata ajatella että kaikki mitä sinä ajattelet kuuluvan skeneen olisi automaattisesti heidän prioriteettejaan. Lisäksi on asioita joihin on vaikeampi tarttua, ja on ihan luonnollista että ihmiset silloin hieman ohittavat asian. Luulen jopa että teknisesti ottaen he ovat sinun tapauksesi puolesta, mutta se ei vain ole sopiva tai sopivan kiihottava että siihen olisi kannattavaa tarttua. Etkä itse auta olemalla silloin vittumainen. Et ole väärässä osoittaessasi epäloogisuuksia tai epäjatkuvuuskohtia, mutta ei niillä kannata jankkaamaan lähteä, ei aina. Se ei vain ole hyödyllistä vaikka olisikin oikeassa. Meidän kaikkien ihmisten pyskologiaa.

Kaikkea hyvää ja menestystä projekteillesi. Teet hyvää ja merkityksellistä työtä. Arvokasta, joskaan et ehkä arvovaltaista. :) Toivon ettet saa sitä syytettä, mutta että siinä välissä olet piikkinä lihassa niin että yhä uudet kerrokset huomaavat että keisarilla ei ole vaatteita. Tarvittaessa tuetaan myös samoilla keinoilla.

EDIT: Typokorjauksia
« Viimeksi muokattu: 27.08.2013, 19:47:04 kirjoittanut Tommi Korhonen »
Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

Tagit: junes lokka asyl oulu