Kirjoittaja Aihe: 2013-08-23 Lampaan rituaaliteurastus ennen ottelua oli liikaa järjestölle  (Luettu 6399 kertaa)

Ink Visitor

• Jäsen^^^
  • Liked: 6101
  • Simply the Pest
    • Western Rifle Shooters Association
Lampaan uhraaminen ennen tiistaina pelattua Shahter Karaganda-Celtic -ottelua sai eläinten oikeuksia ajavan järjestön hermostumaan.

Kansainvälisesti tunnettu eläinten oikeuksia puolustava järjestö PETA vaatii Euroopan jalkapalloliittoa Uefaa kieltämään seuroja eläinten rituaaliteurastukset ennen jalkapallo-otteluja. PETA on lähettänyt Uefan puheenjohtajalle Michel Platinille kirjeen.

Viime tiistaina Celticin 2-0 Mestarien liigan karsinnassa voittaneen Shahter Karagandan harjoituksissa oli teurastettu lammas, jotta se tuotaisi onnea otteluun.

http://www.iltasanomat.fi/mestarienliiga/art-1288592371824.html
If I am ever killed in a terrorist attack, I want my candlelight vigil to be done with torches and guns. Rename it posse and go have fun in the night...

Boon Choo

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 548
Siis Celtics vuodeksi ulos. Ehdottomasti. Jotakin vastuuta.
Katarina R Hommaforumilla: "Islamismin ja islamistinen terrorismin nousu on tietysti huolestuttavaa ja ikävä ilmiö. Mutta tuossahan ei ole uskonto taustalla vaan muut asiat."

esamatti

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 9
Muistakaan sitten seuraavan kerran kun ravintolassa otatte karitsaa, ettei tule vaatia muilta sellaista mihin ei itsekkään kykene.

Emo

• Jäsen^^^
  • Liked: 52408
Muistakaan sitten seuraavan kerran kun ravintolassa otatte karitsaa, ettei tule vaatia muilta sellaista mihin ei itsekkään kykene.

En vaadikaan. En syö lihaa. Teurastaako esamatti itse lihansa vai oletko sinäkin lihastakieltäytyjä?

Ink Visitor

• Jäsen^^^
  • Simply the Pest

Metsästäjänä en todellakaan näe mitään ongelmaa lihansyönnissä tai teurastamisessa mutta jos mennään alkuperäiseen aiheeseen niin mielestäni rituaaliteurastukset tai muut woodoo-poppakonstit eivät kuulu urheiluun.
If I am ever killed in a terrorist attack, I want my candlelight vigil to be done with torches and guns. Rename it posse and go have fun in the night...

esamatti

• Jäsen^^
  • **
mielestäni rituaaliteurastukset tai muut woodoo-poppakonstit eivät kuulu urheiluun.

http://www.uusisuomi.fi/urheilu/107116-teemu-selanteen-nolo-huuhaa-mainos-%E2%80%9Chankin-koko-joukkueelle%E2%80%9D

Valkoihoinen kristitty, kaikkien isän maallisten kaljamahaisten keskiolutta ja makkaraa syövien penkkiurheilijoiden sankari, Teemu Selänne, pitää ranteessaan tinapaperista tehtyä hologrammiranneketta jonka hän uskoo auttavan tasapainon ylläpitämisessä koska "hologrammiin on syötetty samaa elektromagneettista taajuutta mitä on ihmisen biokentässä"

Jälleen kerran, rituaalit ja woodoot eivät ole kiinni ihonväristä tai uskonnosta.
« Viimeksi muokattu: 23.08.2013, 14:28:09 kirjoittanut esamatti »

dothefake

• Jäsen^^^
  • Liked: 23649
  • Imaaminoloinen kaktuslakkisetä. Rutinuiva.
Viime tiistaina Celticin 2-0 Mestarien liigan karsinnassa voittaneen Shahter Karagandan harjoituksissa oli teurastettu lammas, jotta se tuotaisi onnea otteluun.

No mutta hei, sehän auttoi. Ei pidä olla noin ahdasmielinen.
Auttaisiko ihmisuhri vastataiaksi?
”Oma kansa ensin” -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Ink Visitor

• Jäsen^^^
  • Simply the Pest
Valkoihoinen kristitty, kaikkien isän maallisten kaljamahaisten keskiolutta ja makkaraa syövien penkkiurheilijoiden sankari, Teemu Selänne, pitää ranteessaan tinapaperista tehtyä hologrammiranneketta jonka hän uskoo auttavan tasapainon ylläpitämisessä koska "hologrammiin on syötetty samaa elektromagneettista taajuutta mitä on ihmisen biokentässä"

Jälleen kerran, rituaalit ja woodoot eivät ole kiinni ihonväristä tai uskonnosta.

Eli mielestäsi nämä kaksi asiaa ovat täysin vertailukelpoiset?

AuggieWren

• Jäsen^^^
  • Liked: 1558
"Rituaalit ja woodoot" ovat kyllä ilmenemismuodoiltaan tasan tarkkaan kiinni uskonnosta.

Edit. Muuten toki hauska vertaus: otetaan satunnainen kaikkien hörhöilynä pitämää hörhöilyä harrastava VHM-urheilija ja verrataan sitä touhuun, jota kokonainen uskontokunta harjoittaa. Hyvin osui ja upposi kyllä, luultavasti aivan toiseen suuntaan kuin oli tarkoitus.
« Viimeksi muokattu: 23.08.2013, 15:01:20 kirjoittanut AuggieWren »
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

esamatti

• Jäsen^^
  • **

Eli mielestäsi nämä kaksi asiaa ovat täysin vertailukelpoiset?

Ei toki. Muslimien teurastama uhrilammas ei mene täysin hukkaan, jos siitä tehdään ruokaa.
Kristittyjen pitämät folio-hologrammitinapaperi-rannekkeet taas ovat täydellistä resurssien hukkaamista.

Miniluv

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 16859
  • Have No Fear
Kazakkeja: http://en.wikipedia.org/wiki/FC_Shakhter_Karagandy

Jos teurastaminen suoritetaan maan lakien mukaan, ei PETAn kannata minusta alkaa urputtamaan. Lammas kohtasi loppunsa stadionin nurkassa ja tuonhan voisi laittaa vaikka big screenille juhlistamaan kulttuurien kirjoa.

Lainaus
At the pre-match press conference, the Kazakh club's Russian manager Viktor Kumykov acknowledged the "tradition" but was reluctant to discuss its precise nature. It is understood the same ritual is carried out at the club before all big games

Telegraph: Uefa urged to ban animal slaughter in European competition after Shakhter Karagandy kill sheep

PETA criticise Celtic opponents Shakter Karagandy for sheep slaughter

Lainaus
Kristittyjen pitämät folio-hologrammitinapaperi-rannekkeet

:D

Esamatti on nouseva tähti.
« Viimeksi muokattu: 23.08.2013, 15:03:06 kirjoittanut Miniluv »
Dystopian Nightmare 2020s The Great Taking

"Tyyli haukkua vastapuolta on myös ominaista venäläiselle propagandalle, jossa yritetään korostaa omaa ontuvaa argumenttia leimaamalla vastapuoli aliarvoiseksi."

"koulu päättyi taas suvivirteen"....

Huscarl

• Jäsen^^^
  • Liked: 2120
  • Waitu piggu go homu!
Hahhah, ei hittolainen taas näitä "Kyl valkoiset kristitytki..."argumenttien tasoa.
On siinä saanu Esamatti näköjään kaapia han-tynnyrin pohjia.

Teemu pitää korua ranteessaan = villisti ululoiva paimentolaislauma viiltää kurkun auki lampaalta

Sigukamaa, lähes.  :)

Emo

• Jäsen^^^
  • Liked: 52408

Ei toki. Muslimien teurastama uhrilammas ei mene täysin hukkaan, jos siitä tehdään ruokaa.
Kristittyjen pitämät folio-hologrammitinapaperi-rannekkeet taas ovat täydellistä resurssien hukkaamista.

Kristitty ei pidä folio-hologrammitinapaperiranneketta, johon on syötetty samaa elektromagneettista taajuutta mitä on ihmisen biokentässä. Tuo on New Agea tai jotain vastaavaa.

Mursu

• Jäsen^^^
  • Liked: 2388
Kazakkeja: http://en.wikipedia.org/wiki/FC_Shakhter_Karagandy

Jos teurastaminen suoritetaan maan lakien mukaan, ei PETAn kannata minusta alkaa urputtamaan. Lammas kohtasi loppunsa stadionin nurkassa ja tuonhan voisi laittaa vaikka big screenille juhlistamaan kulttuurien kirjoa.

Urheiluseurat  ja -liigat saavat asettaa jäsenilleen eettisiä standardeja jotka ovat tiukempia kuin lait. PETAn kaltaisilla järjestöillä on oikeus kannattaa tällaisia standardeja.

esamatti

• Jäsen^^
  • **
Täällä hommaforumilla on kyllä yksi huvittavimmista asioista tämä miten rintamalinjat liikkuvat dynaamisesti. :D
Lähtökohtaisesti kasvispihvejä syöviä ituhippejä vihataan, mutta kun ituhippien terroristiorganisaatio PETA menee kritisoimaan muslimeita, niin kukaan ei kyseenalaista näitä vihervasemmistolaisia ja kannabishöyryssä olevat ituhipit ovatkin yllättäen länsimaisen yhteiskunnan etuvartiotaistelijoita.
Tässä mainio Pen ja Tellerin jakso tuosta PETA:sta
http://www.youtube.com/watch?v=R4D1godY4vI

Luulempa että ymmärrys PETA:a kohtaan ei ole samaa silloin, kun PETA hyökkää esimerkiksi amerikkalaisten traditiota vastaan, johon kuuluu teurastaa kalkkuna kiitospäivänä.
« Viimeksi muokattu: 23.08.2013, 16:18:53 kirjoittanut esamatti »

esamatti

• Jäsen^^
  • **
Yhtä PETA:n alajärjestöistä, ALF:ää pidetään yleisesti terroristi-järjestönä, ja järjestön jäsenet ovatkin saaneet jatkuvasti tuomioita terrorismista. Tässä siis järjestäytyneet valkoihoiset terroristit kritisoivat muslimeita  yhden lampaan teurastamisesta.

Miniluv

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 16859
  • Have No Fear
Jos lakia ei ole rikottu, lakia ei ole rikottu, ja kenenkään on turha valittaa. Oli sitten tausta mikä tahansa.

Urheilujärjestöillä sitten taas on oikeus määrätä kenttien käytöskoodista. Ja vapaissa maissa saavat Petan tyypit pitää vaikka millaiset kalkkunakampanjat, ei siinä mitään.

Ituihin ei tartu hipeistä mitään stigmaa. Hyvää ruokaa ovat.
« Viimeksi muokattu: 23.08.2013, 17:05:44 kirjoittanut Miniluv »
Dystopian Nightmare 2020s The Great Taking

"Tyyli haukkua vastapuolta on myös ominaista venäläiselle propagandalle, jossa yritetään korostaa omaa ontuvaa argumenttia leimaamalla vastapuoli aliarvoiseksi."

"koulu päättyi taas suvivirteen"....

siviilitarkkailija

• Jäsen^^^
  • Liked: 17597
  • covfefe
On olemassa peli nimeltä buzkashi (tai mikä lie kaukasuksen hevospoolo) jota pelataan päättömällä vuohenraadolla. Pelin tarkoitus on viedä peliväline, päätön vuohenraato, maaliin.  Pitääkö tässä huolestua siitä että ko vuohi on teurastettu oikein? Minusta asian on vähän niin ja näin. Petan tissikampanjat on ihan kivoja. Samoin grillilammasvarras. Mutta niin kaukana toisistaan, etten keksi miksi pitäisi alkaa määkimään samassa asiayhteydessä.

Maailmassa on isompiakin murheita kuin teuraslampaan kohtalo. Tietysti julkisuushakuiselle muut lakkaa olemasta.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

KultainenVasikka

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 59
Celtic on kommarijengi, eli hyvä kun hävisivät.
Ei mulla muuta.

esamatti

• Jäsen^^
  • **
On olemassa peli nimeltä buzkashi (tai mikä lie kaukasuksen hevospoolo) jota pelataan päättömällä vuohenraadolla. Pelin tarkoitus on viedä peliväline, päätön vuohenraato, maaliin.  Pitääkö tässä huolestua siitä että ko vuohi on teurastettu oikein?

Peliä pelattiin aluksi ihmisvangeilla, mutta vihervasemmistolaisen mädätyksen takia kaukasuksella asuvat turkkilaiskansat sekä keski-aasiassa asuvat pataanikansat ovat joutuneet vaihtamaan pelivälineen suolistettuun vuohenraatoon jo kauan sitten.
« Viimeksi muokattu: 23.08.2013, 17:41:31 kirjoittanut esamatti »

unikeko

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 260
Täällä hommaforumilla on kyllä yksi huvittavimmista asioista tämä miten rintamalinjat liikkuvat dynaamisesti. :D
Lähtökohtaisesti kasvispihvejä syöviä ituhippejä vihataan, mutta kun ituhippien terroristiorganisaatio PETA menee kritisoimaan muslimeita, niin kukaan ei kyseenalaista näitä vihervasemmistolaisia ja kannabishöyryssä olevat ituhipit ovatkin yllättäen länsimaisen yhteiskunnan etuvartiotaistelijoita.
Tässä mainio Pen ja Tellerin jakso tuosta PETA:sta
http://www.youtube.com/watch?v=R4D1godY4vI

Luulempa että ymmärrys PETA:a kohtaan ei ole samaa silloin, kun PETA hyökkää esimerkiksi amerikkalaisten traditiota vastaan, johon kuuluu teurastaa kalkkuna kiitospäivänä.

En olekkaan kuullut aikaisemmin, että eläinsuojelujärjestöt ovat kritisoineet muslimeita ja heidän tekemiään rituuaaliteurastuksia. Olenkin toivonut järjestöjen aktivoituvan tällä saralla varsinkin täällä kotimaassa. Hyvä jos kannabishöyryiset ituhipit alkavat ottaa asiaan kantaa viimein.
:flowerhat: Wippajei!

me

• Vieras
Väliäkö sillä miten se eläin kuolee kuhan se kuolee ja tehdään ruokaa siitä. Minua ei ainakaan kiinnosta se miten minun syömäni lammas on tapettu. mmuttu vai teurastettu hulabaloota huutamalla ei se varmaan siitä paremmalta tai pahemmalta maistu.

Napalmi

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 54
Huono trollaus, 3/10.

Aukusti Jylhä

• Vihjeettömät
  • Jäsen^^^
  • *
  • Liked: 18303
  • käpykaarti
Väliäkö sillä miten se eläin kuolee kuhan se kuolee ja tehdään ruokaa siitä. Minua ei ainakaan kiinnosta se miten minun syömäni lammas on tapettu. mmuttu vai teurastettu hulabaloota huutamalla ei se varmaan siitä paremmalta tai pahemmalta maistu.

Laitetaanpa talteen.

Jostain syystä minulle on tullut vaikutelma, että yleisin suhtautumistapasi asioihin on "ei kiinnosta".

En toivoisi kuuluvani sellaiseen kansaan.

Vaiko eikö sekään kiinnosta?
Somali. Näitä on tullut vastaan jo aika monta, eikä yksikään ole vielä erottunut edukseen. Todella ärsyttävää porukkaa.
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Lemmy

• Jäsen^^^
  • Liked: 1494
  • "je m’en fous"

No mutta hei, sehän auttoi. Ei pidä olla noin ahdasmielinen.
Auttaisiko ihmisuhri vastataiaksi?

Celtic, no eikös sellainen wickerman olisi sopiva?
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

me

• Vieras

Laitetaanpa talteen.

Jostain syystä minulle on tullut vaikutelma, että yleisin suhtautumistapasi asioihin on "ei kiinnosta".

Miten minun suhtautumiseni liittyy johonkin kansaan ? Ja kuka helvetti miettii lammasta syödessään että miten se on tapettu ellei sitten ole joku viherpiipittäjä.

unikeko

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 260

Laitetaanpa talteen.

Miten minun suhtautumiseni liittyy johonkin kansaan ? Ja kuka helvetti miettii lammasta syödessään että miten se on tapettu ellei sitten ole joku viherpiipittäjä.

Harvemmin kukaan sitä syödessä haluaa teurastustapaa miettiä,
mutta toki toivon muulloin, että teuraseläin on kohdannut loppunsa mahdollisimman nopeasti, kivuttomasti ja vailla turhaa stressiä.

Mielestäni yksi osoitus ihmisen kypsyydestä ja sivistyksen tasosta on se, että kohdellaan niitä elukoitakin hyvin.

Ja tämä siis ihan lihansyöjän suusta  :D
:flowerhat: Wippajei!

Veikko

• Jäsen^^^
  • Liked: 23839
  • Death to the Russian invaders!

Mikäs heitto tuo nyt oli? Käytän tässä tietokonetta, jota en itse pystyisi tekemään - pitäisikö minun lopettaa tietokoneen käyttö sen takia?

Mitä taas eläinten tappamiseen tulee, niin koska olen hoitanut eläimiä ja toiminut niiden kanssa muutenkin lapsuudestani asti, niin olen joskus joutunut lopettamaan myös kärsivän eläimen. En ole kuitenkaan niitä eläimiä syönyt. Enkä myöskään lopettamiani koe-eläimiä. Mutta olen siis tappanut eläimiä - lukuisia. Voinko siten syödä ravintolassa karitsaa suuremmalla oikeudella kuin vierustoverini, joka ei ole koskaan tappanut lämminveristä eläintä?
« Viimeksi muokattu: 24.08.2013, 04:02:56 kirjoittanut Veikko »
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Eino P. Keravalta

• Jäsen^^^
  • Liked: 43119
  • I Have A Bird That Whistles
Esamatti:

Lainaus

Eivät tietenkään ole. Mutta ne korreloivat niiden kanssa.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

me

• Vieras

Laitetaanpa talteen.

Tarkoitin vain, että ne jotka uskonnollisista syistä sallivat rituaaliteurastuksen, eivät ole kiinnostuneita eläinten kärsimyksistä. Et nähtävästi ole uskonnollinen, mutta et myöskään näytä huolestuvan tuotantoeläinten kohtelun ja lopetuksen epäkohdista.

Voin kyllä suoraan myöntää etteen ole kiinnostunut. Tottakai jos eläin kidutetaan turhaan niin että se kuolema kestää monta tuntia on tuomittavaa, mutta muuten on kyllä minulle se ja sama onko se teurastettu vai ammuttu vai mitä sille on tehty kuhan tulee kuolleena minun eteen.