Kirjoittaja Aihe: 2013-09-20 US: ”Minkä takia mä olen täällä Suomessa?” tutkimus kurdeista  (Luettu 3473 kertaa)

mielipide

• Jäsen^^^
  • Liked: 953
Lainaus
”Minkä takia mä olen täällä Suomessa?”

Kurdinkieliset ovat Turussa kolmanneksi suurin maahanmuuttajataustainen ryhmä venäjän- ja arabiankielisten jälkeen. Kuvassa talo Turun Varissuon lähiössä, jossa asuu suhteellisen paljon maahanmuuttajia.

Ulkomaat
|
Maahanmuutto

Turussa asuvat kurdinuoret pitävät itseään vahvasti turkulaisina. Kurdilaisuus on heille kuitenkin keskeisin identiteetin piirre.

Turun kaupungin julkaisema, FM Mari Toivasen väitöskirjatyöhön perustuva katsaus osoittaa, että kurdinuorten identiteetin osia ovat sekä kurdilaisuus, suomalaisuus että esimerkiksi turkulaisuus tai helsinkiläisyys.

Osa haastatelluista kurdinuorista oli sitä mieltä, että suomalaisuuden määritelmä on niin tiukka, että he kurditaustaisina eivät sovi siihen. ”Suomalaisuuden” fyysisiin piirteisiin ja syntyperään liittyvät kriteerit koettiin siis liian tiukoiksi.

Moni nuorista pitikin asuinpaikasta huolimatta kurdilaisuutta tärkeänä piirteenään.

Osa haastatelluista osallistui esimerkiksi kurdipuolueen toimintaan Suomessa. Tutkimuksessa haastateltu turkulainen Azad kertoi haluavansa tehdä jotain kotimaansa puolesta, vaikka onkin kaukana Suomessa.

– Yks kysymys mulle on tosi tärkee. Minkä takia mä olen täällä Suomessa? Vastaus on selvä, mä olen kurdi, kotimaassani, kotimaani on otettu väkisin ja mulla on poliittinen ongelma, ja sen takia mä olen täällä Suomessa, Azad sanoo.

Tutkija Mari Toivasen mukaan Azadin kertomus ja toiminta kurdipuolueesa osoittaa, että nuoret etsivät yhteenkuuluvuuden tunnetta kurdiyhteisöstä myös Suomessa.

http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/62543-minka-takia-ma-olen-taalla-suomessa

Jos halutaan välttää muiden maiden tekemät virheet maahanmuutossa niin miksi ihmeessä suomen maahanmuuttopolitiikka on kopioitu ruotsista ja miksi sitä aina verrataan ruotsiin?

Ruotsi on maa jossa on maahanmuuttaja-alueita joihin palokunta ja ambulanssi eivät mene ilman poliisia ja poliisitkin vain 2 auton ryhmissä!

Suvaitsija

• Jäsen^^^
  • Liked: 1010
  • Etnitön
Lainaus
Kurdilaisuus on heille kuitenkin keskeisin identiteetin piirre.

Onko siis väärin olla sitä mieltä, että nämä ihmiset eivät ole suomalaisia, jos he itsekään eivät ole sitä mieltä? Muhammeteilla kun yleensä on sydän lähempänä jotain islamistista helvettiä kuin Suomea, joka on olemassa vain kuppaamista ja lomailemista varten. Kysytäänpä samaa asiaa muilta maahanmuuttajaryhmiltä, ja ehkäpä siinä saattaisi piillä kotoutumisen ongelmallisuus tiettyjen ryhmien kohdalla.
"Turvapaikanhakijat ovat paikallisesti merkittävä tulonlähde. Laitoksen vuosibudjetti on noin kaksi miljoonaa euroa."
-Vastaanottokeskus

"Joidenkin maahanmuuttajaryhmien kohdalla työttömyys on huomattavasti muita
ryhmiä korkeammalla tasolla. Tämä on sekä haaste että mahdollisuus."
-Helsingin tila ja kehitys 2013

Iloveallpeople

• Jäsen^^^
  • Liked: 2767
Lainaus

Samaa minäkin ihmettelen, enkä ole vielä löytänyt hyvää syytä.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

pingviini

• Jäsen^^^
  • Liked: 464
Lainaus

– Yks kysymys mulle on tosi tärkee. Minkä takia mä olen täällä Suomessa? Vastaus on selvä, mä olen kurdi, kotimaassani, kotimaani on otettu väkisin ja mulla on poliittinen ongelma, ja sen takia mä olen täällä Suomessa, Azad sanoo.

Isäni olisi varmaankin aikoinaan ihmetellyt Siperian suolakaivoksilla samaa, ellei olisi ollut ottamassa lyijyä nahkaansa Kuuterselässä ja Tali-ihantalassa. Niin, tietysti siinä tapauksessa että olisi hengissä selvinnyt

Adolf Stege

• Vieras
Mullakin on poliittinen ongelma. Mutta, ei auta olla vaan pittää. Toivo paremmasta elää kumminkin.

Faidros.

• Jäsen^^^
  • Liked: 25732
  • Blues for Allah
Koskas sellainen kurdivaltio on ollut? Koskas kaikilla kansoilla on oma valtio? Suomessakaan kaikilla kansoilla ei ole omaa valtiota.
"Minkä takia mä olen täällä Suomessa?" Ilmeisesti siksi, että suomalaiset perustavat sulle kurdivaltion, mihin voit muuttaa sitten kun se on valmis. Avaimet käteen ja vähän diskorahaa matkaan ! ;)
« Viimeksi muokattu: 20.09.2013, 15:57:43 kirjoittanut Faidros. »
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Nationalisti

• Jäsen^^^
  • Liked: 1535
  • Wanha Waskisti
Lainaus
Kurdilaisuus on heille kuitenkin keskeisin identiteetin piirre.

Onko siis väärin olla sitä mieltä, että nämä ihmiset eivät ole suomalaisia, jos he itsekään eivät ole sitä mieltä? Muhammeteilla kun yleensä on sydän lähempänä jotain islamistista helvettiä kuin Suomea, joka on olemassa vain kuppaamista ja lomailemista varten. Kysytäänpä samaa asiaa muilta maahanmuuttajaryhmiltä, ja ehkäpä siinä saattaisi piillä kotoutumisen ongelmallisuus tiettyjen ryhmien kohdalla.

Tässähän se ristiriita piilee. Media ja konsensus vaatii meitä pitämään sellaisia ihmisiä suomalaisina, jotka eivät pidä itseään suomalaisina.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

junakohtaus

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 4386
  • Harvemmin enää täällä
Sama ainainen ongelma. Kielemme ei erottele kansalaisuutta, residenssiä ja kansallisuutta. Venäjäksi henkilö voi olla finljandskij olematta finskij, mutta suomeksi voi olla vain suomalainen.

Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

l'uomo normale

• Jäsen^^^
  • Liked: 13207
  • Je suis. Sivistysporvari. Ihmisenä ja kuluttajana.
Sama ainainen ongelma. Kielemme ei erottele kansalaisuutta, residenssiä ja kansallisuutta. Venäjäksi henkilö voi olla finljandskij olematta finskij, mutta suomeksi voi olla vain suomalainen.

Sanat suomenmaalainen ja finländsk pitäisi ottaa uudestaan käyttöön.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Agentti

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 159
  • Kukkahattu[ ]Foliohattu[X]
Turussa asuvat kurdinuoret pitävät itseään vahvasti turkulaisina. Kurdilaisuus on heille kuitenkin keskeisin identiteetin piirre.

Itse en pidä turkulaisuutena sitä että eletään leveästi (kalliita vaatteita, kalliin näköisiä autoja*) tekemättä mitään tuottavaa työtä, ja raiskaillaan naisia. Liian monta tapausta tunnen tästä kaupungista jossa vaalea neito on joutunut pakotetuksi yllätyskarvaranneseksiin. Mutta osaavat ne mustat miehetkin.

* Viime aikoina tama on kiinnittänyt huomioni, ajoneuvot joilla ulkomaalaiset ajelevat, uudehkoja bemareita ja mersuja.
Tarkistanut välillä tekstarilla ajoneuvojen omistajia rekkarin perusteella, omilla nimillään nuo ajoneuvot ainakin ovat. Mutta kuka maksaa, miksei kukaan anna minulle uutta hienoa autoa? Ai niin, teen työtä ja maksan veroja.

Nationalisti

• Jäsen^^^
  • Wanha Waskisti

Kyse ei ole pelkästään tästä. Establishmentti yrittää tarkoituksella hämärtää ja mitätöidä suomalaista kansallisuutta väittämällä, että kaikki kansalaiset olisivat yhtä suomalaisia.

Uimakoulutettava

• Jäsen^^^
  • Liked: 4318
  • Kukkahattubingoava kristitty eli väärämielinen VHM
Suhtaudun sympaattisesti poliittista vainoa pakeneviin, jotka eivät aiheuta turvattomuutta Suomessa.

Keskustelua maahanmuuttajien identiteetistä en pidä kiinnostavana, mikäli esille ei tule

1)yliedustuksen puuttuminen rikollisuustilastoista
2)yliedustuksen puuttuminen työttömyystilastoista
3) ymmärtämys siitä, että Suomea ei tule muuttaa entisen kotimaan kulttuurin kaltaiseksi, jotta olo olisi kotoisa

Jos em. seikkoihin ei suvaitsevaisuuskasvatuksessa kiinnitetä huomiota, siihen voi oletusarvoisesti liittää tunnisteen:  :flowerhat:

"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

Man in a Suit

• Jäsen^^^
  • Liked: 3608
  • Yskikööt hihoihinsa vaan!
Lainaus

Samaa minäkin ihmettelen, enkä ole vielä löytänyt hyvää syytä.

:) Tuo kurdin lausahdus muistuttaa kunnon krapulassa heräämistä... "Miss mie oon ja mitä on tapahtunt..." :)
Kaukaa aroilta kohoaa
Iivana Julman haamu.
Turman henki, se ennustaa:
verta on näkevä aamu.

Nationalisti

• Jäsen^^^
  • Wanha Waskisti

Kyse ei ole pelkästään tästä. Establishmentti yrittää tarkoituksella hämärtää ja mitätöidä suomalaista kansallisuutta väittämällä, että kaikki kansalaiset olisivat yhtä suomalaisia.

Tämä tuli kuin tilauksesta http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/62542-nyt-alahti-turkulainen-yousfi-harjoitetaanko-ylella-rotuoppia

Agentti

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 159
  • Kukkahattu[ ]Foliohattu[X]
Tiedättekö, usein hävettää olla Åbolainen...

Ano Nyymi

• Jäsen^^^
  • Liked: 1120
  • Suvaitse tai saat turpaas!
On se kauheeta että kurditkin sairastuvat turkulaisuuteen. Siitä pitäisi ehdottomasti maksaa jotain eläkettä tms...  :flowerhat:

Outo olio

• Jäsen^^^
  • Liked: 15888
  • Manner-Suomen Tasavalta
Lainaus
Osa haastatelluista osallistui esimerkiksi kurdipuolueen toimintaan Suomessa.

2012-11-03 Mielenosoitus riistäytyi käsistä Helsingin keskustassa
http://hommaforum.org/index.php?topic=77102.0

Lainaus
Kurdien oikeuksia puolustaneet mielenosoittajat hyppivät autojen konepelleille Mannerheimintiellä.

Turkin kurdien ihmisoikeuksia puolustaneet mielenosoittajat pysäyttivät liikenteen kokonaan Mannerheimintiellä Helsingin ydinkeskustassa lauantaina iltapäivällä.

Mielenosoittajat käyttäytyivät aggressiivisesti, kun osa autoilijoista yritti jatkaa matkaansa. Silminnäkijän mukaan mielenosoittajat hyppivät autojen päälle ja hakkasivat konepeltejä.

He pyrkivät estämään myös raitiovaunujen kulun.
« Viimeksi muokattu: 20.09.2013, 22:58:04 kirjoittanut Outo olio »
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Tagit: