Kävin ensi kertaa ryssissä, jotain vuonna 1981 vanhempien kanssa, kun olin nassikka. Muistan mutustelleeni lohiruikkaria, kun oltiin ohittamassa Viipuria. Minulla oli päällä M65 musta maihari johon olin matkaa varten teipannut Jenkkien lipun. Joo, faija oli jo Viipurissa nakit ja muusi kondiksessa. Mutta Leningradin Pribaltiskayaan päästiin. Seuraava muistikuva Pietarista oli vuonna 2003, kun käytiin duuniporukan kanssa viettämässä jotain uuden ketun toimintamallin lanseerausta. Venäläinen keittiö oli kyllä superb! Huoria oli kyllä silloinkin ympärillä (en langennut, koska olin silloin naimisissa). En mainitse nyt paperi-insinöörien excursiota ja huoraamista Sovetski - Viipuri akselilla vuonna 1992, jolloin ao. tekniikan yliope (RIP,) aloitti puolen vuoden putkensa. Juu, pillua oli tarjolla, tultiin kusetetuksi ja pilluakin saatiin.
Kyllä cityryssä ei selviä ilman Oltermannia, sen näkee täällä ImatraGradissa päivit täin. Lapsuuden kotinikin on toisen omistajan jälkeen Zyssien omistuksessa. Kettu sentään.