Kun taas tavallinen uutistenkuuntelija tietäis, mistä siellä pohjimmillaan tapellaan...
Ihan näin ulkopuolisen logiikalla ja EU:n vastustajan näkökulmasta, suosittelisin Ukrainan väkeä säilyttämään oman kansallisen identiteettinsä, eikä myymään sitä voinapista, niinkuin Suomen vasemmistolaiset tekivät.
Ukrainan kansalle kai levitetään samaa lööperiä kuin meille aikoinaan: työstä, kansojen yhteisestä rauhasta, halvemmasta kauppakassista. Ukrainalaiset kai ovat slaaveja, luulen. Uskontonsa puolesta ainakin ortodokseja, oletan myös osin roomalaiskatolilaisia, osa muslimeja, sekä reipas ripaus ateisteja.
Jos nyt oikein käsitän, Ukrainan vasemmisto halajaa irti slaavilaisista veljistään ja €uron kuvat silmissään ovat perinteiseen tapaan myymässä isänmaataan, jota he eivät tunnusta. Kommunisti on aina tunnustanut vain oman rahapussinsa.
Siellä idempänä hurskaat ortodoksiset slaavit haluavat pitää yhtä Isoon Veljeen, Venäjään. Näissä Balkanin ympäristön sodissa on aina muistettava kaksi sanaa, jotka liittävät ja jakavat kansaa ja valtioita: slaavilaisuus = ortodoksisuus = pyhä maa, kansa ja usko.
Myös itse Ison Veljen näkökulma on sama. Venäläiset ovat aina puolustamassa slaavilaisuutta, sekä siihen oleellisesti liittyvää ortodoksista uskoa, Ukrainan ympäristössä myös kreikkalaiskatolilaisuudeksi kutsuttua. Tiukan paikan tullen katolilaisuus vetää aina yhtäköyttä, Katolinen Kirkko on yksi. Esim. Venäjän Kaksoiskotkan tunnus kuvaa yhtä Katolista Kirkkoa, jonka toinen kotkanpää katsoo kohti Bysanttia, toinen kohti Roomaa. Tätä Kirkkoa myös Venäjä vartioi.
Ihan hienoa, en minä vastaan väitä. (http://www.lisaleinonen.com/files/lisaleino.kotisivukone.com/Maisemakuvat/kaksoiskotka.jpg)