Se pieni ero.
ryzzzä hyökkäsi katalasti ja sotarikollisesti, ensin viedäkseen toiselta maan ja sen hedelmät. Nyt puhuu jo Ukrainan koko väestön totaalisesta tuhoamisesta ja yrittää hävittää kirjoja myöten tiedon koko Ukrainan kansan, maan ja kulttuurin olemassaolostakin.
Ukraina puolustautuu
---------------------------------------------------------------------------------------------
Mikä oikeus putlerilla on päättää mikä kansa saa elää edelleen ja rauhassa?
Se pieni ero. Näitä totuudellisia faktoja ei mikään seliseliseli, mutku tai muu putlerin tai ryzzzänmaan "ymmärtäminen" muuksi muuta vaikka kuinka jauhaisi p*skaa.
Niin.
Minulla on omakotitalo, ja naapurini Igor Zysh kaataa yöllä pensasaidan ja alkaa rakentaa pihavajaa minun tontilleni. Hakkasi jo yöllä ulko-oveanikin puukolla, onneksi on koira kotona niin se kääntyi takaisin.
Menen kysymään että mitä helvettiä?
Johon naapuri toteaa että hänen historiakäsityksensä mukaan asia on OK näin, ja lyö minua turpaan. Hän on isompi mies kuin minä.
Sitten hän ehdottaa neuvottelua, jossa rajaa siirrettäisiin niin että hän saa kolmasosan tontistani.
En suostu, vaadin että raja pidetään siinä missä se oli ennen.
No tiedän että toisella puolella rajanaapurini Jack Daniels yleensä auttaa. Hän on iso äijä, ja on harrastanut showpainia.
Menen kysymään apua. Jack Daniels lupaa auttaa.
Kun tulemme yhdessä lähemmäs tilannetta, Igor Zysh alkaa huutaa hysteerisesti "
eskalaatio! eskalaatio! Varokaa, minulla on ilotulitusraketteja varastossa! Eskalaatio!"Jack Daniels säikähtää hiukan, sovimme että hän toistaiseksi vain murisee minun tontillani tilanteeseen päin, ettei Igor Zysh ainakaan pääse pitemmälle.
Minua hiukan ärsyttää että eräs toinen naapurini kuiskailee omalta tontiltaan että minun pitäisi antaa Igorille periksi.
Onkohan Igor lahjonut sitä, tarjonnut vaikka ilmaisen lounaan?
Tiedän että Igor on veemäinen tyyppi, se oli jo yhden kerran kauan sitten valloittanut kaikkien meidän tontit (paitsi Jack Danielsin) ja oli tosi kova työ saada se työnnettyä pois että saatiin edes rakentaa itse omalle maalle ja asua rauhassa.
Igor varmasti haluaisi enemmän, sehän yritti jo yöllä murtautua mun taloonkin sisään mutta omneksi mulla on ärhäkkä vahtikoira.
Sen pituinen se.
Jatkokertomus ehkä ensi vuonna (?)
Edit.
Netissä kirjoittelee porukoita joiden mukaan "Igoria täytyy ymmärtää, se haluaa lisää tonttia, se muistaa kuinka vielä 50 vuotta sitten se sai rakentaa sun tontille".
En ymmärrä sellaista kirjoittelua, kun Igorin kanssa sovittiin jo 1994 että meidän tontin raja on se mikä se on.