Kirjoittaja Aihe: Yleinen esittäytymisketju  (Luettu 753815 kertaa)

Sunt Lacrimae

• Jäsen^^^
  • Liked: 2081
  • Kesän netsi kun oon, nuiva luonteeni on.
Vs: Yleinen esittäytymisketju
« Vastaus #2130 : 16.06.2012, 09:36:50 »
Tervetuloa täältäkin!
Play stupid games, win stupid prizes.

Stadin Taksi

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 12
« Vastaus #2131 : 16.06.2012, 11:36:10 »
Sivukeikkoina olen ajellut stadin takseja muutaman vuoden. Suharina on sikäli hyvä näköalapaikka kun kansaa ja kansallisuuksia istuu takapenkillä ja joskus etupenkilläkin laidasta laitaan ja kansallisuuksiakin melkoinen kirjo.

Nämä aavikkorosvo muhammediin uskovat islamistit tulevat ikävä kyllä asiakkaiden suusta ulos useasti. Ovat pesiytyneet nyt stadin taksiinkin. Ajattelin kommentoida ratin ja penkin välistä.

Vrooooommmm........
Arvostan suomalaisten taksikuskien yhteiskunnallista tietämystä enemmän kuin päivystävien dosenttien. Tervetuloa!

Kiitoksia tupahan tulo toivotuksesta myös Sunt Lacrimaellekin. Kommentteja tosin rajoittaa ammattiin liittyvissä asioissa salassapitovelvollisuus.

Sunt Lacrimae

• Jäsen^^^
« Vastaus #2132 : 16.06.2012, 11:38:46 »
Tuollaisten velvollisuuksien takaa kirjoittelee työasioista myös erinäisiä muitakin, mm. minä. Maalaisjärki matkassa ja jutut niin, ettei henkilöitä tai paikkoja voida suoraan tunnistaa, niin homma toimii.  ;)

Valsetriste

• Jäsen
  • *
  • Liked: 4
« Vastaus #2133 : 20.06.2012, 00:27:18 »
Työskentelen kulttuurialalla… Viime keväänä presidentin vaalien aikaan sain kuulla monilta tuttaviltani kunniani, koska en kannattanut Haavistoa (jo pelkästään työn puolesta)… vaikka, olenhan ”pakolaisten” jälkeläinen… Vettä jo toisessa karjalais-polvessa!

Olen huolestunut sananvapauden suhteellisuudesta ja monilta osin sen toteutumattomuudesta.
Hämmästelen ja kummastelen (valta)median valikoivuutta uutisoinnissa.
Hommafoorumiin tutustuin Scriptan kautta. Huomasin seuraavani foorumia päivittäin ja pitkään mietittyäni, päätin rekisteröityä. Jo ihan kannatuksen vuoksi… 8)

Sibbeä soimaan kun ahdistaa!

Nousuhumala

• Jäsen^^^
  • Liked: 5407
  • #JeSuisKeijo
« Vastaus #2134 : 20.06.2012, 00:37:06 »
^Tervetuloa vaan!
"Islam on suuri rauhan ja ystävyyden uskonto. Se on ihmiskunnan suurimpia rikkauksia." - Usko Ahonen 18.05.2012

"Jos haluatte menettää uskonne ihmisen perimmäiseen hyvyyteen ja jalouteen, käykää kurkistamassa Hommafoorumille." - Seppo Kononen, Savon Sanomat 30.05.2012

CaptainNuiva

• Jäsen^^^
  • Liked: 5260
« Vastaus #2135 : 20.06.2012, 00:40:07 »
Työskentelen kulttuurialalla… Viime keväänä presidentin vaalien aikaan sain kuulla monilta tuttaviltani kunniani, koska en kannattanut Haavistoa (jo pelkästään työn puolesta)… vaikka, olenhan ”pakolaisten” jälkeläinen… Vettä jo toisessa karjalais-polvessa!

Olen huolestunut sananvapauden suhteellisuudesta ja monilta osin sen toteutumattomuudesta.
Hämmästelen ja kummastelen (valta)median valikoivuutta uutisoinnissa.
Hommafoorumiin tutustuin Scriptan kautta. Huomasin seuraavani foorumia päivittäin ja pitkään mietittyäni, päätin rekisteröityä. Jo ihan kannatuksen vuoksi… 8)

No niin, tervetuloa ja ei muuta kuin juttua vääntämään ja mielipiteitä pittiavaruuteen mäiskimään.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

dothefake

• Jäsen^^^
  • Liked: 21084
  • Imaaminoloinen kaktuslakkisetä. Rutinuiva.
« Vastaus #2136 : 20.06.2012, 00:54:31 »
Teretulemast, itse olen hyvin pitkälti Sibeliuksen kaltainen, molemmat joudumme ajoittain lääkitsemään heikkoja hermojamme.
Sanokaa Fazer, kun haluatte mamuja.
Suomi, kestitysleirien saaristo.
Olin siellä minäkin.
Totta vai husua?

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • Liked: 36615
  • Toivo parasta, varaudu pahimpaan.
« Vastaus #2137 : 20.06.2012, 07:57:47 »
Tervetuloa! Videotrackkiä Sibbelle: Jussi Halla-ahon Benji-hyppy Kaivopuistossa 13.8.2011
http://www.youtube.com/watch?v=VN5N5aTXoVo&feature=plcp
Arvoituksellisin kehityssuunta on länsimaiden johtajien määrätietoisuus luoda NL uudelleen Eurooppaan.
- Gorbachev

Kun fasismi saapuu uudelleen, se ei sano „minä olen fasismi“, vaan „minä olen antifasismi.“
- Ignazio Silone

"Me aiomme teurastaa teidät."
- 10v. poika, mahdollinen paluumuuttaja ISIS-leirillä

Miniluv

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 12464
  • Mode EVP. 1/949jkl #propelipää
« Vastaus #2138 : 20.06.2012, 08:11:39 »
Tervetuloa!
"Luulisi että tähän ikään mennessä olisi edes jotain tajunnut elämästä ja yhteiskunnasta." Rosa Meriläinen, HS 30.9.2014

Viestistäsi tulee minulle ilmoitus, jos kirjoitat tekstiin @Miniluv. Tai laita yksityisviesti.

starsailor

• Jäsen^^^
  • Liked: 2086
« Vastaus #2139 : 20.06.2012, 12:53:52 »
Olen 30+ vuotias mies tampereelta, IT-alalla ja törmäsin maahanmuuttoasioihin ensikerran vahingossa ravintolassa 2000-luvun alussa. Istuin kahden naisen pöytään, jotka alkoivat tivaamaan minun mielipidettäni pakolaisista, mustista miehistä ja siitä mitä meidän suomalaisten pitäisi tehdä maahanmuuttajien hyväksi. Ihmettelin asiaa, mutta ajattelin sen johtuvan lyhyestä hiustyylistäni, joten vastasin rehellisesti, että en tunne asiasta kovin laajasti, mutta kunhan elävät ja ovat täällä lakien ja sääntöjen mukaan, niin tervetuloa. Tämä vastaus jotenkin närkästytti naisia ja toinen alkoi kertomaan miten kohteliaita maahanmuuttajamiehet ovat, eteenkin Afrikasta. Pukeutuvat hyvin, ovat asiallisia jne. Kysyin, että "ai oletteko tekemisissä asiakasrajapinnassa, Afrikkalaisten bisnesmiesten kanssa?", koska naiset vaikuttivat sihteerityypeiltä. Vastaus tiputtaa minut vieläkin: "Ei, olemme töissä maahanmuuttajien parissa ja nyt odottelemme kahta ihanaa maahanmuuttajamiestä seuralaiseksi...". Pian ulko-ovesta astui pari tummaa sisälle ja hakeutuivat naisten seuraan jne. jonkä jälkeen itse siirryin sivummalla. Pidin tätä huvittavana, sekä hieman outona, että samat henkilöt syövät kuormasta, jotka työskentelevät näiden henkilöiden parissa, mutta ei mitenkään harvinaista työpaikkaihastumiset jne.

Kesti varmaan vuosia ennenkuin törmäsin asiaan eräässä lukemassani tiedekirjassa, jossa käsiteltiin tulevaisuuden uhkia ihmiskunnalle ja siinä nousi ääriuskontojen tekemä ydinterrorismi yhdeksi tärkeimmäksi/mahdollisimmaksi uhaksi (tämä uhka-asia vastauksena kysymykseen, miksi emme ole saaneet muiden sivilisaatioiden olemassa olosta vastausta, vaikka niitä järjen mukaan pitäisi olla paljon). Olin aikaisemmin pitänyt kristinuskoa hyvän elämän vastaisena oppina, josta olisi hyvä päästä eroon, mutta tämä sai mittasuhteet jotenkin kohdilleen ja ymmärsin, että islam muodostaa huomattavasti suuremman potentiaalisen uhan, ei pelkästään suomelle, vaan elämän jatkumiselle maapallolla. Lähinnä sen äärilikkeiden tyypillisen terrorismin kautta. Kristinusko on jo aikoja sitten sopeutunut länsimaihin ja lähinnä perinne ja tapakulttuuriin verrattavissa olevaa toimintaa, josta ei valtaosalle ole suurta haittaa. Kristinusko lisäksi muuttaa oppejaan sivistyksen ja normien muuttuessa. Mutta entä islam? No, tämä on toisen keskustelun aihe...

Joka tapauksessa, jossain vaiheessa löysin Jussin blogin jne. mikä selkeytti mielipiteitä ja kävi ilmi etten ole yksin ajatusteni kanssa. En ole mielestäni rasisti, islamofobikko, kulttuuri- ja EU-vastainen, mutta haluaisin, että politiikkaa ja elämän menoa suomessa (ja maailmalla) johtaisi enemmän järki ja eteenkin suomessa oman etumme suojeleminen. Suomi ei ole sattuman johdosta yksi maailman parhaista maista elää ja asua. En ymmärrä miksi tämän perimmäisen asian ymmärtämisen syyt ovat osalle niin kovin vaikeita.
"Suomalaisen ihmisen geeneissä on orja-, setä Tuomo- ja pelkurigeeni. Ja se on tyhmä kuin aasi. Aasin järki ja cuckold-sielu." Jorma M.

Nousuhumala

• Jäsen^^^
  • Liked: 5407
  • #JeSuisKeijo
« Vastaus #2140 : 20.06.2012, 12:57:50 »
Hieno esittelyteksti! Tervetuloa!
"Islam on suuri rauhan ja ystävyyden uskonto. Se on ihmiskunnan suurimpia rikkauksia." - Usko Ahonen 18.05.2012

"Jos haluatte menettää uskonne ihmisen perimmäiseen hyvyyteen ja jalouteen, käykää kurkistamassa Hommafoorumille." - Seppo Kononen, Savon Sanomat 30.05.2012

AstaTTT

• Jäsen^^^
  • Liked: 1714
    • Rakkaudesta Suomeen
« Vastaus #2141 : 20.06.2012, 12:58:35 »
Suomi ei ole sattuman johdosta yksi maailman parhaista maista elää ja asua. En ymmärrä miksi tämän perimmäisen asian ymmärtämisen syyt ovat osalle niin kovin vaikeita.

Allekirjoitan. Tervetuloa!  :)

Hippo

• Jäsen^^^
  • Liked: 507
  • Bailando conmigo
« Vastaus #2142 : 20.06.2012, 13:10:57 »
Suomi ei ole sattuman johdosta yksi maailman parhaista maista elää ja asua. En ymmärrä miksi tämän perimmäisen asian ymmärtämisen syyt ovat osalle niin kovin vaikeita.

Tervetuloa mukaan. Hauska huomata, että todellisuuteen heränneitä on aina vaan enemmän.

Sunt Lacrimae

• Jäsen^^^
« Vastaus #2143 : 20.06.2012, 20:03:38 »
Tervetuloa täältäkin.

Itsekin kulttuurialan ihmisenä olen miettinyt usein tätä hommalaisten niputtamista olutlippispäisiksi traktorikuskeiksi (tai muuksi mahdollisimman suvisten mielestä epä-cooliksi) ja minua on kiinnostanut, että miten monen alan ihmisiä täältä löytyykään oikeasti. Voisko joskus tehdä jotain galluppia jäsenten lajikkeesta? En tiedä, onko pelkkä ammatti/koulutus nyt niin määräävä, mutta voisihan se silti olla hauska nähdä, onko niitä kiljuskinejä 99% vai vain 50%.

Meitä hompansseja on tosiaan ihan joka lähtöön tavan duunareista maistereihin ja kaikkea siltä väliltä. :) Vuositulogallup on ainakin ollut, mutta varsinaista ammatti- ja koulutustaustagalluppia en äkkiseltään muista, voisihan tuollainen olla ihan jees.

Koskela Suomesta

• Jäsen^^^
  • Liked: 163
  • isänmaallis-viher-oikeisto-realisti
« Vastaus #2144 : 20.06.2012, 20:19:09 »
Tervetuloa täältäkin.

Itsekin kulttuurialan ihmisenä olen miettinyt usein tätä hommalaisten niputtamista olutlippispäisiksi traktorikuskeiksi (tai muuksi mahdollisimman suvisten mielestä epä-cooliksi) ja minua on kiinnostanut, että miten monen alan ihmisiä täältä löytyykään oikeasti. Voisko joskus tehdä jotain galluppia jäsenten lajikkeesta? En tiedä, onko pelkkä ammatti/koulutus nyt niin määräävä, mutta voisihan se silti olla hauska nähdä, onko niitä kiljuskinejä 99% vai vain 50%.

Meitä hompansseja on tosiaan ihan joka lähtöön tavan duunareista maistereihin ja kaikkea siltä väliltä. :) Vuositulogallup on ainakin ollut, mutta varsinaista ammatti- ja koulutustaustagalluppia en äkkiseltään muista, voisihan tuollainen olla ihan jees.

Oli sellainenkin joskus puolitoista vuotta sitten. Löytyyköhän se haulla? todisti että porukkaa on melkein kaikista ammattiryhmistä ja palkkaa porukka saa nollasta satoihin tuhansiin. Porukan painopiste taisi olla aika vahvasti siellä hyvin tienaavien eli reaaliveronmaksajien puolella, joten ei todellakaan mistään syrjäytyneiden liikkeestä ole kyse, pikemminkin päinvastoin. Ja sekös tietty suviksia pelottaakin.
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

Lasse

• Jäsen^^^
  • Liked: 7256
  • plays well with others
« Vastaus #2145 : 20.06.2012, 21:06:01 »
Aivan ensimmäiseksi haluaisin toivottaa taas uudet jäsenet tervetulleiksi!

Oli sellainenkin joskus puolitoista vuotta sitten. Löytyyköhän se haulla? todisti että porukkaa on melkein kaikista ammattiryhmistä ja palkkaa porukka saa nollasta satoihin tuhansiin. Porukan painopiste taisi olla aika vahvasti siellä hyvin tienaavien eli reaaliveronmaksajien puolella, joten ei todellakaan mistään syrjäytyneiden liikkeestä ole kyse, pikemminkin päinvastoin. Ja sekös tietty suviksia pelottaakin.
(korostus minun)

Niinpä, kyllä käy sylettämään, kun perheensä elättämisen, omalla työllä, lisäksi saa elättää kaikenvärisiä käenpoikasia. Potuttaa taas niin paljon, että kuvitteellinen lakimieheni kehottaa vaikenemaan, jotta ei tule sanktioita...
NOVUS ORDO HOMMARUM
par tous les moyens nécessaires

laihoja74

• Jäsen
  • *
  • Liked: 0
« Vastaus #2146 : 24.06.2012, 02:51:18 »
Moro!

Olen 37-vuotias mies. Olen saanut insinöörin peruskoulutksen ja melko paljon myös humanistin koulutusta. Nykyään en työskentele insinööriammatissa, vaan ennemminkin humanistipuolella. Maailmankatsomukseni on ateistinen ja olen erittäin skeptinen sellaisten asioiden suhteen jotka perustuvat uskomuksiin.

- Janne

AstaTTT

• Jäsen^^^
  • Liked: 1714
    • Rakkaudesta Suomeen
« Vastaus #2147 : 24.06.2012, 12:00:23 »
Maailmankatsomukseni on ateistinen ja olen erittäin skeptinen sellaisten asioiden suhteen jotka perustuvat uskomuksiin.

- Janne

Toivottavasti ei haittaa, että sinut toivottaa ensimmäisenä tervetulleeksi ihminen, joka uskoo niin laajasti, etteivät edes kaikki maailman uskonnolliset kirjoitukset riitä sitä kattamaan. Onneksi on kvanttifysiikka.

Tervetuloa!  ;D

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
« Vastaus #2148 : 24.06.2012, 14:06:35 »
Moro!

Moro Janne!

Lainaus käyttäjältä: laihoja74
... olen erittäin skeptinen sellaisten asioiden suhteen jotka perustuvat uskomuksiin.

Jeps! Maailma on täynnä mitä ihmeellisimpiä uskomuksia.

Otetaan nyt esimerkiksi tämä "poikkeus". Sehän ei vahvista sääntöä, vaan heikentää sitä. (Poikkeus voi kylläkin vahvistaa säännön olemassaolon. Esim. lauseesta "CD-autojen pysäköinti sallittu" voidaan johtaa olemassaolo säännölle "pysäköinti kielletty".)

Sekulaariuskomusskeptisissä merkeissä, tervetuloa!
Arvoituksellisin kehityssuunta on länsimaiden johtajien määrätietoisuus luoda NL uudelleen Eurooppaan.
- Gorbachev

Kun fasismi saapuu uudelleen, se ei sano „minä olen fasismi“, vaan „minä olen antifasismi.“
- Ignazio Silone

Miniluv

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 12464
  • Mode EVP. 1/949jkl #propelipää
« Vastaus #2149 : 24.06.2012, 14:09:36 »
Lainaus
olen erittäin skeptinen sellaisten asioiden suhteen jotka perustuvat uskomuksiin.

Samoin. En pidä tietona sanan varsinaisessa merkityksessä muita kuin matemaattisia ja loogisia totuuksia :)

"Luulisi että tähän ikään mennessä olisi edes jotain tajunnut elämästä ja yhteiskunnasta." Rosa Meriläinen, HS 30.9.2014

Viestistäsi tulee minulle ilmoitus, jos kirjoitat tekstiin @Miniluv. Tai laita yksityisviesti.

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
« Vastaus #2150 : 24.06.2012, 14:20:04 »
Lainaus
olen erittäin skeptinen sellaisten asioiden suhteen jotka perustuvat uskomuksiin.

Samoin. En pidä tietona sanan varsinaisessa merkityksessä muita kuin matemaattisia ja loogisia totuuksia :)

Lainaus käyttäjältä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Tieto
Tieto on filosofian tietoteorian perinteisen määritelmän mukaan hyvin perusteltu tosi uskomus. Tämä tiedon määritelmä on peräisin Platonin Theaitetos-dialogista. Niin kutsutun heikon määritelmän mukaan väittämä (propositio) on tietoa, jos se on tosi.

Tieto on uskomus, joka on perustelu hyvin. Paradoksaalista? Elämä on!
- Gorbachev

- Ignazio Silone

dothefake

• Jäsen^^^
« Vastaus #2151 : 24.06.2012, 14:48:42 »
Tieto on uskomus, joka on perustelu hyvin. Paradoksaalista? Elämä on.

Perustelu voidaan tehdä vain hallussa olevien tietojen valossa, saadun lisätiedon turvin totuutta saatetaan joutua muuttamaan. Lisäksi havaintomme ovat surkeiden aistiemme takia vain pinnan raapimista.
Olin siellä minäkin.
Totta vai husua?

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
« Vastaus #2152 : 24.06.2012, 21:31:12 »
Perustelu voidaan tehdä vain hallussa olevien tietojen valossa, saadun lisätiedon turvin totuutta saatetaan joutua muuttamaan. Lisäksi havaintomme ovat surkeiden aistiemme takia vain pinnan raapimista.

Onneksi joku siis meni kehittämään hermeneuttisen tutkimusmenetelmän joka sallii asioiden tutkailun vaikka niiden määritelmä olisi samaan aikaan kyseenalainen tai yhä hakusessa.

On aina hyvä nähdä täällä lisää skeptikkoja vaikka skeptisismi sitten rajoittuisikin uskomuksiin.

Nyt kun esittelyketjussa ollaan niin esitän, että olen kyllä skeptinen aistienkin suhteen.

Se mikä vaikuttaa tuoreelta aistihavainnolta, saattaakin olla esim. muistista vedetty vanha aistihavainto. Nimittäin, jos tuoreesta aistihavainnosta jää jotain havaitsematta, niin aivot lisäävät tietokannastaan (vastaavasta tilanteesta) puuttuvat biitit ilman, että havaitsija havaitsee inhimillistä väliintuloa. Toisin sanoen, jos auto-onnettomuuden silminnäkijät eivät sattuneet näkemään aivan kaikkea, he saattavat esittävät saman tilanteen eri tavalla. Tällöin he eivät valehtele, vaan puhuvat omiaan, siis omia aiempia kokemuksiaan, ts. he puhuvat niin totta kuin pystyvät.

Se, mikä vaikuttaa aistihavainnolta, saattaakin tietenkin olla jotain muutakin offtopiccia, mutta ei mennä sinne nyt.
- Gorbachev

- Ignazio Silone

dothefake

• Jäsen^^^
« Vastaus #2153 : 24.06.2012, 21:36:55 »
Juuri noin Lalli. Väitetään, että tuo on ihmiskunnan menestyksen takana.
Olin siellä minäkin.
Totta vai husua?

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
« Vastaus #2154 : 24.06.2012, 21:42:35 »
Muu offtopic?
« Viimeksi muokattu: 24.06.2012, 21:44:20 kirjoittanut Lalli IsoTalo »
- Gorbachev

- Ignazio Silone

dothefake

• Jäsen^^^
« Vastaus #2155 : 24.06.2012, 21:46:59 »
Nyt hihna luistaa, mitä tarkoitat?
Olin siellä minäkin.
Totta vai husua?

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
« Vastaus #2156 : 24.06.2012, 23:24:26 »
Nyt hihna luistaa, mitä tarkoitat?
Viittasit varmaan siihen, että ihmiskunnan menestyksen avain olisi se, että aivot täydentävät nykyisiä aistihavaintoja muistoilla vastaavista tilanteista (koska useimmiten se lienee henkiinjäämisen kannalta parempi vaihtoehto kuin vajaaksi jäänyt havainto).

Viittasin tuolla off topicilla (postaukseni viimeinen lause) siihen, että "aistihavainto" voi kehittyä hyvin yksilölliseksi myös esim.  "aivojen oikosulun" (ns. hulluus) tai "jumalaisen aistiväliintulon" seurauksena (ns. profetiat) seurauksena. Eräät pitävät noita samana asiana, eräät jälkimmäistä ihmiskunnan menestyksen salaisuutena. Tämä siis on offtopiccia tähän ketjuun.  :P

Tämä ei ole elämäni paras postaus.  :P
- Gorbachev

- Ignazio Silone

dothefake

• Jäsen^^^
« Vastaus #2157 : 24.06.2012, 23:30:43 »
Mutta hyvin selventävä, kiitos.
Olin siellä minäkin.
Totta vai husua?

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
« Vastaus #2158 : 25.06.2012, 00:11:37 »
Se mikä vaikuttaa tuoreelta aistihavainnolta, saattaakin olla esim. muistista vedetty vanha aistihavainto.

Hmm. En ole koskaan kuullut noin järkiperäistä syytä aistien epäilemiselle. Sinähän herättelet suoraa varovaista optimismia noilla lausunnoillasi.

Näkö ei toimi kuten kamera. Näkö ei muodostu silmissä, vaan aivoissa. Silmistä lähtee huima määrä piuhoja aivoihin, jossa nuo silmän lähettämät signaalit (ääriivat, pinnanmuodot, värit, liike) yhdistetään näköhavainnoksi. Tätä näköhavaintoa verrataan reaaliajassa aiempiin vastaaviin aiempiin havaintoihin: "onko tuo leijona elävä tai täytetty?". Tämän jatkuvan vertailun (aiemmat kokemukset vs. nykyiset aistihavainnot) tarkoitus lienee DNA-ketjun jatkuvuuden ylläpito. Jos tuo datavirta aivoihin katkeaa, aivot hakevat vastaavan tapahtuman aiemmista vastaavista kokemuksista, ja syöttävät sen datavirtaan, jotta "aistihavainto" pysyy kokonaisena. Koska aivojen eri osat ja eri aistit (näkö, haju, kuulo, tunto) pelaavat yhdessä, aistihavaintosi saattaakin olla enemmänkin konsensuskomitean kompromissi kuin raakadataa, koska kaoottista maailmaa on tarpeen yksinkertaistaa. Aivojen kapasiteetista 50% kuluu näön tuottamiseen.

Lainaus käyttäjältä: A4
Tuosta aivojen harjoittamasta datalisäyksestä on muuten mahdollista hankkiutua ainakin osittain eroon. Mahdollisista sivuvaikutuksista en tosin vastaa.

Hankkiudutaan eroon aivoista?

Lainaus käyttäjältä: A4
Kirjareferaattia olisiko antaa?

Minulta ei kai kysytty, mutta vastaan "Brain Rules", John Medina, sivu 225:" We actually experiance our visual environment as a fully analyzed opinion about what the brain thinks is out there.

Lievästi samaan aiheeseen liittyy Norman Diodgen kirja "The Brain that Chainges Itself", jossa sivulla 300 sanotaan: "To a larger degree than we suspeted, culture determines what we can and can not perceive." Toisin sanoen, meidän kulttuurimme muokkaa elastisia aivojamme siten, että yhdessä kulttuurissa ne toimivat yhdellä tavalla, toisessa toisella tavalla. Jos lapsi tottuu pelaamaan tietokonepelejä, hänen aivonsa sopeutuvat nopeatempoiseen peliympäristöön.
- Gorbachev

- Ignazio Silone

Zakhal

• Jäsen
  • *
  • Liked: 28
« Vastaus #2159 : 30.06.2012, 09:43:20 »
Huomenta! Olen kolmekymppinen yliopistossa opiskellut IT-alalla työskentelevä isäpuoli yhden lapsen perheestä. Kotoisin olen jyväskylästä ja asun siellä tälläkin hetkellä. Vaikka en ole kotikaupungista mihinkään siirtynytkään olen silti töissä monikansallisessa yrityksessä ja matkustelen paljon. Tänä vuonna käyn kreikassa, norjassa, bulgariassa, unkarissa, virossa ja espanjassa.

Kannatan perussuomalaisia aatesuuntauksia. Olen huolestunut siitä että maahanmuutto tuntuu tuovan selvästi isoja ongelmia euroopan maissa jotka sitä ovat pidempään tehneet. En halua että Suomessa tehdään samat virheet kuin esim. Ruotsissa. Mutta se tuntuu mahdottomalta, koska yleinen ilmapiiri Suomessa tuntuu olevan maahanmuuttokeskustelun vastainen. Median pitäisi herättää keskustelua aiheesta mutta sen sijasta se tuntuu vain piilottelevan maahanmuuton ongelmia.

En pidä propagandasta, kaksinaismoralismista enkä minkään muunlaisesta valehtelusta. Jos joku osoittaa minun olevan väärässä niin olen aina valmis muuttamaan mielipidettäni. Olen sitä mieltä että  neuvostoaikoina syntynyt itsesensuuri elää vielä vahvasti kulttuuripiirteenä suomalaisessa yhteiskunnassa. Ainoastaan sensuurin kohde on vähän vaihtunut.

Lainaus
Suomettumiseen liittyy läheisesti myös termi itsesensuuri. Tässä yhteydessä sillä tarkoitetaan
suomalaisten itse suorittamaa julkisen keskustelun valvontaa, jossa kaikki hiukankin Neuvostoliittoa
kohtaan negatiiviseksi arvioitu aineisto joutui voimakkaan paheksunnan kohteeksi ja
"Suomen ja Neuvostoliiton välisiä suhteita" vahingoittavan materiaalin julkaisemisesta pyrittiin
pidättäytymään.

Olen huolestunut myös siitä että nykyinen hallitus maksattaa etelän maiden velat suomalaisten verorahoilla vaikka etelänmaissa on pienemmät verot. Jos euroopan uniossa on tarkoitus siirtyä tulonsiirtoihin maiden välillä niin sitten pitäisi olla yhtenäiset verot ja vastuuta kantavat pankit. Olen kuitenkin pessimistinen että esim. kreikasta voisi missään lähitulevaisuudessa tulla eurokelpoinen. Kreikka oli kehitysmaa ennen EU:ta ja nyt kun EU-rahat on loppumassa niin siitä on tulossa kehitysmaa uudestaan.

Olen harkinnut muuttoa Sveitsiin koska lapsillani olisi siellä parempi tulvaisuus kuin monikulttuurisen euroopan unionin jäsenenä. Syitä muuttoon on monia esim. puolisuora demokratia, maan sijainti, ilmasto, taloudellinen tilanne, jne. Saksaa osaankin jo vähän, työpaikka pitäisi vaan löytää sieltä. Mutta katsotaan nyt loppuun Suomen kortit. Ainakin tällä hetkellä tulevaisuus näyttää ainoastaan synkältä. Mutta tulevaisuutta ei voi ennustaa, joten odotellaan vielä että asiat muuttuisi.
« Viimeksi muokattu: 30.06.2012, 09:53:50 kirjoittanut Zakhal »

Tagit: