Kirjoittaja Aihe: Yleinen esittäytymisketju  (Luettu 1049552 kertaa)

Monopolyman

• Jäsen
  • *
  • Liked: 41
Vs: Yleinen esittäytymisketju
« Vastaus #3870 : 09.09.2024, 10:00:31 »
off-piste hiihtoa

skimo, rando vai telemark?

-i-

Ihan suksilla(ei telemark). Olen laskenut ruotsissa, norjassa ja alpeilla. mm. helikopteri hiihtoa, jossa kopteri vie eri koskemattomille huipuille ja sieltä tullaan sitten itse alas. Sieltä sitten kopteri ottaa kyytiin ja taas uudelle huipulle.
Toki olen suomessa laskenut myös paljon, mutta en viimeaikoina, kun suomen mäet ovat niin mitättömiä verrattuna vaikkapa alppeihin.

Unelma olisi lähteä alaskaan laskemaan.
”The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven.” -John Milton

ikuturso

• Jäsen^^^
  • Liked: 69975
  • Kekkosen re-inkarnaatio
« Vastaus #3871 : 09.09.2024, 12:12:39 »
off-piste hiihtoa

-i-

Ihan suksilla(ei telemark). Olen laskenut ruotsissa, norjassa ja alpeilla. mm. helikopteri hiihtoa, jossa kopteri vie eri koskemattomille huipuille ja sieltä tullaan sitten itse alas. Sieltä sitten kopteri ottaa kyytiin ja taas uudelle huipulle.
Toki olen suomessa laskenut myös paljon, mutta en viimeaikoina, kun suomen mäet ovat niin mitättömiä verrattuna vaikkapa alppeihin.

Sulla taitaa olla Monopolyssa hotelli Erottajalla, kun euroja riittää heliski-hommeleihin.

Itse en ole alpeilla koskaan käynyt. Etelän rinteissä tekniikkaa, ja Lapissa sitten vähän elämyksiä. (= jokerikuppilassa höyrymakkara ja hanaolut).

... ja minä olen telemarkkaaja ja hiihdän itse ylös ne rinteet, minne ei hissiä ole rakennettu.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Monopolyman

• Jäsen
  • *
  • Liked: 41
« Vastaus #3872 : 11.09.2024, 12:01:01 »
off-piste hiihtoa

-i-

Sulla taitaa olla Monopolyssa hotelli Erottajalla, kun euroja riittää heliski-hommeleihin.

Itse en ole alpeilla koskaan käynyt. Etelän rinteissä tekniikkaa, ja Lapissa sitten vähän elämyksiä. (= jokerikuppilassa höyrymakkara ja hanaolut).

... ja minä olen telemarkkaaja ja hiihdän itse ylös ne rinteet, minne ei hissiä ole rakennettu.

-i-

Olen ollut myös useana vuotena kesällä eri jäätiköillä. mm norjassa ja alpeilla laskemassa kesällä t paita päällä. Se on ihan hauskaa, vaikka lumi on sellaista sohjoa laskea, niin kun kelit ovat kohdillaan niin on se mahtavaa. Olen myös laskenut Narvikissa tredjetoppenin bowlissa talvella, ruotsissa useissa paikoissa kuruissa jne. Sitten alpeilla kunnon offaria kunnon puuterissa. Viimeisellä reissulla itävallassa vaan loukkaannuin ja jouduin intensive careen / olin sairaalassa useita viikkoja.  : /
”The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven.” -John Milton

Emo

• Jäsen^^^
  • Liked: 52406
« Vastaus #3873 : 11.09.2024, 12:19:48 »

Olen ollut myös useana vuotena kesällä eri jäätiköillä. mm norjassa ja alpeilla laskemassa kesällä t paita päällä. Se on ihan hauskaa, vaikka lumi on sellaista sohjoa laskea, niin kun kelit ovat kohdillaan niin on se mahtavaa. Olen myös laskenut Narvikissa tredjetoppenin bowlissa talvella, ruotsissa useissa paikoissa kuruissa jne. Sitten alpeilla kunnon offaria kunnon puuterissa. Viimeisellä reissulla itävallassa vaan loukkaannuin ja jouduin intensive careen / olin sairaalassa useita viikkoja.  : /

No niin. Itku pitkästä ilosta, pieru kauan nauramasta.

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • Liked: 100631
  • Emeritus mediaöyhöttäjä
« Vastaus #3874 : 11.09.2024, 12:29:08 »
... Viimeisellä reissulla itävallassa vaan loukkaannuin ja jouduin intensive careen / olin sairaalassa useita viikkoja.  : /

Olen tuntunut pari ihmistä, jotka ovat koukussa adrealiinihuumaan. Toinen kuoli lumivyöryn alle. Toinen on surffasi siellä missä ei olisi pitänyt, taitoihin nähden, mutta selvisi just' ja just hengissä.

Koita nyt pysyä hengissä. Ei muuten, mutta Hommassa ei koskaan ole liikaa hyviä, maailmaa nähneitä kirjoittajia.  :)
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

aged

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 1888
« Vastaus #3875 : 19.09.2024, 23:17:34 »
Joskus 25 vuotta sitten kun olin IT-firmassa töissä nyppi kun pomo soitti sunnuntaina, että huomenna mennään Ouluun. Klo 05 oli yleensä lähtö ja puolenyön paikkeilla paluu tiistaina. Keskiviikosta perjantaihin meni sitten illat harrastusten parissa. Eli seuraava vapaa-aika oli sitten lauantaina. Vähän watutti.

No nyt on sitten vapaa-aikaa 24/7. 3 kuukautta sitten oli pakko ryhtyä raittiiksi kun jalat alkoi mennä alta. Loppui se 4-5 kertaa viikossa pubissa istuminen. Ja viimeinen harrastuskin loppui 10 vuotta sitten.

Havaitsin, että olen kuin isoäitini. Sillä oli putkiradio ja putki-tv, mutta se istui pimeässä aina kun menin kylään. Minullakin on interwebbi ja tuhannet saitit sekä monet maksu-tv kanavat, mutta ei jaksa. Nautin jotenkin sohvalla pimeässä istumisesta. Kai tästä maailmasta on tullut mitta täyteen.