" Maahanmuuttokriittisyyteen ja suvaitsemattomuuden lisääntymiseen Vuorio löytää osasyyllisen mediasta.
– Lööppejä on helppo saada aikaiseksi, mutta asioiden monipuolinen käsittely jää vähäiseksi. Myös sosiaalinen media on omiaan ruokkimaan samanhenkistä keskustelua, ja siellä ihmiset myös kokevat voivansa sanoa mitä vain. Mekin saamme monenlaisia yhteydenottoja kansalaisilta, erityisesti kantaväestöltä.
Suomalaiset kokevat, että maailma on meille avoin, mutta sama ei päde vastavuoroisesti. Se on Vuoriosta hämmentävää ja ristiriitaista.
– Jos joitain helpottaa, niin maana Suomi ei ole kovinkaan vetovoimainen, toisin kuin esimerkiksi Ruotsi.
Vuorio on itse kotoisin Varkaudesta, Savon sydämestä. Pieni kaupunki oli hänen lapsuudessaan yllättävän kansainvälinen.
– Ei minulle ollut mikään juttu, että pianonsoiton opettajani oli ulkomaalainen tai että kaupungilla vastaan tuli Ahlströmillä vierailevia muunmaalaisia. Sama
tunne on seurannut minua aina.
_ _
Omassa työssään Vuorio pelkää eniten
kyynistymistä.
–
Kun kuulee tarinoita ihmisten kohtaloista, väistämättä alkaa ajatella, ovatko kertomukset tosia. Liian herkkänahkaiseksi ei voi muuttua, mutta ei myöskään kylmettää itseään liikaa. "
http://www.lakimiesuutiset.fi/node/1544KOMMENTTI:
Jos ylijohtaja alkaa epäillä kuulemiensa tarinoiden todenperäisyyttä, eikö hän menetä lapsuutensa tunteen ja syyllisty itse maahanmuuttokriittisyyteen?