Äänestys

Valitse itseäsi parhaiten kuvaava vaihtoehto

Oikeistolainen, konservatiivi
46 (30.7%)
Oikeistolainen, liberaali
30 (20%)
Keskellä
19 (12.7%)
Vasemmistolainen, konservatiivi
21 (14%)
Vasemmistolainen, liberaali
14 (9.3%)
En osaa sanoa
20 (13.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 136

Kirjoittaja Aihe: Oletko oikeistolainen/vasemmistolainen, konservatiivi/liberaali?  (Luettu 11863 kertaa)

Tabula Rasa

• Jäsen^^^
  • Liked: 18891
  • Kuka jos en minä
Sosialismi taitaa kaikessa muodossaan olla yksi syöpä mille hyvänsä kansakunnalle. Yksinkertaisesti siksi että se on keruuta ja jakoa. Siinä ei kukaan keskity tuottamaan sitä mitä jaetaan. Minusta taas perusperiaate tulisi olla että kannattaa kasvattaa lisäarvoa. Keruu ja jakaminen sitten sen mukaan miten saadaan tulevaisuudessa kokonaisuus kasvamaan ja siis myös jaettava potti.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Kuningasweecee

• Jäsen^^^
  • Liked: 324
  • Bittiweeceen sivuviemäri
Sanotaan nyt paremman puutteessa, että olen tannerilainen sosialidemokraatti.

Mitähän tuo on tarkoittavinaan? Lisäksi tuo väite että demareilla olisi kaikki rakennettu on vale. Vasureilla vaan on tapana yrittää omia kaikki kunnia itselleen, siinä missä muut kyllä myöntävät vasemmistonkin ansiot, mutta toteavat että yhteistyöllä se syntyi. Kukaan ei ole niin omahyväinen kuin millään sävyllä punaiset, paitsi kaikilla sävyillä vihreät.

Trendkill

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 355
  • Gegen Links
Anarkosyndikalismi. Kun maailma jonain päivänä saadaan valmiiksi, se on anarkosyndikalistinen.

:facepalm:

???
"Maahanmuuttopolitiikkaa on kiristetty, ja mä oon tämän hetkiseen tilanteeseen varsin tyytyväinen." - Timo Soini, Ykkösaamu 1.3.2014

Trendkill

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 355
  • Gegen Links
Wanha-oikeistolainen konservatiivi-traditionalisti nationalisti ripauksella äärioikeistosymppausta.
"Maahanmuuttopolitiikkaa on kiristetty, ja mä oon tämän hetkiseen tilanteeseen varsin tyytyväinen." - Timo Soini, Ykkösaamu 1.3.2014

Myrkkymies

• Jäsen^^^
  • Liked: 1912
Kansalliskapitalistinen äärikeskustalainen.

Tykkimies Pönni

• Jäsen^^^
  • Liked: 2806
Kaikkein mieluten olisin sosialidemokraatti, mutta siitä on aika monta kymmentä vuotta kun tässä maassa viimeksi on ollut jokin sosialidemokratiaa ajava voima.

Minulla on sinulle hyviä uutisia. Kokoomus jatkaa sosiaalidemokratian uljaita perinteitä tässä maassa hyvin suorituksin. Älä anna lipun värin hämätä.

Micke90

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 14721
Ha. Sosialidemokratialla on tämä maa rakennettu tuhottu ja on surkea erinomainen juttu, että sitä koko asiaa ei enää olekaan.

Toivottavasti tarkoitit kuitenkin tätä?  :facepalm:

JR

• Jäsen^^^
  • Liked: 106
  • psykopaatti
Paavo Väyrynen sanoi telkkarissa olevansa arvokysymyksissä konservatiivi, mutta poliittisilta mielipiteiltään radikaali. Pistäkää paremmaksi...

Micke90

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
Paavo Väyrynen sanoi telkkarissa olevansa arvokysymyksissä konservatiivi, mutta poliittisilta mielipiteiltään radikaali....

"...mutta nyt jo auttamatta aikansa elänyt", jatkuu lause.  :roll:

no future

• Jäsen^^^
  • Liked: 2241
Ha. Sosialidemokratialla on tämä maa rakennettu tuhottu ja on surkea erinomainen juttu, että sitä koko asiaa ei enää olekaan.

Toivottavasti tarkoitit kuitenkin tätä?  :facepalm:
Läpi 1900-luvun kärsimyksen kun Suomea ja hyvinvointivaltiota yksissä miehin tuhottiin, oli demarit paria poikkeusta lukuunottamatta eduskunnan suurin puolue.

Alkuasukas

• Jäsen^^^
  • Liked: 2276
  • Nipsteri
Onhan demarit edelleen suurin puolue. Nyt se on vaan jakautunut moneksi fraktioksi joilla on omat nimet. Kokoomusdemarit, persudemarit, vassaridemarit, samaa paskaa kaikki tyynni.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Micke90

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
Läpi 1900-luvun kärsimyksen kun Suomea ja hyvinvointivaltiota yksissä miehin tuhottiin, oli demarit paria poikkeusta lukuunottamatta eduskunnan suurin puolue.

Ja tässäkin hallituksessa Demarit olivat leikkaamassa lapsilisiä 110 miljoonalla, vaikka kehitysavusta olisi saanut lähes 10-kertaiset säästöt.

Hallituksen voimasuhteet:

"Kovien" arvojen puolueet:

-Kokkarit (44) 
-Ruåttalaiset (9)

Yhteensä 53

"Pehmeiden" arvojen puolueet:

-Demarit (42)
-Vasurit (12)
-Virheet (10) 
-Kristilliset (6)

Yhteensä 70

Teemu Killinen

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 23
  • Voudinkestävät hiivat
En osaa sanoa. Byrokratia ja holhous minimiin, kuten koko julkinen sektori. Toisaalta olen jonkinsortin kommari koska nk. kansalaispalkka kiihottaa.

sologdin

• Jäsen^^^
  • Liked: 1171
Mitä "keskellä" tarkkaan ottaen tarkoittaa?  Sitäkö ettei ajattele mitään eikä ole mitään mieltä mistään?
Jos en muitten kanssa mennä saa, kai yksinäni mennä saan.

Parsifal

• Jäsen^^^
  • Liked: 3238
Mitä "keskellä" tarkkaan ottaen tarkoittaa?  Sitäkö ettei ajattele mitään eikä ole mitään mieltä mistään?

Jotenkin tulee mieleen sellainen, joka mielummin myötäilee kahjoja kuin ottaa moraalista vastuuta ja pistää kahjoilulle stopin. Sillähän voisi vaikka menettää kahjojen äänet!
Jos fiksut antavat aina periksi, ainoastaan idiootit saavat tahtonsa läpi.

"With the first link the chain is forged. The first speech censored, the first thought forbidden, the first freedom denied, chains us all irrevocably."

Kokoliha

• Vieras
Kyllä minä ymmärrän mitä tannerilaisella sosialidemokraatilla tarkoitetaan. Perehtykää myös termiin nimeltä Asevelisosialistit Klik1, Klik2
Väinöt Tanner & Leskinen, Unto Varjonen, Yrjö Kilpeläinen etc. olivat miehiä paikallaan sodan aikana ja etenkin vaaran vuosina 1945-49. Hatunnosto heille täältä.

Se on sitten aivan eri asia, että tannerilaista sosialidemokratiaa ei enää ole, ja Tannerin & Asevelisosialistien vs. nykydemareiden välillä on yhtä suuri ero kuin suomenhevosella ja matelijalla.

Itse ketjun kysymykseen vastaan olevani antimarsilainen liberaali konservatiivikristitty.

Parsifal

• Jäsen^^^
Wanha-oikeistolainen konservatiivi-traditionalisti nationalisti ripauksella äärioikeistosymppausta.

Tuosta tuli mieleeni, että vaikka molemmat usein näyttävätkin samanlaisilta anarkisteilta, äärioikeistolla ja äärivasemmistolla on yksi oleellinen ero: äärioikeisto suojelee - tai ainakin uskoo suojelevansa - omaa kansaansa. Vasemmisto taas pettää oman kansansa ja yhteiskuntansa ensimmäisenä ja yleensä täysin tietoisesti.

Vaikka kummankaan valta ei ole mitenkään suotavaa, niin jos kahden pahan väliltä olisi pakko valita, olisi äärioikeisto vähemmän haitallinen yhteiskunnalle kuin äärivasemmisto.

(Ja aamun lehdissä varmaankin kauhistellaan, kuinka "hommafoorumilaiset" ylistävät äärioikeistoa.)

"With the first link the chain is forged. The first speech censored, the first thought forbidden, the first freedom denied, chains us all irrevocably."

Luotsi

• Jäsen^^^
  • Liked: 5362
(Ja aamun lehdissä varmaankin kauhistellaan, kuinka "hommafoorumilaiset" ylistävät äärioikeistoa.)

Pienehkö optinen harhaisuus ehkä havaittavissa  :)
*** Lisää rahaa kotiuttamiseen! ***

Possumi

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 2148
  • sapere aude
Oikeisto-vasemmisto-janahan sulkeutuu ympyräksi ääripäistään. Molemmat päät kohtaavat toisensa totalitarismissa jolla ei ole kuin ideologisia makueroja. Tällä janalla liikkuminen on ajat sitten käynyt mahdottomaksi ja korvattu kyynisellä sarkasmilla.

Itse olen jonkinlainen humanistinen insinöristi, kvasi-suora-demokratisti mutta oikeasti meritokraatti, pastafaristi ja anti-teisti, arvo-liberalisti jolla on konservatistisia sympatioita. Niin ja ääri-mustamakkaristi (en hyväksy perunamuusia!).

Miten olisi : Hompanssi = osaa ajatella itse ja perustella kantansa muutenkin kuin muiden ideologioihin vetoamalla.

Tämä foorumi nyt vain on tässä kohtaa ainutlaatuinen (kunnes joku takku/susi1(ent.)/vauva-foorumi toisin todistaa) 8)

Noottikriisi

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 4923
  • Kulttuuriterapeutti
Vastasin olevani vasemmistolainen konservatiivi.
Erityisesti talousasioissa olen kuitenkin pragmaattinen, jos jotkin talouden oikeistolaiset (tai "oikeistolaiset") rakenteet tai ratkaisut ovat hyödyllisiä tai jopa välttämättömiä, voin joustaa ainakin väliaikaisesti kunnes tilanne ehkä muuttuu. Poliittisesti kannatan demokratian lisäämistä ja edustuksellisuuden ja asiantuntijavallan vähentämistä.

Konservatiivisuudella tarkoitan yleisesti muutosten vastustamista. Minua ärsyttävät sellaiset ihmiset jotka väittävät tietävänsä miten tähän asti hyvin toimineet käytännöt ja rakenteet pitää korvata heidän kannattamillaan uusilla rakenteilla ja käytännöillä.

Uudistajien perustelu on yleensä idealistinen ja teoreettinen mutta he ovat sitä  mieltä että heidän ideansa on niin tosi ja kiistämätön että se on hetimiten otettava käyttöön, mitään empiiristä todistetta ei tarvita koska teoria on niin hyvä ja ideologia niin kaunis.
Mikäli käytäntöön soveltamisessa ilmenee ongelmia, nämä uudistusmieliset syyttävät tyhmää kansaa tai sabotöörejä/populisteja  jne, ideologiaansa he eivät suostu tarkastelemaan kriittisesti.
Itse olen sitä mieltä että ensin tarvitaan empiiristä todistusaineistoa että uudistus on hyödyllinen eikä haitallinen tai peräti tuhoisa.

Vihaamistani teoriaan ja kauniiseen ideologiaan perustuvista uudistuksista joita halutaan tunkea meidän konservatiivien kurkusta alas voisin mainita esimerkkeinä kommunismin ja monikultturismin.
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Kuningasweecee

• Jäsen^^^
  • Liked: 324
  • Bittiweeceen sivuviemäri
Konservatiivisuudella tarkoitan yleisesti muutosten vastustamista. Minua ärsyttävät sellaiset ihmiset jotka väittävät tietävänsä miten tähän asti hyvin toimineet käytännöt ja rakenteet pitää korvata heidän kannattamillaan uusilla rakenteilla ja käytännöillä.

Uudistajien perustelu on yleensä idealistinen ja teoreettinen mutta he ovat sitä  mieltä että heidän ideansa on niin tosi ja kiistämätön että se on hetimiten otettava käyttöön, mitään empiiristä todistetta ei tarvita koska teoria on niin hyvä ja ideologia niin kaunis.
Mikäli käytäntöön soveltamisessa ilmenee ongelmia, nämä uudistusmieliset syyttävät tyhmää kansaa tai sabotöörejä/populisteja  jne, ideologiaansa he eivät suostu tarkastelemaan kriittisesti.
Itse olen sitä mieltä että ensin tarvitaan empiiristä todistusaineistoa että uudistus on hyödyllinen eikä haitallinen tai peräti tuhoisa.

Vihaamistani teoriaan ja kauniiseen ideologiaan perustuvista uudistuksista joita halutaan tunkea meidän konservatiivien kurkusta alas voisin mainita esimerkkeinä kommunismin ja monikultturismin.

Noh, eivät kommunismi (sosialismi) ja monikultturismi ole ainoat uudistusliikkeet joita on toteutettu. Konservatiivisuudessa minua kummastuttaa lähinnä se että mistä kohden poimitaan se aika johon asioita verrataan. Tarkoitan että missä vaiheessa jokin muuttuu "perinteiseksi" kun väistämättä on ollut sukupolvia joille jokin x ei sitä ole ollut ja mikä on sopiva katkos historiassa ettei jotain ole harjoitettu jotta se muuttuu hylätyksi?

En osaa ottaa kantaa noista kysymyksistä johtuen lopulta sittenkään siihen olenko konservatiivi vai liberaali, koska on mahdoton vetää rajaa mitkä asiat ovat "perinteisiä" ja mitkä uudistuksellisia. Liberalismi kun näkyy olleen pinnalla jo yli 300 vuotta, niin onko se "konservatiivinen" suuntaus vai ei?

Lainaus
Liberalismi on terminä 1700-luvun valistusaatteista lähtöisin oleva poliittinen ja historiallinen aatejärjestelmä. Liberalismin alkuperäistä muotoa kutsutaan klassiseksi liberalismiksi, mutta aate on myöhemmin laajentunut erillisiin suuntauksiin. Kaikki liberaalit kuitenkin kannattavat vapausoikeuksia kuten yhdistymisvapautta, laajaa sopimusvapautta ja elinkeinovapautta, sananvapautta, lehdistönvapautta ja liikkumisen vapautta, vapautta orjuudesta, pakkotyöstä ja väkivallasta, uskonnonvapautta ja yksityisomistusoikeuksia eli laajaa henkilökohtaista ja taloudellista vapautta.

Wikipedia: http://fi.wikipedia.org/wiki/Liberalismi

Ano Nyymi

• Jäsen^^^
  • Liked: 1120
  • Suvaitse tai saat turpaas!
Taidan olla äärienosaasanoa  :o

ämpee

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 28099
Pragmaattinen idealisti ja uudistusmielinen konservatiivi.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Parsifal

• Jäsen^^^
En osaa ottaa kantaa noista kysymyksistä johtuen lopulta sittenkään siihen olenko konservatiivi vai liberaali, koska on mahdoton vetää rajaa mitkä asiat ovat "perinteisiä" ja mitkä uudistuksellisia. Liberalismi kun näkyy olleen pinnalla jo yli 300 vuotta, niin onko se "konservatiivinen" suuntaus vai ei?

Lainaus
Liberalismi on terminä 1700-luvun valistusaatteista lähtöisin oleva poliittinen ja historiallinen aatejärjestelmä. Liberalismin alkuperäistä muotoa kutsutaan klassiseksi liberalismiksi, mutta aate on myöhemmin laajentunut erillisiin suuntauksiin. Kaikki liberaalit kuitenkin kannattavat vapausoikeuksia kuten yhdistymisvapautta, laajaa sopimusvapautta ja elinkeinovapautta, sananvapautta, lehdistönvapautta ja liikkumisen vapautta, vapautta orjuudesta, pakkotyöstä ja väkivallasta, uskonnonvapautta ja yksityisomistusoikeuksia eli laajaa henkilökohtaista ja taloudellista vapautta.

Wikipedia: http://fi.wikipedia.org/wiki/Liberalismi

Klassinen liberalismi perustuu valistusajan ihanteisiin eli järjen käyttöön ja korkeaan moraaliin, toisin kuin punavihreiden edustama arvoliberaali liberalismin irvikuva, joka on oikeastaan vain uudelleennimettyä marxilaisuutta ja tosiasiassa yhtä liberaalia kuin mitä Pohjois-Korea on demokraattinen. Heidän kohdallaan kehityksen pyörä on jo kääntynyt takaisin alaspäin, vapaudesta kohti totalitarismia, sekularismista kohti uskonnollisen barbarismin ihannointia ja yhteiskunnan kehittämisestä sen tietoiseen sabotoimiseen.

Ehkäpä tämän olisi voinut muotoilla paremminkin, mutta nyt en oikein ehdi. Myöhemmin sitten.

ruikonperä

• Jäsen^^^
  • Liked: 1060
  • Nazis everywhere!
Osmo Soininvaara oli joskus samanlaisen kyselyn taulukossa äärioikeistolaisin.
Tätä lokerointia pitäisi jotenkin päivittää nykypäivään sopivaksi koska nykyään se ei oikein kerro mistään mitään.
Mikä on Valitun kansan osuus Euroopan tuhossa

elukka

• Jäsen^^^
  • Liked: 584
  • Suur Lenin ta oli üllas, nii hoolitsev, tark, hea
Kaikkein mieluten olisin sosialidemokraatti, mutta siitä on aika monta kymmentä vuotta kun tässä maassa viimeksi on ollut jokin sosialidemokratiaa ajava voima.

kyllä tuo on jo havaittukin
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

Veikko

• Jäsen^^^
  • Liked: 23838
  • Death to the Russian invaders!
Vasemmistolainen konservatiivi.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Tasapainorealisti

• Jäsen^^^
  • Liked: 114
jyrkikataishennavirkkuslainen kokoomusdemari.

Marija

• Vieras
Siitä keskeltä: persu.

Vassareiden temppuilut ja pahat aikaansaannoksensa tympii.

Viime aikoina vasemman laidan persun lievää siirtymää kohti persujen oikeampaa siipeä.

Isänmaa ensin!   :)