UmmaGumma

Kirjoittaja Aihe: Blogi: Kyuu Eturautti  (Luettu 41428 kertaa)

ikuturso

• Jäsen^^^
  • Liked: 6952
  • #kivapuhuja
    • Profiili
Vs: Blogi: Kyuu Eturautti
« Vastaus #210 : 31.03.2017, 09:32:16 »
Olemme joskus hommakerho Tampereella tavanneetkin ja arvostan näkemyksiäsi. Sinussa on paljon samaa kuin Sampo Terhossa (ota sitten loukkauksena tai kehuna ihan miten vaan), eli olet nuiva, mutta pyrit olemaan samalla diplomaatti. Haluat nähdä asioissa muitakin kuin yhden totuuden ja haluat itse löytää vastaukset asioihin etkä lukea niitä muiden blogeista.

Puoluevalinnastasi en tykkää, mutta älä mene ainakaan sille linjalle kuin Ilkka Partanen aikanaan täällä hommalla päätyi, eli hän otti jopa Kataisen toimien arvostelun henkilökohtaisena loukkauksena ja kaiken kokoomuksen arvostelun foorumin hyökkäyksenä hänen persoonaansa kohtaan.

Yhtyisin aika paljon yllä olevaan Roopen näkemykseen islamismin asemasta ja siitä, että islamin liberalisaatio ei saa tarkoittaa sitä, että ei puututtaisi vankalla kädellä islamismin leviämiseen ja radikalisoitumisen lisääntymiseen myös Suomessa, jossa maahanmuuttajien blokkiutuminen ja hakeutuminen yhteisöihin korostaa jo yhteenkuuluvuudentunteen hakemisen kautta jopa sellaisia kulttuurillisia arvoja, joita ei omassa maassa ole tarvinnut omassa elämässä korostaa.

Poliittinen islam tarkoittaa shariaa. Sharia ei sovi Suomen lainsäädäntöön. Olkoon se muslimien tehtävä kilvoitella sharioineen Suomen lainsäädännön puitteissa, mutta suomalaisten tai Suomen lainsäädännön tehtävä ei ole pohdiskella miten uudet säädökset suhtautuvat jonkun uskomuskulttuurin kulttuurilliseen "ylhäältä annettuun" lainsäädäntöön - etenkään jos lainsäädäntö johtaa segregaatioon ja epätasa-arvoon. Jos muslimi ei voi erottaa uskonkilvoittelua ja shariansa puuttumista maalliseen lainsäädäntöön, niin silloin jo nykyinen lainsäädäntömme on uskontoa syrjivä. Hieno ajatuksesi olla syrjimättä jotakuta uskonnon perusteella ei Sharian kanssa toimi. Jos yksilö ei pysty sopeutumaan Suomen lainsäädäntön kokematta syrjintää uskontonsa vuoksi, jossain on vikaa. Ja se vika ei ole Suomen nykylainsäädännössä. Siksi sopeutumisvaatimukset eivät kohdistu lainsäädäntöön vaan tiettyyn ihmisryhmään.

En ole jaksanut/ehtinyt viimeisiä blogitekstejäsi lukea, mutta tuo aiempi pohdinta siitä, että islamin liberalisoimiseen pyrkivä kehitys tulisi edetä ketään syrjimättä, kuulostaa mahdottomuudelta.

-i-
"Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta." -filosofi J.Sakari Hankamäki -
"Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu." - Jussi Halla-aho -
Immigration Gumballs

Lalli IsoTalo

• Jäsen^^^
  • Liked: 18269
  • VHM-sillanrakentaja
    • Profiili
« Vastaus #211 : 31.03.2017, 09:50:59 »
Olemme joskus hommakerho Tampereella tavanneetkin ...

Tapasin Kyuun kerran jossain Muutoksen tilaisuudessa, ja kokemus oli kaikin puolin positiivinen, minun kannaltani katsottuna. Loistava, sanavalmis esiintyjä, mukava ja aikaansaava mies.

Tyylikonsulttina kuitenkin sanoisin, että tuo sininen otsanauha oli joskus hyvä juttu, mutta nyt se alkaa olla vähän aikansa elänyt. Jotain fressimpää kehiin.

Ps. Minä valitsen meidän perheessä vaimon vaatteet.
Kaikki kirjoitukseni ovat satiiria.

“Hallitsematon maahanmuutto on kohtalokas syöpä, joka nakertaa koko yhteiskunnan ja kansalaissovun perusteita.”
– Emeritiusprofessori Timo Vihavainen, Barbarian paluu

Kyuu Eturautti

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 902
  • Pörrökorvaryhmä
    • Profiili
    • Kotisivu
« Vastaus #212 : 31.03.2017, 11:29:50 »
Mutta onnea vain kovasti vaaleihin, toivottavasti et lopeta toripuheitasi, siihenkin sinulla on loistava ote.
En lopeta, jos vaan sopiva tilaisuus tulee. Viimeksi oli tuo Alussa on Sana -tilaisuus. Sen jälkeen ei ole ns. toripuheita ollut.

Tarkoittaako tämä sitä, että kaiken maalaiset, väriset ja hajuiset uskonnottomat ihmiset ovat tervetulleita elämään Suomessa kokoomuslaisten maksamilla veroilla? Ei kai sentään :roll:
Tähän on muutamakin vastaus. Lähinnä, haluan koittaa eri fokusta keskusteluun. Maahanmuuttajista vielä toistaiseksi valtaosa tulee kuitenkin lähimaista, moni on työperäinen, eli useimmiten lähinnä hyvää. Menee lapsi pesuveden mukana herkästi jos kattotermillä haukutaan. Ja minä en vastusta työperäistä maahanmuuttoa. Ihan toinen kysymys, johon en ottanut tuossa blogauksessa kantaa on turvapaikanhakijat. Enköhän kerran jos toisenkin ole ilmaissut, krhm, varauksellisuuteni siihen pelleilyyn. Linjani on varsin yleinen, kiintiöpakolaiset ok ja määrä riippuu budjetin tilasta, muita reittejä ei.

Persuille ominainen homofobia oli varmaan yksi syy miksi Kokoomus?
Niitä on tietysti joka puolueessa.
On. Mutta näen Kokoomuksen melko terveenä sisäiseltä malliltaan, suunta on etenkin Stubbin lähdön jälkeen asiallinen ja haastajille (Lepomäki) on tilaa. Tottakai näen aihetta kritiikille ja tarvetta kehitykselle mutta olen mielummin osa kehitystä kun osa sivulta haukkujia. Pahin virhe on pitää omaa puoluetta täydellisenä ja kritiikin yläpuolella. Tuo pätee mihin tahansa yhteisöön missä on jäsenenä, jos siitä ei löydä mitään vikaa niin hälytyskellot soi. Joku voisi puhua jotain eräästä uskontokunnasta...

Ja ihan totta puhuen, puhtaasti teorian tasolla, jos liittyisin persuihin, ystäväpiiristäni katoaisi 90%. Enkä moniakaan heitä voisi moittia tuosta, sen verran absoluuttista ilkeyttä persuissa on. Vähemmistönä, mutta kuitenkin.

Tapasin Kyuun kerran jossain Muutoksen tilaisuudessa, ja kokemus oli kaikin puolin positiivinen, minun kannaltani katsottuna. Loistava, sanavalmis esiintyjä, mukava ja aikaansaava mies.

Tyylikonsulttina kuitenkin sanoisin, että tuo sininen otsanauha oli joskus hyvä juttu, mutta nyt se alkaa olla vähän aikansa elänyt. Jotain fressimpää kehiin.
Se on vähän elämänkatsomuksellinen elementti, mutta kyllä minä sen nytkin ajoittain otan pois joissain tilanteissa. Harkitaan.

Olemme joskus hommakerho Tampereella tavanneetkin ja arvostan näkemyksiäsi. Sinussa on paljon samaa kuin Sampo Terhossa (ota sitten loukkauksena tai kehuna ihan miten vaan), eli olet nuiva, mutta pyrit olemaan samalla diplomaatti. Haluat nähdä asioissa muitakin kuin yhden totuuden ja haluat itse löytää vastaukset asioihin etkä lukea niitä muiden blogeista.

...
En ole jaksanut/ehtinyt viimeisiä blogitekstejäsi lukea, mutta tuo aiempi pohdinta siitä, että islamin liberalisoimiseen pyrkivä kehitys tulisi edetä ketään syrjimättä, kuulostaa mahdottomuudelta.
Sampo Terho on listallani hyvin fiksu kaveri eli kyllä tämän kehuna voi ottaa.

Luin pitkän kommenttisi islamista ja olen samaa mieltä ongelmista mitä kuvaat, mutta toisaalta tiedostan myös että monet toimet ovat poliittisia mahdottomuuksia. Eihän siitä ole kahta sanaa että sunnalaisilla on krooninen sopeutumisongelma länsimaiseen yhteiskuntajärjestelmään ja heidän moskeijansa tuppaavat jakamaan ikävää sanomaa halki Euroopan. Mutta vaikka joku painaisi nappia ja kieltäisi heidän uskonnon yön yli, ei ongelma katoaisi. Ja tuollaista nappia ei saisi missään terveessä yhteiskunnassa olla. Siksi pitää etsiä semmoiset napit mitä yhteiskunnassa on. Ounastelen että kirjoitan aiheesta vielä kerran jos toisenkin.

Ja katsotaanpa nyt jos vaikka tuo Hommakerho pääsisi vielä Tampereella semmoiseen eloon että ehtisi mukaan, ehkäpä sinnekin vielä.
Pehmeä, pörröinen ja nuiva
Blogi

Foundation

• Jäsen^^^
  • Liked: 356
  • Tästä tulee vielä hyvä!
    • Profiili
« Vastaus #213 : 31.03.2017, 14:04:13 »
Ja ihan totta puhuen, puhtaasti teorian tasolla, jos liittyisin persuihin, ystäväpiiristäni katoaisi 90%. Enkä moniakaan heitä voisi moittia tuosta, sen verran absoluuttista ilkeyttä persuissa on. Vähemmistönä, mutta kuitenkin.

Sehän on vain hyvä merkki, kun kuuluu marginaaliin omien ajatustensa kanssa. Suomihan on täynnä pragmaattisia kompromissintekijöitä eli tehottomia puuhastelijoita, vaikka Suomi syrjäisenä ja pienenä maana haastavine olosuhteineen vaatisi erittäin tehokasta päätöksentekoa.

Se on juuri se EU-kriittinen/-vastainen ja pakkoruotsia vastustava väki, joka on usein myös maahanmuuttokriittinen:

Lainaus
Mikäli Suomi käännyttäisi kaikki ihmiset ilman asianmukaisia papereita takaisin Ruotsiin, joutuisi Ruotsi toimimaan itse samalla tavalla. Tämä pakottaisi Tanskan tekemään samoin Saksan vastaisella rajallaan ja niin edelleen. Yksikään EU-maa ei enää kykenisi ylläpitämään avoimia rajoja sen uskomuksen varjolla, että joku toinen naapurimaa kantaa vastuun tulijoiden tarpeista. Suomen tulisi olla tässä kehityksessä edelläkävijä, sillä me toimimme tällä hetkellä EU-maana, josta siirtolaiset eivät enää jatka matkaansa eteenpäin.

https://blogbook.fi/tuukkakuru/ruotsin-rajatarkastukset-eivat-riita-ratkaisemaan-pakolaiskriisia/

Lainaus
Kuopioon houkutellaan ruotsin kielen taitajia – "Savoon muuttaminen on kulttuurisokki, mutta toivottavasti positiivinen sellainen"

– Ehkeivät ihan umpiruotsilaiset muuta tänne, vaan kaksikieliset. Rakkauden perässä voidaan muuttaa tai puolisollekin löytyy täältä töitä. Paluumuuttajat ovat yksi potentiaalinen ryhmä tai sitten haetaan täydellistä elämänmuutosta.

http://yle.fi/uutiset/3-9533076

Mikähän niissä Jokelan Jounin sanoissa on, että ne eivät suomalaisille aukea.
"Erityisesti on mainittava kokoomuksen Wille Rydman, jolla on järkeviä näkemyksiä ja joka onnistui toisella yrittämällä." - Jussi Halla-aho 2015

"Koska puheenaihe on jatkuvasti sama, huomaan pitäväni jatkuvasti suunnilleen samaa puheenvuoroa, mutta toistoahan ei koskaan ole liikaa." - Jussi Halla-aho 2015

Kyuu Eturautti

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Pörrökorvaryhmä
    • Profiili
    • Kotisivu
« Vastaus #214 : 31.03.2017, 14:34:23 »
EU:n osalta vihani on lieventynyt viime vuosina. Olen yhä voimakkaan kriittinen EU:n hallinnolle ja demokratiavajeen laajenemiselle, mutta en ole kovinkaan vakuuttunut että EU:sta pakeneminen helpottaisi.

Pakkoruotsin vastustaminen minulla taas muistuttaa pyhän sodan mittakaavaa. Toki siinä näen asian kolmelta kantilta. Blogasin vuosia sitten tiivistelmän ja tuo yhä pätee. Sen jälkeen kun suomenruotsalaiset nuorisojengit kävivät kielivapauden nimmareita hakevan eläkeläisen kimppuun, olen suuttunut enemmän. Sen jälkeen kun silloinen RKP:n oikeusministeri halveksi uhria, suutuin taas enemmän. Ja kun sukua on kaksikielisiltä paikkakunnilta, olen kuullut jokaisen kauhukertomuksen niistä.

Jaa, innostuinkohan liikaa...

Mutta joo, tuossahan tuo selvä pointti on että Ruotsi on turvallinen maa. Ei meidän ole pakko ottaa sieltä tulevia hakijoita.
Blogi

Foundation

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #215 : 01.04.2017, 15:59:07 »

Lainaus
Minut on uitettu niin syvissä paskalammikoissa niin usein että minua ei vaan oikeasti enää kiinnosta maineenhallinta. Nukun yöni hyvin koska tiedän mitä olen tehnyt. Toki puheet satuttavat mutta ei niiden pohjalle rakenneta edes koirankoppia, yhteiskunnasta puhumattakaan.

Sinun ongelmasi kuitenkin näyttäisi olevan poliittisen tahdon puute.
"Erityisesti on mainittava kokoomuksen Wille Rydman, jolla on järkeviä näkemyksiä ja joka onnistui toisella yrittämällä." - Jussi Halla-aho 2015

"Koska puheenaihe on jatkuvasti sama, huomaan pitäväni jatkuvasti suunnilleen samaa puheenvuoroa, mutta toistoahan ei koskaan ole liikaa." - Jussi Halla-aho 2015

Kyuu Eturautti

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Pörrökorvaryhmä
    • Profiili
    • Kotisivu
« Vastaus #216 : 01.04.2017, 16:01:07 »
Totta. Ei minulla ole massiivisia poliittisia tahtotiloja. Olen huomannut että pystyn saamaan enemmän konkreettisesti aikaan järjestö- kuin puoluetyöllä. Puoluetyöllä voi tehdä yhtä ja toista, mutta olen siellä hyödyllisempi tausta-apuna, asiantuntijana jonka saa paikalle tarvittaessa, yms.

Toisaalta tiedostan erittäin hyvin että jos haluan edes pysyä kärryillä asioista joita tarvitsen em. järjestyön tekemiseen, on oltava mukana politiikassa. Sieltä tulee ajoin mielenkiintoisia luottamustehtäviä joissa oppii paljon.
Blogi

Kyuu Eturautti

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Pörrökorvaryhmä
    • Profiili
    • Kotisivu
« Vastaus #217 : 01.04.2017, 16:02:46 »
Ja kun nyt foorumin suuntaan katseeni kävi, päivän blogaus ei nyt ole ihan hommalaista aihetta mutta voisi kuvitella olevan hommalaisille tärkeä asia.

Perusopetus lähtee opettajista

Olen asiaa pitkään pyöritellyt ja jutustelu erään lähipiiriin kuuluvan opettajan kanssa vahvisti näkökulmaa joka sinänsä oli aika vahva jo ennestään. Opettajilla ei ole mitään valtaa ja kuria, mutta vastuuta niin hemmetisti. Opettajia ei kunnioiteta. Toki mokutuksella on iso osansa tässä, mutta se on vain osa kokonaisuutta.
Blogi

Kyklooppi

• Jäsen^^^
  • Liked: 5309
    • Profiili
« Vastaus #218 : 01.04.2017, 17:29:29 »

Lainaus
Minut on uitettu niin syvissä paskalammikoissa niin usein että minua ei vaan oikeasti enää kiinnosta maineenhallinta. Nukun yöni hyvin koska tiedän mitä olen tehnyt. Toki puheet satuttavat mutta ei niiden pohjalle rakenneta edes koirankoppia, yhteiskunnasta puhumattakaan.

Myöskin  puolueesta toiseen uiskentelu ei välttämättä ole iso etu äänestäjien mielestä.
Mutta pianhan se selviää mitä ajattelevat.
Poor little fool.

risto

• Jäsen^^^
  • Liked: 954
    • Profiili
« Vastaus #219 : 02.04.2017, 08:32:44 »
Myöskin  puolueesta toiseen uiskentelu ei välttämättä ole iso etu äänestäjien mielestä.

Kuinka monessa oikeassa puolueessa Kyuu on ollut? Leikkipuolueita kuten Muutos ei ole mitään järkeä laskea mukaan.

Foundatonin kirjoituksiin taas suhtautuisin asenteella toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. "Foundation" puuttuu niistä kirjoituksista kokonaan, vaikka nimimerkki antaisi olettaa muuta.
"JH-a:n ei suurmoskeijalle oli niin pitkä ja perusteellinen, että tyhmimmät luulivat sen olevan kyllä." -Faidros.

Pergolaattori

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 215
    • Profiili
« Vastaus #220 : 02.04.2017, 09:30:32 »

Minä mitään ystävyydestä tiedä eli tarkistin wikipediasta:

"
Ystävyydessä esitetään usein esiintyvän seuraavia käyttäytymistapoja:
-altruismi: epäitsekäs toiminta toisen auttamiseksi
-sympatia ja empatia
-rehellisyys
-keskinäinen ymmärrys ja myötätunto
-toisen seurasta nauttiminen
-luottamus
-myönteinen vastavuoroisuus
-mahdollisuus olla oma itsensä, ilmaista tunteitaan ja tehdä virheitä ilman tuomitsemisen pelkoa
"

Ystävyys vai vapaus? ;)

-

Ant.v2

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 787
    • Profiili
« Vastaus #221 : 02.04.2017, 11:17:42 »
Kyuu ei ehkä ole täydellinen, mutta onhan hän nyt parempi kuin noin 95 % Tampereen kaikista ehdokkaista.

Hienoin ominaisuus Kyuussa on mielestäni rohkeus. Jo pelkästään tänne kirjoittaminen omalla nimellä on teko, joka oikeuttaa monien mielestä kiusatuksi tulemiseen ja eristämiseen. Tämän takia moni ei tänne omalla nimellään kirjoitakaan.

Kyllä se on tamperelaisten etu, jos Kyuu tulee valituksi, oli lista mikä tahansa.

Kyuu Eturautti

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Pörrökorvaryhmä
    • Profiili
    • Kotisivu
« Vastaus #222 : 02.04.2017, 13:25:51 »
Kuinka monessa oikeassa puolueessa Kyuu on ollut? Leikkipuolueita kuten Muutos ei ole mitään järkeä laskea mukaan.
Kyllä tämä kieltämättä stressaa itseänikin. Vaan kun puolueet ovat kadonneet alta. Olin paikalla kun sekä piraatteja että muutosta perustettiin. Tein molemmissa yhtä ja toista vaan siinä kohtaa kun molemmat tippuivat rekisteristä, totesin että pakko etsiä jotain muuta ratkaisua. Tokihan piraatit pääsivät takaisin listalle mutta se oli paljon tuon jälkeen kun olin päätökseni tehnyt etsiä joku vakaampi koti.

Pienpuolueissa oppi paljon ja etenkin James piti huolen että altistuimme kaikki mm. päätöksenteon detaljeille. Siellä pääsi jutustelemaan kivoihin paneeleihin ja sai tehdä paljon. Tulosta ei vain koskaan tullut ja kun jotain piti tehdä, oli harvinaista että joku oikeasti tarttui sorviin.

Ja joo, omalla nimellä esiintyminen on ollut tapana oikeastaan aina. Kai se reilua on että kokkareissa tiedetään minun olevan hommalainen ja hommalla tiedetään olevan kokkari. Sääli ettei koskaan saanut hommapinssiä hommattua, kehtaisi kyllä pitää.
« Viimeksi muokattu: 02.04.2017, 13:29:58 kirjoittanut Kyuu Eturautti »
Blogi

risto

• Jäsen^^^
  • Liked: 954
    • Profiili
« Vastaus #223 : 02.04.2017, 13:33:21 »
^ jep, näin arvelinkin. Pidän selvänä, että miestä ei voi loikkariksi haukkua, kun puolue (tai "puolue") lähtee alta.

Ihan kokonaan toinen juttu on loikkia oikeista eduskuntapuolueista toiseen oman etunsa perässä. Varsinkin kesken vaalikauden tapahtuva loikkaaminen on härski temppu istuvalle edustajalle. Toki jos kokee jonkin sortin valaistumisen ja ymmärtää puolueen X vääräksi seuraksi, silloin vaihdon voi tehdä, mutta näkisin että ei silloinkaan kesken vaalikauden, koska silloin on petetty äänestäjät.
"JH-a:n ei suurmoskeijalle oli niin pitkä ja perusteellinen, että tyhmimmät luulivat sen olevan kyllä." -Faidros.

Kyklooppi

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #224 : 02.04.2017, 21:35:14 »

Ehän minä pahalla, kunhan pohdiskelen.
Poor little fool.

Kyuu Eturautti

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Pörrökorvaryhmä
    • Profiili
    • Kotisivu
« Vastaus #225 : 04.04.2017, 01:21:55 »
Ei varmaan ole liian myöhäistä polttaa taas vähän siltoja.

Minä en nimittäin oikeasti näe hirveää riemun aihetta illan palautuslennossa. Se on semmoinen typerän maahanmuuttopolitiikan kulminoituma. Eikä se mitään oikeasti lopeta, lisää tulee toisesta päästä enemmän kun toisesta lähtee. Rahaa menee niin maan helvetisti, eikä se palautuslentokaan ole ihan ilmainen operaatio.

Joo, päädyin tilittämään tekstissäni Juhlittu, riemullinen palautuslento.

Ja niitä varten jota kiinnostaa, ellei inkivääri nouse päähän, tämä teksti ei tyylistään huolimatta ole kirjoitettu humalassa.
Blogi

ikuturso

• Jäsen^^^
  • Liked: 6952
  • #kivapuhuja
    • Profiili
« Vastaus #226 : 04.04.2017, 01:29:39 »

Muutama ihminen - jopa lähisukulainen - käänsi minulle selkänsä aikanaan kun lähdin persuna politiikkaan. Pahempaa kuin persuus oli yhdelle auennut hommalaisuus.

Meni ystäväpiiri monelta kohtaa uusiksi. Olen havainnut, että puoluekanta ei ole tosi ystäville kynnyskysymys. Niille, joille se on, voin toivottaa parempaa tulevaisuutta jossain muissa piireissä. Omaa viitekehystäni ei tarvitse muuttaa muiden vuoksi. Kasvatin siinä leikissä ns. itsetunnon.

-i-
"Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta." -filosofi J.Sakari Hankamäki -
"Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu." - Jussi Halla-aho -
Immigration Gumballs

Foundation

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #227 : 05.04.2017, 12:44:55 »
Kyllä tämä kieltämättä stressaa itseänikin. Vaan kun puolueet ovat kadonneet alta.

Totta kai ne katoavat alta, jos mukana on sellaisia, joilla ei poliittista tahtoa ole. Sehän on sellaiselle politiikanteolle ominaista. Kerää ihmeessä koko sarja, niin voit sanoa sen ääneen.

Kyuu Eturautti

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Pörrökorvaryhmä
    • Profiili
    • Kotisivu
« Vastaus #228 : 05.04.2017, 13:01:02 »
Totta kai ne katoavat alta, jos mukana on sellaisia, joilla ei poliittista tahtoa ole. Sehän on sellaiselle politiikanteolle ominaista. Kerää ihmeessä koko sarja, niin voit sanoa sen ääneen.
Elämään mahtuu onnistumisia ja virheitä. Yrittäjänä tiedän että aika paljon pitää tehdä että onnistuu, mutta myös että joskus pitää todeta että peli ei voita. On onnistuneita firmoja, on konkurssia. Samaa logiikkaa pitää puoluetoiminnassa käyttää. Tein mielestäni ihan kotitarpeiksi töitä pienpuolueissa, mutta semmoinen yhteen hiileen puhaltamisen halukkuus oli lopulta herkästi turhan koetuksella. Aivan mitättömistä asioista päädyttiin tappelemaan. Minä olen huono tappelija nykyään, jos tilanne ei näytä voitokkaalta niin lähden hiljaa sivulle.

Teen oletuksen, että kunhan viitisen vuotta olen Kokoomusta nähnyt, alan hieman ymmärtämään miten se toimii sisältä päin ja mitä voin tehdä. Minulla ei ole mitään utopioita siitä että olisin vielä oppinut koneiston tuntemaan. Tiedän jotakuinkin arvot, tärkeimmät pelurit ja keskustelutyylin, kuten myös selkeimmät sudenkuopat. Tästä eteenpäin on hiljaista opettelua, auttamista missä voin. Esimerkiksi Tampereen kunnallisvaaliohjelmassa on jo pieni palanen minun käsialaa siltä osin mitä asioita tunnen (kulttuuri/yleisötapahtumat).
Blogi

Kyklooppi

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #229 : 05.04.2017, 23:20:55 »
Selvästi sinusta on kasvamassa ihka oikea kokkari, sellainen pelin poliitikko.

Perutaan tämä jos loukkasin.....Olen tykännyt tyylistäsi ja olet karismaattinen toripuhuja.
Ettet vaan menisi hukkaan siellä sankassa kokkarimassassa..

Lisäksi hyvät yöunet ovat tärkeä asia, niitä kannattaa vaalia.
« Viimeksi muokattu: 06.04.2017, 01:19:17 kirjoittanut Kyklooppi »
Poor little fool.

Kyuu Eturautti

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Pörrökorvaryhmä
    • Profiili
    • Kotisivu
« Vastaus #230 : 05.04.2017, 23:26:41 »
Tunnustan sen, että minusta on kasvamassa kokkari: kompromissia joka paikassa ja ollaan diplomaatteja. Nukun yöni paremmin kun koitan olla kiltti. Olin sitä jo ekassa siirtolaisaallon miekkarissa. Olin tätä jo aikapäiviä ennen liittymistä kokkareihin. Ja tiedättekö mitä? Tämä sopii minulle. Nukun yöni paremmin kun ei ole rakettimootti persiissä. Kun on ratkaisuja enemmän kun vihaa.

Vaan sitä en allekirjoita että puoluevalinta toisi sentin palasenkaan etua liiketoimiini. Jos joku tätä väittää, vaadin todisteita tai asia on hevonpaskaa. Firmani eivät myy mitään julkiselle sektorille, tai julkisen sektorin kautta tuleville kontakteille. Minun koko yrityshistoriani julkisen sektorin kaupat ovat hieman alle 1 500 euroa, viimeisen 16 vuoden ajalta, ja tuosta noin puolet rahoista olen edes saanut. Toisella puolella eräs Pirkanmaan kunta (ei Tampere) pyyhki persettä ja sanoi etteivät aio maksaa vaikka työn tilasivat.

En kaupittele  julkiselle sektorille. En omaa tuotteita julkiselle sektorille. En halua kaupitella julkiselle sektorille.

Minusta voi sanoa paljon paskaa ja siitä osa on varmasti faktaperusteista. Mutta sitä en tule hyväksymään että sotkisin politiikkaa ja liiketoimintaani.
Blogi

Kyklooppi

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #231 : 06.04.2017, 00:16:17 »
Sitten se on niinkuin sanot.

« Viimeksi muokattu: 06.04.2017, 01:17:57 kirjoittanut Kyklooppi »
Poor little fool.

Uuno Nuivanen

• Jäsen^^^
  • Liked: 20331
  • Hommaforum, bad for your brain and soul. - E.T.
    • Profiili
« Vastaus #232 : 06.04.2017, 00:21:22 »
Kyy haluaa olla kokkareiden myöntyväinen takarivin taavi, josta idea hylsykehareidenkin elättämisestä jo alkaa tuntua ihan mukavalta. Sillai sovittelevasti. Turha nääs potkia tutkainta vastaan.
"Nuoret ovat aina tutustuneet toisiinsa. Nyt tänne lintukotoomme on tullut myös muualta ihmisiä, mikä aiheuttaa sen, että myös toisista kulttuureista tulevat tutustuvat prinsessoihimme. Tähän myös heillä on oikeus."

- Rikoskomisario Jari Kiiskinen, Lahti

Nuivanlinna

• Jäsen^^^
  • Liked: 5108
  • Eurostodestruktiivinen, siis ruplarahoitteinen....
    • Profiili
« Vastaus #233 : 06.04.2017, 00:37:55 »

Kyllä tämä kieltämättä stressaa itseänikin. Vaan kun puolueet ovat kadonneet alta. ......

Toivottavasti katoaa nytkin!
Persujen koko olemassaolo on Suomen poliittisen historian suurin tragedia ja mitä suuremmassa määrin hukkaan heitettyä aikaa.

Kyuu Eturautti

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Pörrökorvaryhmä
    • Profiili
    • Kotisivu
« Vastaus #234 : 06.04.2017, 12:38:19 »
Kyy haluaa olla kokkareiden myöntyväinen takarivin taavi, josta idea hylsykehareidenkin elättämisestä jo alkaa tuntua ihan mukavalta. Sillai sovittelevasti. Turha nääs potkia tutkainta vastaan.
Jos tämän oli tarkoitus olla loukkaus, ei onnistunut. Tätä juuri haluan olla. Keskityn niihin paikkoihin missä pystyn saamaan aikaan tulosta, sen sijaan että joka asiassa räyhänä. Iso laiva kääntyy hitaasti, mutta kun se tapahtuu, muutos on pysyvää. Hetken ihmeisiin en enää luota.

Sen sijaan totesin kiitos varsin asiallisen (!!) palautteen että on syytä mekkaloida maahanmuutosta näissäkin vaaleissa. Joten pistin blogaten ja erittäin tarkoitushakuisen paidan kanssa videoiden. Videossa pätkä ekasta RK-miekkarista ja sen puheesta, koska se tuntui osuvan aika lailla ajattomaan ytimeen.
Blogi

Foundation

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #235 : 07.04.2017, 12:55:54 »
Elämään mahtuu onnistumisia ja virheitä. Yrittäjänä tiedän että aika paljon pitää tehdä että onnistuu, mutta myös että joskus pitää todeta että peli ei voita. On onnistuneita firmoja, on konkurssia. Samaa logiikkaa pitää puoluetoiminnassa käyttää.

Kun sinulla ei ole sitä poliittista tahtoa, niin ethän sinä edes tunnista onnistumisia tai virheitä. Tai sitten sinä narraat...

... mutta sitten taas narraaminen tässä konkurssissa...  ;D

Kyuu Eturautti

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Pörrökorvaryhmä
    • Profiili
    • Kotisivu
« Vastaus #236 : 07.04.2017, 13:34:39 »
En edelleenkään tiedä mikän poliittisen tahdon mittari tai kriteerit niin en osaa oikein syvemmin ottaa siihen kantaa. Teen mitä lupaan, oli se sitten työ, vapaaehtoistyö tai poliittinen luottamustehtävä. Kaikkia on kokeiltu. Mutta ei minulla mitään syvään hengen paloa ole siihen että politiikasta pitäisi tulla koko elämä. Puoluepolitiikka on metodi, ei päämäärä.

Viimeinen blogaus ennen vaaleja on säästöistä, joissa koitan aika kapealla sektorilla puhua siitä mitä tiedän. Lauantaina en enää kampanjoi, koska olen vapaaehtoistöissä Helsingissä. Koska he kysyivät minua ennen kuin puolue ja lupasin auttaa.
Blogi

Foundation

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #237 : 08.04.2017, 14:39:29 »
Puoluepolitiikka on metodi, ei päämäärä.

Etkö voisi vain hoitaa omia asioitasi?

Kyuu Eturautti

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Pörrökorvaryhmä
    • Profiili
    • Kotisivu
« Vastaus #238 : 09.04.2017, 14:28:04 »
Puoluepolitiikka on metodi, ei päämäärä.
Etkö voisi vain hoitaa omia asioitasi?
Tuo jos mikä on semmoinen rohkaiseva esimerkki kehittäväst keskustelusta.

Kerronpa kaksi yllättävää havaintoa.
1. Me kaikki olemme itsepäisiä. Kuka tekee asioita endorfiiniöverien vuoksi, kuka rahan, mutta kaikki puheet yhteisestä hyvästä päätyvät lopulta siihen, että ihminen tekee asioita koska saa siitä henkilökohtaisesti jotain, oli se sitten hyvää mieltä tai hyvää tiliä.

2. Ajatus siitä että maailma pyörii oman navan ympärillä on väärä. Kyllä minä hoidan omat asiani siinä missä muutkin, laitan likaiset housut pyykkiin, pesen vessan ja ilmoitan isännöitsijälle jos aion uusia lattian. Mutta jos haluan vaikuttaa suurempiin asioihin, saada aikaiseksi jotain isompaa, se täytyy tehdä porukalla. Siinä porukassakin jokainen hoitaa omaa asiaansa, sitä mikä hänelle kuuluu, minkä lupaa, minkä osaa. Ja kun riittävä prosentti porukasta hoitaa ne omat asiansa porukassa, saavutetaan haluttu suurempi lopputulos. Puoluepolitiikka on yksi, eikä suinkaan ainoa tapa suorittaa tätä. Pätee vasemmalla ja oikealla, liberaalissa ja konservatiivissa. Jos puoluepolitiikka yksin riittäisi, ei Hommafoorumiakaan olisi. Eikä sen puoleen varisverkostoa.

Ei tähän liity poliittista tahtoa, vaan aikaansaamisen tahtoa. Politiikka on joissain kohti loogisesti paras optio ajaa tavoitettaan jossa haluaa saada jotain aikaan. Sain näissä vaaleissa aikaan sen mitä halusin, otettua kantaa koko puolueen voimin Tampereen kulttuuriasioihin.
Blogi

Foundation

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #239 : 09.04.2017, 15:36:29 »
1. Me kaikki olemme itsepäisiä.

Ei tietenkään se omien asioiden hoitaminen onnistu, kun henkilökohtainen ja poliittinen menee sekaisin.

https://youtu.be/kzFLZ412Vk0