UmmaGumma

Kirjoittaja Aihe: Jari Leinon eduskuntavaaliketju  (Luettu 71418 kertaa)

Nuivake

• Jäsen^^^
  • Liked: 9123
    • Profiili
Vs: Jari Leinon eduskuntavaaliketju
« Vastaus #300 : 17.04.2015, 22:39:51 »
(http://i.imgur.com/FngdRda.png?1)
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Supernuiva

• Jäsen^^^
  • Liked: 2145
    • Profiili
« Vastaus #301 : 17.04.2015, 23:24:02 »
Luku- ja laskutaidottomat "koneinsinöörit" siis pelastavat Suomen sitä uhkaamattomalta työvoimapulalta?

Ehkä tämä muotoilu ei ole vielä iskevin mahdollinen, jotain tuollaista tuli kuitenkin mieleeni tuohon ilmeeseen liittyen.

FadeAway

• Jäsen^^^
  • Liked: 431
    • Profiili
« Vastaus #302 : 18.04.2015, 04:38:32 »
Olen ollut yllättynyt Muutoksen kampanjasta Uudellamaalla. Todella suuri parannus verrattuna viime vaaleihin.
Vaalitentesissä maahanmuutto on jäänyt pahasti sivurooliin tai raiteille. Soini on vaiennut aiheesta, eikä ole liikoja kyselty.  Halla-aho kun ei ole ehdolla ei PS:ssä painetta ole ollut.
Tästä huolimatta toivon, että maahanmuuttokriittinensiipi saa hyvän tuloksen ek-vaaleissa.
Jännitän sitä 13K+ äänikynnystä.

Olisi maukasta kun Muutos pääsisi haastamaan PS hallituksessa maahanmuuttokysymyksistä! Mitä hallitus on tehnyt (mamutus ongelman 1-111) suhteen?
Jatkokysymys: PS:n maahanmuuttopoliittisessa ohjelmassa lukee: .....XXXX , mihin toimiin hallitus aikoo ryhtyä....

---
Vaalikampanja saa tukea:
esimerkki Stadista:
http://1.bp.blogspot.com/-5hHGYEaN-Ys/VS1Bdf_bEmI/AAAAAAAAL5c/-acgOHuUGvg/s1600/DSC00781%2B2.JPG
On paljon vaikeampi purkaa syntynyttä ongelmaa, kuin ennaltaehkäistä se.

Jari Leino

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 6236
  • Äääeeentinen puoluejohtaja
    • Profiili
    • Kotisivu
« Vastaus #303 : 18.04.2015, 18:32:44 »

Jari Leino

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
    • Profiili
    • Kotisivu
« Vastaus #304 : 18.04.2015, 18:41:31 »
Tänään pitkä päivä Hyvinkään markkinoilla. Aamu alkoi reippaalla "valta kansalle ja Suomi suomalaisille" -tyylisellä puheella vaalikadun puhujanurkkauksessa.

Väkeä oli liikkeellä runsaasti ja Muutoksen materiaalia meni jakoon pilvin pimein. Emme kuitenkaan jakaneet pilveä.

Yllättävän monet kertoivat katsoneensa videoitani. Sain myös kunnian puristaa muutaman minua äänestäneen kättä.

Hyvä päivä.

Micke90

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 13660
  • Vihapuhetta Hommalla jo vuodesta 2012.
    • Profiili
« Vastaus #305 : 18.04.2015, 18:43:11 »
Väkeä oli liikkeellä runsaasti ja Muutoksen materiaalia meni jakoon pilvin pimein. Emme kuitenkaan jakaneet pilveä.

Yllättävän monet kertoivat katsoneensa videoitani. Sain myös kunnian puristaa muutaman minua äänestäneen kättä.

Hyvä päivä.

Loistavaa! Taidamme saada sinusta uuden kansanedustajan Suomelle.  ;D

Jari Leino

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
    • Profiili
    • Kotisivu
« Vastaus #306 : 19.04.2015, 11:32:00 »
Bloggasin.

Mitä kukakin oppi Tapanilan joukkoraiskauksesta

http://jarileino.com/2015/04/19/tapanilan-opetukset/

Jari Leino

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
    • Profiili
    • Kotisivu
« Vastaus #307 : 19.04.2015, 12:15:50 »
Se tunne, kun ensimmäiset kotoaan pakenemaan joutuneet turvapaikanhakijat pääsevät vihdoinkin takaisin kotiin!

(http://oi62.tinypic.com/52mgyd.jpg)

Muutoksen Facebook-sivulla kilpailu, keksi paras teksti puhekuplaan ja voita fanituotteita.

Leino itse toimii tietenkin tuomarina, ja tähän ketjuun laitetut puhekuplatekstit osallistuvat kilpailuun!!1!

Kilpailu on ratkennut11!

Siitä lähdetään, että voittajaksi nousi Paul Peltonen lausunnollaan "Täällä Jari Leino, eduskunta". Tähän pyritään. Kunniamaininnoille selviytyivät kaikki tykkäämäni ja tietenkin jäätävä darra.

hassi

• Jäsen
  • *
  • Liked: 9
    • Profiili
« Vastaus #308 : 19.04.2015, 12:39:58 »
Mielenkiintoinen ennustus blogisi lopussa:

"En ihmettelisi sitäkään, että jos uusi joukkoraiskaus tapahtuisi aivan vaalien alla, poliisi ja valtamedia tekisivät kaikkensa, jotta siitä uutisoitaisiin vasta vaalien jälkeen. Koska kaikki siirretään aina vaalien jälkeiseen aikaan."

Jari Leino

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
    • Profiili
    • Kotisivu
« Vastaus #309 : 21.04.2015, 11:51:44 »
(http://oi62.tinypic.com/52mgyd.jpg)

Puhekuplakilpailun voittajaksi osoittautuikin klassinen:

"No, miten meni? Noin niin kuin omasta mielestäsi?"

No, se meni näin:

Olen ollut muutospuolueen ehdokkaana eurovaaleissa 2014 ja eduskuntavaaleissa 2011 ja 2015.

Näissä vaaleissa minulla oli ensimmäistä kertaa kunnon tukiryhmä ja tunne siitä, että en joudu tekemään kaikkea yksin. Muutoksen Uudenmaan ehdokkaiden kesken vallitsi hyvä yhteishenki ja teimme hyvällä porukalla hienon kampanjan. Parhaimmillaan politikointikin voi olla hauskaa.

Kun viime kesänä Suomenlinnassa suunnittelimme kampanjaani tukiryhmäni kanssa, otimme tavoitteeksemme, että vaikka läpimenoa ei tulisikaan, niin kampanjan on oltava sellainen, että se itsessään on kaiken tämän vaivan arvoinen. Ja tärkeimpänä tavoitteena oli, että ainakin meillä itsellämme on kampanjaa tehdessämme hauskaa!

Nämä tavoitteet toteutuivat yli odotusten. Jari Leino Show on sellaista kamaa, jota ei ole Suomessa ennen nähty eikä tulla ihan pian näkemäänkään. Olen todella ylpeä kaikesta siitä, mitä saimme tuotantoryhmän kanssa aikaan. Joku anonyymi ohjelmoija loi lisäksi shown pohjalta Jari Leino lentokentällä -pelin, joka on aivan hulvaton.

Vaalimainonnassa lähdettiin alusta asti hyvin provosoivalle linjalle, koska oli selvää, että pelin henki oli upporikasta tai rutiköyhää. Mainonta toimi hyvin.

Tuloksena oli kovasta yrityksestä huolimatta kuitenkin rutiköyhää. Kansa on puhunut, joten pulinat pois.

Haluan kiittää tukiryhmääni, Marjukkaani ja kaikkia niitä, jotka tukivat vaalikampanjaani rahallisesti tai työllään.

Erityisesti haluan kiittää kaikkia niitä, jotka antoivat minulle luottamuksensa äänestämällä minua.

Tämä on ollut hieno matka ja ehdottomasti tekemisen arvoinen.

http://jarileino.com/2015/04/21/kiitokset-aanestaneille/

Rubiikinkuutio

• Jäsen^^^
  • Liked: 2485
  • A fonte puro pura defluit aqua.
    • Profiili
« Vastaus #310 : 21.04.2015, 12:04:33 »

Tämä on ollut hieno matka ja ehdottomasti tekemisen arvoinen.

Hienoa ja kiitoksia. Kai kuitenkin meinaat olla keräämässä kortit kasaan?
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Kalevi Soilander

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 235
    • Profiili
« Vastaus #311 : 21.04.2015, 15:47:14 »

Tuolla Suomenlinnassa viime kesänä mukana olleena haluaisin sanoa, että mahtavan iso kiitos äijälle, joka todella laittoi itsensä täysillä likoon tämän asian eteen. On ollut kunnia saada osallistua tähän kampanjaan. Ja kuten Suomenlinnassa Jari jo lupasi, tästä tuli erittäin hauskaa. Huumori on ollut porukassa kaiken aikaa hyvä, ja kuplassa elävän mukasuvaitsevaiston itkupotkuraivarien katselu suorastaan hupaisaa.

Töitä tehtiin helvetisti, varsinkin viime kuukaudet (voi pojat kun tietäisitte mitä kaikkea tehtiinkään! 8) ), ja palaute oli lähes kokonaan positiivista. Suvaitsevaisto ennustettavasti reagoi voimakkaan negatiivisesti, mutta se oli tavoitekin alusta asti. Huolimatta erittäin hyvästä palautteesta Jari Leino Show'lle ja Leinon kampanjalle, ei sillä kuitenkaan paljoa tullut ääniä vaaleissa. Uskon kuitenkin, että kampanjamme herätti paljon ihmisiä ja innosti heitä liikkeelle, vaikka äänet menivätkin varmaan persuille.

Kunniamerkkejä, arvonimiä ja muoviämpäreitä on jo jaettu kaikille osallistuneille, tässä vielä teksti t-paitaan, joka painetaan sitten joskus :)

Kiitos 29.7.2014 - 19.4.2015.

P.S. Lallille vielä erityiskiitos, hän teki suurimman osan tärkeimmästä työstä, ja käytti hirmuisen määrän aikaa tämän tekemiseen. Ilman Lallia meidän muiden osuutta ei oikein olisi voinut edes tehdä.
« Viimeksi muokattu: 21.04.2015, 15:52:25 kirjoittanut Kalevi Soilander »
Joka niemeen, notkohon saarelmaan VOK:in tahtoisin nostattaa!

ike60

• Jäsen^^^
  • Liked: 1068
  • ketku intelletku
    • Profiili
    • Bloginpoikanen
« Vastaus #312 : 21.04.2015, 22:00:29 »
Tuolla Suomenlinnassa viime kesänä mukana olleena haluaisin sanoa, että mahtavan iso kiitos äijälle, joka todella laittoi itsensä täysillä likoon tämän asian eteen. On ollut kunnia saada osallistua tähän kampanjaan. Ja kuten Suomenlinnassa Jari jo lupasi, tästä tuli erittäin hauskaa. Huumori on ollut porukassa kaiken aikaa hyvä, ja kuplassa elävän mukasuvaitsevaiston itkupotkuraivarien katselu suorastaan hupaisaa.

Minusta tämä on ollut osittain uraa uurtavakin kampanja. Irrottelu on yhdistynyt netti-"tv"-sarjaan, sissimainoksiin jne. Hatunnosto kaikille talkootyöläisille.

Suoran demokratian aika ei ole vielä tullut, mutta Muutos2011 on jo muuttanut ilmapiiriä. Sitoville kansanäänestyksille tuntuu olevan kannatusta ainakin joissain PS-piireissä.

koli

• Jäsen^^^
  • Liked: 11766
  • Impivaaran mylvivä härkä
    • Profiili
« Vastaus #313 : 08.05.2015, 18:04:07 »
(http://kuvapilvi.fi/k/yHNI.jpg)

Leinon bännit ylitti uutiskynnyksen. ;D
Mörökölli

Jari Leino

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
    • Profiili
    • Kotisivu
« Vastaus #314 : 26.05.2015, 22:40:25 »
Politiikan tilinpäätös

Viime lauantaina erosin Muutos 2011:n puheenjohtajan tehtävästä. Uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Jari Väli-Klemelä. Muutoksen jatkokuvioista voi lukea tästä linkistä: http://muutos2011.fi/blogit1/kohti-uusia-haasteita/

Erooni ei liity dramatiikkaa eikä (kuten jossain on esitetty) mitään "puhdistuksia". Kyse on normaalista poliittisen vastuun kantamisesta huonon vaalituloksen jälkeen. Lisäksi pidin tärkeänä, että kannatuskorttikeräystä vetämään saadaan sellainen henkilö, joka voi sitoutua siihen täysin. Itse en halunnut enää lähteä kortteja keräämään, koska se tarkoittaa samalla tietyn lupauksen antamista, enkä minä halunnut enää antaa lisää lupauksia.

Aiemmin antamani lupaukset olen pitänyt: Muutos saatiin puoluerekisteriin, vaikka Mäki-Ketelä yritti kalkkiviivoilla tehdä kaikkensa kampittaakseen oman puolueprojektinsa jo ennen kuin kortit olivat kasassa. Muutos asetti ehdokkaita neljissä vaaleissa ja maahanmuuttopolitiikkaa pidettiin tiukasti esillä.

Itse ajauduin politiikkaan vähän vahingossa. Muutoksen perustamisen aikoihin vallitsi huutava pula sellaisista ihmisistä, jotka pystyivät olemaan julkisuudessa omalla nimellään ja naamallaan. Siksi minä lähdin yhdeksi perustajajäseneksi, vaikka en tuntenut minkäänlaista henkilökohtaista kiinnostusta politikointia kohtaan. Pikku hiljaa minulle kasautui yhä enemmän vastuuta, kun muut perustajajäsenet vetäytyivät toiminnasta.

Parhaimmillaan politikointi on mielenkiintoista ja koukuttavaa peliä. Välillä jopa hauskaa. Muutoksen oman kansanedustajan myötä sain mahdollisuuden olla mukana vaikuttamassa eduskuntatyön kautta, mikä oli erittäin mielenkiintoinen kokemus. Loppupeleissä minulle tuli kuitenkin selväksi se, minkä tiesin jo alun alkaen: minä en ole mikään poliitikko.

Mitään en kadu, tehty työ ei mennyt mielestäni hukkaan, mutta aikansa kutakin.

Nyt ajattelin palata juurilleni, eli kaunokirjallisempaan kirjoittamiseen. Nuoresta pitäen olen haaveillut joskus kirjoittavani kirjan. Ehkä nyt on vihdoin sen aika. Joka tapauksessa nyt on aika tehdä paljon muitakin sellaisia asioita, jotka ovat politikoinnin takia jääneet vähemmälle, kuten omat bisnekset, remontit, kuntoilut ja muut harrastukset.

Suomen poliittinen tilanne näyttää nyt paremmalta kuin pitkään aikaan. Maahanmuuttopolitiikan kannalta hallitusneuvottelujen tulos on niin hyvä kuin se kohtuudella voi olla. Paljon riippuu tietysti siitä, kenestä tulee sisäministeri. Ihmeitä ei pidä odottaa, koska vuosikymmeniä kestäneen mädätyksen tuloksia ei korjata hetkessä. Mutta kuten sanottu, juuri nyt näyttää hyvältä.

Asiat eivät tule yhtään paremmiksi sillä, että minä murehdin niitä päivittäin tai sillä, että minä räksytän persuministereiden tekemisistä tai tekemättä jättämisistä. Antaa niiden tehdä, joille siitä maksetaan ja katsotaan neljän vuoden kuluttua, mitä tapahtui. Aion siis pyrkiä miettimään ja tekemään välillä vähän positiivisempia ja mukavampia juttuja ja jättää maahanmuuton murehtimisen vähemmälle. Saas nähdä miten onnistuu. ;)

Muutaman ajatuksen ajattelin vielä kirjoittaa muistiin tähän, jotta minun ei jatkossa tarvitsisi niitä jatkuvasti jankuttaa Facebookissa.

PERUSONGELMA ON EU

Ongelmat tulevat jatkumaan niin kauan kuin Suomi on EU:n ja euron jäsen. Vaikka EU:n vaatima taakanjako saatiin hallitusneuvotteluissa toistaiseksi torjuttua, EU ei tule antamaan periksi. Taakanjakoa ajetaan sisään vähitellen: juonimalla, kiristämällä, lahjomalla, kriisien kautta tai mahtikäskyllä.

Sama pätee euroon ja liittovaltiokehitykseen. EU haluaa pikku hiljaa alistaa kaikki jäsenvaltiot tulonsiirtounioniin. Suomen taloudessa ei tule näkymään käännettä parempaan niin kauan kuin Suomi on eurossa.

”Vähemmän ja parempaa” ei kelpaa. EU:sta ja eurosta on päästävä kokonaan eroon.

Jos joku poliitikko väittää, että Suomi voi EU:n jäsenenä ajaa suomalaisten etujen mukaista maahanmuuttopolitiikkaa, hän valehtelee.

Jos joku poliitikko väittää, että Suomi voi euron jäsenenä ajaa suomalaisten etujen mukaista talous- ja rahapolitiikkaa, hän valehtelee.

Kaikkein suurin ongelma on kuitenkin se, että suurin osa suomalaisista ei ilmeisesti vielä ole valmis EU- ja euroeroon.

IHMISET EIVÄT HALUA MUUTOSTA

Itse lähdin politiikkaan siksi, että kuvittelin ihan tosissani, että ihmiset haluaisivat muutosta. Muutosta poliittiseen kähmintään, hyväveliverkostoihin, demokratiavajeeseen ja ”saavutettuihin etuihin”.

Muutospuolueen ajamalle astetta tiukemmalle maahanmuuttopolitiikalle ei löytynyt kysyntää. Mutta kysyntää ei myöskään ollut muille Muutoksen ajamille teemoille, kuten suoralle demokratialle, poliittisen järjestelmän muuttamiselle ja sitoville kansanäänestyksille.

Tuleva pääministeri Juha Sipilä sanoi, että Suomi on jäänyt edellisten vuosikymmenten hyvinvointiyhteiskunnan vangiksi. Tämä oli erittäin hyvin sanottu. Ihmiset eivät halua muutosta. He haluavat lisää saavutettuja etuja, eturyhmäpolitiikkaa, tulonsiirtoja ja velaksi hankittuja sosiaalietuuksia, jotka on mitoitettu Nokian ainutlaatuisen mutta jo edesmenneen menestyksen tuoman taloudellisen hyvinvoinnin tasolle. Kukaan ei ole valmis tinkimään omista eduistaan eikä myöntämään sitä tosiasiaa, että velaksi eläminen ei voi jatkua. Ja tämän status quon takuumiehinä ovat poliittiset puolueet ja koko poliittinen järjestelmä, joka on pohjimmiltaan korruptiota ja bisnestä.

Joskus vapaus pelottaa enemmän kuin tuttu vankila. Siksi muutosta on vaikea saada aikaan ennen kuin asiat menevät hyvin paljon pahemmiksi.

Jos jotain kysyttävää, niin vastailen Facebookissa tai tuolla:

http://jarileino.com/2015/05/26/politiikan-tilinpaatos/

dothefake

• Jäsen^^^
  • Liked: 17054
  • Imaaminoloinen kaktuslakkisetä. Rutinuiva.
    • Profiili
« Vastaus #315 : 27.05.2015, 00:40:52 »
Kiitos Jari. Kaikki olisi mennyt toisin, jos Salossa olisi käynyt, kuten äänestin kaksi kertaa. Ei homma hukkaan mennyt, monelle taholle on painetta laitettu, jota ilman ei oltaisi edes tässä.
Sanokaa Fazer, kun haluatte mamuja.
Suomi, kestitysleirien saaristo.
Olin siellä minäkin.

Kuningasweecee

• Jäsen^^^
  • Liked: 323
  • Bittiweeceen sivuviemäri
    • Profiili
« Vastaus #316 : 26.07.2015, 19:01:44 »
Se oli rehellistä tekstiä! Kommentoin kuitenkin paria kohtaa nyt kun aikaa on:

Itse ajauduin politiikkaan vähän vahingossa. Muutoksen perustamisen aikoihin vallitsi huutava pula sellaisista ihmisistä, jotka pystyivät olemaan julkisuudessa omalla nimellään ja naamallaan. Siksi minä lähdin yhdeksi perustajajäseneksi, vaikka en tuntenut minkäänlaista henkilökohtaista kiinnostusta politikointia kohtaan. Pikku hiljaa minulle kasautui yhä enemmän vastuuta, kun muut perustajajäsenet vetäytyivät toiminnasta.

Tällaista tapahtui jo minun nuoruudessani milloin minkäkin kerhon suhteen, varmaan puolue alkaa tympiä sitäkin nopeammin? Tuo usko asiaanne on ollut vaikuttavaa, mitä puolueen eduskuntavaaliketjuakin selasin. Työtä pitää tehdä varmasti enemmän kuin eduskuntapuolueiden saati tunnettujen ehdokkaiden, eipä se kenellekään vuosi sitten mitään olisi sanonut että "puoluejohtaja Leino tavattavissa torilla n.n.", mutta mitä kerroit vaalikentillä saaneesi palautetta niin sellainen joukko oli kuitenkin oli ja vielä kasvamaan päin. Siinä on jo tehty paljon oikein, huomioiden vaikkapa näillä pienemmillä kylillä homma pelaa niin että on tyyppejä jotka ovat aina ehdolla ja tulevat valituksi aloittamaan kolmatta vuosikymmentä valtuustossa, sitten näitä jotka yrittävät neljättä tai viidettä kertaa eduskuntaan, jne. Sitten on niitä villejä kortteja joita pääsi persujen nousun aikaan jopa eduskuntaankin. Brysseliä voi haukkua monestakin asiasta, mutta mepiksi ei kaikista kajahtaneimmat sentään päädy, on siellä sellainen rima olemassa.

Itse lähdin politiikkaan siksi, että kuvittelin ihan tosissani, että ihmiset haluaisivat muutosta. Muutosta poliittiseen kähmintään, hyväveliverkostoihin, demokratiavajeeseen ja ”saavutettuihin etuihin”.

Niinhän he haluavatkin, mutta he eivät tiedä kuinka suuri käännös sellainen oikeasti on. Kun veronkierto on kansallisharrastus ollut tässä maassa aina, niin sitä on lähdetty tilkkimään tarkkuudella joka sotii tavoitettaan vastaan. Onhan näistä taulukot olemassa paljonko mihinkin menee, niin laitetaan sinne missä menot ovat olleet pitkään kasvussa ihan kunnolla sitä rahaa ja karsitaan niitä palveluja joista lopulta halutaan luopua. Sellaisia alkaa löytyä siinä kohtaa kun sanotaan että tässä haetaan yhtä tai kahta, mutta jo ei kuulu niin läntätään sellainen viiden miljardin sopeutusohjelma kehiin. Ongelma ratkaisee itsensä. Näinhän yhteiskuntasopimuksen kanssa jo menestyksellisesti toimittiinkin.

Muutospuolueen ajamalle astetta tiukemmalle maahanmuuttopolitiikalle ei löytynyt kysyntää. Mutta kysyntää ei myöskään ollut muille Muutoksen ajamille teemoille, kuten suoralle demokratialle, poliittisen järjestelmän muuttamiselle ja sitoville kansanäänestyksille.

Maahanmuutosta teki teeman perussuomalaiset ja heistä tosi monet ehdokkaat mainostivat täälläkin. Laura Huhtasaari on nyt ollut paljon televisiossa kommentoimassa, hän oli vaalipiirissään saanut eniten ääniä, sitten meni läpi näitä viime kaudelta lehdistä tuttuja. Siinähän se on mahdoton uskottavuudesta kilpailla kun on toisella on taustalla suuri puolue, vissiin ollut aika pitkäänkin mukana, pärjännyt kunnallisvaaleissa, näyttöjä päätöksistä, ajaa tiukennuksia turvapaikkapolitiikkaan ja puhuu siitä aktiivisesti, vaalitilaisuuksissa paikalla jopa useita julkkisuudesta tuttuja poliitikkoja, hektisimmän kampanjan aikana itse Peruspomo Soini jopa useampaan kertaan. Näyttäisi että nykyään oikeastaan jokainen maahanmuuttokriittinen tietää että hänen kannattaa äänestää vain persuja, heidän listoiltaan ei ole kovin vaikea löytää mamukriittisen ajatusmaailman jakavia henkilöitä. Lisäksi puoluetta koetaan turvalliseksi äänestää tuloista riippumatta, mikä näkyi myös vaalikampanjoissa, jossain jos oli tyhjä suht pystysuora pinta, niin sekunnin päästä siinä oli jonkun persun vaalimainos. Täällä ei suurten lisäksi paljon muita näkynytkään, kun ollaan maakuntien puolella. Telineissä oli tietysti kommunisteja myöten taas vaikka mitä sakkia, en ole varma näkyikö siellä Muutoskin.

Tuleva pääministeri Juha Sipilä sanoi, että Suomi on jäänyt edellisten vuosikymmenten hyvinvointiyhteiskunnan vangiksi. Tämä oli erittäin hyvin sanottu. Ihmiset eivät halua muutosta. He haluavat lisää saavutettuja etuja, eturyhmäpolitiikkaa, tulonsiirtoja ja velaksi hankittuja sosiaalietuuksia, jotka on mitoitettu Nokian ainutlaatuisen mutta jo edesmenneen menestyksen tuoman taloudellisen hyvinvoinnin tasolle. Kukaan ei ole valmis tinkimään omista eduistaan eikä myöntämään sitä tosiasiaa, että velaksi eläminen ei voi jatkua. Ja tämän status quon takuumiehinä ovat poliittiset puolueet ja koko poliittinen järjestelmä, joka on pohjimmiltaan korruptiota ja bisnestä.

Nämä kaikki ovat tulosta siitä että halutaan ostaa aikaa ja väistää ongelmat. Nythän Suomen on pakko tehdä päätöksiä, tuli pää vetävän käteen. Saapa nähdä tajutaanko taaskaan käyttää mahdollisuutta pistää koneistoa uusiksi vai mennäänkö helpoimman kautta kuten 90-luvulla? Kun lueskelin tuossa niin keskusta ja kokoomus ovat kyllä jo silloin ehdotuksia tehneet, mutta euroon meno pakotti ilmeisesti suorempaan toimintaan, maa piti saada yhteisvaluutan vaatimien rimojen sisään. Näin sanoi Sauli Niinistö siinä Viiden vuoden yksinäisyys -elämänkerrassa. Tietysti pitäisi varmaan lukea jonkun toisen muistelmat samalta ajalta...

-PPT-

• Jäsen^^^
  • Liked: 6250
    • Profiili
« Vastaus #317 : 26.07.2015, 19:04:49 »
Näin se menee; ihmiset tulevat ja menevät mutta aate jää.

Tagit: