HOMMAN KESKUSTELU > Salonki

Andalusialaisen teehuoneen arkisempi versio

<< < (2/3) > >>

acc:

--- Lainaus käyttäjältä: far angst - 09.07.2009, 09:13:25 ---Jostain - mahdollisesti täältä - sain linkin:

http://www.mmisi.org/ir/41_02/fernandez-morera.pdf

Professori Fernandéz-Morera esittää päivitetyn ja ehkä propagandattomankin version Espanjasta maurilaisvallan alla. Itse asiassa olenkin jo ihmetellyt, että miten Espanjaan osuikaan muslimeista niin mukavanoloista porukkaa, että sulttaanien ja kalifien alla elivät judet ja katoliikit auvoisessa paratiisissa. Tätä andalusialaista teehuonetta on käytetty esimerkkinä valistuneesta islamista. Linkissä esitetyn historian mukaan espanjalainen muslimikomento kuitenkin, kaikitenkin oli yhtä dhimmittävää, kovaa ja orjuuttavaa kuin kaikkialla muuallakin. Jos linkin tiedot pitävät paikkansa enemmän kuin Jaakko Hämeen-Anttilan tarkoitushakuiset islamin apologeesit, selittelyt, valkopesut ja dhimmipropaganda, on tuokin, ainoa valistunut islam sitten pelkkää propagandaa.

Ainoa ja ah, niin maineikkaaksi rummutettu esimerkki siis on pelkkää propagandaa.  Tästäpä vedän johtopäätöksen, että humaania ja ihmiskasvoista islamia ei ole koskaan esiintynyt missään. 

Ei koskaan eikä missään.

Ei tuon ajan kristinuskokaan ollut vallassa ollessaan mitään lasten katsottavaa. Erona onkin, että kristinusko on kehittynyt ja luopunut julmimmista ja kuvottavimmista touhuistaan inkvisitiosta aneidenmyyntiin saakka.   Islam ei ole muuttunut, ei kehittynyt.  Siksi kaikki puheet ”maltillisesta islamista” ovat tarkoitushakuista propagandaa.  Maltillinen islam on tilapäinen vaihe.  Kun muslimit ovat riittävän monilukuiset, seuraa jihadorgiat,  ja henkiin jääneille dhimmeille näytetään heidän oikea paikkansa. 

Kaikki muu on itsepetosta. 

--- Lainaus päättyy ---

Hypoteesi. Islamia tutkiessaan Hämeen-Anttila on kääntynyt islamiin ja soveltaa sen opetuksia,kun välittää islam-sanomaansa ei-muslimeille. En luottaisi Hämeen-Anttilaan ennenkuin hän julkisesti sanoutuu irti islamista ja toteaa sen olevan vain yksi monista uskonnoista ja ettei se ole missään erityisasemassa.

Tietysti olisi hienoa, jos hän ryhtyisi julkisesti puolustamaan niitä, joita ahdistellaan itse itsensä profeetaksi nimittäneen Muhamedin sanomisesta pedofiiliksi.

Karkea:

--- Lainaus käyttäjältä: Virkamies - 09.07.2009, 10:33:45 ---Minusta itsepetosta on ennemminkin se, että mieltää tällaiset asiat eettisiksi ongelmiksi. On olemassa ihmisheimoja, jotka pyrkivät itselleen parhaimpaan mahdolliseen olotilaan.
En tiedä, ehkä me olemme melko samaa mieltä asioista, mutta minä en näe sitä islamin pahuutta.

--- Lainaus päättyy ---
http://www.yeziditruth.org/yezidi_genocide

Virkamies:
Olen kohtuullisen hyvin informoitu historiallisesti. Tämä ei oikeasti toimi argumenttina. Oli kyseessä oikeastaan mihin tahansa ideologiaan kuuluva kulttuuri, niin veri saattaa virrata.

En jaksa syyllistää eri ideologioihin uskovia sen pohjalta että mitä on tapahtunut. Vaikka brittiläinen oikeusvaltio ihanteineen on minusta sangen kaunis ja hieno idea, niin ei se estänyt siihen ideologiaan uskovia ihmisiä rakentamasta keskitysleirejä buureille tai palopommittamasta saksalaisia.

En usko, että ideologiat ovat hyviä tai pahoja absoluuttisella asteikolla. Ne ovat toki erilaisia ja vaikuttavat vähäiseltä osaltaan ihmisten käyttäytymiseen.

Karkea:

--- Lainaus käyttäjältä: Virkamies - 14.07.2009, 09:25:31 ---Olen kohtuullisen hyvin informoitu historiallisesti. Tämä ei oikeasti toimi argumenttina. Oli kyseessä oikeastaan mihin tahansa ideologiaan kuuluva kulttuuri, niin veri saattaa virrata.
--- Lainaus päättyy ---
Käytin yedzidien kohtaloa argumenttina islamin pahuudesta. Olisin voinut valita myös armeenit. Mitä veikkaat, löytyykö muita islamin nimissä harjoitettuja kansanmurhia?

Minulle nuo molemmat käyvät todistukseksi ideologian pahuudesta.

--- Lainaus käyttäjältä: Virkamies - 14.07.2009, 09:25:31 ---En jaksa syyllistää eri ideologioihin uskovia sen pohjalta että mitä on tapahtunut. Vaikka brittiläinen oikeusvaltio ihanteineen on minusta sangen kaunis ja hieno idea, niin ei se estänyt siihen ideologiaan uskovia ihmisiä rakentamasta keskitysleirejä buureille tai palopommittamasta saksalaisia.
--- Lainaus päättyy ---
Minusta mikä tahansa kansanmurhan oikeuttaman ideologian sietäisi jaksaa syyllistää ja paholaistaa. Kannattaa vaikka vähän kuntoilla, että riittää sitä energiaa.

--- Lainaus käyttäjältä: Virkamies - 14.07.2009, 09:25:31 ---En usko, että ideologiat ovat hyviä tai pahoja absoluuttisella asteikolla. Ne ovat toki erilaisia ja vaikuttavat vähäiseltä osaltaan ihmisten käyttäytymiseen.

--- Lainaus päättyy ---
Sisäinen blondini kieltäytyy ymmärtämästä ja toivoo perusteluja esimerkkeineen. Lisäksi ihmettelen, että mitä ne mielestäsi ovat, ne hyvä ja paha?

Virkamies:

--- Lainaus käyttäjältä: Karkea - 14.07.2009, 18:49:09 ---Mitä veikkaat, löytyykö muita islamin nimissä harjoitettuja kansanmurhia?
--- Lainaus päättyy ---

Voi hyvänen aika. Aloitetaan vaikka kreikkalaisista, jotka asuttivat Levanttia ja Egyptiä seitsemännellä vuosisadalla paljon tiiviimmin. Totta kai kansoja murhataan. Niin nyt tapahtuu kun historiaa lukee. Ei pidä olla naivi historian suhteen.

--- Lainaus ---Minulle nuo molemmat käyvät todistukseksi ideologian pahuudesta.
--- Lainaus päättyy ---

Silloin lähestulkoon kaikki ideologiat, jotka ovat päässeet valtaan ovat pahoja. Termi menettää merkityksensä ja on paljon hedelmällisempää miettiä, että olisiko ihminen itsessään aavistuksen verran "paha" ja että kansat ideologiasta huolimatta tekevät niin kuin heille hyödyksi on.

--- Lainaus ---Minusta mikä tahansa kansanmurhan oikeuttaman ideologian sietäisi jaksaa syyllistää ja paholaistaa. Kannattaa vaikka vähän kuntoilla, että riittää sitä energiaa.
--- Lainaus päättyy ---

Yritän nostaa painavempia painoja tästä edespäin, jotta jaksaisin syyllistää ja paholaistaa enemmän. Olen vaan astetta kyynisempi kenties.

--- Lainaus ---Sisäinen blondini kieltäytyy ymmärtämästä ja toivoo perusteluja esimerkkeineen. Lisäksi ihmettelen, että mitä ne mielestäsi ovat, ne hyvä ja paha?

--- Lainaus päättyy ---

Hyvä ja paha ovat kielipelin termejä ihmisten harrastamassa kommunikaatiossa. Minulla on moraali, joka sanoo, että Stalinin kanavan 1 suomalainen raato per rakennettu metri on väärin ja siten voidaan kutsua pahaksi.

Kuitenkin, sen perusteella mitä minä olen historiaa lukenut, en voi rehellisesti sanoen kutsua yhtäkään ideologiaa an sich pahaksi. Kutsun niitä ihmisiä, jotka ovat kansanmurhia toteuttaneet pahoiksi. Jos olisi niin, että vain joku tai tietyt ideologiat saisivat aikaan kansanmurhia, niin silloin minä olisin varmaan samaa mieltä ja kutsuisin niihin johtavia ideologioita pahemmiksi.

Jos Churchill halusi hukuttaa koko Saksan sinappikaasuun, mutta joutui luopumaan hankkeestaan vain koska RAF totesi kylmästi palopommien tappavan paljon paremmin ihmisiä, niin en minä silti syytä länsimaista demokratiaa tästä kansanmurhasta. Jos von Ungern-Sternberg laittaa ihmisiä Urgassa buddhalaisuuden varjolla "uudelleensyntymispysäkeille", niin en minä siitä buddhalaisuutta syytä. Vaikka tekisi kuinka mieli syyttää valtion sosialismia Vorkutasta ja Kolymasta, niin en minä sitä oikeasti tee vaan syytän Stalinia ja Berijaa.

Mutta kuten todettua, anna minulle ideologia joka on ollut jonkun valtion ohjenuorana ja minä yritän antaa sinulle kansanmurhan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta