Kirjoittaja Aihe: Sijoitushomma  (Luettu 347826 kertaa)

Mehud

• Jäsen^^^
  • Liked: 8594
  • Parempi kuin muslimi! Aina! Oi! Oi! Oi!
Sijoitushomma
« : 03.10.2014, 20:36:06 »
Tähän ketjuun voi halukkaat kertoa ja kommentoida sijoitusasioita eri muodoissaan. Kaikki ketjussa olevat kommentit, viittaukset ja linkit, eivät ole sijoitussuosituksia suuntaan tai toiseen. Jokaisella ketjua lukevalla on oma vastuu omista sijoituksistaan.

Ketjun tarkoitus on tarjota mahdollisuus keskusteluun sijoittamisesta eri muodoissaan, ilman pyrkimystä vaikuttaa kenenkään sijoittamiseen. Toisten sijoitusten tarkoituksellinen moittiminen ei ole suotavaa, koska jokainen osake on aina voittaja jossain kohtaa oston ja myynnin ajoituksen suhteen.

Sijoittamisella tässä ketjussa tarkoitetaan kaikkea sitä, mikä koetaan olevan oman varallisuuden ylläpitämiseen tai kasvattamiseen tähtääviä toimintoja, jotka perustuvat ostamiseen, pitämiseen tai myymiseen perustuvaan arvonnousuun.

Tässä ketjussa voi antaa vinkkejä, pohtia sijoitukseen vaikuttavia asioita, kertoa erilaisista sijoitusmuodoista, erilaisista yhtiöstä minkä kautta sijoittaa ja miksi.

Ennen kaikkea täällä voi kysyä, jos ei tiedä joitain perusasioita sijoittamisesta ja joku joka tietää varmaankin mielellään vastaa. Toisin sanoen, täällä puhutaan rahasta, siis omaisuuden arvon säilyttämisestä tai sen kasvattamisesta. Tervetuloa.
« Viimeksi muokattu: 03.10.2014, 23:03:13 kirjoittanut Mehud »
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Kipling

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 58
  • Itä-Intian kauppakomppanian välskäri
Vs: Sijoitushomma
« Vastaus #1 : 03.10.2014, 21:11:15 »
Muistaakseni joskus olikin joku osakeketjukin. Noh, itselläni on 41 tonnia osakkeita ja muutamassa vuodessa olen voittanut ainakin OMX indeksin kunnolla. Osakesijoittaminen on ollut pirun kannattavaa viimeiset vuodet, kun korot ovat olleet nollassa. Itse suosittelen säästämään osakkeisiin ja mielelllään Yhdysvaltalaisiin blue chip papereihin. Suomessa ei oikein kunnon yhtiö hyvällä hinnalla löydy. Kulta ja hopeat ovat täydellistä roskaa tuottojensa suhteen. Välttäkää kuin ruttoa. Oma asunto on taas niin ja näin hyötyjensä ja haittojensa suhteen, mutta itse aion tästä eteenpäin säästää asunto varten perheen perustamisen takia.
« Viimeksi muokattu: 03.10.2014, 21:13:02 kirjoittanut Deputy M »
"All stereotypes turn out to be true. This is a horrifying thing about life. All those things you fought against as a youth: you begin to realize they're stereotypes because they're true"
-David Cronenberg

KJ

• Jäsen^^^
  • Liked: 3773
« Vastaus #2 : 03.10.2014, 21:39:43 »
Tämä http://hommaforum.org/index.php/topic,62476.msg1544815.html#msg1544815

Muutoin olen sitä mieltä, että tilinpäätösanalyysi on hyvä osata tehdä, taseita lukea jne. Tuurilla ja vinkeillä seilaa jonkin aikaa, mutta parhaat tuotot tehdään (ainakin minä) pitkällä tähtäimellä ihan vaan arvostustasoja laskemalla.
What would Gösta Sundqvist do?

Mehud

• Jäsen^^^
« Vastaus #3 : 03.10.2014, 22:22:16 »
Muistaakseni joskus olikin joku osakeketjukin. Noh, itselläni on 41 tonnia osakkeita ja muutamassa vuodessa olen voittanut ainakin OMX indeksin kunnolla. Osakesijoittaminen on ollut pirun kannattavaa viimeiset vuodet, kun korot ovat olleet nollassa. Itse suosittelen säästämään osakkeisiin ja mielelllään Yhdysvaltalaisiin blue chip papereihin. Suomessa ei oikein kunnon yhtiö hyvällä hinnalla löydy. Kulta ja hopeat ovat täydellistä roskaa tuottojensa suhteen. Välttäkää kuin ruttoa. Oma asunto on taas niin ja näin hyötyjensä ja haittojensa suhteen, mutta itse aion tästä eteenpäin säästää asunto varten perheen perustamisen takia.

Olet mielestäni täydellisen oikeassa ja täydellisen väärässä samaan aikaan. Sijoitushorisontista riippuen voit olla voittaja onnenkaupalla tai varmasti. Jos voitat indexin parin vuoden tähtäimellä roimasti, ei tarkoita sitä että voitat sen 30 vuoden horisontilla roimasti. Lyhyellä horisontilla kohtuullisen iso osa sijoittajista pystyy voittamaan indeksin mutta hyvin pieni osa siten, että jakso toistuu kerta toisensa jälkeen. Toki lyhyellä horisontilla voidaan tehdä huikeita voittoja ja nauttia osaamisestaan. Pelottavaa tunnustaa, että osa omasta portfolionistani perustuu tähän, onneksi vain pieneltä osin. Niillä pyrin korjaaman pikavoittoja vaihtelevalla menestyksellä. Itse kuitenkin luotan pidempään sijoitus horisonttiin omaisuuteni osalta. En spekuloi kaikkea yhden hevosen varaan. Välillä olen suurella lainoituksella mukana osakesijoituksessa. Nyt olen sillä kantilla, että lainoitus on nollassa ja kerään kaiken mahdollisen rahan kassaan tulevia ostoja varten, koska uskon ostohetken lähestyvän ja silloin lainoitan myös ostojani suuresti.

Kullan ja hopean roskuudesta muutama sana. Arvokaivannaisten syklisyys saattaa olla hyvin syklistä ja ne vaativat suurempaa seuraamista sekä talouden seurantaa kuin esimerkiksi asuntosijoittaminen. Tästä syystä amatöörinä keskityn silloin tällöin vain yhteen kaivannaiseen ja siihen vaikuttaviin muuttujiin omien resurssieni puitteissa.

Ja resurssini, kuten muissakin sijoitusmuodoissani, perustuu ristitietoon perustuvasta peesaamisesta. Aikani, eikä ymmärrykseni, riitä perusteelliseen yhtiöiden, alojen tai kaivannaisten analysointiin. Jotenkin tässä on kuitenkin pärjätty. Haluan kuitenkin korostaa, että ristitiedossa olisi hyvä olla joku tukikohtalähde, johon vertaa jatkuvasti kaikkea muuta tietoa. Ei ole väliä, onko se hyvä tai huono. Toki sitäkin voi ajoittain muuttaa, mutta minulla muutos vie mahdollisesti jopa vuosia, koska kyseisen kohteen tuntemani historia kasvaa koko ajan pidemmäksi, kuin uusien tutkiminen, joihin kuitenkin vertailen koko ajan.

Mainitsemasi kaivannaisten hylkiminen on "osakerakastumisen" kääntöpuoli. Mihinkään sijoitusmuotoon ei mielestäni pidä suhtautua tunteenomaisesti. Monilla sijoittajilla on takertumisvaihe/vihaamisvaihe ja hän ei uskalla myydä tappiollista sijoitustaan, saadakseen sen parempaan käyttöön. Näin hän tekee tuplatappiota omaisuudellaan. Häviää kurssilaskussaan, eikä ole varaa ostaa tulevaisuudessa nousevia osakkeita. Hyvä esimerkki on Talvivaara, joka on ollut huikean volatiliteetin takia loistava osake riskipelureille. Itse jättäydyin pois aiheesta hyvällä voitolla siinä vaiheessa kun volatiliteetti alkoi näyttämään voimakkaasti kiihtyvää ja laskevaa sahanterää.

Nyt voisin mahdollisesti laittaa siihen loton omaisen satasen mukaan, mutta vain lotonomaisen satasen ja putoavalla aamupäivällä, koska senttiosakkeiden ominaisuus on se, että ne saattavat nousta huikeasti pelkästään ostoyksikön pienuuden ansiosta. Sijoittajan on helppo ostaa kolmen sentin osakkeita satatuhattakappaletta ja prosentiyksiköllinen nousu/tappio ei tunnu suurelta vaikka prosentuaalinen nousu voi olla valtava yhdessä minuutissa ilman mitään ulkoista ärsykettä. Pelkkä rahallinen halpuus voi olla joillekin ostopäätös. Se voi olla hyvä päätös jos horisontti on lyhyt, mutta sijoitetulle pääomalle kuolettava viikon tai päivän päästä.

Noh, tässä vähän vuodattelin itsestään selvyyksiä ja mielelläni kuuntelen myös muiden vuodatuksia.

« Viimeksi muokattu: 04.10.2014, 00:39:21 kirjoittanut Mehud »
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Polo

• Jäsen
  • *
  • Liked: 2
« Vastaus #4 : 04.10.2014, 10:22:43 »
Itse olen siirtynyt mahdollisimman pieneen veromenoon. Pääosa sijoituksista on osuusmaksun lisäosuuksissa (+tietty S-ryhmän osuudet, jotka maksavat korkoa). Nämähän ovat verottomia 1500e tuottoon saakka.
Lisäksi suoria osakesijoituksia on tullut myytyä kun alkoi tuntua vähän kuplahinnoittelulla ja rahaa on siirtynyt kuluttomiin (pl. valuutanvaihtokulu) osingot uudelleen sijoittaviin Superrahastoihin (muut pohjoismaat suuremmalla painolla kuin Suomi). Tämähän kerryttää verovelkaa mutta korkoa korolle efekti toimii tehokkaammin.

Kulttuurirealisti

• Jäsen^^^
  • Liked: 5202
« Vastaus #5 : 25.10.2014, 19:07:42 »
Olen seuraillut jenkkien osakemarkkinoiden tilannetta viime aikoina, ja siellä on näkyvissä osakkeiden yliarvostusta, joidenkin mielestä huolestuttavaakin sellaista. Osakkeiden hinta/tulos, P/E, on kohtalaisesti 10 vuoden keskiarvon yläpuolella. Nyt PE on 23, 10 v. ka on 15.

Lainaus käyttäjältä: Moneynews 24.10.2014
The first chart shows that the annual S&P 500 consensus earnings-per-share is expected to come in much lower than originally thought. Estimates started out near $125 in January 2012, and have now fallen 10% to only $112. Despite the warning sign of falling earnings, the S&P continues to climb...

The second chart shows that stocks are currently very expensive compared to their 10-year average. While stocks typically have a price-to-earnings ratio of 15, they now sit at a ratio closer to 23. That means stocks are priced 53% higher than their 10-year average, which should worry any investor.
http://www.moneynews.com/MKTNews/Market-Collapse-Finance-Stocks/2013/03/01/id/492699/

Ei tuo toisaalta niin kovin paljon ole, kun dotcom-boomin aikoihin USA:n IT-indeksin P/E oli 76.

Fedin QE-ohjelman uskotaan päättyvän. Tai toisin sanoen, tällä hetkellä FED ei ole vielä perunut ohjelman päättämistä, mutta sekin on mahdollista. QE:n päättyminen pelottaa monia, kun jenkkiyritysten tulokset ovat tulleet alaspäin, ja maailmanlaajuisesti kysyntätilanne ei näytä kovin rohkaisevalta. Öljyn hinta on ollut laskussa (mikä on tavallaan hyväkin), EU-maat kyntävät suossa, Kiinan ja Japanin näkymät ovat heikentyneet.

Lainaus käyttäjältä: BBC 16.10.2014
The Fed has been buying bonds in an effort to keep long-term interest rates low in a process known as quantitative easing, but that programme is set to end after Fed officials deemed the US economy was no longer in need of extraordinary support.
However, some analysts are hoping the Fed will re-think that decision when it meets later this month, from 28-29 October in Washington, DC.
...
"You have the US Federal Reserve stopping printing money this month, deflation all over the place, oil coming down [which is] causing more deflation.

"Everyone is panicking to a certain extent and everything is on the downside, there is real momentum here and there's a lot of money changing hands," he said.
http://www.bbc.com/news/business-29644214

Lainaus käyttäjältä: Moneynews
And finally, the fifth chart shows that the last two times the market climbed this high, a severe correction took place. The first two advances were over 100%, and then followed by a crash of roughly 50%. With the latest rally topping 100%, it is very likely that the market is setting up for another drastic correction.
(http://www.newsmax.com/newsmax/files/7c/7c092caf-9d00-4adc-9065-befa9899c6ea.jpg)

Moneynews taitaa olla hieman rommausintoiluun taipuvainen sivusto, mutta heidän tilastonsa tuntuvat olevan ihan pätevistä lähteistä. Kun tuon graafin mukaan S&P 500 arvo 2012 lopussa oli 1426, nyt se on 1964.

Jossakin kohdassa nousu loppuu, mutta milloin tarkalleen, sitä meikäläinen ei tiedä. USA:laisista blue chipeistä oli puhetta. Niillä on usein tehty hyvin tiliä, mutta kuten tuosta ylemmästä kuvasta näkyy, noin kerran vuosikymmenessä USA:n blue chipit tulevat hyvää kyytiä alaspäin. USA:n markkinoilla on vaikutusta myös Euroopan osakemarkkinoihin, vaikka Euroopassa menisi hyvinkin. Ja eihän täällä mene.
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. … tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata.” - Chomsky

Kaptah

• Jäsen^^^
  • Liked: 771
« Vastaus #6 : 25.10.2014, 21:50:03 »
Itse olen sijoitellut mahdollisimman pienillä sivukuluilla toimiviin rahastoihin ja koettanut vähäisen kiinnostuksen ja asiantuntemuksen sallimissa rajoissa hajauttaa mahdollisimman hyvin. Noin 70% on osakerahastoissa ja 30% koroissa. Säästän joka kuukausi tietyn summan. Tarkoituksena ei ole yrittää olla nerokas sijoittaja ja tahkota ennenkuulumattomia vuosituottoja suurella riskillä, vaan lähinnä pistää tasaisen tappavaa tahtia rahaa talteen paikkoihin, joissa se kasvaa tasaisen tappavaa tahtia.

Kun on kova harrastamaan montaa asiaa ja maksaa isonpuoleista lainaa, niin mitään kymmenien tuhansien eurojen riskisijoituksia ei ole tarvetta tehdä.
"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014

Tykkimies Pönni

• Jäsen^^^
  • Liked: 2806
« Vastaus #7 : 25.10.2014, 21:55:14 »
Itse olen sijoitellut mahdollisimman pienillä sivukuluilla toimiviin rahastoihin ja koettanut vähäisen kiinnostuksen ja asiantuntemuksen sallimissa rajoissa hajauttaa mahdollisimman hyvin. Noin 70% on osakerahastoissa ja 30% koroissa. Säästän joka kuukausi tietyn summan. Tarkoituksena ei ole yrittää olla nerokas sijoittaja ja tahkota ennenkuulumattomia vuosituottoja suurella riskillä, vaan lähinnä pistää tasaisen tappavaa tahtia rahaa talteen paikkoihin, joissa se kasvaa tasaisen tappavaa tahtia.

Kun on kova harrastamaan montaa asiaa ja maksaa isonpuoleista lainaa, niin mitään kymmenien tuhansien eurojen riskisijoituksia ei ole tarvetta tehdä.

Helppohan se on kuoriaisen tuoman onnen avulla sijoitella.
« Viimeksi muokattu: 25.10.2014, 22:02:58 kirjoittanut samuliloov »

dothefake

• Jäsen^^^
  • Liked: 23642
  • Imaaminoloinen kaktuslakkisetä. Rutinuiva.
« Vastaus #8 : 26.10.2014, 00:52:38 »
Pitkän työurani jälkeen olen siirtynyt työnhakijaksi ja yhteiskunnan elätiksi. Ihan mahtavaa korkoa ropisee.
”Oma kansa ensin” -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Miniluv

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 16763
  • Have No Fear
« Vastaus #9 : 27.10.2014, 07:40:06 »
Kulta ja hopeat ovat täydellistä roskaa tuottojensa suhteen. Välttäkää kuin ruttoa.

Hopeakolikoiden ja harkkojen myynti lähes kaksinkertaistui edellisvuodesta vuonna 2013

http://hommaforum.org/index.php/topic,92642.msg1625086.html#msg1625086

Yhdysvaltain rahapajan Silver Eagle -kolikon myynnissä paras lokakuu ikinä

http://srsroccoreport.com/october-silver-eagle-sales-best-ever-and-with-10-days-remaining/october-silver-eagle-sales-best-ever-and-with-10-days-remaining/
Dystopian Nightmare 2020s The Great Taking

"Tyyli haukkua vastapuolta on myös ominaista venäläiselle propagandalle, jossa yritetään korostaa omaa ontuvaa argumenttia leimaamalla vastapuoli aliarvoiseksi."

"koulu päättyi taas suvivirteen"....

Alkuasukas

• Jäsen^^^
  • Liked: 2277
  • Nipsteri
« Vastaus #10 : 27.10.2014, 08:04:43 »
Kultaa käytetään usein sen takia että halutaan turvata edes se pääoma. Osakkeista sulaa helposti 50%, kulta useimmiten liikkuu silloin toiseen suuntaan. Itsellä osakkeissa ja sijoitusrahastoissa 150ke ja pikkasen mietityttää että mihin ne laittaisi kun kurssit ovat mitä ovat.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Miniluv

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 16763
  • Have No Fear
« Vastaus #11 : 29.10.2014, 08:57:19 »
Kultaa käytetään usein sen takia että halutaan turvata edes se pääoma. Osakkeista sulaa helposti 50%, kulta useimmiten liikkuu silloin toiseen suuntaan. Itsellä osakkeissa ja sijoitusrahastoissa 150ke ja pikkasen mietityttää että mihin ne laittaisi kun kurssit ovat mitä ovat.

Näinhän se on, ja kullan puolestapuhuminen tarkoittaa esim. Rickardsin kohdalla ohjetta pitää kullassa rahoista 10%, tai 20% jos oikein haluttaa.
Dystopian Nightmare 2020s The Great Taking

"Tyyli haukkua vastapuolta on myös ominaista venäläiselle propagandalle, jossa yritetään korostaa omaa ontuvaa argumenttia leimaamalla vastapuoli aliarvoiseksi."

"koulu päättyi taas suvivirteen"....

Mehud

• Jäsen^^^
« Vastaus #12 : 19.12.2014, 23:15:50 »
Olen ensimmäistä kertaa siirtynyt tähän kuuluisaan Someen. Liityin Sharevilleen, mikä on Nordnetin asiakkaiden välinen juttu, joka on kuitenkin täysin irrallinen Nordnetista. Homma on yksinkertaisuudessaan sellainen, että jos liityt siihen, niin kaikki näkevät sinun salkkusi koostumuksen ja kaikki ostot ja myynnit, mutta ei summia, eikä henkilöllisyyttäsi, ellet sitä halua. Voit seurata kaikkien mukaan lähteneiden, salkkua, niiden kehitystä, ostoja ja myyntejä, ym. reaaliajassa. Voit seurata esim. mitä Nordnetin Jukka Oksaharju ostaa tai myy, koska hän esiintyy yhdellä salkulla omalla nimellään. Voit seurata satoja sijoittajia ja heidän liikkeitään, sekä heidän salkkunsa kehitystä tai tappiota valitsemaltasi ajanjaksolta. Voit kommentoida ja keskustella siellä anonyymisti tai nimelläsi.

Toteamus: En ole millään muulla osallisena Nordnettiin, kuin omilla sijoituksillani. Mainostan tätä koska itse olen viikon seuraamisen takia saanut hyviä viitteitä pennosieni sijoittamiseen ja olen hyvin tyytyväinen salkkuni hyvinvointiin.

Varoitus: Älä hullaannu yksittäisiin sijoituksiin, vaan varmista laajalla ristitiedolla sijoituksen järkevyys. Jokainen sijoitus voi olla järkevä ja ainoastaan sijoitus horisontti voi sen tuoton toteuttaa, jos kuitenkin haluat pikavoittoja promille nousuista, niin silloin sinun pitää ostaa jonkun pörssin serveritiloista oma kone, missä jokaisen koneen kaapelin pituus on muistaakseni millilleen 12 metriä, ettei tietokoneiden automaattikaupasta kukaan saa etua. Siis jokaiseen koneeseen menee millilleen yhtäpitkät kaapelit. Toisin sanoen, kun sinä olet lukenut ensimmäisen kirjaimen sijoituskohteesta, niin tuhannet koneet valvotuissa tiloissa on jo tehnyt kaupat, jos niiden ohjelma niin toteaa. Eli, mieluummin pidempiaikaisia sijoituksia kuin yksi sekuntti ;D

Mehud

• Jäsen^^^
« Vastaus #13 : 19.12.2014, 23:49:38 »
Juuri tullut uutinen Iltalehdessä: Obama määräsi Krimin käyttökieltoon. http://www.iltalehti.fi/ukrainan-kriisi/201412190233822_uk.shtml

Nyt kuumeisesti seuraamaan Yaran osakekurssia, koska ukraina on merkittävä urean tuottaja. Aikaisemmin tein pienen salkun noston Yaralla ukrainan kriisin alussa.

Hämeenlinnan Oraakkeli

• Jäsen^^^
  • Liked: 10724
  • لا يوجد إله غيره من الشيطان والنبي محمدا أو خادمته
« Vastaus #14 : 22.12.2014, 11:26:10 »
Hyvä sijoitusvinkki voisi olla tämä että pitää varallisuuden käteisenä. Lama jatkuu ja syvenee, joten pohjat eivät ole vielä lähellä.

Alkuasukas

• Jäsen^^^
  • Nipsteri
« Vastaus #15 : 22.12.2014, 12:42:21 »
Hyvä sijoitusvinkki voisi olla tämä että pitää varallisuuden käteisenä. Lama jatkuu ja syvenee, joten pohjat eivät ole vielä lähellä.
Pohjat? OMX on noussut melkein 50%.

Kaarina Ranne (vihr.)

Hämeenlinnan Oraakkeli

• Jäsen^^^
« Vastaus #16 : 22.12.2014, 13:11:51 »
OMX on kahden vuoden päästä matalammalla, kuin nyt. Katse on oltava tulevaisuudessa.

Alkuasukas

• Jäsen^^^
  • Nipsteri
« Vastaus #17 : 22.12.2014, 13:15:56 »
OMX on kahden vuoden päästä matalammalla, kuin nyt. Katse on oltava tulevaisuudessa.
Ja tuotahan ei tiedä kukaan.

Kaarina Ranne (vihr.)

Goman

• Jäsen^^^
  • Liked: 1039
  • Sol lucet omnibus
« Vastaus #18 : 22.12.2014, 15:03:44 »
Jos nyt olisi riihikuivaa käytössä , niin katselisin itään. Venäjä nousee kyllä kuopastaan. En vaan tiedä joko ollaan kuopan pohjalla.

Kristallipallo kertoo että Venäjä palaa yhteistyöhön EU-maiden kanssa. Silloin taas venäjäpaperit nousee reipasta tahtia.

http://www.kauppalehti.fi/omaraha/piensijoittajat+ostolaidalla+venaja-yhtioissa/201412712716

Sour-One

• Jäsen^^^
  • Liked: 334
« Vastaus #19 : 22.12.2014, 15:43:53 »
Jos nyt olisi riihikuivaa käytössä , niin katselisin itään. Venäjä nousee kyllä kuopastaan. En vaan tiedä joko ollaan kuopan pohjalla.

Kristallipallo kertoo että Venäjä palaa yhteistyöhön EU-maiden kanssa. Silloin taas venäjäpaperit nousee reipasta tahtia.

http://www.kauppalehti.fi/omaraha/piensijoittajat+ostolaidalla+venaja-yhtioissa/201412712716

Tuossa 2008 korvilla venäjä sukelsi vielä paljon jyrkemmin vaikkei ollut mitään pakotteita. Itse ainakin odottelen vielä. Ainakin kesä yli.

Hämeenlinnan Oraakkeli

• Jäsen^^^
« Vastaus #20 : 22.12.2014, 16:09:42 »

Venäjä kelkkaan kyllä kerkeää, jos Putler tulee järkiinsä ja sopii Ukrainan kanssa asiansa.

Mehud

• Jäsen^^^
« Vastaus #21 : 22.12.2014, 16:59:38 »

Venäjä kelkkaan kyllä kerkeää, jos Putler tulee järkiinsä ja sopii Ukrainan kanssa asiansa.

Itse luotan nyt erillaisiin öljyn ympärillä oleviin sijoitustuotteisiin. 17.12. ostin Fred. Olsen energyä ja tullut 21 % ylöspäin. Ostin samalla viikolla myös kahta muuta aiheen ympärillä olevaa osaketta ja ne nyt on 10 - 15% noussut. Jinhui Shippingiä lisäsin viikko sitten kohtuu paljon ja nyt 15% ylös.
« Viimeksi muokattu: 22.12.2014, 21:48:46 kirjoittanut Mehud »

Kyklooppi

• Jäsen^^^
  • Liked: 6619
  • Musertunut Suomen kansalainen.
« Vastaus #22 : 22.12.2014, 22:59:36 »
Pitkän työurani jälkeen olen siirtynyt työnhakijaksi ja yhteiskunnan elätiksi. Ihan mahtavaa korkoa ropisee.

Niin minäkin  :o
Ihmisjäte.

herra 4x

• Jäsen^^^
  • Liked: 1135
  • Hallitus ei edes kuse.
« Vastaus #23 : 23.12.2014, 00:31:00 »
F-Secure, SSH Communications Security, Basware? Muutos kurssissa ensi vuoden aikana. Millä näistä suurin?
Rakkaudesta lajiin.

Mehud

• Jäsen^^^
« Vastaus #24 : 23.12.2014, 09:30:06 »
F-Secure, SSH Communications Security, Basware? Muutos kurssissa ensi vuoden aikana. Millä näistä suurin?

Näistä itselläni Baswarea salkussa, joten tietenkin toivon sillä olevan näistä suurin kurssimuutos ja toivottavasti edukseni :)

Rubiikinkuutio

• Jäsen^^^
  • Liked: 2494
  • A fonte puro pura defluit aqua.
« Vastaus #25 : 23.12.2014, 09:39:34 »

Se joka tietää, niin siitä tulee ennenpitkää rikas.

Jos tietää OMX putoavan, niin eikun hillittömät lainat ja koko omaisuus myyntiin ja koko potilla shortataan kaikkia yhtiöitä tasaisesti. JOS tietää, niin voittoa tulee.

Sen jälkeen vaan kaikki voittoineen seuraavaan "tietoon" ja kohta on varallisuutta kuin paavilla.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Sour-One

• Jäsen^^^
  • Liked: 334
« Vastaus #26 : 23.12.2014, 11:03:22 »

Se joka tietää, niin siitä tulee ennenpitkää rikas.

Jos tietää OMX putoavan, niin eikun hillittömät lainat ja koko omaisuus myyntiin ja koko potilla shortataan kaikkia yhtiöitä tasaisesti. JOS tietää, niin voittoa tulee.

Sen jälkeen vaan kaikki voittoineen seuraavaan "tietoon" ja kohta on varallisuutta kuin paavilla.

Mutta mä tiedänkin joka viikon lottorivin etukäteen. Myös viking loton ja eurojackpotin.

Rubiikinkuutio

• Jäsen^^^
« Vastaus #27 : 23.12.2014, 11:30:23 »

Mutta mä tiedänkin joka viikon lottorivin etukäteen. Myös viking loton ja eurojackpotin.

Kyllä. Kummalla tahansa tiedolla ihmisestä tulee rikas ja hän pysyy rikkaana. Ihan sama tietääkö lottorivit vaiko pörssikurssit etukäteen. Eikä tavitse edes tietää kaikkia pörssikursseja, vaan riittää että tietää muutaman yrityksen kurssit.

Naurattavat aina sellaiset maailmanlopun ennustajat, jotka tietävät kurssien laskevan, mutta eivät sitten rahasta kunnolla sitä tietoaan. Elleivät sitten puhu liian suurella suulla, vaan se "tieto" onkin arvaus.

Kyklooppi

• Jäsen^^^
  • Liked: 6619
  • Musertunut Suomen kansalainen.
« Vastaus #28 : 23.12.2014, 11:49:59 »
Pelasin menestyksellisesti bingoa männä vuosina mutta peijoonit menivät ja lopettivat ainoan kaupungista.
Sijoitetut rahat kuitenkin sain pienellä profitilla takaisin mutta itse asiaan,minulla on muutama hilkku
lahjaksi saatua lapin kultaa,miten se muutetaan rahaksi?
Ihmisjäte.

Rubiikinkuutio

• Jäsen^^^
« Vastaus #29 : 23.12.2014, 11:56:03 »

minulla on muutama hilkku
lahjaksi saatua lapin kultaa,miten se muutetaan rahaksi?

Riippuu paljolti missä asut tai matkailetko helsinkiin. Itse odottaisin seuraavaa reissua helsinkiin ja kävisin jossain Rasmussenilla. Toki niitä postimyyntifirmojakin voi käyttää JOS tietää jonkun antavan oikeasti oikean hinnan. Ainakin useat niistä kuitenkin lähentelevät jo huijausta.

Kauppakeskuksessa oli kullanostokoju. Hupina testautin ja olisin saanu muutamasta korusta puolet siitä hinansta mitä Rasmussenilla. Luulen, että nuo huijarit vaan kantavat sen itse sinne.

Ja todettakoon vielä, että EN tiedä saako jostain vielä paremman hinnan kuin Rasmussenilta, mutta ainakin se vastaa edes jossain määrin markkinahintaa.
« Viimeksi muokattu: 23.12.2014, 11:58:39 kirjoittanut Rubiikinkuutio »

Tagit: