UmmaGumma

Kirjoittaja Aihe: Miten ihmismieli voi olla musta.  (Luettu 1940 kertaa)

Suorapuheinen

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 216
Miten ihmismieli voi olla musta.
« : 08.03.2015, 21:55:31 »
Kill Arman totesi näin ja itki lopuksi vuolaasti. Itse maailmaa jonkin verran kiertäneenä olen tehnyt samanlaisia havaintoja.
Intialaisen luxus Hotellin edustalla partioivat vartijat saattavat lyödä paikallisia köyhiä lapsia kiväärinperällä naamaan kun nämä käsi ojossa pyytävät muutamaa kolikkoa Hotellin portista taksiin kiipeäviltä liikemiehiltä. Vartijat katsovat tämän toimenpiteen olevan ainoastaan hyvää asiakaspalvelua ja tuovan turvallisuutta Hotellin asiakkaille. He eivät näe siinä mitään arveluttavaa.

Etelä-Amerikkalaisissa kaupungeissa kaapataan lapsia orjiksi ja seksityöläisiksi tai heiltä saatetaan leikata sisäelimiä myytäväksi mustaan pörssiin.

Venäjällä tuhannet lapset elävät viemäreissä ja etsivät ruokansa roskapöntöistä ja kaatopaikoilta joita siellä totisesti riittää.

Intiassa yhden lehmän henki vastaa varmaan tuhannen ihmisen henkeä. Kuollut ihminen ei ole senkään arvoinen. Koirat jolkottavat pitkin kujia ihmisen jalka tai käsi suussaan ja äristen tappelevat saaliista.

Maailma on sairas. Se on paljon sairaampi kuin osaamme edes pahimmassa painajaisessa kuvitella. Noilta matkoilta takaisin Suomeen tullessani koen tulevani taivaaseen. Täällä asiat ovat niin hyvässä järjestyksessä, että se suorastaan ahdistaa. Kaikki mitä ei ole pantu verolle on kielletty tai jotenkin rajoitettu. Käsittääkseni missään maailman kolkassa asiat eivät ole niin hyvin kuin Suomessa. Katsoi sitä mistä suunnasta tahansa. Juuri sen vuoksi minusta on todella kummallista (oletan, että myös Kill Armanista) että meillä on kaikenlaisia valtion virkasuhteessa työskenteleviä tasa-arvovaltuutettuja, maahanmuutto- ja pakolaisvaltuutettuja tonkimassa hammastikun kanssa rasistisia ja syrjiviä indikaattoreita lintukirjoista, lasten satukirjoista ja karkkipapereista. Heitä haastatellaan ajankohtaisohjelmissa joissa he näkevät oman työnsä haasteellisena ja tarkoituksenmukaisena. Ja miksi eivät näkisi? He tekisivät oman työnsä tarpeettomaksi jos heillä ei olisi riittävästi näyttöä siitä, että Suomessa esiintyy syrjintää ja suoranaista rasismia.

Minun itseni on melko mahdotonta löytää Suomesta rasismia. Suomessa työhön osallistumattomat, väärillä papereilla (tai ilman papereita) maahan tulleet somalit, Irakilaiset, Iranilaiset ja Afgaanit työntävät jälkikasvuaan upouusissa lastenrattaissa päiväkaudet pitkin Itiksen käytäviä ja asuvat uusissa merenranta asunnoissaan ilmaiseksi, syövät ilmaiseksi ja kulkevat ilmaisissa vaatteissa. Miespuoliset ”pakolaiset” viettävät päiviään kauppakeskuksien kahviloissa sen minkä moskeijassa käynniltään ehtivät.

Samaan aikaan työssä käyvä väestön osa herää viideltä aamulla, että ehtivät pääkaupunkiseudulle seitsemäksi töihin. Tietysti siksi, että pääkaupunkiseudulla ei ole vapaita ja kohtuuhintaisia vuokra-asuntoja heidän asuttavakseen. Se, että tuo ”turha joukko” asuisi siellä kehyskunnissa ja muuttotappiokunnissa, olisi niin rasistista, että sehän vallan hävettäisi. Mitä meistä ajateltaisi Euroopassa Jos pakolaisia asutettaisi Outokummun tyhjiin kerrostaloihin?

Kun kerran Suomi on minun silmissäni taivas (toistaiseksi) niin osaan hyvin kuvitella, että millaisena se näyttäytyy tänne aaltopeltihökkelistä muuttaneesta ”pakolaisesta”.
Ainoa kansanryhmä joka harjoittaa rasismia, ja joka ei kunnioita tasa-arvoa ja ihmisoikeuksia, on juuri tuo pakolaisten muodostama vapaamatkustaja joukko.

Nuivake

• Jäsen^^^
  • Liked: 10673
  • Arvo Pohja
Vs: Miten ihmismieli voi olla musta.
« Vastaus #1 : 08.03.2015, 22:59:26 »
Ei huolta, tällä menolla saadaan täällä peräpohjolassakin "kansojen välinen tasa-arvo" aikaiseksi. Alan "konsulttien" määrä kasvaa joka vuosi tuhansilla. Naapurimme Ruotsikin ottaa kaikki "konsultit" vastaan, jotka älyävät sinne saapua. Muutama vuosikymmen ja koko pohjola on viimein "mielenkiintoinen paikka elää", kuten ystävämme Tiina "Rosengård" asian voisi ilmaista.

Sitä ennen Pääministerimme StubBBe # johtaa maatamme iloisesti hymyillen kohti globaalia auvoa.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

DuPont

• Jäsen^^^
  • Liked: 4074
« Vastaus #2 : 09.03.2015, 02:34:19 »
Jos otamme siirtolaisia Lähi-idästä, saamme Lähi-idän yhteiskuntaa. Eikö tuo ole aika selvää?

J. Lannan haamu

• Jäsen^^^
  • Liked: 7669
« Vastaus #3 : 09.03.2015, 04:08:13 »
Suorapuheiselta todella hyvin koottu ja kuvailtu esimerkki, tuon voisit laittaa jonnekin lehteen. Mutta eivät ne taida julkaista.

Olen viime aikoina miettinyt sitä hulluutta, että meillä on Suomessa vielä yliopistot täynnä mukamas koulutettuja ja sivistyneitä ihmisiä, sitten juuri nämä touko aallot ovat huolissaan tasa-arvosta sun muista kotkotuksista. Miten ihmeessä joku voi opiskella kansantaloustieteitä, kehitysmaaoppia, kulttuurienvälisiä opintoja, sosiologiaa ja monia muita, mutta eivät tajua yhtään miten tämä maailma käyttäytyy.

Oikeastaan minua ei ihmetytä tämä ihmisen brutaalisuus, se kuuluu ihmisluontoon, halusimme tai emme. Minua ihmetyttää ihmisen tyhmyys ja tiedostamattomuus. Minä vihaan tyhmiä ihmisiä, enkä tarkoita näillä tyhmillä sitä, ettei osaa matematiikkaa tai ranskaa, vaan sitä, ettei halua ymmärtää millään tavalla maailmaa. Okei, jos oikein hifistellään, niin matemaattinen tapa on toki yksi tapa tajuta maailmaa, ja niin ovat kieletkin, mutta ymmärrätte mitä tarkoitan...ymmärtää ihmisten maailmaa :D
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

kriittinen_ajattelija

• Jäsen^^^
  • Liked: 10683
  • Punavihreäkriittinen
« Vastaus #4 : 09.03.2015, 07:46:40 »
Nojoo taivas ja taivas, Suomessa toki asiat on paremmin noin elintasollisessa mielessä, ei nälkää nähdä eikä koirat kalua kuolleitten ihmisten ruumiita kadulla, mutta enpä sanoisi, että elämä täällä välttämättä olisi sen helpompaa.

Suomessa on mm. paljon mielenterveysongelmia pinnan alla kytemässä, etenkin nuoremmissa ikäpolvissa, mitä kehitysmaissa ei välttämättä ole samalla tavalla. Tavallaan kehitysmaitten ihmisten elämä on yksinkertaisempaa, mistä Suomen kaltaisessa hyvin sirpaloituneessa yhteiskunnassa elävät voivat vaan haaveilla.

Jos totta puhutaan, minulle esim. Suomi ja Ruotsi on hyvin henkisesti sairaita yhteiskuntia missä suurehko osa väestöstä on enemmän tai vähemmän mielisairaita - mistä kumpuaa nämä kaikki feminismi, pakolais ym. oksennukset. Suomessakin jatkuvasti syö yli 400 000 masennuslääkkeitä.

Lainaus
Viime vuonna 442 000 suomalaista sai Kela-korvausta mielialaan vaikuttavasta lääkityksestä. Määrä on pari prosenttia suurempi kuin vuonna 2010. Kasvu on jatkunut pitkään.

Itse kun olen nähnyt tätä puuhaa hyvin läheltä, niin minun on mahdotonta pitää Suomea minään "taivaana"
« Viimeksi muokattu: 09.03.2015, 07:54:19 kirjoittanut kriittinen_ajattelija »
We are at a crossroad. Mankind will divide into two groups: one that keeps hybridizing & auto-domesticating in the cities, & another that will stay away from the "diverse" cities & will instead seek rural life & artificial hardship, to become better & REVERSE the domestication.

Janix

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 179
« Vastaus #5 : 09.03.2015, 08:18:22 »
Suorapuhenen, lehteen kannattaa tarjota hyvää kirjoitusta.
Jos Eurooppa luopuu omista arvoistaan ja muuttuu toisten kulttuurien jatkeeksi, ei maailma tee sellaisella Euroopalla mitään.

PaulR

• Vieras
« Vastaus #6 : 09.03.2015, 08:56:34 »
Aina mukava palata Helsinki-Vantaalle, kun tietää kaiken toimivan äidinkielellä ja ajallaan. Miksi kaukomaille yleensä on aika ajoin kaipuuta selvittikin tämä:

Lainaus
Täällä asiat ovat niin hyvässä järjestyksessä, että se suorastaan ahdistaa. Kaikki mitä ei ole pantu verolle on kielletty tai jotenkin rajoitettu.

siviilitarkkailija

• Jäsen^^^
  • Liked: 17570
  • covfefe
« Vastaus #7 : 09.03.2015, 10:16:55 »
Minä olen ajatellut asiaa ja tullut siihen lopputulokseen että vihreäliike on hyvinvointiyhteiskunnan sairastumisen indikaattori. Kun hyvinvointiyhteiskunta on tullut rajalle jossa menee liian hyvin, syntyy hyvinvoinnin määrästä ja laadusta johtuen vastareaktio, vihreäliike. Hyvinvointivaltio, hyvinvoinnin sijaan, alkaakin tuottamaan pahoinvointia.

Kaikki teollistuneet maat joissa on vihreäliike, ovat tavalla tai toisella sairastuneet elintasosairauteen jonka poliittinen ilmiö on vihreäliike. Vihreäliike pyrkii toiminnallaan tuhoamaan hyvinvointivaltion ja palauttamaan ihmisille pahoinvointia koska se on luonteeltaan eräänalainen parasiitti. Sitten kun ihmisillä on mahdollisimman paha mieli, vihreillä on hyvä mieli, vaikka heistäkin tuntuu pahalta. Parasiitti on tällainen. Tappaa isäntänsä.

Lainaus
Maailma on sairas. Se on paljon sairaampi kuin osaamme edes pahimmassa painajaisessa kuvitella. Noilta matkoilta takaisin Suomeen tullessani koen tulevani taivaaseen. Täällä asiat ovat niin hyvässä järjestyksessä, että se suorastaan ahdistaa.

Asia ei ole näin. Äärimmäinen köyhyys ei ole välttämättä edes köyhän ihmisen mielestä ongelma jos hän on kohtaloon uskova. Meitä harmittaa ja riipii se että pikkujutuilla voisimme "mielestämme pelastaa" miljardi köyhää, mutta olosuhteet estävät tämän. Kokonaiset Unisef ja SPR ja muut oksennusyritykset pyrkivät luomaan pahaa oloa ja rahastamaan sinua sillä. Uskotellen että kun kolikko kirstuun kilahtaa, sielu taivaaseen vilahtaa. Lopputulos on ihmismielelle usein tuhoisaa masennusta. Sinun ja minun masennus maksaa kehitysyhteistyöjohtajan maseratin ja omakotitalot palvelijoineen.
Lainaus
Minun itseni on melko mahdotonta löytää Suomesta rasismia.
Koska sitä ei oikeasti ole. Mutta valtiolla ja kunnilla on laaja joukko ammattilaisia jotka löytävät sitä puolestasi. Ja syyttelevät.

Jos pohditte syyllistämisen ja syyttelyn mekaniikkaa, ette voi olla huomaamatta että pikkuhiljaa ympärillemme on syntynyt kokonaisia armeijoita syyttelijöitä jotka pyrkivät syyttämään ja masentamaan suomalaisia maailmantuskalla. Se on erittäin kannattava bisnes. Mitä enemmän syyllisyyttä, sitä enemmän rahaa. Se että heikot ja onnettomat suomalaiset kaatuvat lääkkeisiin ei näitä rahastajia vaivaa.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Kyklooppi

• Jäsen^^^
  • Liked: 6612
  • Musertunut Suomen kansalainen.
« Vastaus #8 : 09.03.2015, 11:05:10 »
Aivan loistava kirjoitus,en jättäisi mitään pois tai lisäisi,se on siinä.
Jännä ilmiö tämä "rasismi"suomessa,sen toitotus uppoaa kansaan
joka ei itse osaa/viitsi ajatella asiaa sen enempää.
Sellainen nykypäivän keisari uudet vaatteet ilmiö,häveten tunnustan
siihen itsekin sortuneeni.
Uskoin kunnes aloin ajatella asiaa.
Samaa fuulaa on tämä äärioikeiston pahuus löpinä kun todelliset
pahat teot tekevät jotkut ihan muut tahot tänä päivänä kuin ne
muutamat kansallissosialimin fanittajat,tarran liimaajat.
Eikö olisi syytä vastustaa henkeen ja vereen tahoja jotka tekevät
niin käsitämättömiä tekoja ympäri maailmaa ettei ole aikoihin nähty?
Niitä tahoja löytyy täältä ihan kotikontuvilta,ei tarvitse kauas matkustaa.
Siis nyt herätys "työväenluokka" taisteluun massamurhaamista
vastaan!
Ihmisjäte.

Tagit: