UmmaGumma

Kirjoittaja Aihe: 2015-08-20 Afrikkalainen mieheni ei näyttäydy kanssani  (Luettu 25018 kertaa)

B52

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 2630
  • Tylsä hetero
http://seura.fi/terveys/parisuhde/afrikkalainen-mieheni-nayttaydy-kanssani/?shared=289399-a82f795b-500

Rakkaus ei katso kulttuurieroja. Yhteisen arjen luominen voi joskus olla kuitenkin työlästä.

Eeva tutustui mukavaan afrikkalaismieheen neljä vuotta sitten. Heillä oli alusta lähtien hauskaa yhdessä, ja suhteessa on paljon hellyyttä, keskustelua ja rakkautta.

”Yhdessä ollessamme huolehdimme toisistamme kilpaa”, Eeva kertoo.

Pari ei asu yhdessä, mutta näkee niin paljon kuin muilta kiireiltään ehtii. Eevan poikaystävä Jimi tekee paljon töitä, ja myös omien ystävien näkeminen on miehelle tärkeää.

”En tiedä, onko kyse kulttuuri- vai yksilöllisistä eroista, mutta itse haluaisin jo vakiinnuttaa asemani miehen elämässä. Kun yhteenmuuttoa tai edes ystäville esittelemistä ei ole kuulunut, olen ollut lähdössä suhteesta useampaan otteeseen. Ihana mies on kuitenkin aina puhunut minut ympäri, ja niin olen jäänyt suhteeseen.”

Eevaa vaivaa se, että julkisissa tilanteissa mies suhtautuu tyttöystäväänsä kuin kaveriin. He eivät juuri edes liiku kaupungilla yhdessä. Miehen kulttuurissa työ ja kaverit tulevat ensin, vasta sitten on rakkauselämän vuoro.

”Tavallaan arvostan sitä, että mieheni haluaa kerätä varallisuutta ja vakiinnuttaa asemansa työelämässä ennen avioitumista. Hän puhuu tulevaisuudesta ja siitä, että haluaa tarjota lapsillemme parhaan mahdollisen elämän.”

Jimin mielestä yhdessä asuminen ja julkiset hellyydenosoitukset kuuluvat avioliittoon. Tätä Eevan on vaikea sulattaa.

”Mistä tiedän, pääsemmekö koskaan sinne asti, sillä olen alkanut epäröidä asemaani tässä suhteessa. Viime aikoina parisuhde on aiheuttanut minulle enemmän murhetta kuin iloa, vaikka mies on minua kohtaan yhtä ihana kuin ennenkin.”

”Sukunikin jo epäilee, onko miestä edes olemassa, kun hän ei koskaan tule tapaamaan perhettäni.”
« Viimeksi muokattu: 20.08.2015, 12:26:07 kirjoittanut Miniluv »
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Emo

• Jäsen^^^
  • Liked: 34267
Vs: Afrikkalainen mieheni ei näyttäydy kanssani
« Vastaus #1 : 20.08.2015, 08:55:31 »
No voi voi, murheellista. Seuraava höynäytetty!

Melbac

• Jäsen^^^
  • Liked: 1561
« Vastaus #2 : 20.08.2015, 09:01:04 »
Sillä on toinen tai useampia "tyttöystäviä" joten ihan ymmärrettävistä syistä se ei halua näyttäytyä sen naisen kanssa yleisillä paikoilla?.

Aimo Räkä

• Jäsen^^^
  • Liked: 1139
  • Lähetti R.N.A. syvyydestä
    • Rocker
« Vastaus #3 : 20.08.2015, 09:01:54 »
Jimi pyörittää tuommoista irtohaaremia jossa on useampia hyväuskoisia naisia. Välillä pitää käydä ja keksiä tekosyitä.
Räkätoteemissa on voimaa!

Sydämistynyt

• Vieras
« Vastaus #4 : 20.08.2015, 09:02:53 »
Valkoinen nainen kelpaa leluksi, mutta kunnon muslimimies menee naimisiin ja tekee lapset silvotun ja kaavutetun oman heimonsa naisen kanssa.  Eevan kannattaisi nostaa kytkintä kun vielä voi.  Jos tuolle alkaa vängällä tunkea lapsia, niin se kaappaa ne, ja voi vaikka tappaa poikkiteloin asettuvat naiset.  Kunniaahan se hänelle vain tarkoittaa.

Aimo Räkä

• Jäsen^^^
  • Liked: 1139
  • Lähetti R.N.A. syvyydestä
    • Rocker
« Vastaus #5 : 20.08.2015, 09:06:54 »
Moniosaajat harrastavat moniajoa. Kiltit tytöt eivät ole sellaisesta kuulleetkaan.
Räkätoteemissa on voimaa!

Shemeikka

• Jäsen^^^
  • Liked: 9792
  • Oulu- Uleåborg
« Vastaus #6 : 20.08.2015, 09:14:19 »
Lainaus
Miehen kulttuurissa työ ja kaverit tulevat ensin, vasta sitten on rakkauselämän vuoro.

Afrikkalainen mies jolle työ on tärkeämpi kuin naisensa? :)
« Viimeksi muokattu: 20.08.2015, 19:14:58 kirjoittanut Shemeikka »
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

http://asfalttikukka.blogspot.fi/
Nude but not naked.

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

Kristallipuolueen ehdokas Oulussa 2021

sologdin

• Jäsen^^^
  • Liked: 1168
Vs: 2015-08-20 Afrikkalainen mieheni ei näyttäydy kanssani
« Vastaus #7 : 20.08.2015, 12:28:36 »
Jimbo odottaa aikaansa.  Kunhan hän saa Suomen kansalaisuuden ja lypsetyksi lisää rahaa ayrshire-lehmiltä, hän tuottaa afrikkalaise(n/t) vaimonsa ja lapsensakin tänne Gambiasta.
Jos en muitten kanssa mennä saa, kai yksinäni mennä saan.

P

• Jäsen^^^
  • Liked: 11987
« Vastaus #8 : 20.08.2015, 12:37:18 »
Pari ei asu yhdessä, mutta näkee niin paljon kuin muilta kiireiltään ehtii. Eevan poikaystävä Jimi tekee paljon töitä, ja myös omien ystävien näkeminen on miehelle tärkeää.

”En tiedä, onko kyse kulttuuri- vai yksilöllisistä eroista, mutta itse haluaisin jo vakiinnuttaa asemani miehen elämässä. Kun yhteenmuuttoa tai edes ystäville esittelemistä ei ole kuulunut, olen ollut lähdössä suhteesta useampaan otteeseen. Ihana mies on kuitenkin aina puhunut minut ympäri, ja niin olen jäänyt suhteeseen.”

Eevaa vaivaa se, että julkisissa tilanteissa mies suhtautuu tyttöystäväänsä kuin kaveriin. He eivät juuri edes liiku kaupungilla yhdessä. Miehen kulttuurissa työ ja kaverit tulevat ensin, vasta sitten on rakkauselämän vuoro.

Onkohan wanna be rouvalle seuraavat tuttuja termejä; "hoito", "panopuu", "sivusuhde" tai "friends with privilages".  Voisikohan olla, että kyseessä ei ole kulttuuri ero, vaan Jimi haluaa wanne be frouvalta vain sitä yhtä juttua?  :facepalm:
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

P

• Jäsen^^^
  • Liked: 11987
« Vastaus #9 : 20.08.2015, 12:38:40 »
Moniosaajat harrastavat moniajoa. Kiltit tytöt eivät ole sellaisesta kuulleetkaan.

Ja rasistit väittävät, että afrikkalaisista ei ole mihinkään. Tuo, jos mikä vaatii moniosaamista, varsinkin jos sitä harjoittaa yhdessä kaupungissa.  :roll:

Jimillä vaikuttaa osaaminen tuossa touhussa olevan huippuluokkaa. Ei tosiaan, jos on monia hoitoja yhdessä pivossa, kannata kaupungilla yhden kanssa käsikkäin kävellä, voi käydä nopeasti ns. käry.
« Viimeksi muokattu: 20.08.2015, 12:40:28 kirjoittanut P »
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Siili

• Jäsen^^^
  • Liked: 9111
« Vastaus #10 : 20.08.2015, 12:49:25 »
Jimillä vaikuttaa osaaminen tuossa touhussa olevan huippuluokkaa. Ei tosiaan, jos on monia hoitoja yhdessä pivossa, kannata kaupungilla yhden kanssa käsikkäin kävellä, voi käydä nopeasti ns. käry.

Eeva ilmeisesti olettaa, että Jimin ystävät ovat miespuolisia:

Lainaus

Ouel

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 519
  • Ajattelen, siis olen nuiva.
« Vastaus #11 : 20.08.2015, 13:11:33 »
No mutta sentään jutun alapuolella on parisuhdekouluttajan "analyysi" tilanteesta. Kauhean rasistisia ajatuksia hällä  :flowerhat: :

Lainaus
Missä asioissa mies on tullut Eevaa vastaan? Mistä hän on luopunut rakkautensa tähden? Vaikuttaa siltä, että Eeva uhraa elämänsä miesystävälleen ja saa vastineeksi vain lupauksia.

Eevan olisi hyvä olla realistinen ja varautua siihen, että miehellä saattaa olla puoliso ja perhe toisaalla. Tämä voi selittää suhteen hitaan etenemiseen.

Mutta, huh, sentään hieman lievennetään:
Lainaus
Monet tummaihoiset miehet kertovat saavansa ilkeitä katseita ja jopa uhkailuja kulkiessaan eurooppalaisen naisen kanssa. On vaikea puhua tunteistaan, kun kokee olevansa vääränlainen.

Ja lopussa vinkki, että Facebookissa on esim. afrikkalaisten miesten kanssa parisuhteissa oleville naisille keskusteluryhmiä. Lisäksi tähänkin ongelmaan on oma hankkeensa , "Familia Clubin Duo kahden kulttuurin perheille -hanke tarjoaa monenlaista apua ja tukea. Vertaistuki voi selkiyttää ajatuksia ja auttaa ymmärtämään asioita niin, että Eeva voi tehdä harkittuja päätöksiä tulevaisuutensa suhteen."

Afrikan kirjeenvaihtaja

• Jäsen^^^
  • Liked: 5484
  • Radio Free Yerevan
« Vastaus #12 : 20.08.2015, 13:16:04 »
Hän hyväksyy kehitysmaalaiselta käytöstä, jota hän ei hyväksyisi suomalaiselta, kuten Suomessa tapahtuu yleisemmälläkin tasolla.
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.

Emo

• Jäsen^^^
  • Liked: 34267
« Vastaus #13 : 20.08.2015, 13:16:42 »
Miksi kukaan nainen haluaa itselleen afrikkalaisen miehen? Toisaalta, saahan Breikkukin rakkauskirjeitä naisilta.
Kaipa näillä siskoilla on niukasti valinnanvaraa tai jotain muuta ongelmaa korviensa välissä. En minä vaan jaksaisi pelleillä minkään vutkelman tai gutaleen kanssa, ja luultavasti vielä vähemmän ne minun kanssa.

-PPT-

• Jäsen^^^
  • Liked: 10620
« Vastaus #14 : 20.08.2015, 13:32:21 »
Joko vedätys tai sitten tyttöparka on joutunut pelimiehen leluksi.

Ouel

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 519
  • Ajattelen, siis olen nuiva.
« Vastaus #15 : 20.08.2015, 13:54:27 »
Ja anna olla, jos ystävänä menee sanomaan naiselle, joka on aivan täysillä ihastunut lomamatkalla tapaamaansa mustaan mieheen, että saattaa muuten olla että ukolla on lähinnä harrastuksena länsimaisten, vaaleiden turistinaisten metsästys. Kyllä saa kuulla olevansa julma ystävä ja tahditon möläyttelijä! Pitäisi olla vaan ystävän puolesta innoissaan ja iloinen että ystävä saa kokea ihanaa ihastumisen ja rakastumisen tunnetta  :facepalm:
nim. merk. julma ystävä  :roll:

Muuttohaukka

• Jäsen^^^
  • Liked: 3892
« Vastaus #16 : 20.08.2015, 14:00:46 »
Miksi kukaan nainen haluaa itselleen afrikkalaisen miehen? Toisaalta, saahan Breikkukin rakkauskirjeitä naisilta.
Kaipa näillä siskoilla on niukasti valinnanvaraa tai jotain muuta ongelmaa korviensa välissä. En minä vaan jaksaisi pelleillä minkään vutkelman tai gutaleen kanssa, ja luultavasti vielä vähemmän ne minun kanssa.

Liityin juuri seuraasi.
Allekirjoitan kaikki!
Pelkkä ajatus on kuvottava.

valtakunnanpärkhele

• Jäsen^^^
  • Liked: 9536
« Vastaus #17 : 20.08.2015, 14:19:17 »
Raintolalaiva Wäiski ei mulla muuta

Naisia tummissa rytmeissä
http://hommaforum.org/index.php/topic,88579.msg1927502.html#msg1927502
JH-a: On vaikea keksiä maailmankaikkeudesta alhaisempaa matelijaa kuin pohjoismainen sosiaalidemokraatti.

Tytti Tuppurainen: "Jokainen suomalainen tuntee arjessaan, mitä sosialidemokratia on!"

nollatoleranssi

• Jäsen^^^
  • Liked: 13221
  • Puhekin on teko
« Vastaus #18 : 20.08.2015, 16:34:58 »
Kirjoituksesta tulee vaikutelma, että eivät nuo tavat kovin afrikkalaisilta kuullosta, vaan pikemminkin länsimaalaisilta...

Topi Junkkari

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 4843
  • Ei ole olemassa mitään sukupuoleltaan neutraalia
« Vastaus #19 : 20.08.2015, 16:38:15 »
Kirjoituksesta tulee vaikutelma, että eivät nuo tavat kovin afrikkalaisilta kuullosta, vaan pikemminkin länsimaalaisilta...

Juu. Ei tarvitse olla afrikkalainen eikä mies ollakseen sitoutumiskyvytön tai -haluton.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Rauno Murju

• Jäsen^^^
  • Liked: 1264
« Vastaus #20 : 20.08.2015, 16:41:22 »

Kyseessä on pikemminkin Afrikkalainen moniveto. Ikinä ei tiedä mistä narusta vetämällä tipahtaa pysyvä oleskelulupa ja ilmainen elämä.

PenaSetä

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 485
« Vastaus #21 : 20.08.2015, 18:29:15 »
Eiköhän tuon parisuhdeongelman oikea laita ole niin ilmiselvä, että lienee turhaa edes jatkaa spekulointia mitä tuossa oikeasti tapahtuu.

Tässä olisi 100%:n makeat raaka-aineet Cheatersille, jos sitä Amerikkalaista roskasarjaa - joskin viihdyttävää sellaista - kuvattaisiin Suomessa!  ;D

Alapo

• Jäsen^^^
  • Liked: 1790
« Vastaus #22 : 20.08.2015, 18:33:29 »
Jos Suomalaisen miehen käyttäytyminen olisi tuollaista, Eeva olisi pistänyt miehen jo vaihtoon.

kyllästynyt

• Jäsen^^^
  • Liked: 352
« Vastaus #23 : 20.08.2015, 18:44:15 »
Lainaus
Familia Clubin Duo kahden kulttuurin perheille -hanke

Nyt ihan oikeesti kaikki tällaiset turhat hankkeet rahoitus seis nyt.

Ihan turha Persujen  mennä hallitukseen jos ei saa mitään muutettua.

Haplotaxida

• Jäsen^^^
  • Liked: 832
« Vastaus #24 : 20.08.2015, 19:11:04 »
Lainaus
"En tiedä, onko kyse kulttuuri- vai yksilöllisistä eroista, mutta itse haluaisin jo vakiinnuttaa asemani miehen elämässä. Kun yhteenmuuttoa tai edes ystäville esittelemistä ei ole kuulunut, olen ollut lähdössä suhteesta useampaan otteeseen. Ihana mies on kuitenkin aina puhunut minut ympäri, ja niin olen jäänyt suhteeseen."

Eeva kosikoon miesystäväänsä. Sillähän tuosta päästään jonnekin päin eteenpäin.

Neljän vuoden jälkeen (keskustelevassa) suhteessa pitäisi olla tapahtunut lähentymistä sen suhteen, että mikä toiselle on tärkeää. Hyvässä suhteessa ei yhden ehdoilla mennä.
THL - Turhuuden ja huolettomuuden laitos

Eino P. Keravalta

• Jäsen^^^
  • Liked: 22135
  • Letters from Paskastan
« Vastaus #25 : 20.08.2015, 19:44:28 »
Vaikka olen saanutkin tietooni tutkimuksia, joiden mukaan afrikkalaisen keskimääräinen älykkyysosamäärä on paljon heikompi kuin eurooppalaisen, se ei tarkoita sitä, etteikö olisi olemassa yksittäisiä eurooppalaisia, jotka ovat paljon joitakin yksittäisiä afrikkalaisia tyhmempiä.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

-PPT-

• Jäsen^^^
  • Liked: 10620
« Vastaus #26 : 20.08.2015, 19:50:55 »
Kun eurooppalainen valkoinen mies menee Afrikkaan niin naisia pyörii hänen ympärillään koska he näkevät siinä miehessä kävelevän lompakon ja kenties matkalipun parempaan elämään, ei suinkaan siksi että ne naiset pitäisivät sitä miestä seksikkäänä tai komeana.

Mehud

• Jäsen^^^
  • Liked: 8585
  • Parempi kuin muslimi! Aina! Oi! Oi! Oi!
« Vastaus #27 : 20.08.2015, 19:51:07 »
Vaikka olen saanutkin tietooni tutkimuksia, joiden mukaan afrikkalaisen keskimääräinen älykkyysosamäärä on paljon heikompi kuin eurooppalaisen, se ei tarkoita sitä, etteikö olisi olemassa yksittäisiä eurooppalaisia, jotka ovat paljon joitakin yksittäisiä afrikkalaisia tyhmempiä.

Länsimainen tyhmyys on keskimääräisesti vaaratonta ja siitä kärsii lähinnä henkilö itse. Afrikkalainen tyhmyys, yhdistettynä hallitsemattomaan impulsiivisuuteen, on keskimääräisesti vaarallista ja siitä kärsi henkilön itsenä lisäksi lähiyhteisö ja ulkomaille siirrettynä myös ulkoiset yhteisöt.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

jellona

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 342
« Vastaus #28 : 20.08.2015, 19:52:12 »
En oikein ymmärrä mikä nykynaisia vaivaa? Ei tosin kaikkia naisia. Oma rouvani on tulta ja tappuraa. Jos tarvisin hyvää tyyppiä konekiväärin taakse, valitsisin oitis hänet :) Veikkaan, että ampuisi samat kuin rokka!

Ehkä naisia vaivaa tukholmasyndrooma? Ihme juttu, että breivik ja myös monet muut umpihullut saavat sadoittain rakkauskirjeitä naisilta? Afroilla on selvästi sama tukholmasyndrooma vaikutus naisiin?

Yllätys yllätys minulla on eräs umpineekeri ystävä, sorry, siis kaveri. Ystävä ja kaveri ovat eri asioita. Anteeksi myös N-sanan käyttö, mutta hän on neekeri. Voiko leopardi poistaa pilkkunsa tai etiopialainen vaihtaa nahkansa? Ei voi!

Off topicina jatkan vähän. Tietääkseni musta ihoinen on ihan ok termi jota voi käyttää afroihmisestä. Samoin jenkkilässä voi käyttää sanaa black. Musta on musta eikä muuksi muutu. Negro on musta latinaksi. Latina on sivistyskieli. Voinko käyttää sivistyskieltä tarkoittaessani latinaksi mustaa? Kyllä voin! Nigeria on maa afrikassa. Nimestä päätellen umpirasistinen?

Niin... afrokaverini on selvästi tyytymätön ihonsa väriin, koska valittelee aina rasismia. Hänelle jokainen täysin normaali ei-toivottu elämän sattumus tai vastoinkäyminen on rasismia? Olen oppinut häneltä paljon. Olen oppinut mm. olemaan onnellinen siitä, että olen valkoinen.

Naiset ovat hänelle pakkomielle. Etenkin se häiritsee häntä, että suomessa ei sallita neljää vaimoa. Hänellä on ainakin yksi valkoinen, mutta hän haluaa niitä lisää. Ja taitaapa ollakkin. Ei siinä, saahan sitä. Käy hiukan surku tätä  avioon huijattua neitoa. Ei ole helppoa, ei.

Tiedän senkin, että afrikkalainen mies hakkaa vaimoaan tasan samalla lailla kuten siihen syyllistyvät suomalaisetkin miehet. Afrikkalainen mies voi tehdä avioliitossa tasan mitä huvittaa. Nainen on siinä kulttuurissa kotona ja hiljaa. Se siitä kuplasta.

Erään kerran afrikkalainen kaverini kertoi minulle olevansa ylpeä musta soturi! No, minäkin kerroin hänelle olevani ylpeä valkoinen viikinkisoturi. Olin kuulemma rasisti? Ihmettelin kuinka hän ei ollut rasisti, mutta minä olin rasisti, vaikka kyse on ihan samasta asiasta? En saanut vastausta. Mielestäni hän saa olla ylpeä musta soturi ihan samoin kuin myös minulla on oikeus olla ylpeä valkoinen viikinkisoturi. Siitä keskustelusta saakka olen ollut hiukan ällikällä lyöty.

En ikinä pääse jyvälle afrikkalaisesta ajatusmaailmasta? Mitenköhän naiset siinä onnistuu? En usko, että yhtään sen paremmin.

Aina kun näen punaisen ristin, näen punaista.

Shemeikka

• Jäsen^^^
  • Liked: 9792
  • Oulu- Uleåborg
« Vastaus #29 : 20.08.2015, 19:54:52 »
Kun eurooppalainen valkoinen mies menee Afrikkaan niin naisia pyörii hänen ympärillään koska he näkevät siinä miehessä kävelevän lompakon ja kenties matkalipun parempaan elämään, ei suinkaan siksi että ne naiset pitäisivät sitä miestä seksikkäänä tai komeana.

Useimmat ihmiset pitävät omaan rotuunsa kuuluvia seksikkäinä, komeina ja kauniina. Ylläoleva pitää paikkansa myös kun eurooppalainen valkoinen nainen menee Afrikkaan ja miehiä pyörii ympärillä.
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

http://asfalttikukka.blogspot.fi/
Nude but not naked.

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

Kristallipuolueen ehdokas Oulussa 2021

Tagit: