Kirjoittaja Aihe: Masentunut mamu  (Luettu 21764 kertaa)

beetleking22

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 37
Vs: Masentunut mamu
« Vastaus #90 : 26.10.2017, 14:42:33 »
Gleb, etkö osaa lukea, hänhän sanoi olevansa irakilainen.

Lainaus
Eikä meidän vastuu kotouttaminen kaltaisiani ole näköjään toiminut vieläkään.

Tuossa on suomenkielisisiä sanoja, mutta siitä ei saa mitään selvää. Se haittaa chattailua. Ei tänne kirjakieltä tarvitse kirjoittaa, mutta olisi kiva kun edes tarkoitus selviäisi.

Okei lupaan panostaa enemmän kirjoituksiin. Minulla on myös tapana kirjoittaa asioita hätiköiden jos olen vähän innostunut. Tänne tulee myös aika paljon vastauksia ja joudun vastamaan melkein jokaiselle. Se vaikuttaa vähän mun keskittymiseen ja mä en ole kovin kärsivällinen tuon suhteen.
« Viimeksi muokattu: 26.10.2017, 14:47:17 kirjoittanut beetleking22 »

Cate

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 326
« Vastaus #91 : 26.10.2017, 14:52:28 »

Lainaus

Tuossa on suomenkielisisiä sanoja, mutta siitä ei saa mitään selvää. Se haittaa chattailua. Ei tänne kirjakieltä tarvitse kirjoittaa, mutta olisi kiva kun edes tarkoitus selviäisi.

Okei lupaan panostaa enemmän kirjoituksiin. Minulla on myös tapana kirjoittaa asioita hätiköiden jos olen vähän innostunut.

Tuolla Huhtasaari -ketjussa haukut Lauraa oikein hyvällä suomella. Tässä säälinkerjäysketjussa sitten menee kompuroinniksi. Luulin ensin, että nimimerkin takana on ryhmä.

beetleking22

• Jäsen^^
  • **
« Vastaus #92 : 26.10.2017, 15:52:55 »

Lainaus

Okei lupaan panostaa enemmän kirjoituksiin. Minulla on myös tapana kirjoittaa asioita hätiköiden jos olen vähän innostunut.

Tuolla Huhtasaari -ketjussa haukut Lauraa oikein hyvällä suomella. Tässä säälinkerjäysketjussa sitten menee kompuroinniksi. Luulin ensin, että nimimerkin takana on ryhmä.

Kannattaa lukea toi mun kommentti uudelleen, koska editoin sen. Jos mä panostan mun  kirjoituksiin, niin siitä tulee parempaa jälkeä. Mutta mä hätiköin joskus. En todellakaan ole mikään ryhmä.
« Viimeksi muokattu: 26.10.2017, 15:55:52 kirjoittanut beetleking22 »

Malla

• Jäsen^^^
  • Liked: 3090
« Vastaus #93 : 26.10.2017, 16:15:56 »
Kannattaa lukea toi mun kommentti uudelleen, koska editoin sen. Jos mä panostan mun  kirjoituksiin, niin siitä tulee parempaa jälkeä. Mutta mä hätiköin joskus. En todellakaan ole mikään ryhmä.

Laita tähän se korjattu versio, jottei tarvitse selata koko ketjua. Kiitos.

beetleking22

• Jäsen^^
  • **
« Vastaus #94 : 26.10.2017, 16:18:26 »

Laita tähän se korjattu versio, jottei tarvitse selata koko ketjua. Kiitos.

Lainaus
Okei lupaan panostaa enemmän kirjoituksiin. Minulla on myös tapana kirjoittaa asioita hätiköiden jos olen vähän innostunut. Tänne tulee myös aika paljon vastauksia ja joudun vastamaan melkein jokaiselle. Se vaikuttaa vähän mun keskittymiseen ja mä en ole kovin kärsivällinen tuon suhteen.

Porcius

• Jäsen^^^
  • Liked: 2919
  • Asiantuntija ilman papereita
« Vastaus #95 : 26.10.2017, 17:02:00 »
Ketä tästä sitten voi syyttää (koska syyllinenhän pitää aina saada teurastettavaksi)?

Syyllisiä ovat tietenkin kansanviholliset, jotka ovat päästäneet tänne valtavat määrät haittamamuja. Mikäli esimerkiksi Irakista olisi päästetty Suomeen vain hyödyllisiä maahanmuuttajia, olisi irakilaisilla hyvä maine Suomessa.
« Viimeksi muokattu: 26.10.2017, 17:50:52 kirjoittanut Porcius »
"On helvetin tyhmää mennä helvettiin, kun taivaaseenkin pääsisi"

-Jouko Piho

Siili

• Jäsen^^^
  • Liked: 9114
« Vastaus #96 : 26.10.2017, 17:27:53 »
Ketä tästä sitten voi syyttää (koska syyllinenhän pitää aina saada teurastettavaksi)? Tietenkin maahantulijan omaa ryhmää, joka on omalla toiminnallaan edesauttanut (perusteltujenkin) ennakkoluulojen kehittymistä,...

Jos ryhmä ei ole organisoitu, eikä omaa minkäänlaista vastuuhierarkiaa, sen syyttäminen on ajanhukkaa.  Minusta parempi syyttämisen kohde ovat suomalaiset poliitikot, jotka ovat mahdollistaneet laajamittaisen haittamaahanmuuton.  Teurastaminen ei ole tarpeen, äänestyskäyttäytymisen muutos riittää.

Lainaus
...mutta yhtä lailla voimme syyttää kotimaista Peraa ja Pirreä, jotka eivät osaa hahmottaa maailmaa yksilöiden, vaan yleistysten kautta.

Ilmeisesti et tunne Peraa ja Pirreä henkilökohtaisesti.  Vaikuttaa ihan siltä kuin itsekin hahmottelisit nuo syytteet yleistyksien kautta.  No, kukin tietenkin tavallaan.

Lainaus
Ainoa syytön on maahantulija, joka tekee aidosti voitavansa niin itsensä kuin valtionkin hyväksi.

Moderni versio "jalosta villistä?   :)  Epäilenpä, että noita "aidosti voitavansa" valtion hyväksi tekeviä on suhteellisen harvassa niin kantisten kuin maahanmuuttajien joukossa.  Kyllä useimmilla oma suu on lähempänä kuin pussin suu. 

dothefake

• Jäsen^^^
  • Liked: 22266
  • Imaaminoloinen kaktuslakkisetä. Rutinuiva.
« Vastaus #97 : 26.10.2017, 18:16:43 »
Näyttää siltä, että maahanmuuttajat mukaanlukien ainakin toinen polvi kärsivät enemmän tai vähemmän liian suuresta kulttuurierosta koko elämänsä. Onko maahanmuutto siis voittopuolisesti vain kärsimysnäytelmä kaikille osapuolille?
Reservaatin asukki.

”Oma kansa ensin” -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Mielenvigast läpändeerust!

duc

• Jäsen^^^
  • Liked: 10510
  • Vemmelsääri lyö tervapöpöä
« Vastaus #98 : 26.10.2017, 18:57:29 »
Näyttää siltä, että maahanmuuttajat mukaanlukien ainakin toinen polvi kärsivät enemmän tai vähemmän liian suuresta kulttuurierosta koko elämänsä. Onko maahanmuutto siis voittopuolisesti vain kärsimysnäytelmä kaikille osapuolille?
Kyllä, juuri näin, varsinkin kun korostetaan moku-ideologiassa, että kulttuurierot kansanryhmien välillä ovat rikkaus. Ne ovat rikkaus kansojen/valtioiden välillä ei kansojen/valtioiden sisällä. Työperäinen maahanmuutto on lähtökohtaisesti hyvä, kunhan tulija kunnioittaa kantisten lakeja, tapoja ja arvoja. Niin on kaikissa maissa, maissa tapana, missä mamupolitiikka on kunnossa, eli ei Euroopassa.
Veijarin etiikka koine-kreikaksi (Mt 7:6 NA 28)

Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσὶν μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσουσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Ei caicki Culda cuin kijldä,
Eikä hopia cuin hohta.

Henrik Florinus: SANANLASCUT. 1702.

Sator Arepo

• Jäsen^^^
  • Liked: 2832
  • No Lives Matter
« Vastaus #99 : 26.10.2017, 19:39:20 »
1. Silloin ei ollut Suomen tasavaltaa vaan Suomen suuriruhtinaskunta jolla oli autonomia. Niin autonominen se ei ollut ettäkö olisi itse saanut päättää kuka tulee maahan ja kuka ei. Päätöksen teki Venäjän tsaari krimin sodan ja väkivaltaisuuksien seurauksena. Tataarit olivat ongelma Venäjällä. Ongelma pakkosiirettiin Suomeen. Ei enää tsaarilla ongelmaa krimillä.

Ei heitä Suomeen siirretty. Tataareita lähti Krimiltä 1800-luvun loppupuolella pakoon sotaa ja tsaarin sortotoimia. Suurin osa siirtyi käsittääkseni Venäjän toisiin osiin, mutta koska Suomi oli silloin rakkaan naapurin autonominen osa, joitain tuli tännekin. Yksi kirjastossa lukemani lyhyt historiikki väitti, että ensimmäiset olisivat päätyneet tänne Pietarista överiksi menneen ryyppykeikan jälkeen, ja huomanneet paluulippurahoja hankkiessaan, että täällähän on bisnesmahdollisuuksia. Oli miten oli, kun sana levisi, Venäjältä tuli lisää porukkaa. Osalla oli jo valmiiksi pääomaa, mutta toiset painoivat duunia tai lähtivät kulkukauppiaksi, jotka taisivat herättää jonkin verran pahennusta.

Lainaus
...Itseasiassa tataarit pitivät ihan hyvin huolta itsestään hyvin nopeasti. Arvostusta tataarit saivat kun Suomi taisteli itsenäisen Suomen 1917-1918  ja 2-maailmansodan melskeissä. Tataarien kanssa bisnekset ja pikku petokset jäivät tämän rinnalla pois kun kunnon tataari näytti että juo olutta ja syö possua -> ovat sittenkin hyviä ihmisiä. On mainittava että 1917-1918 oli liikettä pois Suomesta mutta moni tataari oli jo suomalaistunut. Tsaarin juoni oli kuin olikin onnistunut.

Onneksi suomalaisilla ei ole koskaan mitään bisneksiä tai pieniä petoksia... Tataarit noudattavat lakeja, puhuvat kieltä, heidän tapansa ovat aika pitkälti kuin muillakin, he katsovat kuuluvansa samaan porukkaan kuin valtaenemmistö, ja he ovat vuodattaneet vertaan maan puolesta. Nuo ratkaisevat. Niihin verrattuna jotkut geneettiset erot eivät voisi vähempää kiinnostaa. Jos tässä oli joku tsaarin juoni, niin itse sanon vain, että kiitos kansan laajentamisesta. Jos he haluvat pitää kiinni joistain omista jutuistaan uskontonsa ja ristiinnaimisen suosimisen avulla, niin siitä vain. Ymmärrän miksi he toimivat niin. Tataariperinteet eivät ole parempia kuin suomalaisperinteet, mutta molemmat ovat silti arvokkaita, ja koska nämä kaksi eivät ole ristiriidassa, niiden noudattamisessa on kyse yksityisasiasta.

Sekin ottaa aivoon, että meillä voisi olla täällä nyt tulevaisuuden tataareja, jos emme olisi olleet niin sinisilmäisiä idealisteja. Toisella sukupolvella on melkein aina vaikeaa, koska he eivät kuulu vanhempiensa kansaan, mutta eivät ole myöskään varmoja suomalaisuudestaan. Silloin kuin homma toimii, kolmannella sukupolvella menee jo paljon paremmin. Muualla Euroopassa se ei usein enää toimi, ja me vain seuraamme perässä.

Jotenkin tuntuu, että ketjussa meni aloittajan oleellinen sanoma ohi. Itse tulkitsin, että aloittaja avautuu siitä että on melko yhdentekevää miten maahantulija yksilönä kotoutuu, jos sattuu kuulumaan ryhmään, jota pidetään yleisesti (ja usein tilastollisestikin perustellusti) menoeränä. Yksilö kantaa ryhmänsä taakkaa riippumatta siitä, mitä itse tekee. Taakka on henkisesti äärimmäisen raskas kannettava ja sitä joutuu kantamaan usein koko elämänsä.

Rasistit ja suvakit väittelevät usein ristiin. Mamukriitikko sanoo, että harjoittamamme politiikka johtaa tuhoisiin lopputuloksiin. Vihreä sanoo, että kaikilla ihmisyksilöillä on sama ihmisarvo. Periaatteessahan nuo saattavat sopia yhteen, vaikka yleensä vasemmistolainen ei pidä avointa maahanmuuttoa niin vaarallisena, eikä oikeistolainen katso, että yhteinen ihmisyys tarkoittaisi velvollisuutta kohdella kaikkia ryhmiä samalla tavalla. Käytännössä väittelyä ei kuitenkaan monesti käydä sinänsä merkittävistä yksityiskohdista, vaan mittaa toisistaan ottavat "ne haluaa Suomen täyteen neemuja vs. ne haluaa kaasuttaa neemuoletetut". Itse olen yrittänyt pitää refleksin siinä, että vain ammun lonkalta joskus, kun olisi pitänyt tutkia tilannetta tähtäimen läpi.

Tuossa tunnuit olettavan, että hommalaisilta meni kokonaan ohi beetleking22:n pitäminen ihmisenä. Joiltain varmasti, koska ihmisellä on biologinen taipumus dehumanisoida uhkaavien vihollisheimojen jäseniä. Minä kuitenkin ymmärrän, että toisen sukupolven maahanmuuttajuus on taakka. Entä sitten? Jokaiselle meistä kasautuu iän myötä taakkaa harteille, kunnes lopulta sorrumme sen alla. Joillain tulee rapaa naamalle heti alkuun. Elämä ei ole reilua. Kun puhutaan politiikkaa, ryhmätason tekijät kannattaa pitää mielessä, mutta yksilöt kohdatkoon yksilöinä. On vaikeaa arvioida, onko yhden yksilön kantamat taakat raskaampia kuin toisen, ja mielestäni kuvottavaa alkaa pätemään niillä.

Irakilaistaustainen tyyppi, joka käyttäytyy asiallisesti, ei ansaitse lähtökohtaisesti mitään erityistä myötätuntoa. Asiallinen kohtelu ja tilaisuus näyttää osaamisensa riittää, kuten muillekin.
Kansa on pettänyt hallituksen luottamuksen ja voisi sen voittaa takaisin vain kahta suuremmalla uurastuksella. Eikö olisi kaikille helpompaa, että hallitus hajoittaisi kansan ja valitsisi uuden?

Totti

• Jäsen^^^
  • Liked: 20825
« Vastaus #100 : 26.10.2017, 20:31:53 »
Itse olen syntynyt perheeseen jonka kansa ei ole onnistunut integroitumaan Suomeen jo monta kymmentä vuotta. Olen toisen polven maahanmuuttaja. Mua masentaa se asia, että tätä maahanmuuton integroitumista ei ole vieläkään saatu parannettua.

Moikka, kiva että avaudut. On hauska kuulla mamujenkin näkökanta ainaisten kantaväestön suvakkivalittajien sijaan.

Olet oikeassa siinä, että integroituminen ei ole toiminut Suomessa(kaan). Ainakaan jos integrointi tarkoittaa jotain muuta kun pinnallisia asioita kuten työpaikka tai (huono) suomenkieli.

Näen integroinnin epäonnistumiseen monta syytä, joista moni ei edes ole mamuista itsestään riippuvaisia vaan ulkoisia tekijöitä. Syitä on siis molemmissa osapuolissa, vastaanottavassa Suomessa ja tulijoissa.

Mamujen integrointi nähdään yleensä vain poliittisena tahdon asiana missä pitää allokoida resursseja maahanmuuton ongelmien poistamiseen ja erinäisiin palveluihin mamuille. Koska kysyt puolueiden toimien perään, oletan, että itsekin ajattelet ongelman olevan ensisijaisesti poliittinen.

Integraatio ei kuitenkaan ole poliittinen resurssien allokointikysymys vaan sosiaalinen kysymys.

Maahanmuuttaja ei integroidu, siis tule toimivaksi osaksi isäntäyhteiskuntaa, ellei hän koe kuuluvansa siihen. Tätä kuuluvuutta ei voi ostaa rahalla koska se on monimutkainen sielujen kysymys.

Etenkin vasemmistossa nähdään kuitenkin, että ihmisen sielun voi ostaa rahalla ja sen takia maahanmuutto on heidän silmissä vain poliittinen tahtotila. Siis kuinka paljon rahaa ja mihin maahanmuuton hankkeisiin rahaa allokoidaan, ratkaisee sen, millainen maahanmuutosta tulee.

Samaa logiikka sovellettiin aikoinaan kommunismiin, jossa ajateltiin, että politiikkaa tekemällä, siis resurssien allokoinnilla, saadaan ihmiset myymään sielunsa järjestelmälle ja tekemään esim. työtä valtiolle ilmaiseksi, luopumaan omistustarpeesta jne. Hanke tunnetusti epäonnistui ja samasta syystä maahanmuuttokin on epäonnistunut. Ihmisten sielua ei voi ostaa.

Integraatio kiteytyy siis pitkälti kuuluvuuskysymykseen eli siihen sosiaaliseen verkostoon, jonka mamun ympärille syntyy isäntämaassa.

Jos verkosto muodostuu pääasiassa kantaväestöstä, mamu yleensä integroituu varsin nopeasti koska hän saa verkoston kautta nopeasti vaikutteita, tietotaitoa, tapoja ja osaamista jonka perusteella hän voi pärjää massaa ja nähdään osana kantaväestön yhteiskuntaa.

Jos verkosto muodostuu mamun omien maanmiesten tai muiden samankaltaisten mamujen ympärille, hän ei omaksu maan tapoja vaan segregoituu ja gettoutuu eikä nähdä osana yhteiskuntaa kantaväestön silmin katsottuna. Mamu ei integroidu.

Tämä kuuluvuus eli oikea verkosto on oikeastaan ehdoton edellytys integroinnille. Ilman sitä, kaikki muut toimet jäävät puolitiehen koska mamu on aina ulkopuolinen ilman kuuluvuutta. Syntyy rinnakkaisyhteiskunta ja vastakkainasettelua.

Miten sitten kuuluvuutta rakennetaan? Vastaus on, että siihen tarvitaan sekä kantaväestön hyväksyntä että mamun avoimuus muuttua ja ottaa vastaan isäntämaan yhteiskunta kuten se on.

Hyvin suuri vastuu on siis mamulla itsellään, jonka on pakko hakea hyväksyntää toimimalla maan normien mukaan, maksaa verot työtä tekemällä, oppia tapoja jne. Suomalaiseksi ei tarvitse muuttua, mutta mamun on pakko noudattaa suomalaisia normeja.
Tämä on aina vieraan rooli vieraassa maassa. Kunnioitusta ja hyväksyntää pitää ansaita, sitä ei saada. Suomessa se ansaitaan teoilla, ei puheilla, joten kantaväestö arvioi mamun tekojen perusteella.

Nämä ovat kuitenkin hyvin vaikeita asioita psykologisesti. Mamut haluavat ymmärrettävistä syistä pitää kiinni omasta kulttuuristaan, joka usein asettaa esteitä maan tapojen omaksumiselle (islam on tässä ilmiselvä ongelma koska se on räikeässä ristiriidassa suomalaisten arvojen kanssa). Suoranainen laiskuus tai muiden mamujen aiheuttama sosiaalinen paine saattaa myös estää mamua tulemasta tutuksi isäntämaansa kanssa.

Kantaväestön hyväksyntää on taas vaikea saada johtuen mm. mamujen suurista rikosmääristä, erityisvaatimuksista ja suurista kustannuksista. Mamu nähdään näiden takia loisena, joka on kuppaamassa systeemiä ja hyödyntämässä suomalaisten vieraanvaraisuutta.

Mitä enemmän näitä ongelmia esiintyy, sen korkeammaksi kynnys kantaväestön hyväksynnälle ja siten kantisverkoston luomiselle ja integroinnille muodostuu.

Asiaa ei edesauta suvakkien harrastama vastakkainasettelu haukkumalla kantaväestö esim. rasisteiksi heti kun joku huomauttaa maahanmuuton ongelmista. Haukut saa kyllä kantaväestön vaikenemaan, mutta he kavahtavat mamuja vain enemmän kun heidän suunsa aletaan tukkimaan mamujen takia.

Suvakit ovat siis osa integrointiongelmaa ja ne mamut, jotka todella haluavat pärjää Suomessa, pitäisi pysyä irti näistä haitallisista voimista. Suvakkien ainoa tarkoitushan on luoda mamuista uhriryhmä, jota he voivat hyödyntää poliittisesti. Jos haluaa pärjää, ei kannata ryhtyä uhriksi.

Eräs suuri ongelma integroinnissa on myös volyymit. Kyse ei ole taaskaan rahasta vaan sosiaalisesta kapasiteetista ottaa vastaan ihmisiä.

Asian voi ajatella niin, että otamme helposti kotiimme yhden vieraan muutamaksi päiväksi. Mutta harva on valmis ottamaan 10 vierasta nurkkiinsa pitkäksi aikaa.

Sama pätee maan tasolla. Maa muodostuu kyläyhteisöistä ja kylä pystyy ylensä ottamaan vastaan vain yhden tai pari eksoottista mamua useassa vuodessa. Se on se määrä, jota kylä helposti pystyy sosiaalisesti sulattamaan koska kylä on jo riittävän iso verkosto, jotta parille mamulle löytyisi kantaväestöstä kavereita itselleen.
Mutta jos mamuja tulee kerralla 100, niin kavereita ei enää riitäkään kaikille. Syntyy myös epäilys, että suuri määrä ihmisiä tulee kylälle rasitteeksi kylä alkaa nähdä mamut ongelmana ja haluavat heistä eroon.

Suuri mamumäärä johtaa myös gettoutumiseen, missä mamut mieluiten liikkuvat omissa porukoissa kun käyvät läpi henkisesti työlään prosessin tutustua suomalaisiin. Kavereitahan löytyy nyt omastakin takaa joten miksi tutustua kantaväestöön?!

Vastaus kysymykseesi epäonnistuneesta integraatiosta on siis minun mielestä maahanmuuton sisäänrakennetuissa sosiaalisissa haasteissa (tässä haaste on nimenomaan haaste eikä uudissana ongelmalle) sekä volyymeissä, jotka romuttavat mamun halun integroitua.

Juuri tämän takia mikään maa ei ole onnistunut maahanmuuttonsa kanssa. Politiikalla ei voida korjaa ihmisten sosiaalista vuorovaikutusta, joka olisi edellytys integraatiolle.

Maahanmuuton ratkaisu on sen takia volyymien raju vähentäminen. Suomi voi ottaa vastaan onnistuneesti ehkä 50-100 mamua vuodessa. Se on oikeasti vain näin pieni määrä joka toimii käytännössä ilman ongelmia.

Myös suvakkien aiheuttama vastakkainasettelu, missä mamut pelataan kantaväestöä vastaan, on lopetettava. Se aiheuttaa vain nuivaa suhtautumista mamuihin, joiden integrointiedellytykset heikkenevät entisestään.
Mamuilta pitää myös vaatia samaa mitä kantaväestöltä eikä antaa heille erityisvapauksia, ohituskaistoja, lellitellä ja nostaa jalustalle.
KAIKKI mihin vasemmisto koskee muuttuu paskaksi!

Maija Poppanen

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 10125
  • white trash
« Vastaus #101 : 27.10.2017, 01:05:53 »
Homman voima lie mahtava, kun vain nelisivuisen ketjun alusta kielitaito on kasvanut 100%

Lallin ehkä pitäis alkaa joku kotoutusjuntta  :roll:

Ei mut oikeesti @beetleking22 - jos sä oot lähinnä syntynyt tänne, ja sun suomes on noinkin paskaa - täytyy tosissaan tunnustaa, et jossain on integraatio-ongelmaa.

No - sinänsä tuo ei yllätä. Ei nää meitin rapun piccolot bella somaliaanotkaan osaa suomee. Nyt ne on päässyt päivähoitoon - varmaan kotouttamisen nimissä ilmaiseks. Ehkä se siis sieltä - mut monen vuoden takamatkalta.

Minkälainen vanhempi ei kannustais lastaan oppiin mahdollisimman pian uuden maan kieltä?

beetleking22

• Jäsen^^
  • **
« Vastaus #102 : 27.10.2017, 01:53:50 »
Homman voima lie mahtava, kun vain nelisivuisen ketjun alusta kielitaito on kasvanut 100%

Lallin ehkä pitäis alkaa joku kotoutusjuntta  :roll:

Ei mut oikeesti @beetleking22 - jos sä oot lähinnä syntynyt tänne, ja sun suomes on noinkin paskaa - täytyy tosissaan tunnustaa, et jossain on integraatio-ongelmaa.

No - sinänsä tuo ei yllätä. Ei nää meitin rapun piccolot bella somaliaanotkaan osaa suomee. Nyt ne on päässyt päivähoitoon - varmaan kotouttamisen nimissä ilmaiseks. Ehkä se siis sieltä - mut monen vuoden takamatkalta.

Minkälainen vanhempi ei kannustais lastaan oppiin mahdollisimman pian uuden maan kieltä?

Jos luulet, että kielitaitoni kasvoi hommafoorumin takia, niin kannattaa lukea minun aijemat postaukset.
« Viimeksi muokattu: 27.10.2017, 02:28:07 kirjoittanut beetleking22 »

Skeptikko

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 19695
« Vastaus #103 : 27.10.2017, 09:09:51 »
Yksi vähän puhuttu seikka, jota ei ole syytä unohtaa asiaa tarkasteltaessa, on sosiaalisten ongelmien periytyvyys. Supisuomalaisten keskuudessakin tiedetään hyvin usein esimerkiksi alkoholismin, perheväkivallan, köyhyyden ja muiden vastaavien sosiaalisten ongelmien toistuvan sukupolvesta toiseen ongelmaperheissä ja näiden jälkeläisillä. Osa mekanismista selittynee erilaisilla periytyvillä geneettisillä tekijöillä, kuten alkoholismin ja mielenterveysongelmien riskiä lisäävillä sekä impulssikontrollia heikentävillä geeneillä. Osa kuitenkin on ympäristövaikutusta, kuten vanhemmilta opittujen mallien toistamista, sitä etteivät huonosti pärjäävät vanhemmat ole osanneet, halunneet tai kyenneet tukemaan lapsiaan kouluttautumaan paremmin, köyhä ympäristö on antanut vähemmän älyllisiä virikkeitä ja stressaava lapsuus on heikentänyt kykyä keskittyä opintoihin, heikentänyt aivojen myöhempääkin toimintaa, äidin ryyppäys raskausaikana ja myöhempikin vanhempien tupakointi on vaurioittanut aivojen kehitystä, köyhällä asuinalueella kaveritkin ovat edustaneet samaa heikkoa tasoa ja saattaneet vetää mukanaan pikkurikollisuuteen jne.

Tätä ylisukupolvisen huono-osaisuuden kierrettä ei ole mahdotonta katkaista, mutta se ei myöskään näytä toteutuneiden tapausten valossa mitenkään superhelpoltakaan, ainakin ellei ole kyse hyvin paljon ulkopuolista rahaa ja ulkopuolisten auttajien aikaa käytettävissä. Hyvin usein humanitaaristen maahanmuuttajien tapauksessakin on kyse omalla tavallaan huono-osaisista perheistä. On hyvin usein köyhyyttä, perheväkivalta on yleistä jne. Voi olla, että jos humanitaarisessa maahanmuuttajissa on kyse hyvin koulutetuista vanhemmista, niin he voivat työllistyä paremmin tai ainakin panostaa paremmin lasten opintojen tukemiseen ja myöskin siirtää jälkeläisilleen omat geeninsä, joissa on kaikkein heikko-osaisempia paremmat eväät tulevaisuuden rakentamiselle.

Tarkoitukseni ei ole sanoa, että tulevaisuus on täysin lohduton ja että huono-osaisuus väistämättä kulkisi sukupolvesta toiseen. Mutta on hyvä huomioida tämä mekanismi myös siten, että se mitä todennäköisemmin jossain määrin koskee myös humanitaarisia maahanmuuttajia ja selittää ongelmia seuraavissakin sukupolvissa.
« Viimeksi muokattu: 27.10.2017, 09:13:20 kirjoittanut Skeptikko »
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Malla

• Jäsen^^^
  • Liked: 3090
« Vastaus #104 : 27.10.2017, 09:38:27 »
Jos luulet, että kielitaitoni kasvoi hommafoorumin takia, niin kannattaa lukea minun aijemat postaukset.

Kielitaitosi on ihan hyvä, kun keskityt.

migri

• Jäsen^^^
  • Liked: 8728
« Vastaus #105 : 27.10.2017, 09:44:50 »
Itse olen syntynyt perheeseen jonka kansa ei ole onnistunut integroitumaan Suomeen jo monta kymmentä vuotta. Olen toisen polven maahanmuuttaja. Mua masentaa se asia, että tätä maahanmuuton integroitumista ei ole vieläkään saatu parannettua. On niin helvetin masentavaa kantaa tätä saatanan loisia korttia jo monta vuotta. En edes uskolla kertoa mistä maasta olen kotoisin jos sitä joku kysyy publicissa.  Eikä mikään puolue ole onnistunut tekemään asialle mitään. Vaikka maksan veroja ja elän Suomessa maassa maan tavalla. Tunnen silti olevani kakkos luokan kansalainen jossain määrin vaikka en edes koe sitä. Se ajatus, että näitä tiettyjä maahanmuuttaja ryhmiä  on mahdotonta kotouttaa on tosi karu realisuus jossa en haluisi elää.  Sanotaan, että Suomi pääsee yli pakolais kriisistä. Niin millä tavalla PeruSuomalaiset yrittäisivät kotouttaa maahanmuuttajat vai haluavatko he ollenkaan tehdä sitä? Jos eivät halua, niin jätetkäänö maahanmuuttajat ikuisesti elämään tuolla tavalla? Jos haluavat, niin mikä on heidän suunnitelmansa?
Jospa tämä "perhe" ja sinun "kansanryhmäsi" katsoisi peiliin mistä mahtaa johtua. En nyt ole vielä esim. japanilaista nähnyt täällä uhriutumassa ja syyttelemässä mutta ehkä se ei sitten kuulu heidän kulttuuriin vaan tehdään harakiri jos epäonnistutaan?

Masentunut mamu? EVVK koska suomessa on masentuneita ja muita mielenterveysongelmien kanssa painivia aivan riittävästi joita jätetään huonon hoidon varaan. Niitä ei tarvita lisää.

Aina on mahdollista muuttaa pois (ja lopettaa kitinä), suomessa ei ole rajat kiinni kumpaankaan suuntaan.
I haven't seen democrats this mad since Republicans freed their slaves.
"Just because you're offended, doesn't mean you're right" - Ricky Gervais

siviilitarkkailija

• Jäsen^^^
  • Liked: 17570
  • covfefe
« Vastaus #106 : 27.10.2017, 10:04:16 »

Lainaus
Jospa tämä "perhe" ja sinun "kansanryhmäsi" katsoisi peiliin mistä mahtaa johtua. En nyt ole vielä esim. japanilaista nähnyt täällä uhriutumassa ja syyttelemässä mutta ehkä se ei sitten kuulu heidän kulttuuriin vaan tehdään harakiri jos epäonnistutaan?

Kollega pääsi jututtamaan tällaisen yrittäjää. Aasialaistaistainen (vietnamista?) joka projekti elämänsä lopettamiseksi epäonnistui.
Kollega:"Vittu etkö tajua miten onnekas olet...jäit henkiin!"
Aasialainen:"Minä kovin epäonnistunut elämä, yrittää itsemurha ja sekin epäonnistui. Minä epäonnistunut! "

Lainaus
Masentunut mamu? EVVK koska suomessa on masentuneita ja muita mielenterveysongelmien ...

Näitä on ja paljon. Yksi syy miksi vastustan mm holtittonta mamuilua on se että olen nähnyt itse omin silmin mitä se tekee heikoimmassa asemassa oleville suomalaisille ja mamuille. Se tappaa.
Lainaus
Aina on mahdollista muuttaa pois (ja lopettaa kitinä), suomessa ei ole rajat kiinni kumpaankaan suuntaan.

Aina ei ole mahdollisuutta. On periaatteessa oikeus, mutta ei todellakaan mahdollisuutta. Vähän sama asia kuin vihervasemmistoperkeleen tulkinta perustuslaista että kaikille kuuluu onni. Ei kuulu. On vain oikeus tavoitella onnea. Onnen kiinnisaaminen (kuten amerikan perustaja totesi) kuulu sitten yksilölle itselleen.

Suomalaiseen kulttuuriin ja mm lakiin kuuluu vaatimus reiluudesta. Pitää olla reilu. Monikulttuurisuuden turmelemassa eu:ssa tätä ei ole. Laki voi olla täysin epäreilu ja sen takaa mm poliittinen demlamafia ja valhemedia että epäreilua lakia ei korjata vaan sen pitää pahentaa koko yhteiskunta kunnes lopulta tämä repeää liitoksistaan.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Siili

• Jäsen^^^
  • Liked: 9114
« Vastaus #107 : 27.10.2017, 10:09:51 »

Ehkäpä japanilaisten (tai vaikkapa kiinalaisten) uhriutumisen puute johtuu siitäkin, että heidän ympärillään ei pyöri samoja määriä kantiksia puolestaloukkaantumassa ja hyysäämässä.  Ei tainnut olla edes silloin, kun Vietnamista saapui "venepakolaisia".   
« Viimeksi muokattu: 27.10.2017, 10:12:42 kirjoittanut Siili »

Alabama

• Jäsen^^^
  • Liked: 7666
  • Hygieniadiktatuurista ilmastodiktatuuriin
« Vastaus #108 : 27.10.2017, 10:30:16 »
Liika hyysääminen estää omatoimisuuden ja itsenäistymisen. Henkilö, jonka eteen tehdään kaikki aina valmiiksi, ei ikinä opi itsenäiseksi. Lisäksi kun koetetaan varjella näitä paapottavia kaikilta häiritseviltä tekijöistä, saadaan aikaiseksi puhdas tyranni, jonka tahtoa kaikkien pitää aina noudattaa. Ja ruinaavan. Tämän tietää jokainen lapsia kasvattanut henkilö. :)

Lisäksi allekirjoittanut on itse mamu. Asunut maassa ilman tuen tukea ja joutunut opettelemaan maan kielen (kunnolla) ja pärjäämään. Kenelläkään ei ole voinut ruinata surkeaa osaansa. Ja minkä takia olisi pitänytkään? Ehkä tässä vaatimis- ja ruinaamisasiassa tulee näkyviin myös kulttuurien ero. Lähi-Idässä pitää suurella äänellä aina valittaa, muuten ei henkilöä huomata ollenkaan. Kun kaikki valittaa, niin pitää valittaa vieläkin äänekkäämmin, että ääni edes vähän ruikutustaustahälyn joukosta jotenkin edes kuuluisi. Beetlekingin kulttuurin ihmiset ovat varsinaisia pieniä drama queeneja. Näiden ruikutusta ei suomalaisen pidä ottaa niin vakavasti.  :)
« Viimeksi muokattu: 27.10.2017, 10:49:35 kirjoittanut Alabama »
Kuka hyötyy?

siviilitarkkailija

• Jäsen^^^
  • Liked: 17570
  • covfefe
« Vastaus #109 : 27.10.2017, 10:32:59 »

Ehkäpä japanilaisten (tai vaikkapa kiinalaisten) uhriutumisen puute johtuu siitäkin, että heidän ympärillään ei pyöri samoja määriä kantiksia puolestaloukkaantumassa ja hyysäämässä.  Ei tainnut olla edes silloin, kun Vietnamista saapui "venepakolaisia".   

..Itseasiassa muistini mukaan pyöri mutta eivät olleet koulutettuja ja intonsa ja osallistumisensa oli amatöörimäisempää toisin kuin ammattihyysärien. Mikä luonnollisesti johti nopeasti vietnamilaisten hylkäämiseen ja näiden oman itsensä rakentamiseen ja terveempään kehitykseen.

Varjopuolena oli se että ajoivat espoon keskustassa (tuolloin kirjaimellisesti metsää rautatieaseman ja virastotalon vieressä) paikallisen K-kauppiaan vararikkoon. Vietnamilaiset keksivät älykkäästi että K-kauppa on heidän oma varasto josta hakee mitä vaan...maksamatta. Ja kun selvisi että mitä rangaistuksia Suomessa varkaalle annetaan, myymälävarkaudet muuttuivat normaaliksi menettelyksi jossa suomalaisille rangaistuskäytännöille naurettiin. Tapakulttuurin oppiminen kesti pitkään.

Sekopäämokuttajia ei tuolloin voinut kiinnostaa aiheutettu häiriö ja ongelmakäytös enempää kuin nykyään. Tosin pitää muistaa että venepakolaiset olivat Vietnamin kommunistisen hirviöhallinnon tuote. Toistaiseksi emme ole kuulleet vasemmistovihreän sontaväen yhtä ainoaa valitusta tai syytöstä Vietnamin kommunistisen murhahallinnon omassa maassaan suorittamasta etnisestä puhdistuksesta. Heidän mielestään venepakolaisia vain syntyy kuin lapsia.

Vietnamin venepakolaisia kuvaa siis se tosiasia että olivat oikeasti pakolaisia.

1. Väestön naisten ja miesten suhde oli terveempi.
2. Mukana oli oikeasti lapsia (hätä oli todellinen toisin kuin Schengen-helvetissä)
3. Lähdön syy oli selvä terrorihallinto.

-> kiinnostus integraatioon oli todellinen, kyse ei ollut elintasopakolaisista tai näitä hyödyntävistä rikollis- ja hyväntekeväisyysorganisaatioista.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

kelloseppä

• Jäsen^^^
  • Liked: 2891
« Vastaus #110 : 27.10.2017, 11:02:06 »
Korostan, että seuraava on vain eräs esimerkki siitä, milla tavoin ainakin paikallinen kantaväestö kokisi mamu(ydinperheen) yhdeksi "omistaan" verrattain nopeasti.

Perhe muuttaa haja-asutusalueelle pieneen omakotitaloon, jonka ympärillä on hivenen omaa metsää ja ainakin iso kasvimaan pohja. Kaikki on toki ränsistynytää ja villiintynyttä. Mielettömän suuren oman työn määrällä lapio ja vesuri kädessä jo yhden kasvukauden aikana saa taloa ja talon pihapiiriä muutettua jo hirvittävän paljon. Niin paljon, että jos naapuria pyytää traktorilla tekemään syyskynnön tai hakemaan metsään tehdyt polttopuurangat pihalle, niin naapuri tulee tekemään sen veloituksetta ja kutsuu vielä saunaan. Siitä se "kotoutuminen" sitten lähti, eikä kulu aikaakaan, että sillä kylällä ei enää koeta olevan mamuja lainkaan; on vain meidän kylällä enää Masa, Jaska ja Ahmed työikäisiä raavaita miehiä.

Tämän maan fyysinen rakentaminen omalla työllä tunteja ja vaivaa laskematta on eräs tapa kotoutua, sillä jokainen haja-asutusalueiden ränsistynyt tönö on aikanaan rakennettu ja jokainen peltotilkku on raivattu sillä tavoin. Viimeiset käsin ja kotieläimin sen tehneet, ilman merkittävää koneapua, elävät vielä vanhuksina keskuudessamme. He tekivät sen kaiken ensin sodittuaan sodan ja kärsittyään sota-ajan puutteen ja hädän.

Milloin mamut palaavat kotimaihinsa rakentamaan lähtömaitaan? Miksi nuoret miehet ovat täällä eikä suojelemassa kotimaassa vainon ja hädän keskellä äitejään, vaimojaan ja lapsiaan? Haluan kuulla ensin tähän vastauksen, ennen kuin alan edes keskustelemaan lainkaan mamujen kotouttamisen tehostamisen tarpeen mahdollisesta olemassaolosta. Miksi? Haluan todella luottaa tulevaisuudessakin siihen, että naapurissani asuva työikäinen mies lähtee tarvittaessa ase kädessä puolustumaan Suomea ja täten myös perhettään eikä pakene heti ensimmäisen pommituksen jälkeen Suomesta ties minne jättäen taas perheensä.

Tiedän, etten ole kovin diplomaattinen tässä puheenvuorossani. 30 vuotta sitten yritin tässäkin aihepiirissä olla diplomaattinen, en enää yritä.

PS masentunutta mamua lukemaan monta kertaa ja ajatuksella nim. Totin erittäin ansiokkaan puheenvuoron, jossa kaikki tarpeellinen on sanottu minua huomattavasti diplomaattisemmin.

edit kirotuvihte stilisointi
« Viimeksi muokattu: 27.10.2017, 11:16:07 kirjoittanut kelloseppä »

Alabama

• Jäsen^^^
  • Liked: 7666
  • Hygieniadiktatuurista ilmastodiktatuuriin
« Vastaus #111 : 27.10.2017, 11:16:55 »
Suvakit ovat siis osa integrointiongelmaa ja ne mamut, jotka todella haluavat pärjää Suomessa, pitäisi pysyä irti näistä haitallisista voimista. Suvakkien ainoa tarkoitushan on luoda mamuista uhriryhmä, jota he voivat hyödyntää poliittisesti. Jos haluaa pärjää, ei kannata ryhtyä uhriksi.

Ehdottomasti samaa mieltä: mamujen tulisi tosiaankin pysyä erossa suvakeista -oman itsensä takia.

Suvakeilla on mamujen uhriuttamisen lisäksi ihan oma henkilökohtainenkin tavoite -ei pelkästään poliittinen: suvakit ovat puhtaita itseriittoisia narsisteja, jotka mielellään kylpevät omassa hyvyydessään esitellen ympäristölleen korkeampaa ja parempaa moraaliaan. Suvakit ammentavat voimansa toisten ihailusta. Kuvitellusta tai todellisesta. Mamut ovat näille vain itseihailuun sopiva välikappale.

Lisätään vielä: Mamujen poliittiset tavoitteet kumpuavat juuri tästä niiden narsismista.
« Viimeksi muokattu: 27.10.2017, 11:28:23 kirjoittanut Alabama »
Kuka hyötyy?

duc

• Jäsen^^^
  • Liked: 10510
  • Vemmelsääri lyö tervapöpöä
« Vastaus #112 : 27.10.2017, 12:27:36 »
- -
Maahanmuuttaja ei integroidu, siis tule toimivaksi osaksi isäntäyhteiskuntaa, ellei hän koe kuuluvansa siihen. Tätä kuuluvuutta ei voi ostaa rahalla koska se on monimutkainen sielujen kysymys.
- -
Miten sitten kuuluvuutta rakennetaan? Vastaus on, että siihen tarvitaan sekä kantaväestön hyväksyntä että mamun avoimuus muuttua ja ottaa vastaan isäntämaan yhteiskunta kuten se on.
- -
Mamut haluavat ymmärrettävistä syistä pitää kiinni omasta kulttuuristaan, joka usein asettaa esteitä maan tapojen omaksumiselle (islam on tässä ilmiselvä ongelma koska se on räikeässä ristiriidassa suomalaisten arvojen kanssa).
- -
Maahanmuuton ratkaisu on sen takia volyymien raju vähentäminen. Suomi voi ottaa vastaan onnistuneesti ehkä 50-100 mamua vuodessa. Se on oikeasti vain näin pieni määrä joka toimii käytännössä ilman ongelmia.
- -
Totilta tosiaan mainio kirjoitus (jälleen kerran). Lainasin muutamia kohtia, joissa osutaan asian ytimeen. Ensinnäkin mamupolitiikka on pielessä, koska matujen volyymi on liian suuri edelleen, vaikka se lienee pudonnut kymmenesosaan katastrofaatisesta 30000 tuhannen vuosivauhdista. Fakta, että Saksaan tuli samana vuonna miljoona, ei tee Suomen tilannetta paremmaksi, muutoin kuin vähäisempänä ongelmien määränä.

Toiseksi ja kaikkein tärkeimmäksi mamupolitiikkaa ohjaa ns. monikulttuuri-ideologia, jonka pääidea on, että jokainen tulija säilyttäköön kulttuurinsa. Tämä lyhytnäköinen ajatus pohjautuu hyvin ohueen kulttuurikäsitykseen (Eino P:n määritelmän mukaan sisältäen vain nk. sekundaarit kulttuuripiirteet), jossa sivuutetaan kulttuurien uskonnolliset arvot ja niiden normatiivinen puoli. Käsittääkseni tuo taas johtuu virheellisestä käsityksestä, jossa kristinusko nähdään malliuskontona ja oletetaan muidenkin uskontojen luonteen olevan samanlainen. Tämän politiikan seuraus on, että tulijat eivät koe tarpeelliseksi noudattaa Suomen lakia ja tapoja, koska heille ne ovat osa kulttuuria, jota heidän ei mamupolitiikan mukaan tarvitse omaksua. Tätä eroavuutta kulttuurikäsityksissä ei jostain syystä millään nähdä laajassa mittakaavassa.

Koska ideologisen pohjan muuttaminen on huomattavasti vaikeampaa mamupolitiikassa, on ensisijassa, kuten Totti hyvin toi esille, maahanmuuttovolyymin oltava erittäin matala. Pysyvä muutos nykyiseen vastakkainasetteluun kantisten ja erityisesti MENA-mamujen välille onnistuu mielestäni kuitenkin vasta monikulttuuri-ideologiasta luopumisen kautta ja korostamalla, että pysyvästi Suomeen asettuvien olisi yksinkertaisesti suomalaistuttava. Omaksuttava kieli, kulttuuriset tavat ja luotava aktiivisesti sosiaalisia kontakteja jörökkiluonteisiin kantiksiin, joiden kansanluonne eroaa lähi-itäläisestä kuin yö päivästä. Erityisen suuri ongelma tämä lienee muslimimamuilla, joilla uskonnollinen laki sharia tehokkaasti vieraannuttaa heidät kantaväestöstä, ja kantaväestö hylkii vastavuoroisesti. Tämä EI tarkoita, että mamujen oli käännyttävä kristityiksi tai hylättävä uskonnollisuus elämästään, vaan meikäläisen kulttuurikäsityksen omaksumista, missä ei ole sijaa maallisen lain yläpuolelle asetetulle uskonnolliselle laille.

Tahdon lopuksi korostaa, edellisen puheenvuoroni sanoin, hompanssiystävilleni, jotka ovat kyr****tyneet mamujen perseilyyn kuten minäkin:
Nuivien olisi minun mielestäni nähtävä länsimaistuvat MENA-maiden mamut enemmän liittolaisina kuin nyt nähdään. He ovat usein ns. puun ja kuoren välissä kahden kulttuurin paineessa. Minulle jokainen suomalaistuva mamu on myönteinen asia.

Edit. rasittavat typot
« Viimeksi muokattu: 27.10.2017, 12:58:39 kirjoittanut duc »
Veijarin etiikka koine-kreikaksi (Mt 7:6 NA 28)

Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσὶν μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσουσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Ei caicki Culda cuin kijldä,
Eikä hopia cuin hohta.

Henrik Florinus: SANANLASCUT. 1702.

nollatoleranssi

• Jäsen^^^
  • Liked: 13221
  • Puhekin on teko
« Vastaus #113 : 27.10.2017, 19:30:45 »
2. Ensinnäkin olen sinkku ja mä en ole muslimi enään. Äiti ja veli on.

Kerrotko lisää tuosta, että miksi päätit irrottautua muslimiudesta? Vaikuttiko se millään tavalla väleihin liittyen entisiin yhteisöihin?

nollatoleranssi

• Jäsen^^^
  • Puhekin on teko
« Vastaus #114 : 27.10.2017, 19:34:12 »

Ei voi olla tosiaan tasavertainen, jos haluaa uhriutua milloin mistäkin syystä. Se haittaa merkittävästi myös pidemmällä aikavälillä integroitumista, koska valtaväestö ei osaa suhtautua tulijoihin tasavertaisina normikansalaisina. Tässä mielessä positiivinen syrjintä on huono idea, vaikka tuolla aiemmin ehdotin siitä olevan jotakin apuakin.
« Viimeksi muokattu: 27.10.2017, 19:43:42 kirjoittanut nollatoleranssi »

nollatoleranssi

• Jäsen^^^
  • Puhekin on teko
« Vastaus #115 : 27.10.2017, 19:43:00 »
Tunnen silti olevani kakkos luokan kansalainen jossain määrin vaikka en edes koe sitä.

Tämä ongelma on isompi monissa maissa, joissa on oikeasti isoja mamuryhmiä ja he ovat huonosti integroituneet maahan. Puheissa heitä pidetään kuninkaina, mutta todellisuudessa tilanne ei ole valtaväestöön verrattuna kaksinen, vaikka se olisi huomattavasti parempi lähtömaihin verrattuna. Monet kokevat ylimielisyyttä ja katkeruutta valtaväestöä kohtaan. Suomessa ei tilanne ole aivan sellaiseksi päässyt muodostumaan, koska mamuja on yleisesti ottaen paljon vähemmän. Oma tilanteesi vaikuttaa tässä ketjussa esitettyjen tietojen pohjalta varsin hyvältä.

Kyse on ennen kaikkea henkilökohtaisesta tuntemuksesta. Aika moni kuvittelee liikaakin muiden ajatuksia ja tuntemuksia, vaikka ne perustuisivat lähinnä omiin mielikuviin ja kuvitelmiin (viitaten mahdollisiin muiden negatiivisiin ajatuksiin taustastasi). Osaan persoonasta voi itse vaikuttaa ja osa tulee luonnostaan. Tuo tuntemus riippuu siis täysin omista ajatuksistasi, joihin muiden vaikutus on lopulta paljon vähäisempi kuin omien ajatusten.

Emo

• Jäsen^^^
  • Liked: 34406
« Vastaus #116 : 28.10.2017, 02:56:48 »
Vastuu masentuneisuudestasi tai sopeutumisestasi ei ole kenenkään muun kuin itsesi vastuulla. Miksi peräät Perussuomalaisilta vastausta haluun kotouttaa kaltaisiasi? Ota ryhdikkäästi itse vastuu itsestäsi, äläkä syyllistä muita huonoista fiiliksistäsi.

En todellakaan ole syyllistäny ketään siitä. Vaan mua masentaa se, että asiat eivät ole muuttuneet moneen vuoteen. Eikä meidän vastuu kotouttaminen kaltaisiani ole näköjään toiminut vieläkään.

Miten toisen polven maahanmuuttaja puhuu/kirjoittaa tällaista suomea? Kenen pitää maan valtakieli opiskella puolestasi? Olet syntynyt Suomessa, mikset kirjoita hyvää suomea?

Suomalaiset ovat kovin masentunutta kansaa. Niiltä osin olet onnistunut kotoutumaan, jos masentaa  :)

Mutta Suomen väestönkasvu romahtanut maahanmuuton varaan. Tulevaisuudessa ei ole paljon vaihtoehtoja.

Maailma ei tarvitse väestönkasvua, päinvastoin. Ihmisiä on jo nyt hirveästi liikaa.
Suomikaan ei tarvitse väestönkasvua.

Japanissa on alhainen syntyvyys ja väestön nopea ikääntyminen sekä vähäinen maahanmuutto. Tulee vaihe jossa japanin on otettava maahanmuuttajia. Se on vain ajan kysymys.

Mihin Japani tarvitsisi liikakansoitusta? Kuvitteletko, että japanilaiset nauttivat ahtaudesta ja tilan puutteesta? Japanilaiset ovat älykkäitä, eivät he halua sinne porukkaa jota heidän täytyisi elättää ja kotouttaa sukupolvesta toiseen. Miksi ihmisiä pitäisi olla paljon? Meinaatko että määrällä korvattaisiin laatua?
Kehitysmaissa ihmiset sikiävät kuin kanit (vaikka eivät kykene ruokkimaan jälkeläisiään), milloin holtittomasta lisääntymisestä  tehtiin globaali hyve?
« Viimeksi muokattu: 28.10.2017, 03:13:44 kirjoittanut Emo »

guest11919

• Vieras
« Vastaus #117 : 28.10.2017, 06:36:14 »
^Väite suomalaisten masentuneisuudesta on myytti. 80% suomalaisista on melko tai hyvin onnellisia.

http://www.eva.fi/blog/2016/07/26/suomalaiset-edelleen-onnellisia-evan-arvo-ja-asennetutkimuksen-tulos/

Kulttuurimme arvostaa vakavuutta ja karsastaa ns. tyhjännauramista (Mies tulee räkänokastakin, vaan ei tyhjännaurajasta). Tiettyä melankoliaa on havaittavissa joissain suomalaisen taiteen merkkiteoksissa, jos kohta niin on venäläisilläkin ja erään ruotsalaisen kielenopettajan mukaan ruotsalaisillakin, juhannussalkofrallallaat vain saavat meidät luulemaan toisin.

dothefake

• Jäsen^^^
  • Liked: 22266
  • Imaaminoloinen kaktuslakkisetä. Rutinuiva.
« Vastaus #118 : 28.10.2017, 06:47:04 »
En ymmärrä kuinka tultiin toimeen 60- ja 70- luvuilla. Ne olivat kuitenkin elämäni onnellisinta aikaa. Eikä edes kovin ummehtunutta, interreilattiin ihan urakalla.
Reservaatin asukki.

”Oma kansa ensin” -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Mielenvigast läpändeerust!

Emo

• Jäsen^^^
  • Liked: 34406
« Vastaus #119 : 28.10.2017, 08:45:19 »
En ymmärrä kuinka tultiin toimeen 60- ja 70- luvuilla. Ne olivat kuitenkin elämäni onnellisinta aikaa. Eikä edes kovin ummehtunutta, interreilattiin ihan urakalla.

Nykyään nuoriso ei interreilaa. Se olisi liian vaarallista koska raiskaavia kurkunleikkaajaählyjä on Eurooppa mustanaan, ja etenkin rautatieasemat ovat tänä päivänä monikulttuurisesti kovin rikkaita. Monikulttuuri on merkittävästi köyhdyttänyt nuorisokulttuuriamme.

Tagit: