Kirjoittaja Aihe: 2016-12-21 Suomi irakilaisnaisen silmin  (Luettu 12104 kertaa)

Afrikan kirjeenvaihtaja

• Jäsen^^^
  • Liked: 5484
  • Radio Free Yerevan
2016-12-21 Suomi irakilaisnaisen silmin
« : 22.12.2016, 15:54:53 »
Lainaus
Suomi irakilaisnaisen silmin

[---]

Suomi on mustaa ja valkoista, eikä harmaan sävyille tunnu täällä olevan tilaa. Sää on joko helteinen tai kolea; valveillaoloaika on sarja joko pitkiä kuuttomia päiviä tai pitkiä auringottomia öitä. Myrtsiä alakuloa tai toiveikasta iloa.

Ihmisiäkin on kahta sorttia. Yhdet ovat tappavan vaitonaisia, provosoivan rauhallisia ja äärimmäisen arkoja tapauksia, joiden kelmeillä kasvoilla ei ole elämää ja jotka saattavat pysyä yli tunnin bussi- tai junamatkan niin hipihiljaa, että niille tekisi mieli alkaa kirkua:

”Sanokaa nyt herrantähden edes joku jotain, tuo pelottava mykkyys saa minut voimaan pahoin, on kuin matkustaisin ruumisvaunussa!”

Minä olen kotoisin maasta, jonka väki on sosiaalista, puheliasta ja hymyilevää. Puolen tunnin matkalla tutustuu helposti kanssamatkustajiin, ja jos heidät tapaa joskus toisenkin kerran, he voivat olla jo kuin lähipiiriä.

Usein mietin itsekseni, tuleeko minustakin joku päivä samanlainen kuin täkäläiset. Alkaako vaikeneminen hallita minua? Meillä Irakissa on tapana sanoa, että kun viettää vieraiden ihmisten kanssa 40 päivää, muuttuu heidän kaltaisekseen – saati sitten, että viettää heidän joukossaan vuosikausia!

Vaikka olen maanmiehiini verrattuna varsin rauhallinen, leppeästä luonteestani ei voi puhua samana päivänäkään sen planeetan kanssa, jolla suurin osa suomalaisista elää!

Toiset suomalaiset taas (heitä on kyllä paljon vähemmän) ovat nauravaisia ja sosiaalisia olentoja, joiden silmät oikein tuikkivat elämäniloa. Luojan kiitos minä olen niin onnekas, että suurin osa minun tuttavapiiristäni on tätä toista sakkia.

Yksi mahtavimmista asioista, joita olen täällä oloaikanani kokenut, on se, että olen voinut nauttia täydellisestä vapaudesta arjen pieniä yksityiskohtia myöten. Olen alkanut kokea kuuluvuutta tähän maaperään ja elämään ja nautin minulle uudesta ilmastosta, joka on erilainen kuin muualla.

Oma maani ei koskaan voinut tarjota minulle sitä mitä Suomi on minulle tarjonnut: saan elää täällä itsellistä elämää turvassa omassa nätissä asunnossa, ja valtio auttaa minua kotoutumaan ja pääsemään nopeasti kärryille kieliopintojen kautta.

Suomi on antanut minulle enemmän kuin odotin – miten voisin olla rakastamatta sitä ja tuntematta kuuluvuutta siihen? Tiedän, että olen ulkonäköni puolesta ja kaikin tavoin muutenkin erilainen kuin paikalliset, mutta sydämeni sykkii pelkkää rakkautta.

Yhden ystäväni kova reaktio näihin aatoksiin tuli minulle täytenä järkytyksenä. Hän ei voinut hyväksyä, että rakastan mitään muuta maata kuin Irakia, ja syytti minua epäisänmaallisuudesta. Hän peräti sanoi, ettei ole Irakille kunniaksi, että se on minunlaiseni ihmisen kotimaa.

Eivät kai suomalaisetkin ajattele samalla tavalla kuin tämä ystäväni? Että minulla ei olisikaan oikeutta rakastaa tätä maata? Onko rakkauteni Suomea kohtaan anteeksiantamaton synti?

[---]

Haneen on irakilainen toimittaja, joka on tullut Suomeen turvapaikanhakijana. Turvallisuutensa vuoksi hän esiintyy vain etunimellään. Käännös arabiasta Sampsa Peltonen.

Vihreä Lanka
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.

Kni

• Jäsen^^^
  • Liked: 17258
  • Kertaluonteinen ja ainutlaatuinen yksittäistapaus.
Vs: 2016-12-21 Suomi irakilaisnaisen silmin
« Vastaus #1 : 22.12.2016, 16:31:07 »
Haneen rakastaa vain sitä materiaalista hyvää, jonka Suomi hänelle antaa.
Muuten hän on aivan väärässä maassa.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Java

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 5715
« Vastaus #2 : 22.12.2016, 16:35:25 »
Nyt en ymmärrä, jos ja kun kaikki Irakilaiset ovat hymyileviä, sosiaalisia ja kaikin puolin kivoja, miksi ihmeessä sieltä piti karkuun lähteä :o
Älä usko mitään mitä kirjoitan!

Uuno Nuivanen

• Jäsen^^^
  • Liked: 41232
  • Vaalivoitto
« Vastaus #3 : 22.12.2016, 16:37:02 »
Lainaus
Oma maani ei koskaan voinut tarjota minulle sitä mitä Suomi on minulle tarjonnut: saan elää täällä itsellistä elämää turvassa omassa nätissä asunnossa, ja valtio auttaa minua kotoutumaan ja pääsemään nopeasti kärryille kieliopintojen kautta.

Ja kaikki tämä aivan ilmaiseksi!!1!
"Suomesta on tullut jappastelun ja vatuloinnin suurvalta."

- Perttu Kauppinen, IL

MiljonääriPlayboy

• Jäsen^^^
  • Liked: 16442
« Vastaus #4 : 22.12.2016, 16:41:59 »
Nyt en ymmärrä, jos ja kun kaikki Irakilaiset ovat hymyileviä, sosiaalisia ja kaikin puolin kivoja, miksi ihmeessä sieltä piti karkuun lähteä :o

Ja esiintyy "turvallisuutensa vuoksi vain etunimellään". Ei kai vaan sen takia, etteivät ne sosiaaliset, puheliaat ja hymyilevät heitä parvekkeelta alas tms. keppostelua?   :roll:
PolPolle tiedoksi:
A) kaikki kirjoittamani on sarkasmia
B) Vous êtes des collaborateurs

Afrikan kirjeenvaihtaja

• Jäsen^^^
  • Radio Free Yerevan
« Vastaus #5 : 22.12.2016, 16:47:15 »
Haneen rakastaa vain sitä materiaalista hyvää, jonka Suomi hänelle antaa.
Muuten hän on aivan väärässä maassa.

Hänhän voi päätyä vielä vaikka vuoden pakolaisnaiseksi ja poliitikoksi, sillä Suomessa kaivataan nyt kipeästi itsenäisiä turvapaikanhakijanaisia Irakista antamaan kasvot hädälle.

kriittinen_ajattelija

• Jäsen^^^
  • Liked: 10679
  • Punavihreäkriittinen
« Vastaus #6 : 22.12.2016, 16:58:22 »
Jaa,jaa ainakin ISIS:sen hallitsemilla alueilla ja luultavasti muuallakin Irakissa naiset kulkee täysburkat päällä eikä paljon pälise bussissa, mikäli niillä nyt on lupa sinne edes mennä ilman miehen saattamista, joten en ihan taas ymmärrä tuota lätisemistä suomalaisten hiljaisuudesta. Fakta nyt on vaan se, että suomalaiset puhuu huonoa englantia eikä siksi viitsi alkaa paljon jutella hoono soomi mamujen kanssa, tämä johtuu siitä, että Suomen kieli kuuluu ugrilaisiin kieliin ja siten englannin ääntäminen on meille vaikeampaa kuin vaikka hurreille. Olen ollut monissa kansainvälisissä ryhmissä, enkä ole havainnut muilla etnisyyksillä mitään suomalaisia suurempaa puheliaisuutta, paitsi tietenkin kuukereitten keskuudessa, jotka käyttäytyy yleensä vrt. suomalainen aineissa. Toki suomalaiset on varmasti introvertimpää kansaa kuin muut, mutta sitä liioitellaan aina.
« Viimeksi muokattu: 22.12.2016, 17:00:47 kirjoittanut kriittinen_ajattelija »
We are at a crossroad. Mankind will divide into two groups: one that keeps hybridizing & auto-domesticating in the cities, & another that will stay away from the "diverse" cities & will instead seek rural life & artificial hardship, to become better & REVERSE the domestication.

Asra

• Jäsen^^^
  • Liked: 2326
« Vastaus #7 : 22.12.2016, 17:03:35 »
En ihmettele, jos vaikka mitään irakilaisnaista ei olisi olemassakaan. Juttu heijastaa sen verran puhtaasti eräiden suomalaisten keskuudessa esiintyvää toiseudenpalvontaa.

ﻳَﺎ ﺃَﻳُّﻬَﺎ اﻟﻨَّﺎﺱُ اﺗَّﻘُﻮا ﺭَﺑَّﻜُﻢُ اﻟَّﺬِﻱ ﺧَﻠَﻘَﻜُﻢْ ﻣِﻦْ ﻧَﻔْﺲٍ ﻭَاﺣِﺪَﺓٍ ﻭَﺧَﻠَﻖَ ﻣِﻨْﻬَﺎ ﺯَﻭْﺟَﻬَﺎ ﻭَﺑَﺚَّ ﻣِﻨْﻬُﻤَﺎ ﺭِﺟَﺎﻻً ﻛَﺜِﻴﺮًا ﻭَﻧِﺴَﺎءً ۚ ﻭَاﺗَّﻘُﻮا اﻟﻠَّﻪَ اﻟَّﺬِﻱ ﺗَﺴَﺎءَﻟُﻮﻥَ ﺑِﻪِ ﻭَاﻷَْﺭْﺣَﺎﻡَ ۚ ﺇِﻥَّ اﻟﻠَّﻪَ ﻛَﺎﻥَ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻢْ ﺭَﻗِﻴﺒًﺎ

http://www.setakielto.fi/

cossus

• Vieras
« Vastaus #8 : 22.12.2016, 17:07:29 »
Tappava vaitonaisuus ja provoisoiva rauhallisuus. Siinäpä hyviä määritteitä meidän suomalaisten kelvottomalle luonteelle. Pitääpä varmaankin alkaa tarkkailemaan itseään. Ettei sortuisi uhkailemaan ketään vaitonaisuudella tai provosoimaan ketään rauhallisuudella! Ehkä silloin säästyy musulmaanien vastatoimenpiteiltä?

Mikähän muuten on se planeetta missä mainittu suurin osa suomalaisista elää? Tähän päivään saakka olen luullut että me kaikki, niin suomalaiset kuin irakilaisetkin, elämme Maa-planeetalla. Ehkä Koraani tietää tästä asiasta enemmän?

Afrikan kirjeenvaihtaja

• Jäsen^^^
  • Radio Free Yerevan
« Vastaus #9 : 22.12.2016, 17:10:52 »
En ihmettele, jos vaikka mitään irakilaisnaista ei olisi olemassakaan. Juttu heijastaa sen verran puhtaasti eräiden suomalaisten keskuudessa esiintyvää toiseudenpalvontaa.

Haneen käsittelee muslimeita hieman kitkerästi. Olisikohan suomalainen toiseudenpalvoja kirjoittanut tällaista tekstiä?

Lainaus
Rakkautta sodan maassa

Ennen kuin kirjoitan tämänkertaisesta aiheesta, haluan kiittää Jumalaa siitä, ettei yksikään perheenjäseneni eikä arabi lue tätä. Jos lukisivat, he pitäisivät minua kapinallisena, perinteet hylänneenä huonosti kasvatettuna naisena, joka on niin moraaliton, ettei häntä huoli kukaan vaimoksi.

Vaikka olot ovat vaikeat ja sodat ovat kestäneet vuosia tähän päivään saakka, rakkaus on onnistunut raivaamaan tien luoksemme yli kaikkien esteiden, värittämään ja ilostuttamaan elämäämme, saamaan meidät takertumaan elämänsyrjään, valamaan uskoa valoisaan huomiseen.

Olemme alkaneet haaveilla omasta rakkaasta, suunnitella yhteistä tulevaisuutta, nähdä mielessämme miten oma perhe ja lapset kasvavat yhdessä sitä mukaa kuin me harmaannumme. Unelmien maailma oli meidän turvapaikkamme aina kun vaihtoehdot loppuivat.

Ennen kuin käyn asiaan, haluan muistuttaa, että rakkaussuhteet rajoittuvat meillä puhelinsoittoihin, tekstiviesteihin ja harvoihin tapaamisiin pojan autossa tai kahvilassa tai ravintolassa mahdollisimman kaukana tytön kotoa, ettei vain kukaan perheenjäsen näe.

Minä ja kaikki maani tytöt ihastumme salaa, rakastumme salaa, haavoitumme salaa ja nuolemme haavat salaa. Kuolemme sata kuolemaa paljastumisen pelosta, koska se olisi meidän loppumme.

Rakkaushan on yhteiskunnan silmissä rikos. Rikos, jonka rangaistus vaihtelee perheittäin. Kuka tappaa tyttären, jos suhde paljastuu – ja silloinkos väkijoukko hurraa, kun kunniallinen mies ”pesee häpeän pois omin käsin”. Kuka tyytyy hakkaamaan, minkä jälkeen tyttöä kohdellaan huonommin kuin elukkaa, nöyryytetään kotona, kun on aiheuttanut perheelle häpeää.

Kyllä vain, naiset ja herrat: rakkaus aiheuttaa Lähi-idän ihmisten mielestä häpeää!

Nämä paineet ja kahleet kohdistuvat vain naisiin, koska miehille on sallittua kaikki, jopa sukupuolisuhteet, kunhan pysyvät salassa. Julkisesti mikään ei saa näkyä, mutta kiellettyä se ei ole, koska miehellähän saa olla suhteita vaikka kuinka, eikä siitä kukaan edes paheksu.

Tarinalla on yleensä onneton loppu. Me naiset joudumme naimisiin isän, sedän, veljen tai muun miespuolisen sukulaisen valitseman miehen kanssa. Kieltäytyminen ei käy laatuun, eikä suvulle voi kertoa, että sydän olisi valinnut elämäntoveriksi ja uskonkumppaniksi toisen miehen.

Eikö islam opetakin meille, että avioliitto on myös uskon täydellistämistä? Miten sitten minulla ei olisi oikeutta valita miestä oman uskoni täydellistämiseksi? Miksi minut pakotetaan nukkumaan yhden miehen sylissä samalla kun unelmoin toisesta? Miksi minun täytyy teurastaa tunteet, haudata ne omin käsin? Sehän on väärin minua itseäni kohtaan, ja myös sitä minun kanssani avioitunutta miestä kohtaan, koska en voi rakastaa häntä enkä kohdella samalla tavalla kuin kohtelisin oikeasti rakastamaani miestä.

Usein rakastavaisilla on kova kohtalo. Suku voi kieltää suhteen, koska toinen on sunni- ja toinen šiiamuslimi. Tähän tyhmään tekosyyhyn on tyssännyt monen monituista rakkautta. Suvun vanhoillisuus tappaa rakastavaisten unelmat.

Kuka pakottaa tyttärensä naimisiin serkkunsa kanssa, koska poika on valtion virassa eli poliisissa, armeijassa, vartiointiliikkeessä... Oli missä oli, kaikkia näitä ammatteja varjostaa kuolema, sillä terrorismi kohdistuu usein paikkoihin, missä näiden alojen edustajia on paljon koolla. Uhrien joukkoon halutaan kymmeniä nuoria miehiä, heidän joukossaan myös se serkkupoika, tuore sulhanen.

Morsianparka jää leskeksi heti elämänsä alussa ja joutuu vaimoksi vainajan veljelle, vaikka tällä olisi jo ennestään yksi vaimo ja vaikka ikäeroa olisi kuinka paljon. Nainen joutuu naimisiin miesvainajansa veljen kanssa suruajan loputtua.

[---]

Vihreä Lanka

Blanc73

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 18043
  • Geenivirhe paholainen, Oulun osasto
« Vastaus #10 : 22.12.2016, 17:15:26 »
Monikulttuuri-skene tarjoaa loputtomasti huumoria. Tosin minua ei tälläkään kertaa naurata.
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Asra

• Jäsen^^^
« Vastaus #11 : 22.12.2016, 17:16:34 »
Näköjään heijastelee myös feminismiä, mutta ei nuo kirjoitukset ainakaan mitään Irakissa vallitsevaa asenneilmapiiriä heijasta. Siksi ovat hieman oudoksuttavaa irakilaisen naisen teksteiksi.

ﻳَﺎ ﺃَﻳُّﻬَﺎ اﻟﻨَّﺎﺱُ اﺗَّﻘُﻮا ﺭَﺑَّﻜُﻢُ اﻟَّﺬِﻱ ﺧَﻠَﻘَﻜُﻢْ ﻣِﻦْ ﻧَﻔْﺲٍ ﻭَاﺣِﺪَﺓٍ ﻭَﺧَﻠَﻖَ ﻣِﻨْﻬَﺎ ﺯَﻭْﺟَﻬَﺎ ﻭَﺑَﺚَّ ﻣِﻨْﻬُﻤَﺎ ﺭِﺟَﺎﻻً ﻛَﺜِﻴﺮًا ﻭَﻧِﺴَﺎءً ۚ ﻭَاﺗَّﻘُﻮا اﻟﻠَّﻪَ اﻟَّﺬِﻱ ﺗَﺴَﺎءَﻟُﻮﻥَ ﺑِﻪِ ﻭَاﻷَْﺭْﺣَﺎﻡَ ۚ ﺇِﻥَّ اﻟﻠَّﻪَ ﻛَﺎﻥَ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻢْ ﺭَﻗِﻴﺒًﺎ

Nuiva kansalainen

• Jäsen^^^
  • Liked: 4533
  • Sivistynyt maahanmuuttokriitikko.
« Vastaus #12 : 22.12.2016, 17:32:04 »
Kuvassa oli näköjään parta ajettu.
"Maailman parantaminen ei voi olla näin pienen kansan tärkein tehtävä. Meidän vaikutuksemme maailman menoon on promillen luokkaa. Sekin on hieman yläkanttiin laskettu. Meidän tärkein tehtävämme on huolehtia tästä maasta, suomalaisten turvallisuudesta ja hyvinvoinnista. Kukaan muu ei sitä tee."
-Gustav Hägglund 6.6.2015

Afrikan kirjeenvaihtaja

• Jäsen^^^
  • Radio Free Yerevan
« Vastaus #13 : 22.12.2016, 17:43:01 »
Näköjään heijastelee myös feminismiä, mutta ei nuo kirjoitukset ainakaan mitään Irakissa vallitsevaa asenneilmapiiriä heijasta. Siksi ovat hieman oudoksuttavaa irakilaisen naisen teksteiksi.

Sinun kannattaisi kirjoittaa Vihreään Lankaan ja kertoa totuus Irakin asenneilmapiiristä. Sinähän olet kertonut oleskelleesi ainakin Pohjois-Irakissa.

Uuno Nuivanen

• Jäsen^^^
  • Liked: 41232
  • Vaalivoitto
« Vastaus #14 : 22.12.2016, 17:48:05 »

Sinun kannattaisi kirjoittaa Vihreään Lankaan ja kertoa totuus Irakin asenneilmapiiristä. Sinähän olet kertonut oleskelleesi ainakin Pohjois-Irakissa.

Uskonveljet voisivat kurmoottaa unelman horjuttamisesta.
"Suomesta on tullut jappastelun ja vatuloinnin suurvalta."

- Perttu Kauppinen, IL

Ernst

• Asiantuntija
  • Jäsen^^^
  • Liked: 20132
« Vastaus #15 : 22.12.2016, 17:50:11 »

Onhan se tietysti kaikille mukavaa, sosiaalista, kun kurkkusi katkaiseva hymyilee ja on muutenkin kohtelias supliikki-ihminen. Kulunuttahan tämä on, mutta Gestaponkin palveluksessa olleet pyysivät (huom!) epäiltyjään tulemaan toimipaikkaansa "keskustelemaan" asioista, joita heillä oli tiedossaan. Ei rähinää, ei väkivaltaa. Kieltäytymiseen suhtautuminen toki muutti hiukan toimintatapaa...
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Skeptikko

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 19612
« Vastaus #16 : 22.12.2016, 17:58:52 »

Onhan tuokin mahdollista. Sekin voi olla mahdollista, että on käynyt vähän niin kuin Anne Frankin päiväkirjoille on jotkut väittäneet käyneen - eli editoinnissa ja/tai käännöksessä on voinut tapahtua tekstille varsin kummia...
« Viimeksi muokattu: 22.12.2016, 18:06:10 kirjoittanut Skeptikko »
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Kni

• Jäsen^^^
  • Liked: 17258
  • Kertaluonteinen ja ainutlaatuinen yksittäistapaus.
« Vastaus #17 : 22.12.2016, 18:48:08 »
Kaunis nainenhan Haneen on eikä ainakaan kuvassa käytä kaapua tai muita rodullistettuja vaatteita joten siinä suhteessa hän lienee turvisten integroitumiskykyisintä ja -haluisinta joukkoa.

Lainaus
”Sanokaa nyt herrantähden edes joku jotain, tuo pelottava mykkyys saa minut voimaan pahoin, on kuin matkustaisin ruumisvaunussa!”

Mutta hänen tuskastumisensa suomalaisten hiljaisuuteen antaa kyllä ymmärtää, että ei hän mikään hätää tai vainoa kärsivä ole vaan enemminkin kaarnavenematruusien sukua eli free life seeker. Todellinen hädänalainen ei turvaan päästyään valita hiljaisuudesta, kaamoksesta, kylmyydestä tai väärästä riisilajista.

Nyt sitten vain työlupahakemus vetämään. Vihreästä langasta varmasti löytyy vakituinen ja riittävän hyvin palkattu työpaikka jotta ehdot työluvalle täyttyvät.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Java

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
« Vastaus #18 : 22.12.2016, 18:57:23 »
Sitä en kyllä ymmärrä, että tytsy esiintyy turvallisuuden takia vain etunimellä, mutta uskaltaa kuitenkin laittaa kuvansa :o

no future

• Jäsen^^^
  • Liked: 1864
« Vastaus #19 : 22.12.2016, 19:04:03 »
Sitä en kyllä ymmärrä, että tytsy esiintyy turvallisuuden takia vain etunimellä, mutta uskaltaa kuitenkin laittaa kuvansa :o
Kaikkia ei kiinnosta vastaanottaa ihmisulosteita tai edes verbaalisia uhkauksia postin välityksellä. Tai sähköisestikään.

Afrikan kirjeenvaihtaja

• Jäsen^^^
  • Radio Free Yerevan
« Vastaus #20 : 22.12.2016, 19:28:38 »

Hän ilmeisesti olettaa, että hänen vanhempansa tuntevat henkilöt eivät ymmärrä suomea, vaikka kirjoitukset löydettäisiinkin.

Lainaus
Naisvankina meidän vuosituhannellamme?

Osoitan sanani jokaiselle tytölle ja naiselle, joka on tullut Suomeen hakemaan vapautta ja vapautumista. Oikein sapettaa nähdä kaupungilla ja ostoskeskuksissa kauheat määrät arabimiehiä, kun taas arabinaiset loistavat poissaolollaan.

Medianäkyvyydessä aivan sama juttu: eipä näy paljon naisia televisioruudussa eikä suomalaislehtien etusivun kuvissa. Miehistä kyllä piisaa tarinoita ja kuvia joka tiedotusvälineessä.

Ei Suomeen ole tullut pelkkiä miehiä, vaan joukossa on myös vaimoja, tyttäriä ja sisaria! Toki Suomeen on tullut turvapaikanhakijoina enemmän miehiä kuin naisia, mutta kaikista maahanmuuttajista naisia on puolet.

Miehet kuitenkin harjoittavat yhä tuttua sortopolitiikkaansa, siinä missä naiset jatkavat samaa nöyristelyä kuin aina eivätkä vieläkään ymmärrä omia oikeuksiaan. Naiset tarvitsisivat kipeästi tiedostavaa ajattelua ja paljon tukea.

[---]

Harrasta mitä huvittaa, koska täällä unelmillasi ja pyrkimyksilläsi on lain suoja. Laki suojelee naista, ja yhteiskunta tukee lahjakkuuksia. Sellaisesta sinua ei voi syyttää.

Ruumiiseesi ei myöskään saa kukaan kajota, ellet itse sitä toivo. Olet nyt turvassa.

[---]

Tasa-arvo-ongelman ratkaiseminen on meidän kaikkien vastuulla. Meidän pitää korjata tilanne ennen kuin se kärjistyy entisestään.

Minusta yksi tärkeimmistä toimenpiteistä olisi käydä vastaanottokeskuksissa luennoimassa aiheesta kaikista eri maista tuleville. Niiden kautta pitää yrittää voittaa naisten luottamus ja auttaa heitä rohkaistumaan siitä huolimatta, että miehet ovat ainakin arabimaissa vieneet heidän itsetuntonsa harjoittamalla turpa kiinni -politiikkaa.

Turvapaikanhakijat tulevat maista, joissa yhteiskunta on sairas. Asennevinoumat pitää oikaista ennen kuin tauti tarttuu Suomenkin yhteiskuntaan nyt kun eri maista tulevien pakolaisten määrä on niin suuri.

Olisin niin halunnut julkaista tämän blogikirjoituksen arabiaksi, jotta turvapaikanhakijanaiset voisivat lukea sen, mutta toisaalta taas en halua, että isäni joutuu vaikeuksiin ja äitiä soimataan, kun on kasvattanut tällaisen tyttären!

Vihreä Lanka (lihavointi A. k.)

Alaric

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 64123
  • Ei maata ilman kansaa, ei kansaa ilman verilinjaa
« Vastaus #21 : 22.12.2016, 19:41:16 »

Mitä oudoksuttavaa tuossa on? Kai nyt Irakistakin löytyy naisia, jotka eivät halua alistua barbaarisen muslimikulttuurin mukaisiksi tahdottomiksi synnytyskoneiksi ja miestensä omaisuudeksi, vaikka suurin osa varmaan onkin lapsesta asti aivopesty omaksumaan tuollainen rooli.

Feminismi on sanana niin ryvettynyt, että siitä tulee nykyään mieleen ihan muut asiat kuin se, että vastustaa pakkoavioliittoja ja häpeäväkivaltaa ja kannattaa sukupuolten välistä tasa-arvoa, kuten tämä nainen tuossa jälkimmäisessä kirjoituksessaan.
Uusi kansallismielinen puolueprojekti Sinimusta Liike on aloittanut kannattajakorttikeräyksen 12.5.2021!

Käy tekemässä kannatusilmoitus näppärästi ja nopeasti netissä: https://puoluerekisteri.fi/puolue/26

guest12632

• Vieras
« Vastaus #22 : 22.12.2016, 19:49:46 »
Lainaus

Aika hyvän valtion saa rakennettua, kun ei kuluta energiaansa bussissa äbäläwäbälöintiin.

Outo olio

• Jäsen^^^
  • Liked: 9990
  • Manner-Suomen Tasavalta
« Vastaus #23 : 22.12.2016, 20:24:14 »
Lainaus
Toiset suomalaiset taas (heitä on kyllä paljon vähemmän) ovat nauravaisia ja sosiaalisia olentoja, joiden silmät oikein tuikkivat elämäniloa. Luojan kiitos minä olen niin onnekas, että suurin osa minun tuttavapiiristäni on tätä toista sakkia.

Tunnetaan myös suomenruotsalaisina, ihan vain näin vinkkinä. :) Siitä vaan uutta parempaa kotikaupunkia etsimään.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

ISO

• Jäsen^^^
  • Liked: 22223
  • Persuhtava keskustelija
« Vastaus #24 : 22.12.2016, 20:27:34 »
Minua ei kiinnosta pätkääkään miltä Suomi näyttää irakilaisnaisen silmin.

Minua kiinnostaa miltä se näyttää meidän suomalaisten silmin.

Eikä siinä näyssä tunkeutujat saa erottua, niitten pitää sulautua, kotoutua ja integroitua, jos mielivät saada arvostusta ja aseman tässä yhteiskunnassa.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Java

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
« Vastaus #25 : 22.12.2016, 20:28:25 »
Kaikkia ei kiinnosta vastaanottaa ihmisulosteita tai edes verbaalisia uhkauksia postin välityksellä. Tai sähköisestikään.
Avaatko vähän, tyhmä ei nyt ymmärrä mitä tarkoitat.

rölli2

• Jäsen^^^
  • Liked: 1801
« Vastaus #26 : 22.12.2016, 20:38:29 »
En laske suomalaisille ominaista introverttiutta viaksi. Ruotsissa on erilaista sakkia. Sinne vaan. Itse en tykkää jos julkisissa liikennevälineissä pälistään suureen ääneen. Tämä voi hyvinkin olla keksitty kirjoitus jolla halutaan ärsyttää niitä ihmisiä jotka vielä ovat järjissään

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

Asra

• Jäsen^^^
« Vastaus #27 : 22.12.2016, 20:42:53 »
Mikäänhän ei estä julkaisemasta sitä blogikirjoitusta arabiaksi. Voi jättää vaikka nimen kokonaan pois. Omituista selittelyä.

Afrikan kirjeenvaihtaja

• Jäsen^^^
  • Radio Free Yerevan
« Vastaus #28 : 22.12.2016, 20:52:24 »
Mikäänhän ei estä julkaisemasta sitä blogikirjoitusta arabiaksi. Voi jättää vaikka nimen kokonaan pois. Omituista selittelyä.

Ehkä hän onkin julkaissut sen myös arabiaksi vaikkapa nimettömänä. Kirjoitus saattaa levitä nyt pitkin Lähi-itää ja Pohjois-Afrikkaa.

Aeon

• Jäsen^^^
  • Liked: 3454
« Vastaus #29 : 22.12.2016, 21:00:54 »
Onko joku kaapannut Asran tilin, kun olen ruvennut tykkäämään kirjoituksista. :)

Asiaan. Tuntemani mamut, jotka ovat kotoisin kulttuureista, joissa sosiaalisuus on ihan jotain muuta kuin Suomessa, ovat kehuneet miten mukava Suomessa on elää, kun saa olla rauhassa. Kun kokoontuvat oman kulttuurin edustajien kanssa, niin renao on valtava, mutta eivät kaipaa sitä päivittäistä renaoa. Asennekysymys.
Hommalla junttaamista vuodesta 2009 lähtien

Tagit: