Kirjoittaja Aihe: 2015-08-20 VL: Muukalaisvastaiset nousivat perussuomalaisissa marginaalista  (Luettu 5346 kertaa)

Panopticon

• Jäsen^^^
  • Liked: 700
  • Make it so!
http://www.vihrealanka.fi/reportaasit/muukalaisvastaiset-nousivat-perussuomalaisissa-marginaalista-vallan-ytimeen

Lainaus
Muukalaisvastaiset nousivat perussuomalaisissa marginaalista vallan ytimeen
20.8.2015 10.18
ANNAKAISA SUNI

”TAPAUS OLLI IMMONEN” on puhuttanut Suomea siitä lähtien, kun kansanedustaja kirjoitti eräänä heinäkuun yönä Facebook-sivuillaan haaveilevansa taistelusta, joka kukistaa monikulttuurisuuden.

Immonen ei ole mikään yksittäistapaus, vaan osa hallituspuolue perussuomalaisten sisällä yli vuosikymmenen elänyttä muukalaisvastaista ryhmittymää. Se levittää retoriikkaansa ministerien arvovaltaisella äänellä ja edustaa Suomea ulkomailla. Samalla muukalaisvastaisten valta perussuomalaisten sisällä kasvaa.

1. JUURET

MUUKALAISVASTAISET eivät perustaneet perussuomalaisia. He tulivat puolueeseen 2000-luvulla Jussi Halla-ahon johdolla.

”Halla-aholaiset päättivät tietoisesti liittyä perussuomalaisiin, sillä aivan uuden puolueen olisi ollut vaikea päästä eduskuntaan”, sanoo Hufvudstadsbladetin kolumnisti ja aiempi pitkäaikainen politiikan toimittaja Marianne Lydén.

Halla-aho oli sitoutumaton ehdokas perussuomalaisten listalla vuoden 2007 eduskuntavaaleissa ja vuoden 2008 kunnallisvaaleissa. Vuonna 2010 hän liittyi puolueeseen.

Perussuomalaisia pitkään seurannut Lydén käy perusteellisesti läpi halla-aholaisten nousun puolueessa vuonna 2012 ilmestyneessä pamfletissaan Jag är inte rasist. Jag vill bara ha främlingsfientliga röster.

Perussuomalaisten edeltäjällä Suomen maaseudun puolueella oli toki Sulo Aittoniemi, joka käytti 1990-luvulla avoimen rasistista kieltä eduskunnassa ja hyökkäsi erityisesti ensimmäisiä Somaliasta Suomeen tulleita pakolaisia vastaan.

Muukalaisvastaisen puheen normalisoimisesta vastasivat suurten puolueiden edustajat. Esimerkiksi entinen sisäministeri Kari Rajamäki (sdp) ja kansanedustaja Ben Zyskowicz (kok) vakiinnuttivat 1990-luvulla käsitteet ankkurilapsi ja turvapaikkashoppailu maahanmuuttopoliittiseen keskusteluumme.

Tähän kotikutoiseen muukalaisvastaisuuteen verrattuna 2000-luvulla noussut halla-aholaisuus on järjestelmällisempää ja suuntautuu selkeämmin islamia vastaan, Lydén sanoo. Se on verkostoitunut osaksi eurooppalaista anti-islamistista liikettä.

Sen juuret ovat Suomen Sisu -järjestössä ja sen aktiivien käynnistämässä, muukalaisvastaisessa Hommaforum-sivustossa. Halla-aholaisiin lukeutuvalla Olli Immosella on kytköksiä väkivaltaa käyttäviin uusnatseihin, kuten Suomen vastarintaliikkeeseen.

Jne.

Muukalaisvastaiset. Jutun lopussa määritellään termejä:

Lainaus
MUUKALAISVASTAISUUS = Toisten kulttuurien, etnisyyksien tai kansalaisuuksien vastustus. Halla-aholaiset ovat muukalaisvastaisia, mutta muukalaisvastaisiin kuuluu muitakin kuin halla-aholaisia,

Wat? Kaikki toimittajat ovat juoppoja, mutta kaikki juopot eivät ole toimittajia.

Eino P. Keravalta

• Jäsen^^^
  • Liked: 22137
  • Letters from Paskastan
Lainaus
MUUKALAISVASTAISUUS = Toisten kulttuurien, etnisyyksien tai kansalaisuuksien vastustus.

Täyttä roskaa.

Emme me vastusta muita kulttuureita, etnisiä ryhmiä tai kansalaisuuksia.

Me annamme niille täyden olemassaolon oikeutuksen ja toivomme heille hyvää, mutta uskallamme myös sanoa julki sen tosiasian, että kaikki kulttuurit eivät erilaisista arvojärjestelmistä johtuen voi elää samassa yhteiskunnassa ilman konfliktia tai ilman yhteiskunnan pirstoutumista eriarvoisiin enklaaveihin.

Ja vielä yksinkertaisemmin: en vastusta sen enempää kissoja kuin koiriakaan, mutta ei niitä samaan huoneeseen juuri kannata laittaa.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Dharma

• Vieras
Veronamaksajat tukevat vihreää lantaa 70 eurolla vuodessa per lukija

Saturoitunut

• Jäsen^^^
  • Liked: 2332
  • Ilmeisesti
Lainaus
Perussuomalaisten edeltäjällä Suomen maaseudun puolueella oli toki Sulo Aittoniemi, joka käytti 1990-luvulla avoimen rasistista kieltä eduskunnassa ja hyökkäsi erityisesti ensimmäisiä Somaliasta Suomeen tulleita pakolaisia vastaan.

Niin, eli siis niitä Somalian ex-diktaattori Siad Barren sisäpiiriläisiä vastaan. Eiku nehän tulikin Venäjältä. Milloin Somaliasta tuli Suomeen ensimmäiset pakolaiset?

Eikö tuollaisen asiattoman "muukalaisvastaiseksi" panettelun tulisi johtaa toimenpiteisiin?
« Viimeksi muokattu: 20.08.2015, 20:57:05 kirjoittanut Saturoitunut »

Shemeikka

• Jäsen^^^
  • Liked: 9792
  • Oulu- Uleåborg
Lainaus
Halla-aholaisiin lukeutuvalla Olli Immosella on kytköksiä väkivaltaa käyttäviin uusnatseihin, kuten Suomen vastarintaliikkeeseen.

Onko Olli ollut kuvissa muittenkin natsien kanssa kuin SVLn? Onko muita natseja?
« Viimeksi muokattu: 20.08.2015, 21:18:47 kirjoittanut Shemeikka »
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

http://asfalttikukka.blogspot.fi/
Nude but not naked.

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

Kristallipuolueen ehdokas Oulussa 2021

jellona

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 342
Leimakirves iskee... Auttaako tuollaisille sanoa, että olet kuule annakaisa nyt ihan pihalla. Väite on ja pysyy niin kauan kuin henki sinussa pihisee. Tilanne päättyy juupas eipäs väittelyyn ja lopulta annakaisa pillahtaa itkuun.

Myönnän siis tuolle annakaisalle! Kannatan Immosen Ollia. Hän kirjoitti hienon isänmaallisen tekstin joka kirvoitti kyyneleet silmiini. Kannatan Jussi Halla-ahoa! Jussi on penaalin terävin kynä ja kynäakrobaatti. Kannatan Hakkaraisen Teuvoa! Teuvo uskaltaa sanoa sen mitä kukaan muu ei uskalla.

Terkkuja annakaisa! Minä olen ylpeä valkoinen heteromies! Olen isänmaallinen ja ylpeä siitä! Vaarini oli veteraani ja olen ylpeä siitäkin. Olen kristitty ja myös siitä ylpeä!

Kuuleppa annakaisa. Olen erämies ja ammun eläimiä jos osuu ristikon eteen. Nylkeminen on veristä puuhaa. Minulla on moottoripyörä ja leijonasormus! Olen myöskin vannonut sotilasvalan ja aion myös taistella isänmaani puolesta kun tarve vaatii. Minulla on vahva usko kanssataistelijoihini. Me taistelemme loppuun asti kotimaamme ja yhden todellisen kansakunnan puolesta!

Tiesitkö annakaisa. Tämä multikulttuurin ruma kupla hajoaa pian miljooniksi pieniksi palasiksi. Sille vaan ei mahda mitään, että niin käy.

Annakaisa, me ihmiset olemme erilaisia. Minä olen tällainen ja sinä sellainen. Se nyt vaan on niin.
Aina kun näen punaisen ristin, näen punaista.

MW

• Jäsen^^^
  • Liked: 18333
  • Kiltti ja ystävällinen, mutta niin nuiva.
Lainaus

Niin, eli siis niitä Somalian ex-diktaattori Siad Barren sisäpiiriläisiä vastaan. Eiku nehän tulikin Venäjältä. Milloin Somaliasta tuli Suomeen ensimmäiset pakolaiset?

Eikö tuollaisen asiattoman "muukalaisvastaiseksi" panettelun tulisi johtaa toimenpiteisiin?

Neuvostoliiton läksiäislahja Suomelle. Esimerkillisen hieno operaatio KGB:ltä viimeiseksi vittuiluksi.

ISO

• Jäsen^^^
  • Liked: 22223
  • Persuhtava keskustelija
Tämä on vasta alkua, maahanmuuttovastaisten nousu tulee olemaan hurjaa kunhan se pääsee kunnolla vauhtiin.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

MW

• Jäsen^^^
  • Liked: 18333
  • Kiltti ja ystävällinen, mutta niin nuiva.
Tämä on vasta alkua, maahanmuuttovastaisten nousu tulee olemaan hurjaa kunhan se pääsee kunnolla vauhtiin.

Minä en ole kategorisesti maahanmuuttovastainen. Mutta "maahanmuuton" ollessa synonyymi kehitysmaiden väestön siirrosta pohjoiselle pallonpuoliskolle syytingille, olen toki sitten.

Luulisi kaikkien koomapotilaita lukuunottamatta olevan.

Panopticon

• Jäsen^^^
  • Liked: 700
  • Make it so!
Kumpi on enemmän väärässä: muukalaisvastainen poliittinen toimija vai realiteettivastainen toimittaja?

nollatoleranssi

• Jäsen^^^
  • Liked: 13221
  • Puhekin on teko
Mahdollisesti tunnetuin mamukriittinen ehdokas puolueessa oli aiemmin Tony Halme. Silloin puolueen uskottavuus oli vielä todella vähänlainen ja Halme ei välttämättä nostanut uskottavuutta paljoakaan. Mutta samalla Halme piti maahanmuuttokriittistä siipeä yksin yllä. Se oli myös yksi eduskuntavaalipaikka lisää kolmen edustajan pienpuolueelle.

jänkäkurppa

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 603
  • Kottaraisenpöntönvaltaaja
Jonninjoutavvoo. Perussuomalaiset ovat aina pitäneet suomalaisten puolta. "Muukalaisvastaisuus" on jokin ihmeellinen termi, jolla ei ole persujen kanssa ollut tekemistä eikä ole nytkään. Mikä tai kuka on "muukalainen"? Se hänelle nyt kertokaa.

ISO

• Jäsen^^^
  • Liked: 22223
  • Persuhtava keskustelija

Minä en ole kategorisesti maahanmuuttovastainen. Mutta "maahanmuuton" ollessa synonyymi kehitysmaiden väestön siirrosta pohjoiselle pallonpuoliskolle syytingille, olen toki sitten.

Luulisi kaikkien koomapotilaita lukuunottamatta olevan.

Erittäin hyvä pointti, olen samoilla linjoilla kanssasi. Muotoilin kirjoitukseni huonosti, siitä saa väärän käsityksen helposti.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • Liked: 54284
  • Kyllä tästä vielä selvitään, kaikesta huolimatta!
"Muukalaisvastaisuus" on jokin ihmeellinen termi, jolla ei ole persujen kanssa ollut tekemistä eikä ole nytkään.

Sehän on sama kuin rasisti, fasisti, natsi ja neuvostovastainen, eli joku joka on eri mieltä kanssasi.
“Tavoitteemme on pakolaisten suojelu. Rajat ovat sille este.”
— Soros

“Rajat auki ja Suomi kiinni tai rajat kiinni ja Suomi auki.”
— Valtakunnanpärkhele

“Nykyään suomalaiset poliitikot ja virkamieskunta hääräävät aivan avoimesti hulluja ja tärähtäneitä, eivätkä enää edes teeskentele ajavansa Suomen etua.”
— Akez

nollatoleranssi

• Jäsen^^^
  • Liked: 13221
  • Puhekin on teko
Timo Soini on halunnut hyötyä mamukriittisestä siivestä, mutta samalla pitää pitkän välin tähän ryhmään toivoen, ettei se kasvaisi liian isoksi puolueen sisällä. Ryhmän suosio on samalla aikaa vahvistunut entisestään jokaisesta vaalista. Seuraavissa vaaleissa sen merkitys on epäilemättä paljon isompi (siis jos Perussuomalaisten suosio ei romahda jatkossa nykyisen "hallitustaktiikan" takia).

Soinin merkitys PS:n kannalta on todella iso, koska ilman Soinia ei olisi puoluetta. J. Halla-Aho pystyisi tekemään puoluejohdon kautta "vallankaappauksen", mutta samalla se saattaisi tarkoittaa koko puolueen jakautumista kahteen leiriin ns. soinilaisiin ja halla-aholaisiin.

Soinilaisten määrä on kuitenkin koko ajan "laskemaan päin". Kriittisten määrä kasvaa entisestään ja jos puoluejohto ei halua kuunnella kriittisten ryhmää, niin ei siinä ole oikein kuin kaksi vaihtoehtoa eli ottaa valta omiin käsiin tai tehdä oma puolue.

Roope

• Jäsen^^^
  • Liked: 89613
Lainaus käyttäjältä: Vihreä Lanka 20.8.2015
Perussuomalaisten nousu hallitukseen ei tule merkittävästi muuttamaan Suomen maahanmuuttopolitiikkaa, arvioivat sekä Lydén että Förbom.

Se johtuu siitä, että Suomen linja on jo äärimmäisen tiukka.

Heh. Samaa muutokset mahdottomiksi tekevää "äärimmäistä tiukkuutta" Jussi Förbom on selittänyt jo vuosia, myös aina silloin, kun on ryhtynyt itkemään mitä tahansa suunniteltuja kiristyksiä. Oikeasti millään muulla EU-maalla paitsi Ruotsilla ei ole maahanmuuttopolitiikassa yhtä paljon kiristämisen varaa kuin Suomella.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

CaptainNuiva

• Jäsen^^^
  • Liked: 5262
Lainaus
MUUKALAISVASTAISUUS = Toisten kulttuurien, etnisyyksien tai kansalaisuuksien vastustus.

Täyttä roskaa.

Emme me vastusta muita kulttuureita, etnisiä ryhmiä tai kansalaisuuksia.

Me annamme niille täyden olemassaolon oikeutuksen ja toivomme heille hyvää, mutta uskallamme myös sanoa julki sen tosiasian, että kaikki kulttuurit eivät erilaisista arvojärjestelmistä johtuen voi elää samassa yhteiskunnassa ilman konfliktia tai ilman yhteiskunnan pirstoutumista eriarvoisiin enklaaveihin.

Ja vielä yksinkertaisemmin: en vastusta sen enempää kissoja kuin koiriakaan, mutta ei niitä samaan huoneeseen juuri kannata laittaa.

Juuri näin, kyse tuossa on virheästä oksennuksesta.
Jos muukalaisvastaisuudessa kyse olisi toisten kulttuurien,kansojen ja etnisyyksien vastustamisesta niin niitä lähettäisiin esim.ase kädessä maan rajojen ulkopuolelle vastustamaan.
Koska ei lähdetä vastustamaan maan rajojen ulkopuolelle niin kyse on silloin puolustuksesta.
Ja koska ei ole kyse vieraan vallan,kulttuurin ja kansan puolustuksesta niin silloin on kyse oman vallan,kulttuurin ja kansan puolustuksesta.
Nyt ollaakin jo aika kaukana siitä miten Virheä oksennus määrittelee muukalaisvastaisuuden, tosin se ei näitä vihreitä mädättäjiä ole ennenkään haitannut vaikka loogisuus on heillä hakusessa.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Kyklooppi

• Jäsen^^^
  • Liked: 6612
  • Musertunut Suomen kansalainen.
Minun mielestäni Vihreiden pitäisi olla hyvin tyytyväisiä persujen toimintaan hallituksessa.
Ovat tietysti vain kateellisia kun eivät nyt itse saa kunniaa maan raiskaamisesta.
Siinä mielessä vihreät ovat hyvin perussuomalaisia ;D
Ihmisjäte.

Blanc73

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 18043
  • Geenivirhe paholainen, Oulun osasto
Olipas "omaperäinen" otsikointi. Keksikö VL pyörän uudestaan?

Jos se on muukalaisvastaisuutta että ei halua puolta Afrikkaa Eurooppaan loisimaan veronmaksajien kustannuksella, niin silloin olen mielelläni kategoriassa "muukalaisvastainen". Vihreän Langan ituhipit voivat suksia hevon kuuseen.
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Tagit: