UmmaGumma

Kirjoittaja Aihe: 2011-03-17 Umayya Abu-Hanna muutti Amsterdamiin (yhdistetty)  (Luettu 498704 kertaa)

siviilitarkkailija

• Jäsen^^^
  • Liked: 17570
  • covfefe
Vs: 2011-03-17 Umayya Abu-Hanna muutti Amsterdamiin (yhdistetty)
« Vastaus #1680 : 02.09.2013, 08:12:42 »
Katselin eilen yhtä vantaalaisäitiä joka työnteli kärryssä monikulttuurilapsiaan Helsingin yössä. Narkkariäiti. Adhd poika aiheutti vaikeuksia kun ei meinannut millään pysyä paikallaan. Tyttönsä oli niin pieni ettei edes tajunnut missä mennään vaan nukkui tyytyväisenä pulloa imien. Yhdentoista aikaan yöllä kannabiksella käyvä äiti tuuppi lapsiaan kaupungin huumemyyntikohteesta pois. Kaupat tuli ja taskussa korvaushoitoresepti jos poliisi sattuisi kysymään. Vantaan kaupungin sosiaalitoimisto ei kysy koska siellä ei enää vuosiin ole ollut väkeä joka välittäisi tai ehtisi välittämään ja kaupathan tehdään Helsingissä.

Äidin kasvot olivat sellaiset että joskus oli tullut vastaan kova asia eikä pää ollut huomannut väistää. Mutta silmissä oli uhmaa. Hänhän hoitaisi lapsensa saatana. Kannabisäidin ongelma on sellainen että hänellä ei ole mitään tolkullista kotiintuloaikaa. Ja koska äidillä ei ole kotiintuloaikaa ei lapsillakaan ole kotiintuloaikaa. Jäin miettimään pientä tyttöä ja toivon hänelle voimia sikäli mikäli joskus joutuisi katsomaan itseään ovelamman äitinsä perään...

Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Iloveallpeople

• Jäsen^^^
  • Liked: 2766
« Vastaus #1681 : 16.12.2013, 18:29:42 »
Lainaus
Abu-Hanna vuosi rasismikohun jälkeen: Yksin ei voi heiluttaa kokonaista kulttuuria

Kun toimittaja ja kirjailija Umayya Abu-Hanna, 52, saapui sunnuntaina Suomeen, hän ei halunnut kenenkään tulevan lentokentälle vastaan.

Abu-Hanna halusi tulla kentältä keskustaan yksin, jotta saisi itkeä rauhassa.

Abu-Hanna käy entisessä kotimaassaan kerran vuodessa. Tämänkertaisen vierailun syy on juhlallinen, sillä Abu-Hannalle myönnettiin maanantaina Global Family Award -palkinto avarakatseisuuden ja monikulttuurisuuden merkittävästä edistämisestä suomalaisessa yhteiskunnassa.

Palkinnon jakaa yhdessä Liikkukaa ry, RASMUS ry ja Kansainvälinen Suomemme ry.
...

Loput artikkelista: Helsingin Sanomat
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Luotsi

• Jäsen^^^
  • Liked: 3293
« Vastaus #1682 : 16.12.2013, 18:29:59 »
Apuhanna palasi itkien noutamaan uusinta apurahashekkiään:

Lainaus käyttäjältä: HS 16.08.2013
Kun toimittaja ja kirjailija Umayya Abu-Hanna, 52, saapui sunnuntaina Suomeen, hän ei halunnut kenenkään tulevan lentokentälle vastaan.

Abu-Hanna käy entisessä kotimaassaan kerran vuodessa. Tämänkertaisen vierailun syy on juhlallinen, sillä Abu-Hannalle myönnettiin maanantaina Global Family Award -palkinto avarakatseisuuden ja monikulttuurisuuden merkittävästä edistämisestä suomalaisessa yhteiskunnassa.

Shekin suuruudesta ei ole tietoa.
*** Patria o muerte! ***

foobar

• Jäsen^^^
  • Liked: 34902
« Vastaus #1683 : 16.12.2013, 18:40:10 »
Jutusta paistaa Apuhannan suuruudeenhulluus läpi, kun hän puhuu kohtaamastaan rasismista. Jos kyseessä olisi mikään muu julkaisu kuin Hesari, epäilisin kyseessä olevan kieron mustamaalauksen - ja syystä.
"Avaruudessa kukaan ei voi kuulla moku-ulinaasi" - Rändöm

Adolf Stege

• Vieras
« Vastaus #1684 : 16.12.2013, 18:41:38 »
Aivan helvetin avarakatseinen arabi! Vois tuuppia vanhuksia junan alle. Eikös se noin uhkaillut? Pysys nyt kaukana suomesta, kerta on lähtenyt.

Ernst

• Asiantuntija
  • Jäsen^^^
  • Liked: 20132
« Vastaus #1685 : 16.12.2013, 18:52:13 »
Lainaus

Israelissa syntynyt Abu-Hanna asui kolmekymmentä vuotta Suomessa, mutta muutti kolme vuotta sitten lapsensa kanssa Amsterdamiin rasismin takia. Hän kirjoitti ikävistä kokemuksistaan vuosi sitten Helsingin Sanomiin ison artikkelin, joka sai aikaan raivokkaan rasismikeskustelun.

Yllättivätkö reaktiot?

”Ei yllättänyt. Mutta se tapa, jolla asiasta täällä keskustellaan, se on ongelma. Se ei ole keskustelua. Se on niin väkivaltaista ja rumaa.

Yhden yksinhuoltajan valitus ei voi heiluttaa kokonaista kulttuuria eli sen takana on jotakin. Ihan sama kuin äitini sanoo minulle joulupäivänä, että nyt on sun vuoro tiskata ja minä räjähdän. Sen takana on jotain muuta, yli 50 vuotta.”

Millainen vuosi sinulla on takana?

”Loistava. Kun juttu tuli ulos, olin hirveän iloinen tyttäreni takia, ettei oltu silloin Suomessa. Hän ei tiedä asiasta mitään, enkä ole ikinä kertonut, miksi lähdimme Suomesta. Ei ole yksinkertaista siirtyä 30 vuoden jälkeen mihinkään. Vasta nyt voin sanoa, että olen saapumassa.

Ei Amsterdam mikään paratiisi missään nimessä ole, mutta olen onnellinen, että olen saanut viettää kolme vuotta kuplassa, koska en ymmärrä kieltä. Nyt ymmärrän jo aika paljon.”

Oletko kohdannut rasismia Hollannissa?

”Totta kai, ja olen tajunnut, kuinka naiivi olen, vasta tyttäreni kanssa näen sen selkeästi. Minä vielä menen vaikka amerikkalaisesta, brasilialaisesta tai sisilialaisesta, mutta tyttäreni on musta. Lapset saattavat nimitellä, mutta eivät aikuiset.

Ehkä eniten huomaan rasismia siinä, että minä olen se ainoa äiti, joka laittaa illalla palautetta tyttäreni koko luokalle, jos heillä on esimerkiksi meneillään kirjaviikko, jonka teemana ovat erilaiset sankarimallit. Lapsi kertoo kotona, että en saanut olla mitään, en Peppi enkä Punahilkka. Lapset ovat normaaleja, he sanovat, että ei voi olla mustaa Peppiä.

Kun minä laitan viestiä vanhemmille, että voidaanko laajentaa lasten mahdollisuuksia eikä kaventaa, niin tulee vain jäätävä hiljaisuus.”

Mitä ajattelet saamastasi palkinnosta?

”Yllätyin positiivisesti. Kun sain tiedon mahdollisesta palkinnosta, laitoin takaisin viestin, että tässä lista nuorista, loistavista somalinaisista, jotka ovat paljon minua fiksumpia. Mutta ehkä se, että asun ulkomailla, on voimavara. Kehtaa sanoa sellaista, eikä tarvitse koko ajan olla tietoinen siitä, että nyt nämä eivät tykkää minusta. Se helpottaa ja jopa pehmentää sitä sanomaa.”

Mitä työn alla on nyt?

”Kirjoitan Siltalan kustantamaa Helsingin ja Uudenmaan 30-vuotishistoriaa vieraan silmin.”

Mitä asioita ikävöit Suomesta?

”Kaikkea. Olin 20-vuotias, kun tulin tänne. 30 vuoden aikana en koskaan ollut kahta viikkoa pidempää aikaa pois.”

Aiotko koskaan muuttaa Suomeen?

”Never say never, mutta en tiedä. Nykyään tämä paikka on emotionaalisesti kuin synnyinmaa. Se on osa minua.”

Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Eugen235

• Jäsen^^^
  • Liked: 638
« Vastaus #1686 : 16.12.2013, 18:52:25 »
vastenmielisen röyhkeyden huippu, luonnonoikku.

xor_rox

• Jäsen^^^
  • Liked: 9905
  • Päässänne on kontrolleja
« Vastaus #1687 : 16.12.2013, 18:54:39 »

Lainaus
...Liikkukaa ry, RASMUS ry ja Kansainvälinen Suomemme ry...

Montako tällaista yhdistystä Suomessa on ja mistä ne keräävät rahoituksen toimintaansa?

Jurvakainen

• Vieras
« Vastaus #1688 : 16.12.2013, 19:01:04 »
Ja heti myymässä Hyysärille juttua kun pitää tulla väen vängällä itkemään tänne rasistiseen Suomeen?  :facepalm:
Pysyisi poissa koko eukko, kertakaikkisen ärsyttävä persoona.

tuomaankukko

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 100
« Vastaus #1689 : 16.12.2013, 19:01:34 »
mulle ei nyt aukee tää "kentältä keskustaan poraten" -juttu. Miksi hän haluaa itkeä? Syntiemme tähden?

Ernst

• Asiantuntija
  • Jäsen^^^
  • Liked: 20132
« Vastaus #1690 : 16.12.2013, 19:05:04 »

Lainaus

Montako tällaista yhdistystä Suomessa on ja mistä ne keräävät rahoituksen toimintaansa?

Monta. Veronmaksajilta.

Seuraava kysymys.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

dothefake

• Jäsen^^^
  • Liked: 22264
  • Imaaminoloinen kaktuslakkisetä. Rutinuiva.
« Vastaus #1691 : 16.12.2013, 19:05:20 »
Lainaus
Mutta ehkä se, että asun ulkomailla, on voimavara.
Heti lisää tätä voimavaraa koko porukalle!!!!!
Reservaatin asukki.

”Oma kansa ensin” -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Mielenvigast läpändeerust!

Yoke Pinion

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 172
« Vastaus #1692 : 16.12.2013, 19:06:02 »
Akka joutaisi ampua avaruuteen. Vittuako tänne tulee taas tulee märyämään. Pysyisi kaukana, tästä rasismin kyllästämästä maanpäällisestä helvetistä.

Punaniska

• Jäsen^^^
  • Liked: 7360
  • patataantumuksellinen arkkikonservatiivi pimeästä
« Vastaus #1693 : 16.12.2013, 19:09:03 »
Tätsä voisi mennä muuttamaan viiteryhmänsä kulttuuria synnyinmaassaan , koska se laahaa 150 vuotta meikäläisen kultuurin perässä -> akuutimpi tapaus siis. Varoituksena kuitenkin, että siellä junteilla on Kalashnikovit ja ne ampuvat kohti.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

ihminen

• Vieras
« Vastaus #1694 : 16.12.2013, 19:20:41 »
Lainaus
...

Ei Amsterdam mikään paratiisi missään nimessä ole, mutta olen onnellinen, että olen saanut viettää kolme vuotta kuplassa, koska en ymmärrä kieltä. Nyt ymmärrän jo aika paljon.”

”Totta kai, ja olen tajunnut, kuinka naiivi olen, vasta tyttäreni kanssa näen sen selkeästi. Minä vielä menen vaikka amerikkalaisesta, brasilialaisesta tai sisilialaisesta, mutta tyttäreni on musta. Lapset saattavat nimitellä, mutta eivät aikuiset.

Ehkä eniten huomaan rasismia siinä, että minä olen se ainoa äiti, joka laittaa illalla palautetta tyttäreni koko luokalle, jos heillä on esimerkiksi meneillään kirjaviikko, jonka teemana ovat erilaiset sankarimallit. Lapsi kertoo kotona, että en saanut olla mitään, en Peppi enkä Punahilkka. Lapset ovat normaaleja, he sanovat, että ei voi olla mustaa Peppiä.

Kun minä laitan viestiä vanhemmille, että voidaanko laajentaa lasten mahdollisuuksia eikä kaventaa, niin tulee vain jäätävä hiljaisuus.”

...

Kauanhan tuo pystyy asumaan Hollannissakaan ennen kuin on polttanut siltansa sielläkin... Taitaa olla enempi luonne kysymys kuin rasismi kysymys Abu-Hannalla.

No onnea vaan, kyllä maailmassa maita riittää.

skrabb

• Jäsen^^^
  • Liked: 692
« Vastaus #1695 : 16.12.2013, 19:27:48 »
Lainaus

Uskokaa tai älkää, mutta Abu Hanna tulee jonkun ajan kuluttua naukumaan samaa rasismip-aa hollantilaisista, mitä on tehnyt suomalaisistakin.
Saataapa hän piakkoin paluumuuttaakin, kun on JO kolmen Amsterdam-vuoden jälkeen alkanut kieltäkin ymmärtää.
Akka itse provosoi ja sitten marisee. On siinä varsinainen epeli!

PS. näköjään olemme ihmisen kanssa aika lailla samaa mieltä U A-H:sta :D
« Viimeksi muokattu: 16.12.2013, 19:31:32 kirjoittanut skrabb »
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

kriittinen_ajattelija

• Jäsen^^^
  • Liked: 10679
  • Punavihreäkriittinen
« Vastaus #1696 : 16.12.2013, 19:31:50 »
-
« Viimeksi muokattu: 16.12.2013, 19:48:13 kirjoittanut kriittinen_ajattelija »
We are at a crossroad. Mankind will divide into two groups: one that keeps hybridizing & auto-domesticating in the cities, & another that will stay away from the "diverse" cities & will instead seek rural life & artificial hardship, to become better & REVERSE the domestication.

Kimmo Pirkkala

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 6092
  • Järkioikeistolainen
« Vastaus #1697 : 16.12.2013, 19:33:23 »
Kuvitelma siitä, että ihmistä inhotaan hänen ihonvärinsä takia on usein tietenkin kyvyttömyyttä hyväksyä sitä, että häntä inhotaan ihan vaan itsensä vuoksi.

Aina voi piiloutua rasismin taakse ja uskotella, että hei olen ihan okei. Ei tarvitse kohdata todellisuutta koskaan, vaikka olisi täys p*skiainen.

Et hei Abu-Hanna, et sä ole ärsyttävä siksi että olet palestiinalainen. Sä olet ärsyttävä siksi, että sä olet mikä olet. Tämä ei ole rasismia, tämä on ihan normaalia henkilökohtaista inhoa. Sinusta ei vain pidetä.

Nuivake

• Jäsen^^^
  • Liked: 10673
  • Arvo Pohja
« Vastaus #1698 : 16.12.2013, 19:41:28 »
Signaturessani on edelleen apurahahannan ydin.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

saint

• Jäsen^^^
  • Liked: 540
« Vastaus #1699 : 16.12.2013, 19:49:43 »
Lainaus

Kerrankos sitä sattuu, että totuus kuullaan lasten suusta! Astrid Lindgren olisi tietysti voinut tehdä Peppi Pitkätossusta vaikka mustaihoisen mamutaustaisen, mutta Peppi nyt sattuu vaan olemaan punatukkainen saparopää pisamia kasvoissaan. Toivottavasti Abu-Hanna malttaa mielensä eikä ala syyttää Pepin hahmon luojaa postuumisti rasismista.
"Annapas kun autan; tässä lisää köyttä"  -Leso

Kimmo Pirkkala

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 6092
  • Järkioikeistolainen
« Vastaus #1700 : 16.12.2013, 20:13:00 »
Ottaen huomioon, minkälaista tarinaa Abu-Hanna iski Halla-ahon kohtaamisesta, en usko sanaakaan mitä hän sepittää ympäristöstä, josta ei ilmesty yhtään ketään kiistämään hänen juttujaan. Tarinankerrontaperinne jne.

Luotsi

• Jäsen^^^
  • Liked: 3293
« Vastaus #1701 : 16.12.2013, 20:25:22 »
Lainaus
...

...

Kauanhan tuo pystyy asumaan Hollannissakaan ennen kuin on polttanut siltansa sielläkin... Taitaa olla enempi luonne kysymys kuin rasismi kysymys Abu-Hannalla.

No onnea vaan, kyllä maailmassa maita riittää.

Eipä Apuhannalla mitään "siltoja" taida Hollannissa olla poltettavaksi. Sikäläiset ovat pragmaattista kauppakansaa eli niin kauan kuin rahnaa riittää niin no problems.
*** Patria o muerte! ***

Perttu Ahonen

• Jäsen^^^
  • Liked: 3552
  • Difficile est satiram non scribere.
« Vastaus #1702 : 16.12.2013, 20:58:57 »
Lainaus

Kerrankos sitä sattuu, että totuus kuullaan lasten suusta! Astrid Lindgren olisi tietysti voinut tehdä Peppi Pitkätossusta vaikka mustaihoisen mamutaustaisen, mutta Peppi nyt sattuu vaan olemaan punatukkainen saparopää pisamia kasvoissaan. Toivottavasti Abu-Hanna malttaa mielensä eikä ala syyttää Pepin hahmon luojaa postuumisti rasismista.

Miksei UAH halua tosiasiallisesti laajentaa lapsien mahdollisuuksia.  Hänhän voisi rikastaa mielestään niin kovin kapeakatseista hollantilaista lasten kasvuympäristöä Huua Kotin sankaritarinalla.  Samalla hän voi laajentaa tyttärensä kasvumahdollisuuksia siten, että esittäisi Huua Kotin sukupuolineutraalisti.  Miksi ei mustaihoinen sukupuolineutraali Huua Kotti kelpaa esimerkiksi?

http://www.youtube.com/watch?v=5bv-KrmETZU

Se, että hollantilaiset lasten vanhemmat ovat korrektisti ihan hiljaa kun UAH avaa suunsa, taitaa johtua kohteliaisuudesta,so. siitä, että kyllä jokainen "kapeakatseinen" normi-ihminen näkee ja ennen kaikkea kuulee sen,  minkälainen avarakatseisuuden avoin ikkuna ja yhteen persoonaan juuri ja juuri mahtuva voimavara UAH on. 

KalleK

• Jäsen^^^
  • Liked: 402
« Vastaus #1703 : 16.12.2013, 21:18:35 »
Tämä juttu kertoo rivien välistä jälleen korutonta kertomaa Apuhannan vastenmielisestä ja ikävästä perusluonteesta.

Lainaus

Peruspaskaa. Narsistin yleisimpiä keinoja ukottaa herkkämielisiä hölmöjä puolelleen empatiaa herättämällä. Mitään varsinaista syytä ei tarvita, pelkkä itku riittää ja jo kohta on paijaajia ympärillä.

Lainaus

Kuppaamassa rahaa, niin kuin jo kauan aikaa sitten tässä ketjussa uumoiltiin lopulta käyvän. Ensin lähdetään torvet soiden ja kohta tullaan käsi ojossa takaisin.

Lainaus
Yhden yksinhuoltajan valitus ei voi heiluttaa kokonaista kulttuuria eli sen takana on jotakin. Ihan sama kuin äitini sanoo minulle joulupäivänä, että nyt on sun vuoro tiskata ja minä räjähdän. Sen takana on jotain muuta, yli 50 vuotta.”

Kuinka vittumainen akka täytyy olla, ettei auta äitiään joulupäivänä tiskaamisessa vaan räjähtää kun äiti pyytää häneltä apua?

Abun äidin on pakko olla vähintään seitsemänkymppinen ja akka sen kun vieläkin passuuttaa vanhaa äitiään. Joulunakin.

Tämä lause oli koko jutun vastenmielisin. Häpeä!!!

Lainaus
Millainen vuosi sinulla on takana?

”Loistava. Kun juttu tuli ulos, olin hirveän iloinen tyttäreni takia, ettei oltu silloin Suomessa. Hän ei tiedä asiasta mitään, enkä ole ikinä kertonut, miksi lähdimme Suomesta. Ei ole yksinkertaista siirtyä 30 vuoden jälkeen mihinkään. Vasta nyt voin sanoa, että olen saapumassa.

Älä nyt jumalauta tänne ainakaan saavu!

Lainaus

”Totta kai, ja olen tajunnut, kuinka naiivi olen, vasta tyttäreni kanssa näen sen selkeästi."

Et ole ainoastaan naiivi, olet tietämätön hölmö. Joko olet alkanut miettimään, saisiko rasismilla kupattua vastaavalla tavalla rahaa Hollannissa kirjoittamalla paskaa sikäläisiin lehtiin, kuten Suomessa?

Lainaus

Sielläkin pitää häiriköidä ja nostaa itsestään tarpeetonta meteliä. Jäätävä hiljaisuus johtuu hölmöistä kysymyksistäsi ja riidanhaastamisestasi.

Entäs jos lasten näytelmä käsittelisi Nelson Mandelaa ja siihen rooliin valittaisiin vaaleaihoinen lapsi? Valittaisitko sittenkin? Ai et vai? Miksi?

Lainaus
Mitä työn alla on nyt?

”Kirjoitan Siltalan kustantamaa Helsingin ja Uudenmaan 30-vuotishistoriaa vieraan silmin.”

Kohta varmaan kirjoitat koko Suomen historian vuosilta 1939-45 uusiksi ja kerrot meille kuinka mustaihoinen Mannerheim pelasti koko Suomen rasismilta.

Lainaus
Aiotko koskaan muuttaa Suomeen?

”Never say never, mutta en tiedä. Nykyään tämä paikka on emotionaalisesti kuin synnyinmaa. Se on osa minua.”

Tätä tietoa olemme pelänneet täällä siitä lähtien, kun muutit pois.

Muistamme sinua joka ilta iltarukouksissamme, toivoen ettei pahimmat pelkomme siitä että kuitenkin päätät tänne rasisminmekkaan vielä joku kaunis päivä palata, koskaan realisoidu. Ei tosin näytä hyvältä, ei.

"Meillä on isot pippelit ja teillä pienet, öhö öhö"

Arto Luukkainen

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 557
« Vastaus #1704 : 16.12.2013, 21:33:43 »

Lainaus

Monta. Veronmaksajilta.

Seuraava kysymys.

Tällaiset järjestöt ovat mukavia paikkoja työllistää itsensä ja kaverinsa työhön, jossa ei ole vastuuta mistään.

Lainaus
RASMUS
Rasismin ja muukalaispelon vastainen verkosto toimii monin tavoin rasismia ja syrjintää vastaan monikulttuurisen yhteiskunnan edistämiseksi

http://www.rasmus.fi/content/fi/1/5/Etusivu.html

En ole Arto Luukkanen vaan Arto Luukkainen eli iillä!
Iitön on se kuuluisampi.

Jurvakainen

• Vieras
« Vastaus #1705 : 16.12.2013, 21:34:19 »
(https://static.ylilauta.org/files/xl/thumb/13729751821902.jpg/eritt%C3%A4in%20hyvin%20sanottu.png)
Ei mitään lisättävää, KalleK.

ikuturso

• Jäsen^^^
  • Liked: 34608
  • Easter Worshipper
« Vastaus #1706 : 16.12.2013, 22:34:59 »
Lainaus

...
1) Yhden yksinhuoltajan valitus ei voi heiluttaa kokonaista kulttuuria eli sen takana on jotakin. Ihan sama kuin äitini sanoo minulle joulupäivänä, että nyt on sun vuoro tiskata ja minä räjähdän. Sen takana on jotain muuta, yli 50 vuotta.”
...
Ehkä eniten huomaan rasismia siinä, että minä olen se ainoa äiti, joka laittaa illalla palautetta tyttäreni koko luokalle, jos heillä on esimerkiksi meneillään kirjaviikko, jonka teemana ovat erilaiset sankarimallit. Lapsi kertoo kotona, että en saanut olla mitään, en Peppi enkä Punahilkka. 2)  Lapset ovat normaaleja, he sanovat, että ei voi olla mustaa Peppiä.

...

1) Olisin äärimmäisen huolestunut, jos sen takana ei olisi jotain. Siis jos yhden yksinhuoltajan valitus heiluttaisi meidän tai hollantilaisten kulttuuria. En ihan ymmärtänyt tätä kappaletta ja mitä Annahuban äiti tähän liittyy.

2) Hollantilaiset lapset ovat normaaleja, vaikka Annahuban nillitys aiheuttaakin vanhemmissa jäätävää poltetta. Suomessa tämäkin lause olisi mennyt niin, että "Lapset eivät luonnostaan tee eroa ihmisten välillä. Sanoessaan, että ei voi olla mustaa Peppiä voi vain kuvitella keneltä ne ovat tällaisen rasistisen asenteen omaksuneet jo alakouluiässä."

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Malla

• Jäsen^^^
  • Liked: 3090
« Vastaus #1707 : 16.12.2013, 22:40:43 »
Mitä ne lisää siellä Adamissa vesijohtoveteen? Siellä asuva, opiskeleva ja töitäkin tekevä kakara käväisi Suomessa ja itki koko paluumatkan keskustasta kentälle.  No, oli hänellä syytäkin suruun: toinen isovanhempi juuri kuollut onnettomuudessa, toinen ei tunnista enää ketään. 
Ei tosin syytellyt ketään, ilmeisesti liian vähäinen annostus ad-vettä.

Sillä on kaikenkirjava kaveripiiri, mutta jutuista olen ymmärtänyt, että perushollannikkaat ovat aika pidättyväisiä ulkomaalaisten suhteen. Paikallisen kielen taito on plussaa arkikohtaamisissa, sielläkin. Ikään kuin kohteliasta.

JoKaGO

• Jäsen^^^
  • Liked: 6317
  • Huumoria(?) Lappeenrannan metsistä
« Vastaus #1708 : 17.12.2013, 07:23:42 »
Miksei UAH halua tosiasiallisesti laajentaa lapsien mahdollisuuksia.  Hänhän voisi rikastaa mielestään niin kovin kapeakatseista hollantilaista lasten kasvuympäristöä Huua Kotin sankaritarinalla.  Samalla hän voi laajentaa tyttärensä kasvumahdollisuuksia siten, että esittäisi Huua Kotin sukupuolineutraalisti.  Miksi ei mustaihoinen sukupuolineutraali Huua Kotti kelpaa esimerkiksi?

Tämähän olisi putsannut koko pajatson, ei pelkkää eturessua! Huua heräsi yöllä, kuuli kuinka vihollinen yritti viekkaasti hyökätä nukkuvaan kylään, hälytti hiljaisesti kylänsä ja ilkeä vihollinen ajettiin käpälämäkeen. Oma kylä pelastui! Suuri sankari, pikku hottentotti.

Tietysti, onhan tuo vähän ehkä Impiwaaralainen ja siksi rasistinen case, verrattavissa 40-luvun maahanmuuttokriittisiin, eli veteraaneihemme   ;)

Kuinka moni sai "EI V_TTU"-elämyksen, kun näki tämän ketjun taas ylhäällä? 
Auringonvalo tappoi virukset? Ainakin virus riehaantui, kun valon määrä väheni...

dothefake

• Jäsen^^^
  • Liked: 22264
  • Imaaminoloinen kaktuslakkisetä. Rutinuiva.
« Vastaus #1709 : 17.12.2013, 07:31:14 »
Varmaan jokainen, eikä syyttä. Paha karma on maaperällä, sen tuntee.
Reservaatin asukki.

”Oma kansa ensin” -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Mielenvigast läpändeerust!