Uusimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Pohjoismaat / Vs: 2010-03-07 Sr: Rinkebyn moskeija nousee suomalaisvision pohjalta
« Uusin viesti kirjoittanut Alligaattori tänään kello 06:31:02 »
Rahoituksen alkuperällä ei ole mitään väliä, kunhan saadaan moskeija pystyyn.
Eiköhän ne itse ole rahoittaneet samalla tapaa kuin suomenkin viranomaiset, mistä sitten ottaneetkaan siellä mallia mutta täällähän se malli lienee juuri sieltä. Pectuksen ketjussahan noita yhdistyksiä riittää.
Aika pieni tönö taitaa olla tulossa, eihän tuollaisella hinnalla saa oikein minkäänlaista rakennusta. Pieni tosin aluekin.
2
Kylänraitti / Vs: 2018-07-17 UK: Richard Dawkins jälleen rasismisyytösten kohteena
« Uusin viesti kirjoittanut IDA tänään kello 05:54:02 »
Lainaus
A number of his readers say it does.

Tämä on juuri se joukko, jota he itse kutsuvat/kutsuivaat nimellä Brihgts.

https://en.wikipedia.org/wiki/Brights_movement
3
Kylänraitti / Vs: Donald Trump - USA:n 45. presidentti 2017 -> (1 viesti/käyttäjä/vuorokausi)
« Uusin viesti kirjoittanut MW tänään kello 04:39:57 »
Trump voittaa, koska se kehtaa olla hävyttömän itsensä, ei kukaan muu. Esimerkiksi maailman paras tyyppi.
4
Pohjoismaat / Vs: 2010-03-07 Sr: Rinkebyn moskeija nousee suomalaisvision pohjalta
« Uusin viesti kirjoittanut MW tänään kello 04:34:50 »
Samaan aikaa Rinkkikseen pitäisi rakentaa uusi dialogipoliisiasema. Kaavoitus on valmiina, tontti valmiina, rahat valmiina, suunnitelmat valmiina, dialogipoliisit valmiina, kaikki valmiina. Asiassa on vain yksi ongelma: Sverigestaniasta ei löydy ainoatakaan rakennusfirmaa (eikä näemmä edes Puolasta tai Baltiasta), kuka rakentaisi sen dialogiaseman Rinkelikylään.

Paskeijoita voi bygata, mutta dialogiaseman rakentaminen on liian vaarallista. Kertoo Rinkkiksestä kaiken oleellisen.

Ei maar vähemmistöihin kohdentuvia väkivaltarakenteita, kuten poliisiasemia, ei semmottiis. Ja poltetaanhan nuo.
5
Pohjoismaat / Vs: 2010-03-07 Sr: Rinkebyn moskeija nousee suomalaisvision pohjalta
« Uusin viesti kirjoittanut td tänään kello 04:20:04 »
Muistaisivat kuitenkin sen pakkoruotsin, jotta kasvattaisivat niitä nuoria siellä moskeijassa sivistyneiksi. Ranskassakin on ollut nyt niitä ongelmia mm. futiskisojen  jälkeen koska eivät ole osanneet pakkoruotsia (sivistys puuttunut).
6
Ulkomaat / Vs: Estetyt terrori-iskut ja terroripidätykset (yhdistetty)
« Uusin viesti kirjoittanut MW tänään kello 04:07:56 »
"Siirtolaisvene" on kuulemma kaatunut taas. Ei kuule hetkauta.

Jännä, että "vastuullinen mediakin" alkaa puhumaan siirtolaisista säälipistepakoloisten sijaan. Eikö änkerillä ole sijaa talossasi?
7
Ulkomaat / Vs: Estetyt terrori-iskut ja terroripidätykset (yhdistetty)
« Uusin viesti kirjoittanut Skeptikko tänään kello 03:21:29 »
Mohamed rakensi räjähteitä, väitti huijanneensa rahaa ISIS:ltä
https://www.verkkouutiset.fi/mohamed-valmisteli-terroria-vaitti-huijanneensa-rahaa-isislta/

Lainaus
FBI:n pidättämä henkilö oli saanut lähes 9000 dollaria ääri-islamistiselta ISIS-järjestöltä.
...
Elshinawyn mukaan hänen lapsuudenystävänsä oli yllättäen ottanut yhteyttä sosiaalisen median kautta. Terrorismiyhteyksistä tuomittu henkilö oli halunnut tutustuttaa hänet ISIS:n jäseneen.

Elshinawy suostui ja otti yhteyttä jihadistiin, joka lähetti hänelle yhteensä 4000 dollaria ”operationaalisiin tarkoituksiin”. Elshinawy otaksui tämän tarkoittavan terrori-iskun toteuttamista Yhdysvaltojen maaperällä.

Elshinawy pyrki peittämään epäilyttävät rahasiirrot esittämällä myyvänsä tulostimia internetin välityksellä. Hän kiisti FBI:n kuulustelussa pyrkineensä tekemään iskuja Yhdysvalloilta. Elshinawy kertoi ylpeänä, että oli tahallaan huijannut rahaa jihadistijärjestöltä.
...
FBI:n tutkimuksen edetessä väite osoittautui valheeksi. Selvisi, että todellinen rahamäärä oli yli kaksi kertaa suurempi eli noin 8700 dollaria.

Elshinawyn mukaan FBI:n olisi pitänyt olla kiitollinen hänen vaivannäöstään. Hän jopa ehdotti, että FBI tarjoaisi hänelle työpaikkaa ISIS:n rahaliikenteen selvittämiseksi.

FBI:n tutkijat pureutuivat tapaukseen perusteellisesti. He seurasivat Elshinawyn puheluita, rahaliikennettä ja sosiaalisen median toimintaa. Selvisi, että mies oli vannonut uskollisuutta ISIS:lle verkkokeskusteluiden yhteydessä. Hän oli kuvannut itseään sotilaaksi, joka oli sitoutunut ”verisen jihadin toteuttamiseen”.

Elshinawyn huomattiin pyytäneen neuvoja räjähteiden ja äänenvaimentimen rakentamiseen sekä ostaneen useita varapuhelimia. Hän oli myös yrittänyt rekrytoida Saudi-Arabiassa asuvaa veljeään ISIS:n palvelukseen.

FBI:n tutkinnan edetessä Elshinawy yritti poistaa vanhoja viestejään ja kehotti kumppaneitaan tekemään samoin. FBI:n mukaan kyseessä oli laajempi ISIS:n rahoittama salaliitto, jonka tavoitteena oli hyödyntää myös aseistettuja lennokkeja suunnitteluasteelle jääneissä terrori-iskuissaan.

Kansainvälisen yhteistyön myötä myös Elshinawyn kumppanit saatiin pidätettyä usean eri maan alueella.

Juoneen osallistunut ISIS-johtaja tapettiin lennokki-iskussa. Elshinawy puolestaan tuomittiin 20 vuodeksi vankilaan.
8
Ulkomaat / Vs: 2009-04-01 Italia: Välimeren vaarat ja Lampedusan liikenne (yhdistetty)
« Uusin viesti kirjoittanut Skeptikko tänään kello 02:32:25 »
IRIN | Destination Europe: Demoralised
http://www.irinnews.org/special-report/2018/07/11/destination-europe-demoralised

Lainaus
EU initiatives are credited with dramatically reducing the number of migrants and refugees reaching and attempting to reach Europe by sea from Libya on one of the world’s deadliest migration routes. But Libyan officials say factors within Libya played a greater role, and are calling on the EU to honour pledges of support while warning of a busier summer ahead.
...
But seven years after the 2011 NATO-led intervention that ousted longtime ruler Muammar Gaddafi and ushered in a period of enduring instability and civil conflicts in Libya, Coast Guard officials here see a very different picture.

Under-resourced and overwhelmed, they accuse the EU of failing to provide enough support and predict any success in reducing arrivals to Europe will be short-lived as it is more down to changing local factors than EU policy-making.

“We’ve had endless meetings with EU representatives since 2011, and they claim to understand our position and make many promises,” General Ayoub Ghassem, the spokesman for the Libyan naval Coast Guard, told IRIN in a recent interview at Tripoli’s naval base. “But the reality, in the field, is that we find nothing, and virtually no implementation of promises.”

Much of the EU’s collaboration with Libya comes under Operation Sophia. Launched in 2015 to neutralise smuggling routes in the Mediterranean, the EU broadened the military operation’s mandate in 2016 to include training the Libyan Coast Guard and Navy and, later, enforcing a UN arms embargo – it was extended again in 2017.

Repeated requests to temporarily lift the UN arms embargo – imposed to help prevent the general security situation in Libya from deteriorating further – so equipment could be delivered to the Libyan Navy have been rejected. Ghassem said this renders the Coast Guard virtually powerless.

“Although they say the arms embargo is to protect the Libyan nation, we are starting to see it as an act of aggression towards the Libyan people, not for our protection, because the militias have weapons while the official forces have none,” the general explained.
...
According to the EU, the decision to build up the capacity of the Libyan Coast Guard is aimed at disrupting smuggling and trafficking activities, search-and-rescue, and improving overall security in Libyan territorial waters.

But Libya’s marine security forces say there has been no such EU support, leaving them ill-equipped to secure 1,900 kilometres of coastline and undertaking rescue operations with a mismatched fleet of loaned patrol ships, aging naval vessels that consume large quantities of fuel, and rigid inflatable boats.

None of these vessels are suitable for the job in hand and many are smaller than the dinghies the smugglers use to send migrants out to sea. The Libyan authorities also lack the safety equipment carried by NGO rescue ships: for example, navy personnel don’t have life-jackets, only ropes and a couple of lifebelts to throw to migrant boats and those in distress.
...
People-smuggling from Libya steadily increased after 2013, as security deteriorated throughout the country and the value of the Libyan dinar on the black market plummeted, wreaking havoc on the economy. The smugglers have grown in strength and aggression and are now heavily armed, often with personal militias, and boast more firepower than official Libyan security forces.

“There are still very large numbers of migrants coming from the south, all planning to cross the Mediterranean, and there is nothing in place to stop them,” said Brigadier-General Tarek Shanboor, commander of GACS, the Libyan military authority responsible for coastal security and which reports to the ministry of the interior.

“The smugglers will help them, and our maritime security forces have no weapons so can’t even get close to them,” said Shanboor. “Criminals and smugglers are increasing, confident in the knowledge that official Libyan institutions have no weapons or power to intervene.”
...
“When a big boat sinks, everybody comes here asking us what we’ve done to stop migration, and we keep telling them our shortages of equipment prevent us from doing our job properly, but still they give us nothing. It is as if the EU has promised to give us a spaceship, but only once we’ve reached the moon.”

In the midst of an ongoing civil war with ever-changing battle lines, neither the UN-backed Government of National Accord (GNA) in Tripoli nor the democratically elected institutions in eastern Libya has control over all the territory where smugglers operate, nor over all the coastal areas from which the overcrowded and typically flimsy vessels depart across the Mediterranean.
...
Days after the EU summit, the African Union rejected hosting such centres and decided to set up its own AU migration body to coordinate policies across the continent, amid rising opposition from countries like Libya and Morocco to “counterproductive” EU solutions.

Although part of Operation Sophia’s mandate was to disrupt smuggler networks, that has not happened, primarily because its scope is almost exclusively outside the country and its territorial waters. A 2017 UK parliamentary report, Operation Sophia: a failed mission, highlighted this and other failings. A naval mission, the report stated, is “the wrong tool to tackle irregular migration that begins onshore”.

The large EU naval presence – soon followed by a flotilla of NGO rescue ships – has also had some unintended consequences. Instead of stemming the outward flow, it initially spurred migrants and refugees on towards the coast. Libyan officials claim it encouraged thousands of additional migrants and refugees to brave the sea journey, believing a fleet of European vessels was waiting to save them.

While the EU says Operation Sophia has now reduced the numbers departing and the deaths at sea, the actual proportion of those who do attempt the voyage but end up dying has seen a recent increase.
...
“It’s true that sometimes our Navy guys use a rope or stick to threaten the migrants, but this is just to scare them into being quiet while we try to complete the rescue,” he said. Coast Guard staff are not allowed to carry guns, he added, explaining that five or six officers often have to control large numbers of terrified and panicking migrants who, because they don’t want to be returned to Libya, often try to overpower them.
...
He showed IRIN jumpy video footage of a botched rescue attempt from November 2017, when the NGO rescue vessel Sea Watch attempted to take over an operation already underway by the Libyan Coastguard and then issued a press release blaming everything on the Libyans.
...
Some Coast Guard staff have been implicated in people-smuggling, with migrants who had returned to Sierra Leone telling IRIN that the same people who put them to sea later captured and imprisoned them.
...
While millions of euros are being poured into NGO-led migrant assistance in Libya, hardly any funding or support is being directed towards Libya’s official maritime security institutions, Ghassem complained. He rubbished media claims that the EU had channelled £160 million into supporting the Libyan Coast Guard, saying that if the UN-backed GNA government had received such funds none had trickled down to them.
...
Shanboor had a similar story. “We work with the Italians and the EU but, until this moment, we have received nothing except training and the maintenance of... our own boats,” he said. “This is the reality of what it’s like for us working with the EU.”

Noting that GACS had been completely disempowered after 2011, losing most of its fleet, equipment, and its coastal headquarters, which remains occupied by a militia, he added: “We asked countries that participated in the destruction of Libya in 2011 to participate in rebuilding what they destroyed, but I’m sorry to say that they’ve virtually turned their backs on us.”

The EU has trained just 201 Libyan Coast Guard personnel, a modest figure considering GACS alone has 4,500 staff.

Several Libyan officials said the training was too heavily focused on human rights issues rather than more useful instruction on things like the limited communications equipment – during rescue operations most Coast Guard personnel have to rely on their own mobile phones, which have little or no network coverage at sea.

“Many things are more important than training, like actual practical support,” complained one of the most senior officials in Libya’s Anti-Illegal Immigration Authority, or AIIA, speaking on condition of anonymity.
...
“The war in Sebha is one of the main reasons for the decrease in migrants arriving in Europe,” the head of a migrant detention centre near Tripoli’s airport, Captain Wajidi al-Bashir al-Montassir, told IRIN.
...
Major Mohammed Tamimi, commander of a key checkpoint just north of Sebha, confirmed that fighting in Sebha left smugglers unable to use their usual routes. Before it erupted, smugglers operated openly under the watch of security forces, with seven to 10 large vehicles packed with migrants passing his checkpoint most days. With few weapons and no functioning detention centres in the south, his forces have been powerless to intercept the vehicles for several years.

“Just 200 metres from my checkpoint, there’s a smugglers’ centre where they gather migrants for the next stage of their journey, but we can’t go near them because they are very well armed,” he said. “We just watch them, but can do nothing.”

Summer numbers set to rise

With the impact of the Sabrata bust, now eight months old, fading and the Sebha route starting up again after an uneasy truce was reached in early May, Libyan officials believe the number of migrants and asylum seekers making their way to the coast will rise again soon.
...
The Libyan Coast Guard is currently undertaking almost daily rescues at sea but, with limited capacity, it is only able to intercept around two vessels per day.
9
Ulkomaat / Vs: YHDISTETTY: Afrikan maiden uutisseuranta
« Uusin viesti kirjoittanut Roope2 tänään kello 02:25:29 »
58 maan edustajat, muiden muassa Federica Mogherini ja Margot Wallström,  ovat pitäneet Somalia-kokousta Brysselissä. Aikaisemman (2015-2018) Somaliaan lahjoitetun 3.7 miljardin euron lisäksi nyt päätettiin lahjoittaa 200 + 114,2 miljoonaa euroa.

Vapaaehtoisen paluun mahdollistamisesta mainittiin loppukommunikeassa, mutta hanttiinpanijoiden suhteen ummistettiin silmät.


http://europa.eu/rapid/press-release_IP-18-4483_en.htm
https://eeas.europa.eu/headquarters/headquarters-homepage/48540/somalia-partnership-forum-joint-communiqu%C3%A9_en
10
Kotimaa / Vs: 2015-04-05 Ulkomaisen työvoiman saatavuusharkinnasta luopuminen (yhdistetty)
« Uusin viesti kirjoittanut acc tänään kello 01:56:20 »
Lainaus
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/254085-ay-puolelta-avaus-maahanmuutosta-ratkaisu-ei-voi-olla-rajat-kiinni
18.7.2018 Uusi Suomi
Ay-puolelta avaus maahanmuutosta – ”Ratkaisu ei voi olla rajat kiinni”
STTK esittää, että Suomi voisi luopua esimerkiksi ulkomaisen työvoiman tarveharkinnasta työperäisen maahanmuuton tukemiseksi.

Tarveharkinnasta luopuminen merkitsisi, että kuka tahansa, joka väittää tulevansa Suomeen töihin ja jolla on esittää
serkkunsa pitserian kanssa tekemänsä työsopimus, pääsee maahan nauttimaan sosiaaliturvasta. Töitä ei tietenkään tarvitse tehdä.

Lainaus
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/254085-ay-puolelta-avaus-maahanmuutosta-ratkaisu-ei-voi-olla-rajat-kiinni
Keskusjärjestön puheenjohtaja Antti Palola katsoo, että Suomi tarvitsee maahanmuuttajia turvaamaan huoltosuhdetta ja hyvinvointipalveluita. Samalla keskusjärjestö arvioi, että maahanmuutto kasvaa joka tapauksessa.

–Oli maahanmuutosta mitä mieltä hyvänsä, Suomi ei modernina kansainvälisenä hyvinvointivaltiona ja EU:n jäsenenä voi vetäytyä vastuustaan. Ratkaisumme ei myöskään voi olla impivaaralainen eristäytyminen ja rajojen sulkeminen. Ratkaisu on asiallinen politiikka, Palola toteaa.

Palola esittää tavanomaiset latteudet ja samalla yrittää lannistaa ihmiset esittämällä maahanmuuton kasvun väistämättömänä. Muistaa mainita myös vastuun ja impivaaran.

STTK esittää samat vanhat kliseet, joita on jo kuultu ainakin kaksi vuosikymmentä. Todellisuudessa Suomi tarvitsee työvoimapulaa ja rohkeutta pysyä suomalaisena.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10