UmmaGumma

Uusimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Paja / Vs: Soldiers of Odin ja muu katupartiointitoiminta.
« Uusin viesti kirjoittanut snap tänään kello 01:47:39 »
^Kertokaa tyhmälle että mitä GDPR tästä sanoo. Ainakin noiden perusteilla Pennasen ei pitäisi lentää enää yhtään.

GDPR:n ansiosta Finnair kertoo sinulle asiasta ja joudut hyväksymään tietojesi tallentamisen ja käyttämisen lippua ostaessasi. Voit pyytää tietosi nähtäville, virheiden korjaamista, ja tietojen poistamista, jos niillä ei ole enää merkitystä.

Finnair voi toki käytännössä itse päättää, miten soveltaa omia sääntöjään, joten Pennanen ei ole välttämättä päätynyt listalle, jos Finnairin asiasta vastaava henkilö on katsonut, että siitä voisi olla enemmän PR-haittaa kuin hyötyä. Pennanen luultavasti itse tietää asian laidan tai voisi sen GDPR-tietopyynnöllä selvittää.

Tällaiset ehdot ovat ihan normaali alan käytäntö. Kaikilla lentoyhtiöillä on vastaavat ehdot, joissa lukee: "voimme evätä pääsyn millä tahansa perusteella tai perusteetta, jos niin päätämme" hieman mutkikkaammin sanottuna. Mustat listat ovat myös käytännössä kaikilla yhtiöllä käytössä. GDPR:n vuoksi käytäntöihin on varmasti täytynyt tehdä tarkennuksia.

Finnairilta voi pyytää omat tietonsa nähtäville seuraavan sivun kautta: https://privacy.finnair.com/?locale=fi_FI

Kuriositeettina: Azerbaijan Airlines tarjoaa julkisen mahdollisuuden tarkistaa kenen tahansa henkilön mustalla listalla olo, jos tietää passin numeron: https://www.azal.az/en/blacklist
2
Kotimaa / Vs: 2019-07-23 HS: Ampumistapaus Helsingin keskustassa
« Uusin viesti kirjoittanut Skeptikko tänään kello 01:41:13 »
Edit: Reportteri- @Skeptikko , saatko kuvia?

Tässä joitain satunnaisia kuvia näin alkuun pienennettyinä. Tuo "laastari" on lähempänä A4-paperia ja on ilmeisesti jäänyt bussipyskille asti paenneelle tapaukselle pistetystä kalvosta.
3
Pohjoismaat / Vs: YHDISTETTY: Rikosuutisia pohjoismaista
« Uusin viesti kirjoittanut internetsi tänään kello 01:34:49 »
Sellainen pieni välihuomio, että merkitään ylös eilinen, 23.7.2019. Sinä päivänä Suomessa ammuskeltiin enemmän kuin Sverigestaniassa. Tämä on uutinen.

Ei mulla muuta. Jatkakaa.
4
Paja / Vs: Soldiers of Odin ja muu katupartiointitoiminta.
« Uusin viesti kirjoittanut koojii tänään kello 01:34:01 »

Ottaen huomioon, että kyseessä on kuitenkin ollut huomattava elimellinen häiriö, tuokin ehto on sisältänyt finskille jonkinmoisen riskin, sillä minkään kipu- tai pahoinvointiongelmaa hankalamman hoitaminen olisi niissä olosuhteissa tuskin ollut helppoa.

Toisaalta, lentoyhtiöhän voi melko liberaalisti muuttaa tulkintojaan niin, että voi käytännössä estää lennolle pääsyn koska tahansa, jos epäilevät lennon vaarantuvan.

Sehän voi olla lentoyhtiölle yllättävän kallista jos joudutaan tekemään hätälasku jonnekkin kentälle kesken tuhansien kilometrien lentomatkan. Sehän voi olla että sen pysähdyksen vuoksi paukkuu sitten lentohenkilökunnan työaikakiintiöt ja sitten pitääkin siellä vuorokausi tai kenties parikin odotella että saadaan uusi miehistö lennätettyä tilalle jostakin tai saa se alkuperäinen henkilökunta lepoaikaa riittävästi. Vielä kun sattuu olemaan kaupungin hotellit jostain syystä täyteen varattuja jo valmiiksi, niin siinä sitä ollaan minne henkilökunta ja matkustajat saadaan majoitettua siellä odotusajaksi.

Viivästys sitten kertautuu muille lennoille kun tuskin sitä konetta on aikataulutettu päiviä odottelemaan Helsinkiin paluun jälkeen seuraava lentoa vaan sen pitäisi mahdollisesti lentää ties minne uusi lento jo samana päivänä lähtien kun alkuperäinen paluuaika oli aikataulun mukaan Helsinkiin. Siinä sitten vuokrakonetta hommata paikkaamaan se.

Ilmeisesti ne laskut lennolle riuhuneelle juopolle ovat olleet maailmalla 200 tuhannen euron kalliimmalla puolen kun ylimääräisen laskun ovat sen riehuvan juopon takia joutuneet tekemään.

Toki se ylimääräinen välilasku saattaa sujua nopeastikkin eikä esimerkiksi kahta tuntia enempää viivästytä lennon saapumista perille.

Tuon hinnan vuoksi ymmärrettävää että lentoyhtiöt ovat tarkkoja sen kanssa että eivät halua riskiä ottaa että matkustajan sairauden takia ylimääräinen lasku pitäisi tehdä.

5
Kylänraitti / Vs: Ilmastonmuutos, ekologinen ja hiilijalanjälki (yhdistetty)
« Uusin viesti kirjoittanut Lasse tänään kello 01:16:16 »
Greenpeacesta eronneella perustajajäsenellä on asiaa:

Conversations That Matter: Environmentalist Patrick Moore
https://www.youtube.com/watch?v=vb-52nlv0qs

Dr. Patrick Moore - A Dearth of Carbon?
https://www.youtube.com/watch?v=sXxktLAsBPo
Lainaus
Conversations That Matter features Dr. Patrick
 Moore in part 2 of our Conversation where he takes issue with NGO’s over climate, genetically modified organisms and what he says is the truth about carbon.

Dr. Moore says we were literally running
 out of carbon before we started to pump it back into the atmosphere, “CO2 has been declining to where it is getting close to the end of plant life, and in another 1.8 million years, life would begin to die on planet Earth for lack of CO2.”

According to Moore it is life itself that
 has been consuming carbon and storing it in carbonaceous rocks. He goes on to say, “billions of tons of carbonaceous rock represent carbon dioxide pulled out of the atmosphere, and because the Earth has cooled over the millennia, nature is no longer putting
 CO2 into the atmosphere to offset this.”
6
Mylly / Vs: Britannian EU-ero (Brexit)
« Uusin viesti kirjoittanut koojii tänään kello 01:12:26 »

No-deal ei suinkaan tarkoita sitä, että kaikki kauppa Euroopan mantereelle loppuu vaan sitä, että jatketaan vanhoilla sopimuksilla kunnes ne yksitellen muutetaan tarpeen mukaan tai käytännön vaatimuksesta. Ts. no-deal tarkoittaa ettei tehdä UUTTA sopimusta vaan jatketaan vanhoilla kunnes ne yksitellen muutetaan.

Kukaan ei siis ole olennaisesti irtisanomassa mitään vaan suurin muutos on se, että EU:n diilit eivät enää ole Britanniaa pakottavia. Ts. ne voidaan sanoa irti tai neuvotella uudelleen tarpeen mukaan. Sen lisäksi UK ja EU ovat WTO:ssa, jossa jo on kauppasopimusraamit olemassa.

Kyllä ne kaikki tullisopimukset ja vapaakauppasopimukset loppuvat sillä sekunnilla EU:n kanssa jos Iso-Britannia eroaa EU:sta ilman sopimusta.

Sen jälkeen kauppaa käydään WTO:n sääntöjen pohjalta. Kauppa ei toki Iso-Britannian ja EU:n välillä lopu kun tiettyjä asioita on vain käytännössä pakko ostaa niiden ristiin toisiltaan kun kyse voi olla vaikka jostakin lääkkeestä jota ei saa muualta tai jostakin hilavitkuttimesta lentokoneessa jota ilman lentokonetta ei voida valmistaa tai korjata jos se rikkoontuu.

Lisäksi siinä No deal erossa katoavat Iso-Britannialta ne kauppasopimukset ja niiden sitovuus joita EU:lla on suhteessa muihin maihin. Viikonloppuna BBC One kanavalta katselin jotain tv-ohjelmaa jossa kertoivat että noin 75 prosenttia niistä katoavista kauppasopimuksista suhteessa muihin maihin on saatu sovittua että jatketaan no deal brexitin toteutuessa entisillä ehdoilla mitä ollut EU:n kanssa niillä, mutta ne tärkeimmät ja isoimmat sopimukset eivät ole edenneet ja se ei menekkään niin kuten olivat kuvitelleet että muut maat haluaisivat jatkaa samoilla ehdoilla EU:sta eronneen Iso-Britannian kanssa vaan vaativat uutta itselleen parempaa sopimusta ja neuvottelut ovat umpisolmussa. Ohjelmassa haastattelivat jotain brittifirman edustajaa joka kertoi että 80 prosenttia tuotannosta mitä tekevät jotain koneita menee vientiin ja Kanadaan vietäessä tuotteen hinta asiakkaalle kolminkertaistuu nykytasosta no deal brexitin myötä kun mennään WTO sääntöjen mukaan ja heidän pisnesten kannalta kyse on katastrofista ja mahdollisesti koko firma kaatuu siihen.

Pohjois-Irlannin ja Irlannin raja on se ongelma mihin kellään ei ole mitään ratkaisua. Tai ainakaan sellaista ratkaisua mikä menisi läpi Iso-Britannian parlamentissa ja jonka Irlanti hyväksyisi ja joka ei vaarantaisi EU:n sisämarkkinoita ja tulliliittoa. Se että P-Irlanti jätettäisiin EU:n sisämarkkinoille ja tulliliittoon muun Iso-Britannian jäädessä niiden ulkopuolelle ja raja niille vedettäisiin Irlanninmerelle olisi yksinkertainen ratkaisu, mutta se ei taas kelpaa ikinä DUP puolueelle eli Pohjois-Irlannin unionistipuolueelle (DUP) jonka tärkein tavoite on pitää Pohjois-Irlanti mahdollisimman tiiviinä osana Yhdistynyttä kuningaskuntaa. Mayn ja pian Johnsonin hallituksen pystyssäpysyminen riippuu siitä että pieni DUP tukee sitä hallitusta kun muuten jää vähemmistöhallitukseksi.

Minä en osaa suoraan sanottuna kuvitella tapaa jolla brexit onnistuisi nykyisen parlamentin aikana kun yksikään brexit vaihtoehto ei saa parlamentin enemmistön tukea taakseen. Ei siinä ole oikein muuta tapaa kuin hajottaa parlamentti ja pitää uusi kansanäänestys. Luonnollisesti tämäkään vaihtoehto ei kelpaa parlamentin enemmistölle.

7
Mylly / Vs: Britannian EU-ero (Brexit)
« Uusin viesti kirjoittanut Jorma M. tänään kello 01:03:35 »
En ymmärrä miksi eivät hajota parlamenttia ja järjestä uusia vaaleja sekä uutta kansanäänestystä jossa kansa saisi valita niistä kolmesta vaihtoehdosta haluamansa kun ne ovat nyt tiedossa ja suunnilleen tiedetään mitä mikäkin vaihtoehto käytännössä tarkoittaa.

Jos kansa valitsisi No deal brexitin niin ei muuta kuin sillä kortilla sitten maaliin saakka mennä. Jos taas kansa valitsisi sen sijaan EU:ssa pysymisen niin sitten ilmoitus vain Brysseliin että ero on peruttu.

Ei sellainen kansanedustaja halua uusia vaaleja joka tietää että kansa kostaa vaaleissa. Ja tällaisia on suuri määrä pääministeripuolueessa. Senhän takia tämä niin vaikeaa on ollutkin. Lahjotut konservatiivit ovat kansanäänestyksen tuloksesta  huolimatta panneet hanttiin koska ovat luvanneet lahjojilleen näin.

Mitä vaikeaa tässä on?
8
Kotimaa / Vs: 2019-07-23 HS: Ampumistapaus Helsingin keskustassa
« Uusin viesti kirjoittanut Alaric tänään kello 01:02:04 »
Simppalin mainitsemalla Suvelantiellä näyttäisi googlettelun perusteella olevan erään albaaninimisen tyypin rakennusfirman osoite. Ja tuon punaisen auton omistaja oli nimen perusteella Kosovon albaani (eri nimi kyseessä). Ehkä jotain rakennustöihin liittyviä hämärähommia taustalla?

En kuitenkaan laita nimeä tähän eikä laita kukaan muukaan ennen kuin asiasta on jonkinlaista varmuutta.
9
Kotimaa / Vs: 2019-07-23 HS: Ampumistapaus Helsingin keskustassa
« Uusin viesti kirjoittanut Leijona78 tänään kello 00:51:54 »
Aa! Niinpä tietysti.

Mutta tässä keississä on vielä olennaisempaa tekijöiden taustat. Katsotaan mitä huomenna uutisoidaan.
10
Kotimaa / Vs: 2019-07-23 HS: Ampumistapaus Helsingin keskustassa
« Uusin viesti kirjoittanut simppali tänään kello 00:40:13 »
Ehkäpä useissa iltaläpysköiden julkaisemissa kuvissa oleva punainen auto liittyy johonkin tuohon suuntaan maailmassa?
Sivuja: [1] 2 3 ... 10