–Ei rajat kiinni -politiikka ole mikään vastaus näihin kysymyksiin.
Siis nämä noin 30 000 turvapaikanhakijaa, jotka tulivat Suomeen Ruotsin kautta pyrkivät turvaan. Jos heidät olisi siellä rajalla käännytetty, sinne pakkaseen olisivat jääneet, Haatainen sanoo.
Sauli Niinistö
Jatkokautta hakeva Sauli Niinistö sanoo, ettei hän usko, että Ruotsi ”olisi noin vain ottanut” turvapaikanhakijoita takaisin.
Ahaa, saimme viimein vastauksen siihen, miksi Sipilä ei käännyttänyt yhtäkään nuorta miestä Ruotsiin, vaikka itse myönsi, että niin olisi voitu joka jannun kohdalla tehdä.
Vrt. arvopohjattomuus... 
Jussi Halla-aho
22.1.2018
Tyhmyydestä sakotetaan taas.
"Dublin-menettelystä" vallitsee kansalaisten parissa jonkin verran väärinkäsityksiä. Kyseessä on vastuunmäärittämisasetus, joka nimensä mukaisesti määrittelee, mikä jäsenmaa on vastuussa turvapaikanhakijan prosessoinnista (mukaan lukien hakemuksen ja valitusten käsittely sekä kielteisen päätöksen saaneiden poistaminen EU-alueelta).
Asetuksen idea on, että vain yksi jäsenmaa voi olla vastuussa kustakin turvapaikanhakijasta. Tällä halutaan estää se, että henkilö tehtailee turvapaikkahakemuksia useisiin jäsenmaihin ja käyttää hyväkseen vaihtelua eri maiden käytännöissä.
Vastuunmäärittämisasetuksen mukaan turvapaikanhakijasta vastaa se jäsenmaa, johon hän on ensimmäisen turvapaikkahakemuksensa jättänyt. Dublin-menettelyn nojalla Suomi ei siis esimerkiksi voi palauttaa Tornioon saapuvia iphone-miehiä Ruotsiin, koska nämä eivät ole jättäneet Ruotsiin turvapaikkahakemusta. Iphone-miesten maahantulo olisi pitänyt estää sillä perusteella, että heillä on ollut tosiasiallinen mahdollisuus hakea kansainvälistä suojelua siitä jäsenmaasta, josta he Suomeen pyrkivät.
Koska tulijoiden kirjaaminen ja turvapaikkahakemuksen vastaanottaminen synnyttää jäsenmaalle vastuun turvapaikanhakijasta, monet jäsenmaat eivät kirjaa heitä vaan pyrkivät lykkäämään muiden riesaksi. Jos Schengen-maat noudattaisivat Schengenin rajasääntöä, Suomeen ei edes pitäisi päästä turvapaikanhakijoita muualta kuin Venäjältä.
Kreikan ja Suomen välissä sijaitsevat EU-maat eivät ole pysäyttäneet iphone-miehiä, vaikka Schengen-sääntöjen puitteissa niillä olisi ollut siihen velvollisuus. Tämä on ymmärrettävää, koska Dublin-asetuksen nojalla niille olisi syntynyt vastuu kyseisistä henkilöistä. Koska Suomi mallioppilaana päästi iphone-miehet maahan ja otti heiltä vastaan turvapaikkahakemuksen, Suomi on heistä vastuussa, vaikka he ovat kulkeneet Suomeen monen muun EU-maan kautta.
Ja koska palauttaminen kotimaahan on teknisistä syistä vaikeaa tai mahdotonta, he jäävät tänne maailman tappiin.
https://www.facebook.com/jussi.hallaaho/posts/1606785599441628?pnref=story
Ruotsin kautta Suomeen pyrkivät turvapaikanhakijat olisi pitänyt pysäyttää rajalla rajatarkastuksilla ja kehottaa hakemaan turvapaikkaa ruotsista.
Tämän esteenä oli poliitikkojen pihallaolon ja vastuunpakoilun lisäksi se että Suomi on omalla laillaan säätänyt että rajavartijat ottavat turvapaikkahakemukset vastaan eli Suomen olisi pitänyt tehdä yhden lauseen muutos lakiinsa ja sitten pysäyttää rajalla.
Norja teki vastaavan muutoksen lakiinsa Lokakuussa 2015.
Halla-aho on enemmän kartalla kuin muut Suomen poliitikot MUTTA
Halla-aho levittää virheellistä tietoa eli Dublin-sopimuksen perusteella VOI palauttaa Dublin-palautuksina MYÖS sellaisia turvapaikanhakijoita jotka eivät ole rekisteröityneet missään muussa EU-maassa ja tämä palautus toimii todisteiden perustella eli jos Italian kautta Suomeen tullut somali kertoo vaikka Maahanmuuttoviraston haastattelussa että tuli veneellä Italiaan niin se olisi peruste tehdä Dublin-palautus jossa Suomi ilmoittaisi Italialle että otapas tämä vastaan kunhan sen tekee tietyn ajan kuluessa Suomeen tulosta.
Jos Italia ei vastaisi tietyn ajan kuluessa todistellen miksi se ei ole vastuussa niin sen olisi pakko ottaa dublin-palautus vastaan.
Jos Italia vastustaisi vastauksessaan palautusta niin sitten katsottaisiin kumman todisteet ovat paremmat.
Samalla tavalla todisteiksi kävisivät vaikka turvapaikanhakijoiden postaukset sosiaalisessa mediassa tai tiedot heidän puhelimistaan.
Lisäksi mahdottomia matkareittejä ei pitäisi kirjata ylös vaan puhuttaa kunnes tulee se oikea reitti mutta Migri kirjaa puutaheinää koska nopeammin puhuttelun hoitava kumileimasin palkittiin tehokkuudesta Päivi Räsäsen kaudella 2011-2015 koska Räsänen oli aivan pihalla.
Dublin-palautuksia voi tehdä myös sellaisille henkilöille jotka ovat oleskelleet jossain toisessa EU-maassa tarpeeksi pitkän ajan eli jos joku Suomeen turvapaikanhakijaksi rekisteröitynyt henkilö on tullut Italian kautta EU-alueelle mutta hänen oleskelustaan Ranskassa tietyn ajan joka täyttää Dublin-sopimuksen vaatimuksen on todisteet eli vaikkapa juuri siitä iphonesta tehdyt feisbook-postaukset pitkältä ajalta niin silloin Suomi voi Dublin-palauttaa hänet Ranskaan vaikka hän ei olisi rekisteröitynyt Italiassa eikä Ranskassa
Lisäksihän juuri on tullut EU-tuomioistuimen päätökset jossa Itävalta ja Slovenia Dublin-palauttivat Kroatiaan turvapaikanhakijoita jotka ovat mitä ilmeisimmin tulleet Kreikan kautta alunperin MUTTA koska näiden osalta oli todisteet että tulivat Kroatian kautta kun oli rekisteröity rajatarkastuksissa sekä Slovenian että Itävallan toimesta että tulevat Kroatiasta niin Dublin-palautettiin sitten Kroatiaan koska heidän oleskelustaan Kreikassa ei ilmeisesti ollut todisteita tai niitä ei oikeudessa esitetty.
Koska Kreikka päästi kaikki lävitseen 2015 niin juurikin Kroatiaan olisi voinut Dublin palauttaa todennäköisesti suuren osa Suomeen tulleista irakilaisista.
Maahanmuuttoviraston johtajien potkuihin pitäisi johtaa sen elefantin huoneessa että
Maahanmuuttovirasto on tehnyt ja tekee Dublin-palautuksia VAIN EuroDAC-sormenjäki-osumien perusteella ELI Suomen maahanmuuttovirasto on jättänyt TUHANSIA Dublin-palautuksia tekemättä ja sitten myöntänyt TUHANSIA turvapaikkoja ja toissijaisia suojeluita (muistetaan 2015 hyväksymisprosentit eli somaleille 97% ja irakilaisille noin 85% käsitellyistä ja todella löysä linja 2012 lähtien jolloin EASO:n pilipali-moduulit ja EASO:n pilipali-koulutukset Migrin virkailijoille otettiin käyttöön)
turvapaikanhakijoille jotka olisi pitänyt Dublin-palauttaa.Kun johtava maahanmuuttokriittinen poliitikko EI ole lukenut Dublin-sopimusta ja nimimerkki writer hommafoorumilla joutuu häntä oikomaan niin maahanmuuttokriittisten poliitikkojen ja persujen puolueena pitäisi oikeasti tsempata vähän...
Huoh....
Suomi olisi voinut Dublin-palauttaa myös Ruotsiin noi järjestelykeskukseen tuodut eli Dublin-palautus-vaatimus vetämään sen perusteella että Suomen todisteiden perusteella he tulivat Ruotsin kautta ja vaaditaan Ruotsia ottamaan vastaan Dublin-menettelyn mukaisesti.
Veikkaan että Ruotsi ei olisi edes vastannut Dublin-sopimuksen edellyttämällä tavalla jos palautukset olisi aloitettu heti syyskuussa 2015 kun järjestely-keskus aukesi jolloin Ruotsi olisi joutunut ottamaan palautukset vastaan.
Jos palautuksia olisi alettu tekemään Lokakuussa 2015 kun tulijoita olisi kertynyt jo hyvin paljon niin silloin Ruotsi olisi varmasti vastannut että tulivat johonkin muuhun maahan jos heitä on jollain tavoin rekisteröity Tasnkan ja Ruotsin rajalla jolloin sitten olisi Ruotsin virallinen myöntäminen että päästävät tulijat lävitseen joka olisi luonut painetta rajojen sulkemiseen aiemmin ja jos eivät olisi voineet esittää todisteita että Ruotsi ei ollut eka maa niin sitten Suomi olisi heidät todennäköisesti voinut palauttaa.
Tämän lopputulosta ei tiedetä kun ei edes yritetty.
Nyt kaikki Dublin-sopimuksen määräajat ovat kuluneet loppuun jo ajat sitten eikä ketään voi enää sen nojalla palauttaa minnekään noista 2015-2016 tulleista.
edit:
lainaus-boksi