Kirjoittaja Aihe: Opettaja, opettaja, toi mode kiusaa mua...!  (Luettu 2641998 kertaa)

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • Liked: 22865
  • Nuiva VHM-sillanrakentaja & sananvapauttaja
    • Profiili
Vs: Opettaja, opettaja, toi mode kiusaa mua...!
« Vastaus #4200 : 21.09.2011, 10:13:52 »
Kokosin "A2 Teema: Vihailta" -ketjun (pituus 3o sivua) tiettyä asiakokonaisuutta (hyljekausti) käsittelevät sellaisenaan yhteen koosteviestiin, joka oli aamulla kadonnut.

Kooste antoi oleellisesti oikean kuvan forumista kootessaan kaikkien jäsenten kaikki viestit yhdestä asiakokonaisuudesta yhteen paikkaan.

Onko tällainen koostaminen kiellettyä tehdä uutisalueelle? Jos on, onko kooste  sallittua sijoittaa esim. Peräkammariin, ja saanko siinä tapauksessa viestini takaisin?
« Viimeksi muokattu: 21.09.2011, 10:17:56 kirjoittanut Lalli IsoTalo »
The man of the future will be of mixed race. Today's races and classes will gradually disappear owing to the vanishing of space, time, and prejudice. The Eurasian-Negroid race of the future ...will replace the diversity of peoples with a diversity of individuals.
- Richard_von_Coudenhove-Kalergi
(Lähde: wikipedia)

Miniluv

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 11476
  • Mode EVP. 1/949jkl #propelipää
    • Profiili
« Vastaus #4201 : 21.09.2011, 10:22:45 »
En poistanut viestiä, mutta jos vaan rajoittaisit hylkeistä jankuttamista tässä kohtaa?

Lalli, mopo taas meinaa karata.

Rapsakalla Ravulla oli hyvä analyysi ketjun kulusta: http://hommaforum.org/index.php/topic,58277.msg790532.html#msg790532

"Luulisi että tähän ikään mennessä olisi edes jotain tajunnut elämästä ja yhteiskunnasta." Rosa Meriläinen, HS 30.9.2014

Viestistäsi tulee minulle ilmoitus, jos kirjoitat tekstiin @Miniluv. Tai laita yksityisviesti.

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #4202 : 21.09.2011, 11:41:34 »
En poistanut viestiä, mutta jos vaan rajoittaisit hylkeistä jankuttamista tässä kohtaa?

En kyseenalaista oman mielipiteeni poistamista.

Kyseenalaistan sen, että kaikkien jäsenten kommentoinnin summa, täydellisenä ja autenttisena, yhdestä asiakokonaisuudesta, tuhotaan. Alkuperäiset viestit itsessään ovat hyväksyttäviä, mutta yhteen koottuna (mitään pois jättämättä) eivät.

Jätän tästä moderaatiopäätöksestä tähän pöytäkirjaan eriävän mielipiteeni, koska kyse on mielestäni merkittävästä ennakkotapauksesta.
The man of the future will be of mixed race. Today's races and classes will gradually disappear owing to the vanishing of space, time, and prejudice. The Eurasian-Negroid race of the future ...will replace the diversity of peoples with a diversity of individuals.

Miniluv

• Administrator
  • Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #4203 : 21.09.2011, 11:43:33 »
Ei ole kyse mistään ennakkotapauksesta. Sinua kohdeltiin nyt näin ja jotakuta toista voidaan tilanteen mukaan kohdella toisella tavalla.
"Luulisi että tähän ikään mennessä olisi edes jotain tajunnut elämästä ja yhteiskunnasta." Rosa Meriläinen, HS 30.9.2014

Viestistäsi tulee minulle ilmoitus, jos kirjoitat tekstiin @Miniluv. Tai laita yksityisviesti.

Johannes Krauser II

• Jäsen^^^
  • Liked: 1
    • Profiili
« Vastaus #4204 : 21.09.2011, 12:01:55 »
Miksi kaikki hommaa tai hommalaisia kansanedustajia kritisoiva tai ikävässä valossa näyttävä siivotaan aina pois suositummista aiheista? Suomen Sisusta puhuttiin eilisessä ohjelmassa ja jos ei saa selittää miksi vasemman puolen edustajalla oli mielestäni ihan hyvät perusteet pitää SS:ää natsimielisenä järjestönä tuo ketju kärsii. Tämä nyt ei ole mielestäni asiattomien tai ot-kirjoitusten pois siivoamista vaan keskustelun rajoittamista tukemaan vain toista osapuolta.

Miniluv

• Administrator
  • Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #4205 : 21.09.2011, 13:06:51 »
Miksi kaikki hommaa tai hommalaisia kansanedustajia kritisoiva tai ikävässä valossa näyttävä siivotaan aina pois suositummista aiheista? Suomen Sisusta puhuttiin eilisessä ohjelmassa ja jos ei saa selittää miksi vasemman puolen edustajalla oli mielestäni ihan hyvät perusteet pitää SS:ää natsimielisenä järjestönä tuo ketju kärsii. Tämä nyt ei ole mielestäni asiattomien tai ot-kirjoitusten pois siivoamista vaan keskustelun rajoittamista tukemaan vain toista osapuolta.

Ajattelin nimenomaan, että Sisua koskevassa yleisessä keskusteluketjussa tuo asia on helpommin löydettävissä myöhemmin kuin yhtä TV-lähetystä koskevasta yli 30-sivuisesta ketjusta.

Ja saattaahan olla, että asiasi on SSSSS-ketjussa jo käsitelty.

Annan tarvittaessa myös kehotuksen siirtää yksityiskohtainen Breivik-keskustelu johonkin sopivaan ketjun.

« Viimeksi muokattu: 21.09.2011, 13:11:20 kirjoittanut Miniluv »

Johannes Krauser II

• Jäsen^^^
  • Liked: 1
    • Profiili
« Vastaus #4206 : 21.09.2011, 14:00:43 »

Ajattelin nimenomaan, että Sisua koskevassa yleisessä keskusteluketjussa tuo asia on helpommin löydettävissä myöhemmin kuin yhtä TV-lähetystä koskevasta yli 30-sivuisesta ketjusta.

Ja saattaahan olla, että asiasi on SSSSS-ketjussa jo käsitelty.

Annan tarvittaessa myös kehotuksen siirtää yksityiskohtainen Breivik-keskustelu johonkin sopivaan ketjun.
Pakosti tulee mieleen että eiköhän tarkoituksena ollut vain siirtää se pois ihmisten silmistä. Uskomatonta että samaan aikaan tuolla pauhaa täysin ohjelmaan liittymätön keskustelu jossa väitetään muka mokuttajien ajavan poikien ja tyttöjen ympärileikkauksia ilman että tekee mielesi siirtää sitä minnekään muualle.

Mutta ai niin, sillähän koitetaan saada vihreät näyttämään ikäviltä.

Sanglier

• Jäsen^^^
  • Liked: 72
    • Profiili
« Vastaus #4207 : 21.09.2011, 14:31:49 »

Samalla tavalla kun auoit päätä Vasaralle katsomatta edes kuka oli äänessä.

Anteeksi tyhmyyteni, mutta eikö tuon pitäisi olla perusoletus kaikilla käyttäjillä? Argumentit ratkaisevat, ei niiden esittäjä.

Kaikkea sitä joutuu selittämään.

Lue mitä Junis kirjoitti katsomatta kenelle kirjoitti. Katso sitten Vasaran viestihistoriasta oliko näpäytys aiheellinen, osuiko kohdalleen.

Juniskin myönsi virheensä. Sinä käsitit väärin. Asia on juuri niin että argumentit ratkaisevat, ei niiden esittäjä. Nyt Vasaran annettiin ymmärtää olevan foorumilla "osa ongelmaa" katsomatta onko hän edes ymsi niistä jotka todellakin (minunkin mielestäni) ovat osa ongelmaa. Yleinen käsitys lienee että Vasara ei ole/ollut.

OK?

Jatkot johonkin toiseen galaksiin, asia loppuun käsitelty. Ja kyllä, minä olen osa ongelmaa, ja yritän olla pienempi osa.

Hob

• Jäsen^^^
  • Liked: 138
    • Profiili
« Vastaus #4208 : 21.09.2011, 19:13:59 »

Tässä olisi selkeästi selventämisen paikka. Onko Hommaforumin esikuva essee vai keskustelu?

Ihmiset suhtautuvat niihin eri tavoin, ja keskustelusta viestien poistaminen aiheuttaa hämminkiä jos viesti ei ollut selkeästi roskaa. Essee-näkökulmasta poikkeuksellisen asiatiiviiden viestien siirtäminen parempaan kontekstiin, parempaan talteen tms. on tietysti taas hyvinkin kannatettavaa touhua. Sinänsä kumpikaan malli ei ole toista parempi, mutta olisi ehkä syytä selventää kumpaa käytetään.

Miniluv

• Administrator
  • Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #4209 : 21.09.2011, 20:30:39 »
Se vähän riippuu ja roikkuu. Ei tähän muuta voi vastata.

Jos Lahtinen aloittaa ketjun tunnetusta skenen järjestö Sisusta ilmeisenä tarkoituksenaan vastata kysymyksiin, on ote vähän toinen kuin vaikka jossain 40-sivuisessa keskustelussa eilisestä telkkariohjelmasta.

Ja Sisuketju muuten siirtyy Suositeltaviin nyt kun muistin.

Ja tällä kertaa kävi niin, että joku hsnkki itselleen hämminkiä ihan tarkoituksella :)

Hob

• Jäsen^^^
  • Liked: 138
    • Profiili
« Vastaus #4210 : 22.09.2011, 03:28:02 »
Voisiko ajatella niin, että Salonkiin pyrittäisiin kultivoimaan sitä essee-tyyliä ja muualle sitten keskustelua? Vai mennäänkö tällä nykyisellä?

Miniluv

• Administrator
  • Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #4211 : 22.09.2011, 10:08:28 »
Voisiko ajatella niin, että Salonkiin pyrittäisiin kultivoimaan sitä essee-tyyliä ja muualle sitten keskustelua? Vai mennäänkö tällä nykyisellä?

Pitää katsoa, missä ketjussa on minkäkinlainen tyyli. Näin se vaan menee.

Kokoliha

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 3465
  • Ei siellä maantiellä mukavaa ole
    • Profiili
« Vastaus #4212 : 23.09.2011, 00:43:14 »
Olen kyllä sitä mieltä, että tänne pesiytyneitä trolleja pitäisi pikku hiljaa saada alkaa edes kutsua niiden oikeilla nimillä, eli trolleiksi - ja ilman mitään junakohtausten saamista.

http://hommaforum.org/index.php/topic,59008.msg792954.html#msg792954
« Viimeksi muokattu: 23.09.2011, 00:48:37 kirjoittanut Kokoliha »
Oma mielikuvani uuvateista on se, että kyseessä on Suomen poliittisessa historiassa poikkeuksellisen epärehellinen ja limainen hanke. Se, mitä he ovat tehneet, tukee tätä mielikuvaa.

Miniluv

• Administrator
  • Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #4213 : 23.09.2011, 01:46:12 »
Lupaan henkilökohtaisesti suorittaa säädyllisen kokoisen junakohtauksen aina kun huomaan käyttäjiä nimiteltävän trolleiksi muiden kuin ylläpidon toimesta.

Kokoliha

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 3465
  • Ei siellä maantiellä mukavaa ole
    • Profiili
« Vastaus #4214 : 23.09.2011, 02:01:52 »
Lupaan henkilökohtaisesti suorittaa säädyllisen kokoisen junakohtauksen aina kun huomaan käyttäjiä nimiteltävän trolleiksi muiden kuin ylläpidon toimesta.

Varmistan vielä, että yllelainattu pätee siis siinäkin tapauksessa, että trkäyttäjä on itse omin sanoin ilmoittanut olevansa trolli?
Oma mielikuvani uuvateista on se, että kyseessä on Suomen poliittisessa historiassa poikkeuksellisen epärehellinen ja limainen hanke. Se, mitä he ovat tehneet, tukee tätä mielikuvaa.

Miniluv

• Administrator
  • Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #4215 : 23.09.2011, 13:07:21 »
Kaikki tehdään omalla vastuulla.

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #4216 : 23.09.2011, 13:23:33 »
Kaikki tehdään omalla vastuulla.

Ron Paul -puskuritarra-ainesta.

junakohtaus

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 4049
  • Suvakkipissis
    • Profiili
« Vastaus #4217 : 23.09.2011, 14:38:03 »
Mitä peikkojahtiin tulee, niin.

Kuten aiemmin sanoin, olen teknisessä pimennossa ja jostain kaikille tuntemattomasta syystä ilmoitukset ylläpidolle eivät saavuta minua, joten en ole oikein pystynyt toimimaan täysipainoisesti. Asia kuitenkin historiallisesti on ollut niin, että trolli-ilmoituksista käytännössä ihan kaikki ovat koskeneet joko asiallisia vastaväitteitä tai asiallisia vastaväitteitä höystettynä retoriikalla, jota tällä lankulla käytetään ns. vastapuolen tekemisistä aivan rutiinilla.

Älkää siis ihmetelkö jos Pekka ja Susi ovat saaneet ainakin minut olemaan ottamatta trollauspuheita mitenkään kovin vakavasti.

Kunhan tekninen ongelma ratkeaa, saatan hyvinkin ryhtyä katsomaan tarkemmin onko meillä tosiaan uusi peikkosukupolvi riesoinamme vai onko edelleen kyse siitä, että on eppaa kun joku väittää vastaan.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

kgb

• Globaali kulttuurimarksisti
  • Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 3228
  • A spherical bastard
    • Profiili
« Vastaus #4218 : 23.09.2011, 17:15:52 »
Tekisi mieli kysyä oletko siellä teknisessä pimennossa istuessasi tehnyt asian eteen itse yhtään mitään vai pelkästään odotellut että Joku Muu korjaisi asian.
Tsekkasin asiantilan ja täältä hommakoneesta viestit lähtevät kyllä gmailin suuntaan ihan normaalisti ja ilman mitään virheilmoituksia.
Iku-Routa: Tä? Mitä väliä jollain tykkäyksillä on?

junakohtaus

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Suvakkipissis
    • Profiili
« Vastaus #4219 : 23.09.2011, 19:34:34 »
Enpä juuri. Pieni huili tekee hyvää välillä ;-)

IDA

• Jäsen^^^
  • Liked: 5140
  • qui enim non est adversum vos pro vobis est
    • Profiili
« Vastaus #4220 : 23.09.2011, 19:42:21 »
Enpä juuri. Pieni huili tekee hyvää välillä ;-)

Älä junis välitä. Kouvolan bannikerho diggaa sua, ja muitakin modeja, ihan vilpittömästi.

http://www.youtube.com/watch?v=cKxiLCMb6Q4

Oikeasti. Vaikka täysin päissäni olenkin ;)
qui non est mecum adversum me est

junakohtaus

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Suvakkipissis
    • Profiili
« Vastaus #4221 : 23.09.2011, 22:49:58 »
No niin. En kehtaa edes sanoa mikä oli ongelma, mutta tekninen pimento näyttää toistaiseksi olevan ohi. On tää noloo.

Viinankylväjä

• Vieras
« Vastaus #4222 : 24.09.2011, 15:10:35 »
Fake Jussi Halla-aho-ketju lähti peräkammariin(ollut jo viikon Tuvassa) saman tien kun vastasin esitettyyn kysymykseen asiallisesti miksi pidän todennäköisenä, että Jussi on rasisti tai ääriajattelija. Käytän Miniluvin mukaan liikaa aikaa asiaan  ???

Miten tänne voidaan saada järkevää keskustelua, kun hyvin perustellut vasta-argumentit siivotaan vähin äänin pois julkiselta alueelta?

Viinankylväjä

• Vieras
« Vastaus #4223 : 24.09.2011, 15:18:04 »
Miksi kaikki hommaa tai hommalaisia kansanedustajia kritisoiva tai ikävässä valossa näyttävä siivotaan aina pois suositummista aiheista?
Vastaus tulikin edelliseltä sivulta kysymyksen muodossa.

Miniluv

• Administrator
  • Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #4224 : 24.09.2011, 15:56:40 »
Fake Jussi Halla-aho-ketju lähti peräkammariin(ollut jo viikon Tuvassa) saman tien kun vastasin esitettyyn kysymykseen asiallisesti miksi pidän todennäköisenä, että Jussi on rasisti tai ääriajattelija. Käytän Miniluvin mukaan liikaa aikaa asiaan  ???

Olit itse sitä mieltä, ja esitin, että tulkintasi on oikea :)

Mutta vakavasti ottaen, jos lähdet jollain muinaisella homoa-päähän-kaustilla revittelemään Herran vuonna 2011, niin sen teet Peräkammarissa. Ei MTV:kään näytä Pieni talo preerialla-uusintoja perjantai-iltana yhdeksältä. Ymmärrät varmaan tilanteen.

Ja jos niin kovasti kiinnyt oldies-goldieseihin, että touhusi menee jankuttamiseksi, niin sitten löytyy ohjelmaslotti Kyöpelinvuorelta.

Lainaus
Miten tänne voidaan saada järkevää keskustelua, kun hyvin perustellut vasta-argumentit siivotaan vähin äänin pois julkiselta alueelta?

Lähdeviitteetön, suoraan ulkomuistista vedetty kontekstiton horrorsitaattikokelma ei ole järkevää keskustelua. Oli kohde Jussi tai koka tahansa.

Ja tässä kohtaa pyydän anteeksi, että annoin mitätöntä pilablogia koskevan ketjun viettää viikon Tuvassa.

« Viimeksi muokattu: 24.09.2011, 16:09:41 kirjoittanut Miniluv »

Farrow

• Jäsen^^^
  • Liked: 75
    • Profiili
« Vastaus #4225 : 24.09.2011, 17:44:29 »
Merkittäköön lokikirjoihin, että tällä foorumilla on sallittua toivottaa toinen foorumilainen suksimaan vittuun.

[poistin linkin, koska Miniluv poisti kyseisen viestin, toisen moden jätettyä sen ensin paikoilleen - josta syystä tänne kommentoin]
« Viimeksi muokattu: 24.09.2011, 18:38:17 kirjoittanut Farrow »
“To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting.” - e.e.cummings

Miniluv

• Administrator
  • Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #4226 : 24.09.2011, 18:06:36 »
Ei ole sallittua.

Sen sijaan merkitään aikakirjoihin, että epäiltäessä sääntörikkomusta ensin ilmoitetaan valvojille ja sitten vasta mietitään tähän ketjuun valittamista.

« Viimeksi muokattu: 24.09.2011, 18:09:52 kirjoittanut Miniluv »

Farrow

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #4227 : 24.09.2011, 18:22:11 »
Ei ole sallittua.

Sen sijaan merkitään aikakirjoihin, että epäiltäessä sääntörikkomusta ensin ilmoitetaan valvojille ja sitten vasta mietitään tähän ketjuun valittamista.

Tein juuri noin.

« Viimeksi muokattu: 24.09.2011, 18:24:54 kirjoittanut Farrow »
“To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting.” - e.e.cummings

Miniluv

• Administrator
  • Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #4228 : 24.09.2011, 18:24:16 »
Sanoin hieman epäselvästi, mutta ilmoita valvojille -nappi on se ensisijainen tapa.

Farrow

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #4229 : 24.09.2011, 18:25:17 »
Sanoin hieman epäselvästi, mutta ilmoita valvojille -nappi on se ensisijainen tapa.

Jep, näin siis tein.

Janne-mode oli sitten sen jälkeen siihen ilmoittamaani viestiin laittanut sinisellä, ettei "jaksa poistaa viestiä näin kauniina syyspäivänä", eikä edes katsonut aiheelliseksi antaa varoitusta.

Tuon nähtyäni vasta kirjoitin tähän ketjuun.