Itse en ole missään vaiheessa oikein sitoutunut mihinkään puolueeseen, mutta viime vuosien aikana on tapahtunut paljon asioita, joiden vuoksi en näe muita kuin Perussuomalaisia äänestämisen arvoisina. Muut puolueet ovat äänestäneet ryhmäkurilla huonoja lakeja läpi, tai ovat antaneet epäpätevän ministerin töppäillä sen sijaan että olisivat pistäneet tälle stopin. Kaikki muut puolueet ovat tehneet jonkin ratkaisevan virheen jossain vaiheessa ja menettäneet kunnioitukseni, ja näen Perussuomalaiset ainoana vaihtoehtona. Puolueella on imago-ongelma, mutta se lienee ainoa vaihtoehto jos haluan antaa protestiäänen sekä epäluottamuslauseen muiden puolueiden politiikalle. Lisäksi olen arvomaailmaltani kääntynyt konservatiivisemmaksi, joten sekin madaltaa kynnystä äänestää persuja.
Mutta en ole siis kovinkaan sitoutunut mihinkään puolueeseen tai järjestöön. Sen sijaan minulle ykkösasiat ovat:
-äänestämällä persuja yritän saada muita puolueita omaksumaan persujen teemoja
-tässä ajetaan Suomen perustuslain kunnioittamista.
Viime vuosina on tullut paljon lakiesityksiä, joissa on ollut perustuslain vastaisia pykäliä. Yksilön sananvapaudesta ja yksityisyydensuojasta on haukattu pikku palasia kerrallaan. Joskus perustuslakivaliokunta on antanut huolestuneen lausunnon, mutta tämä fakta on ohitettu. Joskus joku tutkija on palkattu todistelemaan että joo, laista löytyy porsaanreikä jonka avulla saamme runnottua tämän lain väkisin läpi.
Minä haluaisin nähdä poliitikkojen kunnioittavan perustuslakia ja sen sanelemia oikeuksia, joiden säilyttämisen vuoksi isoisämme taistelivat. En tajunnut ennen kuinka tärkeitä nuo oikeudet olivat; en tajunnut ennen kuin silmäni heräsivät siihen, että monikulttuurisuus sekä "pehmototalitarismipolitiikka" ovat hiljalleen leikkaamassa noita oikeuksia pois.
...Äh, tästä tulee pitkä viesti joka on vähän ohi aiheen. Mutta minulle ykkösasia siis on minkään puoluesitoumuksen sijaan Suomen perustuslaki, sen kunnioitus, ja sen sanelemiin arvoihin sitoutuminen.
Jos ääriporukoista puhutaan, niin fiilikseni on tämä:
-uusnatsit: Haluan että ajetaan tänä päivänä politiikkaa jolla varmistetaan, että huomispäivänä ei pääse olemaan otollista maaperää tämän aatteen leviämiseen.
-yksittäiset seppolehdot ja olavimäenpäät: Toivon että pysyy hajurako heihin. Heillä on sama tavoite kuin meillä (Suomi jossa on hyvä elää), mutta avoimen vihaisella ja rasistisella käytöksellään he vahingoittavat meidän toimintaamme. Heidän käytöksensä leimaa myös meitä. Tämän vuoksi en pistänyt ääntäni esim. siihen "eroa, astrid thors"-adressiin vaikka muuten haluaisin Thorsin eroavan; en halua olla mitenkään assosioitavissa tiettyihin ihmisiin.
-antisemitistit: silloin tällöin olen kuullut anti-mokutusrintamalta juutalaissalaliittoteorioita. Toivon ettei tällaisia tulisi esiintymään Hommafoorumilla. Ongelmahan on monikulttuurismi, joka on muuttamassa Eurooppaa islamilaiseksi. Jos Euroopasta jokin päivä tulee Eurabia, niin tämä ei voi mitenkään edistää juutalaisten etua, ja en tajua millä logiikalla monikulttuurismin takana voisi olla minkäänlainen sionistisalaliitto. Juutalaissalaliittopulinat ovat mielestäni aika hörhöä ja epäasiallista puhetta, etenkin kun ottaa huomioon kuinka vähän juutalaisia Suomessa on.
(Hesarin nettikeskustelussa joku juutalainen esitti pari päivää sitten huolensa siitä, mikä juutalaisten kohtalo tulee olemaan monikulttuurisessa Suomessa jossa muslimeille ei osata sanoa "ei". Toivon että tännekin tulisi rekisteröitymään juutalaisia, homoja, naisia, ja muita erityisesti islamin tähtäimessä olevia ihmisiä. Olisi hyvä että vähemmistöt ymmärtäisivät oman etunsa ja alkaisivat ajamaan sitä tämän asian suhteen. Nykyään keskustelu on painottunut erityisesti valkoisten miesten touhuksi, ja jostain syystä tietyt tahot eivät arvosta valkoisen miehen mielipidettä yhtä lailla kuin vaikkapa lesbonaisen tai mustan miehen. Halla-ahokin yritti sanoa että haluaa estää kaikki estettävissä olevat raiskaukset, mutta viherfemakot muodostivat hänestä omituisen sovinisti-rasisti-karikatyyrin vääntämällä kirjoituksen pointin päälaelleen.)
Ja rasistileimasta:
Leimaa kannattaa mielestäni välttää. Puhutaan asiallisesti, puhutaan asioista eikä ihmisistä. Ja pidetään sellaiset foorumikäyttäjät poissa joista oikeasti näkee että ovat vain vihaisia rasisteja joilla ei ole kykyä kunnolliseen keskusteluun.
Tässä on myös nähty että jos joku ihan vain ohimennen sanoo jotakin joka vinosti katsoen saattaa viitata johonkin natseihin liittyvään asiaan, niin tämän perusteella Halla-aho, Persut, ja ihan kaikki tullaan leimaamaan natseiksi. Eli kannattaa olla varovainen ja äärimmäisen asiallinen kun kirjoittaa. Meidän kirjoituksiamme luetaan kuin piru Raamattua, ja meitä arvioitaan hypersensitiivisillä kriteereillä.
Mutta toisaalta: jos joku tulee ja sanoo että minä olen rasisti ihan vain siksi että vastustan löysää maahanmuuttopolitiikkaa, niin silloin ongelma on haukkujan korvien välissä, eikä "rasisti"-leimasta mielestäni tarvitse välittää.