HOMMAN KESKUSTELU > Kylänraitti
Kokoomusnuori Facebookiss: "Lapsilisät tukevat heikomman aineksen lisääntymistä"
<< < (64/102) > >>
Arto Luukkainen:

--- Lainaus käyttäjältä: RP - 05.11.2012, 09:44:25 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Arto Luukkainen - 04.11.2012, 14:09:09 ---
Korjaanpa jälleen virheesi. Teen sen niin monta kertaa kuin syyllistyt samaan virheeseen.

Lapsilisien poistaminen tarkoittaisi luonnollisesti myös sitä, että toimeentulotuen lapsen osasta vähennettäisiin lapsilisän suuruinen osa. Tai en minä tiedä miten tarkkaan Schubak on ehdotuksensa yksityiskohtia ehtinyt pohtia mutta näin minä tekisin, jos lapsilisät  poistettaisiin.

--- Lainaus päättyy ---

Heikommasta aineksesta (ilmeisesti ilman että itseään laskisi joukkoon) puhuvan poliittisen broilerinalun kai voisi olettavan osaavan puhua lapsilisistä silloin kun hän haluaa puhua lapsilisistä ja toimeentulotuen normista, kun hän haluaa puhua siitä. Asioilla ei ole lakikirjassa mitään "luonnollista" yhteyttä. Jos Schubak ei tuota tunne, niin oma on häpeänsä.
--- Lainaus päättyy ---

Itse asiassa on sinun häpeäsi, jos arvelet, että kaikki ihmiset kirjoittelevat kavereilleen tarkoitettuihin FB-statuksiinsa vain täydellisesti formuloituja mielipiteitä siten, että mukana on tarvittaessa myös sanatarkka lakitekstiesitys Eduskunnalle.

"Ite oot"-argumentti kuuluu mielestäni lasten hiekkalaatikoille. Viittaan tähän letkautukseesi "ilmeisesti ilman että itseään laskisi joukkoon". Miksi Schubakin pitäisi laskea itsensä samaan joukkoon kuin narkkarit ja alkoholistit?

Suomessa on todella hankala keskustella ja esitellä uusia ideoita. Ideoiden varsinainen perusajatus ei kiinnosta montaakaan mutta sen sijaan monia kiinnostaa saivartelu ja tahallinen väärin ymmärtäminen.

Ajattelija2008:

--- Lainaus käyttäjältä: Kalevan-poika - 05.11.2012, 21:48:15 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Nousuhumala - 05.11.2012, 21:23:42 ---Aleksi-Erik Tolvanen (kok) aiheesta eilen kirjoitti: http://aleksitolvanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/123512-lapsilisat-ja-kaikki-muukin-sosiaaliturva-poistettava

--- Lainaus päättyy ---

Aleksi-Erik Tolvanen oli samassa lukiossa kuin minä, tosin vuotta nuorempana. Kun me molemmat olemme politiikasta kiinnostuneita, tunsimme jotenkuten, ja hän jossain keskustelussa yritti taivutella minut äänestämään Kokoomusnuoria. Itse yritin saada maahanmuuttokritiikin tärkeämmälle sijalle hänen ajatusmaailmaansa, mutta turhaan. Libertarismi on uskonto siinä missä kommunismi tai monikultturismikin. Kuten tuostakin tekstistä käy ilmi, hänelle vääryys on aina vääryys, eikä ole olemassa suurempia tai pienempiä vääryyksiä. Lapsilisät ovat yhtä väärin kuin kehitysmaiden pummien houkutteleminen tänne, vaikka jälkimmäinen johtaa pitemmällä aikavälillä merkittävästi suurempaan verorahojen haaskuuseen.

Hän vaikuttaa vielä aika epäkypsältä kirjoittajalta. Tuota kirjoitusta on tykätty Facebookissa yli 10 000 kertaa, mutta se ei välttämättä ole asialleen parhaaksi. Noin karkeaa tekstiä vastaan olisi helppo käydä, mutta ainakaan kommentoijat eivät ole sitä vielä havainneet.

--- Lainaus päättyy ---

Tuo Tolvasen kirjoitus on oudon idealistinen. Että siis massiiviset tulonsiirrot annettaisiin hyväntekeväisyyden vastuulle. Ei vapaaehtoisilla lahjoituksilla voi Suomessa kerätä niitä monia miljardeja vuodessa, mitä tarvitaan sosiaalitukeen.
nuiv-or:
Lapsilisiä ei tule poistaa ja kaikki ovat vahvinta ainesta. Tuleeko ääniä.
Nousuhumala:

--- Lainaus käyttäjältä: Nousuhumala - 05.11.2012, 21:23:42 ---Aleksi-Erik Tolvanen (kok) aiheesta eilen kirjoitti: http://aleksitolvanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/123512-lapsilisat-ja-kaikki-muukin-sosiaaliturva-poistettava

--- Lainaus päättyy ---

Aleksi-Erik Tolvanen oli samassa lukiossa kuin minä, tosin vuotta nuorempana. Kun me molemmat olemme politiikasta kiinnostuneita, tunsimme jotenkuten, ja hän jossain keskustelussa yritti taivutella minut äänestämään Kokoomusnuoria. Itse yritin saada maahanmuuttokritiikin tärkeämmälle sijalle hänen ajatusmaailmaansa, mutta turhaan. Libertarismi on uskonto siinä missä kommunismi tai monikultturismikin. Kuten tuostakin tekstistä käy ilmi, hänelle vääryys on aina vääryys, eikä ole olemassa suurempia tai pienempiä vääryyksiä. Lapsilisät ovat yhtä väärin kuin kehitysmaiden pummien houkutteleminen tänne, vaikka jälkimmäinen johtaa pitemmällä aikavälillä merkittävästi suurempaan verorahojen haaskuuseen.

Hän vaikuttaa vielä aika epäkypsältä kirjoittajalta. Tuota kirjoitusta on tykätty Facebookissa yli 10 000 kertaa, mutta se ei välttämättä ole asialleen parhaaksi. Noin karkeaa tekstiä vastaan olisi helppo käydä, mutta ainakaan kommentoijat eivät ole sitä vielä havainneet.

--- Lainaus päättyy ---
Vaikuttaa että tuo Aleksi olisi yksityistämässä ihan kaiken, mikäli itse saisi päättää. Pidän itse noita "aatteita/teorioita" esim.  puhdasta kapitalismia, kommunismia, monikultturismia yms. myöskin uskontoina ja toteuttamiskelvottomina, koska ne unhohtavat ihmisyyden ja sen huonot puolet.
Tragedian synty:

--- Lainaus käyttäjältä: Ajattelija2008 - 05.11.2012, 21:56:12 ---

--- Lainaus päättyy ---

--- Lainaus päättyy ---

Tuo Tolvasen kirjoitus on oudon idealistinen. Että siis massiiviset tulonsiirrot annettaisiin hyväntekeväisyyden vastuulle. Ei vapaaehtoisilla lahjoituksilla voi Suomessa kerätä niitä monia miljardeja vuodessa, mitä tarvitaan sosiaalitukeen.

--- Lainaus päättyy ---

Utopistisuus on idealistista, oli kyse sitten äärimmäisestä vapaudesta (libertarismi), yhteisöllisyydestä (kommunismi) tai fantsuudesta (monikultturismi).

Katsokaa Tolvasen kirjoituksen kommentteja. Lukemattoman monta kertaa häneltä kysytään, paljonko hän antaa hyväntekeväisyyteen, onko hän maksanut valtiolle takaisin koulutuksesta jne.. Aika vahvasti kommentoijat kannattava veroja ja sosiaaliturvaa. Tekisi mieli sanoa heille, että jos halu maksaa veroja on noin suuri, niin eiköhän libertarismissa sitten löytyisi paljon halukkaita hyväntekijöitä.

Libertarismi on petollisen ovela siksi, että eihän kukaan oikein vastusta sen perusarvoja. Mutta juuri tuo sana perusarvo, jota Tolvanenkin varomattomasti käyttää, on paras ase vastapuolelle, seuraavan kysymyksen muodossa:

"Millä perusteella libertaarien perusarvot asetetaan kaikkien muiden ideologioiden perusarvojen yläpuolelle?"

Tuosta ei oikein selviä ilman yliluonnollista.
Navigaatio
Viestien etusivu
Seuraava sivu
Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta